Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Sistem Analizi ve Planlama
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Klinik Yetiştiricilik
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
23. Klinik bilgi sistemleri
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
27 TEDAVİ PLANLARI.
Program Geliştimede İçerik
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
STRATEJİK PLANLAMA.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Özel Körfez Marmara Hastanesi
JİNEKOLOJİK ONKOLOJİDE AKILCI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Klinik Bilgi Sistemleri
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci Dr. Raşit Tükel İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi 13. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 30 Kasım-2 Aralık 2007

Sürekli Tıp Eğitimi Mesleki uygulama içinde olan her hekim için etik bir görev ve kişisel bir sorumluluk

Eğitici Değerlendirmesi Kendi kendini Değerlendirme Belgelendirme Sürekli Eğitim Eğitici Değerlendirmesi Kendi kendini Değerlendirme Formal Eğitim Yaşamboyu Öğrenme Yetkin Hasta Bakımı Uygulamada Performans Profesyonel Davranış Profesyonel Davranış Tıbbi Bilgi Tıbbi Bilgi Sınav

Sürekli Tıp Eğitimi Mesleki standartların mümkün olan en yüksek düzeyde sürdürülmesi Bilimsel bilgi ve teknik becerilerin sürekli olarak; yenilenmesi geliştirilmesi güncellenmesi

Sürekli Tıp Eğitimi Eleştirel Yaklaşım Genellikle formal eğitim yöntemleri kullanılıyor Bütünlüklü olmayan ve eğitici merkezli eğitim anlayışı Kişiselleştirilemiyor Hekimin performansını ve tıbbi bakım çıktılarını değiştirmede etkisiz kalıyor

Sürekli Tıp Eğitimi Beklentiler Konunun uzmanları tarafından farklı formatlarda sunulan özgül bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve kişinin kendi uygulamalarıyla bütünleştirilmesi Hekimin performansının ve son aşamada da klinik bakımın iyileştirilmesi

Sürekli Mesleki Gelişim Öz-yönetimle öğrenme Kişiye bilgiyi arama, elde etme ve uygulamalarıyla bağlantılandırma açısından denetim olanağı Ne zaman? Nasıl? Kendi kendini değerlendirme programlarıyla geribildirim

SMG Sürekli öğrenme Uygulamayı geliştirme Yeterliliğin değerlendirmesi Bilginin sınanması Akran/hasta değerlendirmesi Cassel 2002

STE/SMG Etkinlikleri Yeniden Belgelendirme Cassel 2002

Yeniden Belgelendirme İçin SMG Programları ABD’den Bir Örnek Son 10 yıl içindeki oluşturulmaya başlandı İkinci nesil yeniden belgelendirme süreci Amerikan İç Hastalıkları Yeterlik Kurulu, bu yöndeki gelişmelerin öncülerinden

Sürekli Mesleki Gelişim Program Modüler bir yeniden belgelendirme süreci Mesleki yaşam boyunca katılınabilir Değerlendirme alanları Performansın değerlendirilmesi Kalite gelişimi Güncellenmiş tıbbi bilgiye sahip olma

Sürekli Mesleki Gelişimin Aşamaları I. Öz-değerlendirme II. Temel bilginin ve klinik yargının değerlendirilmesi III. Mesleki yetkinliğin tanınması

I. Öz-Değerlendirme Neleri İçerir? Klinik beceriler ve iletişim becerileri Tıbbi bakım ve profesyonellik Uygulama performansı Bilginin yenilenmesi Klinik akıl yürütme Literatürün eleştirel olarak gözden geçirilmesi

I. Öz-Değerlendirme Süreç Hekimlere kaliteyi geliştirmede inisiyatif verme Mevcut ve ideal performans arasındaki farkı ortaya koymak Uygulama ağırlıklı öğrenme ve gelişmeyi canlandırma Kalite değerlendirmesinden kalite geliştirmeye doğru değişimi sağlama

Öz-Değerlendirme Modülleri Yaşamboyu Öğrenme Tıbbi Bilgi Klinik Beceriler Uygulamada Performans Hasta / Akran Geribildirimi Uygulamayı Geliştirme ProfesyonelDavranış Cassel 2003

I. Öz-Değerlendirme A. Tıbbi bilgi Uzman bilgisini ve klinik yargıyı sürdürme Bilgiyi güncelleme, yeni tıbbi bilgiyi edinme Yeni geliştirilen ilaçları ve tıbbi teknolojiyi öğrenme

I. Öz-Değerlendirme A. Tıbbi bilgi (devam) İnternet temelli modül Çoktan seçmeli sorular Kitap karıştırma Eğitim kaynaklarına elektronik bağlanma Evde ya da grup ortamında

I. Öz-Değerlendirme A. Tıbbi bilgi (devam) Modül geçildikten sonra soruların yanıtları verilir Yanlış yanıtlar = geribildirim Geçme/kalma modülü; gerekirse yineleme Performans mutlak bir standartta olmalı

I. Öz-Değerlendirme B. Klinik beceriler ve iletişim becerileri Etkileşimli CD-ROM teknolojisi Standart fizik muayene ve iletişim teknikleri konusunda çoktan seçmeli sorular Geçme/kalma modülü; gerekirse yineleme Yanlış yanıtlar = geri bildirim Evde ya da grup ortamında

I. Öz-Değerlendirme C. Hasta / akran geribildirimi Tıbbi bakım ve profesyonelliğe odaklı Mahrem hasta ve hekim değerlendirmesini içerir Telefon programı yoluyla tamamlanır Katılanlar; belirli sayıdaki meslektaşı ve hastayla, tıbbi bakım ve iletişim becerileri konusundaki sorulara yanıt vermek üzere anlaşırlar

Hasta Geribildirimi “Doktorum ...” doğru söyler, açık sözlüdür bana saygılı davranır, hiçbir zaman küçümseyici konuşmaz benimle kişi olarak ilgilidir seçenekleri benimle tartışır beni soru sormaya cesaretlendirir benim anlayacağım şekilde konuşur Example of items on patient survey A five-point rating scale is used Give survey to 40 patients; 25 completed patient surveys are needed; all returned surveys are used Research data supports this sample size as equivalent to random samples (Ramsey et al. Predictive validity of certification by the ABIM. Ann Intern Med. 1989:110:719-726) Patients like doing this Cassel 2003

Hekim Geribildirimi Bu hekimin; nasıl değerlendirirsiniz? tıbbi bilgisini çoğul karmaşık sorunları ele alışını yatan hastaları tedavi edişini klinik becerilerini hastalara saygısını dürüstlüğünü hastalığın psikososyal yönüne yaklaşımını sorun çözmesini Example of items on patient survey A five-point rating scale is used Give survey to 40 patients; 25 completed patient surveys are needed; all returned surveys are used Research data supports this sample size as equivalent to random samples (Ramsey et al. Predictive validity of certification by the ABIM. Ann Intern Med. 1989:110:719-726) Patients like doing this nasıl değerlendirirsiniz? Cassel 2003

I. Öz-Değerlendirme C. Hasta / akran geribildirimi (devam) Değerlendirmeler, tümüyle hasta-hekim ilişkisine odaklanır Katılımcılar geribildirimlere yanıt olarak kendini geliştirme planları oluşturmaya gerek duyarlar Modülün geçme-kalma standartı yoktur Programda ilerlemek için modülün tamamlanması gerekir

I. Öz-Değerlendirme D. Uygulamayı geliştirme Yerleşik rehberlerle karşılaştırarak şimdiki uygulamayı ölçmek Hasta bakımını geliştirecek şekilde uygulamayı değiştirmek Uygulama ve uygulama temelli öğrenmede yeterlik geliştirme

I. Öz-Değerlendirme D. Uygulamayı geliştirme (devam) Klinik performans üzerine odaklanır Farklı modüllerle değerlendirme yapılır Belirli hastalıkları olan hastaların bakımı Özgül klinik hizmetler Seçilmiş işlemler Her modülde belirlenmiş standartlar ve rehberlere uygun olarak uygulama çizelgeleri tamamlanır

I. Öz-Değerlendirme D. Uygulamayı geliştirme (devam) Modül geçme-kalma standartını içermez Kişisel gelişim planı geliştirilir Geribildirimi ve gelişimi değerlendirme Çizelgelerin ve temel verilerin denetimi Rastgele seçilmiş az sayıdaki katılımcı Kalite gelişim planlarının sonuçlarını bildirme Rastgele seçilen az sayıdaki katılımcı

II. Temel Bilginin Değerlendirilmesi Temel tıbbi bilgi konusunda bilgisayar temelli, kapsamlı bir sınav SMG programının güvenirliğini sağlamak açısından temeldir Katılımcılar bu sınavı geçerek, bir referans materyale gereksinim duymadan temel bilgiye sahip olduklarını gösterirler

II. Temel Bilginin Değerlendirilmesi (devam) Sınavlar bölgesel merkezlerde ya da güvenlik vb. sorunlar halledilirse internet üzerinden yapılabilir Sınavların geçme-kalma standartı vardır SMG döngüsünde belirli bir yıldan sonra sınava girilebilir Gerekli oldukça sınav tekrarlanır

III. Mesleki Yetkinliğin Tanınması SMG programının son aşaması Kişisel niteliklerin ve mesleki davranışların doğrulanması Geçerli bir tıbbi ehliyet için kanıtın sağlanması Katılımcının yeterli klinik yetkinliğe sahip olduğunun ortaya konması

Yeniden Onaylama İçin SMG Programları Avrupa’dan Bir Örnek (Birleşik Krallık) SMG için eğitim standartlarının yerleştirilmesi ve yeniden onaylama için SMG’nin sahip olması gereken özelliklerin belirlenmesi: Kraliyet Tıp Koleji SMG Ulusal Otoritesi: Tıp Kraliyet Koleji Akademisi bünyesinde oluşturulan SMG Grubu Yöneticileri

İyi Tıbbi Uygulama Hastalar ve halk hekimlerin güncel bilgilere sahip ve mesleki olarak yetkin olmalarını beklemek hakkına sahiptir

Yeniden Onaylama Klinik ya da klinik olmayan tüm alanlarda eğitim ve gelişim gereksinimlerini karşılayabilmeli Eğitimini bitiren tüm hekimler için mevcut olmalı Erişilebilmeli ve Kişisel Gelişim Planında tanımlanan gereksinimleri zamanında karşılamalı

Yeniden Onaylama (devam) Güçlü değerlendirme sistemi ve geribildirimin sistemli kullanımıyla desteklenen yüksek eğitim kalitesinde olmalı Katılanların uygun denetimi kullanılarak doğrulanabilir olmalı Hekimlerin performansındaki değişiklik aracılığıyla gösterilebilir etkinlikte olmalı Yapı, süreç ve sonuçlarda şeffaflık; halk tarafından güçlü ve etkili olarak görülmeli

Yeniden Onaylama (devam) Yıllık değerlendirme Yeniden onaylanmanın aracı Öğrenme gereksinimlerini tartışma SMG’nin hekimin uygulamasına uygunluğunu garanti etmenin bir yolu SMG hekimin gereksinimlerini karşılıyor mu?

Değerlendirme ve Kişisel Gelişim Planı Değerlendirme Kişisel Gelişim Planı Belirli bir dönem için anahtar öğrenme hedeflerinin tanımlandığı yazılı bir döküman Hekimin kişisel olarak öğrenmeyi istedikleri değil, öğrenme gereksinimleri kaydedilir “Hedeflerin nasıl gerçekleştirileceği / başarının nasıl değerlendirileceği” sorularına yanıt

SMG’nin Kategorileri Kişisel etkinlikler İç etkinlikler Yararın nerede olduğunun kişi tarafından belirlenmesi (dergi okuma vb) İç etkinlikler Meslektaşlarla alışılagelen yerel etkinlikler (hastanedeki tıbbi toplantılar vb) Dış etkinlikler İş ortamının dışındaki etkinlikler (konferans vb)

Krediler Klinik krediler Klinik olmayan krediler Eğitim etkinliğinin doğrudan klinik konularla ilişkili olduğu durumlarla ilgili Klinik olmayan krediler Yönetim, etik, yasal konular ve değerlendirme eğitimi gibi, doğrudan klinik konularla ilişkili olmayan eğitim etkinlikleriyle ilgili

Krediler Bir yılda, 25’i dış etkinliklerden olmak üzere, en az 50 eğitim kredisi 50 kredinin en fazla 10’u kişisel etkinliklerden alınmalı 5 yılda, dış etkinliklerden alınan klinik olmayan krediler, en az 25 olmalı

SMG Nasıl Olmalı? En etkili Hekimlerin, gündelik uygulamalarında karşılaştığı sorunlar konusunda sorduğu sorular üzerine kurulmalı Gereksinimlerin değerlendirilmesi ve gereksinimlere odaklanan çoklu öğrenme etkinliklerini içermeli

SMG Nasıl Olmalı? En yararlı En üretken Uygulamaya dönüştürülmeli ve bir dizi izleme dayalı öğrenme etkinlikleriyle pekiştirilmeli En üretken Öğrenenler arasında etkileşimi cesaretlendirmeli ve akran tartışmaları için imkan yaratmalı