İSTASYON YÖNTEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Eğitim Öğretimde Planlama
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ROL OYNAMA.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
E-Öğrenme Nedir?
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
ÖĞRENME MERKEZLERİ.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
İstasyon Tekniği.
ÖĞRENME GALERİSİ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Probleme Dayalı Öğrenme
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Eğitim Bilimleri Fakültesi
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
İSTASYON YÖNTEMİ.
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Sunum transkripti:

İSTASYON YÖNTEMİ

İSTASYON YÖNTEMİ NEDİR??? Bütün sınıfın her aşamada (her istasyonda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir.

İstasyon Yönteminin Özellikleri İstasyon seçiminde bazen öğrenci bazen de öğretmen belirleyici olabilir.Öğrenciler farklı hazır bulunuşluk düzeylerine göre farklı öğrenme görevi ve aktivitesine yönlendirilecektir. 1

İstasyon Yönteminin Özellikleri Öğrenci farklı aktivitelerle o konuda pratik yapacağı gibi,bazen arkadaşlarına öğretebilecek bazen de o konuyla ilgili proje hazırlayabilecektir. 2 Her ne kadar otuzu askın mevcudu olan sınıflarda, bu tür yöntemlerin uygulanmasında zorluklar var ise de, öğretmen sınıfın yarısını gözlemci yaparak bu zorluğu aşabilir. 3

İstasyon Yönteminin Özellikleri 4 Öğrenci merkezli bir yöntemdir.

İstasyon Yönteminin Özellikleri 5 İstasyonlar öğrencilerin eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri merkezlerdir.

İSTASYON YÖNTEMİ UYGULAMA AŞAMALARI ÖYKÜ İSTASYONU AFIS İSTASYONU SLOGAN İSTASYONU

İstasyon Yöntemi Çeşitleri İspat Yeri istasyonu Pratik Yeri İstasyonu Mağaza İstasyonu Proje İstasyonu Öğrenme İstasyonu

İstasyon Yöntemi ÖĞRENME İSTASYONLARI

Öğrenme İstasyonları??? Bir öğrenme merkezi, öğrencilerin zorunlu ya da seçmeli bazı etkinliklerde bulunduğu bir odadadır. Bu merkezlerde öğrencilerin gereksinim duyduğu kitap,bilgisayar, fen deneyi, ses kayıt ve benzeri araç ve materyaller bulunur.

Öğrenme İstasyonları Öğrenme merkezleri ya da öğrenme istasyonları olarak adlandırılabilen bu ortamlar,öğrencide yeni öğrenmeler sağlayabildiği gibi daha önce öğrenilenlerin pekiştirilmesine de fırsatlar tanır.

Öğrenme İstasyonları Öğrenme istasyonu özel bir bilgiyi ya da beceriyi öğrencilere kazandırmak için öğrencilere fırsat verir. Öğrenme istasyonu sık sık sınıf dışında bulunur.

Öğrenme İstasyonları Öğrenciler gerçek dünyayla iletişim halinde becerilerini ve bilgilerini gerçekleştirirler.

Öğrenme İstasyonları Öğrenme istasyonları , sınıf tartışmalarını geliştiren yararlı bağımsız bir çalışma sağlar. İnsanlar çoğunlukla farklı fikirlere ve düşüncelere sahiptirler ve bu gerçek durumun nasıl olduğunu anlamaları açısından öğrenciler için çok yararlı olacaktır.

Öğrenme İstasyonları Öğretmenler sık sık öğrenme istasyonlarının sadece İlköğretim öğrencileri için uygun olduğunu farz ederler ama daha üst sınıflardaki öğrencilerde Öğrenme istasyonundan yararlanabilirler.

Öğrenme İstasyonlarının Uygulama Aşamaları 1 Öğrenme istasyonundaki çalışma sınıftaki çalışmalardan önce olmalıdır. Ve bu çalışmanın sonuçlarını ve yansımalarını konuşmak için yeterli ders saati ayrılmalıdır.

Öğrenme İstasyonlarının Uygulama Aşamaları 2 Öğrencilere araştırma için gerekli kaynaklar hazırlanmalı ve yol gösterici sorularla öğrencilerin konuyu öğrenmeleri sağlanmalı ve araştırma yapmak için cesaretlendirilmelidir.

Öğrenme İstasyonlarının Uygulama Aşamaları 3 Öğrenmenin en önemli kısmının, öğrencilerin dışarıda araştırma yaptıkları ve tecrübe edindikten sonra gerçekleştiği unutulmamalıdır.

Çalışma Yapmanın Zorlukları Öğrenciler normal olarak sınıfın dışında ders islemekten mutludurlar ama bu durum öğrenme istasyonunda onların motivasyonunu düşürmemelidir. Öğretmenler öğrenme istasyonu için bir yer seçerken ve Öğrencilerin burada çalışmalarını planlarken, dışarıda çalışmanın zorluklarının farkında olmalıdırlar. İçinde bulundukları durum, kitaplarda bir şey araştırmaktan çok farklıdır ve öğrencilere araştırmaları için gerçek dünyanın kaynakları yardımcı olacaktır.

Pek çok öğrenci, araştırdıkları şeyin önemini kendilerine ve diğer insanlara olan etkilerini hissederek anlarlar. Günlük Hayatla İlişkisi

Bir öğrenme istasyonu bir iki saati veya daha fazla ders saatini içerecek şekilde dizayn edilebilir. Pek çok durumda pratik çalışma planlanan zamandan daha fazla süre alır. Bu nedenle öğrenme istasyonu ilk kez kullanıldığında esnek bir çalışma planı yapılmalıdır. Zaman Durumu

Diğer Öğretmenlerle İlişkisi Öğrenme istasyonun hazırlanması, öğretmenler arasında bir takım çalışmasının başlamasını sağlayabilir. Diğer Öğretmenlerle İlişkisi

KAYNAKLAR Diğdem YARDIM 1- D.GÖZÜTOK, Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ekinoks Yay. 2- D.GÖZÜTOK,Öğretmenliğimi Geliştiriyorum,Siyasal Yay.,2004 3- http://istasyonyontemi.blogspot.com/2008/05/istasyon-yntemi-istasyon-yntemi-btn.html (Erişim Tarihi: 08.01.2009) 4- Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri 5- Improve Teaching With Learning Stations 6-http://www.yok10.com/istasyon-yontemi/ Diğdem YARDIM

Hazırlayanlar Tuba KANLİ Diğdem YARDIM