İdari kesimde yönlendirme sistemi 6.10.2011 Visa Paajanen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
Danışman, Sonuç Yönetimi
İTİBAR ATÖLYESİ ... KAMUDA İTİBAR YÖNETİMİ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
GÜN 2 Bakanlık bünyesinde hesap verebilirlik  1) Etik hesap verebilirlik  2) Planlama ve izleme yöntemleri – günlük aktiviteler  3) İç kontrol & denetim.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
EKONOMİK KALKINMA İÇİN MUHASEBE DENETİMİ MESLEĞİ
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
Eğitim Programı Ankara, Türkiye Strateji Geliştirme Daire Başkanları 26 Şubat- 2 Mart 2007.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Devlet Muhasebe Standartları
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Sunum transkripti:

İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen

2 UDK’nın stratejisine dayanıyor: Hedef: yönlendirme sistemi ve işleyişi hakkında bilgi Yılda/bir yada iki bakan Finansal ve performans denetimi işbirliği Performans denetimi raporu ve UDK’nın yıllık raporunun rapor olarak sunulması Yönlendirme sisteminin denetimi

3 “Yönlendirme sistemi, bakanlık yönetimlerinin ulaşmaya ve performans sağlamaya çalıştıkları prosedürler ve sistemler olarak tanımlanır.” Merkezi rolde devlet bütçesi Yönlendirme sistemi şunlardan oluşur: 1)planlama 2)Yönetim 3)Raporlama 4)Operasyonel muhasebe ve değerlendirme 5)İç kontrol Yönlendirme sistemi: tanım

4 Denetim Yönlendirme sistemi ve kısımları: işleyişi veya performansı değil Yönlendirme sistemi, her zaman uygulama değil Her zaman bu beş kısımdan bir şey var Geçmiş performans ve mali denetimlerinin de sonuçları Siyasi gündemi yok

5 Hesap Verebilirlik Bakanlık ortamı: siyasi ve idari tarafı Siyasi hesap verebilirlik-> parlamentonun desteği Yasal ve mali hesap verebilirlik-> hukuki prosedürler ve mali denetim Performansın hesap verebilirliği -> bakanlıkların ve bakanların daha etkili yönetme sorumluluğu - verimliliğin kanıtlanması zordur => verimlilik için en azından ön gereklilikler olmalıdır

6 Sosyal ve Sağlık İşleri Bakanlığı Temel sonuç: birçok anlamda yürütme sistemi iyi işliyor Güçlü yönler: uzun vadeli planlama, performans yönetimi sürecinin yönetimi, bilgi üretme ve yönetim taahhüdü “zorluklar”: - sosyal güvenliğin yürütmeden uygulamaya doğru uzaklaşması - mevzuat hazırlığının yönetimi

7 - parlamentoya rapor vermenin koordinasyonu - (bağımsız kurumlar) - aynı konu üzerinde çalışan çok sayıda program

8 Adalet Bakanlığı Olumlu gelişme ve iyi uygulanan kısımlar zorluklar: - mahkemelerde merkezi idari birim eksikliği: amaçlar ve performans ayrı; müzakere eden çok sayıda taraf mevcut - performans yönetiminin zorlu bir alanı: hakimlerin bağımsızlığı - performansın bir bütün olarak tanımı yok: hesap verebilirlik sağlanamıyor.

9 Savunma Bakanlığı İyi strateji süreci Bütçe teklifi açık ve tutarlı Performans yönetimi organizasyonu açık ve mantıklı Etkililik amaçları, faaliyetlerin tanımı Ödeneklerin ve yetkilerin planlanmasında sorunlar