Eğitim Öğretim Süreçlerinde Yaratıcılık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EK FİİL KONUSUNDA EN İYİ 3 SİTEYE İLİŞKİN SUNUM
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
HOŞGELDİNİZ.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Eğitim Öğretim Süreçlerinde Yaratıcılık Dr. İclal Sahin Atılım Üniversitesi isahin@atilim.edu.tr

Bu oturuma hazır mısınız?

1. Soru Üç odadan en güvenli olanı seçmek zorundasınız. a) Birinci oda ateşlerle doludur. b) İkinci oda üç yıl aç bırakılmış aslanlarla doludur. c) Üçüncü oda silahlı suikastçılarla doludur. Siz olsaydınız hangisini seçerdiniz? İkinci oda. Üç yıl aç bırakılmış aslanlar zaten ölüdür.

Doktor çocuğun annesidir. 2. Soru Bir adam ve oğlu kötü bir araba kazası geçirir. Baba ölür ve oğlu ağır bir şekilde hastaneye kaldırılır. Çocuğa bakan doktor: “Olamaz, bu benim oğlum!” diye bağırır. Bu nasıl mümkündür? Doktor çocuğun annesidir.

3. Soru Derin’in annesinin üç çocuğu vardır. Birincisinin adı Nisan, ikincisinin adı ise Eylül’dür. Üçüncü çocuğun adı nedir? Derin

Y kuşağı ve Yapılandırıcı Yaklaşım (oluşturmacılık) Öğrenci odaklı öğretme süreçleri Bireysel farklılıklar ve çoklu zeka kuramı Yaparak-yaşayarak öğrenme (proje çalışmaları, vb.) Öğrencinin aktif olduğu öğrenme süreçleri Bilgiyi araştırma, yorumlama ve analiz etme

Y kuşağı ve Yapılandırıcı Yaklaşım (oluşturmacılık) Birlikte öğrenme (işbirlikli öğrenme) Yeni yaşantıların, geçmiş yaşantılarla bütünleştirilmesi Tümevarım yoluyla öğrenme Öğrenmeyi öğrenme (metakognitif stratejiler) Değişen öğretmen ve öğrenci rolü

Yeni Müfredatla Birlikte Değişen PDR Hizmetleri İş gücü piyasasının beklentilerinin değişmesi İş gücü piyasasının daha etkili işlemesini sağlayarak ekonomik etkinliği destekleme Okuldan istihdama geçiş sürecini destekleme Arz-talebin uyumlaştırılması İş gücü hareketliliğinin sağlanması Hayat boyu mesleki gelişim sürecinin geliştirilmesi Yerleştiği işte doyumun artırılması (MEB, 2007) Temel iş becerileri + YARATICILIK, ekip çalışması, etkili iletişim becerileri, vb.’nin geliştirilmesi Bireyin kendini gerçekleştirmesine yardımcı olmak

Yaratıcılık... Olmayan birşeyi hayal edebilme, bir şeyi herkesten farkli yollarla yapabilme ve yeni fikirler geliştirebilme yeteneğidir. http://yonetimcozumler.com Yeni bir fikir üretme sürecidir. http://www.brainstorming.co.uk Yaratıcılık, kişinin kendini anlatmasının değişik yollarından biridir. http://tr.wikipedia.org  

Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Meraklı Araştırmacı Cesaretli Risk alma Tutkulu Sabırlı Engel tanımayan Algılama ve yorumlamada farklılık Özel ilgi alanları İç disiplin İnatçı Enerjik

Yaratıcı Düşünmeyi Engelleyen Faktörler Einstein ve Şoförü

Yaratıcı Düşünmeyi Engelleyen Faktörler Ben yaratıcı değilim. Çocukça bu.  Ben bunu yapamam. Bunu hiç kimse yapamaz. İnsanlar ne düşünür? (Robert Harris, Introduction to Creative Thinking) http://www.virtualsalt.com/crebook1.htm

Düşünce Sistemlerini Değiştirmek?

Tekrar Yaratıcı Olmak İçin Geç Değil...

YARATICILIĞI(NIZI) HAREKETE GEÇİRME ZAMANI SINIF İÇİ/SEMİNER ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

Kutunun Dışında Düşünmek Meslek seçiminde ön yargılar ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Kutunun Dışında Düşünmek Öykü Atölyesi: Serçe Meslek seçiminde ön yargılar

ETKİNLİK 1: Kutunun Dışında Düşünmek

Bir elbise askısı kendi amacı dışında ne için kullanılabilir?

Bazı Kullanım Alanları Araba kapısını açmak için Tıkanan tuvaleti açmak Eski televizyon için anten olarak. http://surveycentral.org/survey/16760.html http://www.ehow.com/how_5803429_use-coat-hangers-other-ways.html http://www.ehow.com/how_5935517_make-stuff-coat-hangers.html

Bazı Kullanım Alanları Uçurtma olarak Evinizi süslemek için (bebek odaları için) Kapı süsü olarak http://surveycentral.org/survey/16760.html http://www.ehow.com/how_5803429_use-coat-hangers-other-ways.html http://www.ehow.com/how_5935517_make-stuff-coat-hangers.html

ETKİNLİK 2: Öykü Atölyesi: Serçe

ETKİNLİK 3: Meslek Seçimide Ön Yargılar

Hatırlayalım... Eğitim öğretim süreçlerinde yaratıcılığı işe koşmak zor bir süreç değildir. Video paylaşım siteleri (youtube, teachertube, metacafe, etc.) kısa zamanda pratik etkinlikler hazırlamanıza yardımcı olacaktır. Bir kağıda bir kaç kelime veya bir cümle yazmak, hatta sınıfa/paylaşım toplantılarınıza bir tuvalet kağıdı götürmek bile eğitim süreçlerinin, daha yaratıcı, üretken ve eğlenceli geçmesini sağlar.

Katılımınız için teşekkür ederim.