DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÖZ DÜZENLEME Bireyin kendi zihni ve davranışları üzerinde denetimine önem verip, bireyi aktif ve özgür bir varlık olarak tanımlamaktadır.
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme olumlu yeterlik algısı ve eğitici drama Öz düzenleme için aktif katılım olanağı olarak eğitici drama Öz düzenleme yüksek motivasyon ve eğitici drama
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme ve eğitici dramada sürecin nesne gibi ele alınıp incelenmesi Öz düzenleme ve diğerleri ile kendini karşılaştırma yönünden eğitici drama Öz düzenleme farkındalık ve eğitici drama
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme iyimserlik ve eğitici drama Öz düzenleme ve eğitici dramada değerlendirme Öz düzenleme ve harekete dayalı bir yöntem olarak eğitici drama
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme ve amaca yönelik etkinlikler olarak eğitici drama Öz düzenlemede zaman, çevre ve kaynakları etkili kullanmada eğitici drama Öz düzenleme için sınırlarını ve yeteneklerini tanıma konusunda eğitici drama
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme işbirliğine açık olma ve eğitici drama Öz düzenleme anlam oluşturma ve eğitici drama Öz düzenleme kendine güven ve eğitici drama
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme sosyal-bilişsel öğrenme ve eğitici drama Öz düzenlemede uyum ve eğitici drama Diğerleri ile uyum-Ortama uyum-Hareketlerdeki uyum
Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme iç gözlem ve eğitici drama Öz düzenleme süreç üzerinde öz denetim ve eğitici drama
KAYNAK: Önder, A. (2006). İlköğretimde Eğitici Drama, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.