SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
İÇ KONTROL STANDARTLARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MALİYETLENDİRME / BÜTÇE MAYIS MALİYETLENDİRME - BÜTÇELEME  Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Destek Eğitim Odaları.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
TASFİYE HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle, sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunundan 4458 sayılı.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
… Sınıf Öğretmeni.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Eskişehir İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Eğitim Öğretim ve Yönetim Faaliyetleri Rehberlik ve Denetim Raporu SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Öğretmenlerin Eğitimi ve Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri İle Hizmet İçi Eğitim Alan Öğretmen Sayısı ve Öğretmen Sayısına Oranı SORUN: İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin Eğitim-Öğretim Yılı Öncesi Hazırlık Çalışmaları ile Eğitim-Öğretim ve Yönetim Faaliyetleri Rehberlik ve Denetim Raporunda (Eylül 2012) Bakanlığa yönelik olarak; “Mesleki ve teknik okullarında görevli atölye ve meslek dersleri öğretmenlerinin alanları ile ilgili hizmet içi eğitim programlarına yeterli düzeyde katılım olmadığından bu öğretmenler gelişen ve değişen teknolojilerin gerisinde kalmaktadır.” şeklinde sorun dile getirilmiştir. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (İl’e): “Mesleki ve teknik okullarında görevli atölye ve meslek dersleri öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programlarına katılımın sağlanması için daha çok hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlenmelidir” şeklindeki çözüm önerisiyle ilgili Eskişehir İl Eğitim Milli Eğitim Müdürlüğünce yapılan protokol gereği İl’deki Osmangazi ve Anadolu Üniversitelerinin ilgili bölümleri ve öğretim personeliyle birlikte yapılacak organizasyonlarla hizmetiçi eğitim çalışmalarının yürütülebileceği, değerlendirilmektedir.

Öğretmenlerin Eğitimi ve Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri İle Hizmet İçi Eğitim Alan Öğretmen Sayısı ve Öğretmen Sayısına Oranı SORUN: Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü “çalışanlarımızın ihtiyaç duyduğu alanlarda hizmetiçi eğitim yoluyla gelişmesi için mahalli hizmetiçi çeşidi ve sayısını artırmaya yönelik stratejik hedef belirlenmesine rağmen, elde edilen veriler mahalli hizmetiçi çeşidi ve sayısının belirlenen hedefe ulaşılmadığı gibi, bir önceki yıla göre daha da gerilere gidildiğini, göstermektedir. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (İl’e): İl Eğitim Milli Eğitim Müdürlüğü ile İl’deki mevcut Eğitim Fakültesinin birlikte planlamalar yaparak, ihtiyaç duyulan alanlarda öğretmenlerin ciddi hizmetiçi eğitiminden geçirilmesinin İl’in eğitim öğretim kalitesine katkı sağlayacağı, değerlendirilmektedir.

Özel Öğretim Kurumlarında Öğretim Gören Öğrenci Sayısı İle Toplam Öğrenci İçindeki Payı ve Arttırmaya Yönelik Çalışmalar SORUN: Özel Öğretim Kurumları ve burada çalışan personelle ilgili yapılan soruşturulmalar sonrasında kurum ve kurumda çalışan personelle ilgili ceza verilmekte, ancak; bu cezalı kişi ve kurumların sistem modül üzerinde takipleri yetersiz olmaktadır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): Özel Ceza alan özel öğretim kurumu ya da personelle ilgili Özel Öğretim Kurumları Modülüne bilgi girişi yapılarak, cezalı kişilerin takibi modül üzerinden yapılabilir.

Özel Öğretim Kurumlarında Öğretim Gören Öğrenci Sayısı İle Toplam Öğrenci İçindeki Payı ve Arttırmaya Yönelik Çalışmalar SORUN: Özel Öğrenci Yurtları Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlanmasına rağmen e-yurt modülü ile özel öğretim kurumları modülünün bağlantısı bulunmamaktadır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): Özel öğrenci yurtlarının iş ve işlemlerinde de birlikteliği sağlamak için, e-yurt modülünün özel öğretim kurumları modülüne dahil edilmesi gerekmektedir.

Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Yaygın Eğitim Faaliyetlerinin İçeriği ve Katılım Durumu SORUN: 13 Mayıs 2011 tarihli Halk Eğitim Faaliyetlerinin Uygulanmasına Dair Yönerge gereği e-yaygın otomasyon sisteminde kurs sonu işlemlerinde (kurs sonu notları girilmesine rağmen) “modüler değerlendirme çizelgesi” (Ek-10) sistemden çıktı olarak alınamamaktadır. Kurs açma öğretmen ve usta öğretici görevlendirme onay çizelgesi ( Ek- 7) sistemden alınamamaktadır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): E-yaygın otomasyon sisteminde gerekli düzenlemelerin yapılarak belgelerin sistem üzerinden alınması sağlanmalıdır.

Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Yaygın Eğitim Faaliyetlerinin İçeriği ve Katılım Durumu SORUN: Yaygın eğitim kurumlarında açılan mesleki ve teknik kurslarda, sürelerinin uzun olması kurslara katılan vatandaşlarımızın kurslara yeterince rağbet göstermemesine neden olmaktadır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): Mesleki teknik eğitim kurslarının modülü sayı ve sürelerinin hızlandırılmış kısa programlar haline dönüştürülmesinin kurslara ilgiyi artıracağı, değerlendirilmektedir.

İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri İle Okul ve Kurumlarda Yöneticilerin Asil, Vekil ve Görevlendirme Şeklinde Çalışma Durumları İle Norm Kadrolara Oranı SORUN: İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile bunlara okul ve kurumlarda asil yöneticilerin oranı konuyla ilgili belirlenen hedefin altındadır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (İl’e): Mümkün olduğunca İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile bunlara bağlı okul ve kurumlarda boş olan yöneticilik kadrolarına mümkün olduğunca asil olarak atama yapılması, yöneticilerin daha etkili ve verimli çalışmasını katkı sağlayacağı, değerlendirilmektedir.

İç Kontrol Sistemi ve İşleyişi SORUN: Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü İç Kontrol Sistemini oluşturulmamıştır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (İl’e): Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamak amacıyla 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55 ve 56. maddeleri doğrultusunda İç Kontrol Sisteminin kurulması ve işletilmesine yönelik çalışmaların tamamlanması, gerekmektedir.

Yatırım Programlarında Yer Alan Yapım ve Onarım İşlerinin Zamanında İhale Edilerek, Tamamlanma Durumu İle Tamamlanama Nedenleri SORUN: Belediye İmar planında okul alanı olarak ayrılmış mülkiyeti özel şahıslara ait taşınmazların birçoğu ödenek yetersizliği nedeniyle kamulaştırılamamıştır. Arsa malikleri Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'nun 15/12/2010 tarih ve 2010/5-662 Esas ve 2010/651 sayılı kararını emsal göstererek Bakanlığımızı veya İl Özel İdaresini mahkemeye vererek dava etmektedirler. Mahkemeler tarafından yapılan değerlendirme ve bilirkişi raporlarında tespit edilen bedeller İl Milli Eğitim Müdürlüğünden veya İl Özel İdaresinden talep edilmektedir. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): Kamulaştırmasız el koyma hükümleri doğrultusunda mahkemece karar verilen bu taşınmazlar için belirlenen bedeller oldukça yüksek meblağlar teşkil ettiğinden, bu paraların İl İlköğretim bütçesinden ayrılan kamulaştırma ödenekleri ile karşılanması mümkün bulunmamaktadır. Bu paraların Bakanlık tarafından karşılanması veya arkası devam edecek bu davaların sonlandırılması için Bakanlıkça gerekli yasal düzenlemelerin yapılması gerekmektedir.

Genel ve İl Özel İdaresi Bütçesinden Tahsis Edilen Ödeneklerin Mali Yılı İçinde ve Tahsis Amacı Doğrultusunda Kullanım Durumu ve Varsa Kullanılamayan Ödeneklerin Miktarı ve Oranı İle Kullanılamama Nedenleri SORUN: İl Milli Eğitim Müdürlüğünce kamulaştırılması yapılan veya İl Genel Meclisi Kararı gereği İl Özel İdaresi adına bağışı uygun görülen okul arsalarının ilgili Tapu Sicil Müdürlüklerinde tescil işlemi için, her bir işlemden 175,00TL Döner Sermaye ücreti talep edilmektedir. Bu sorun Tapu Müdürlüklerine İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından çeşitli malzeme verilmesi karşılığı (2) yıllık süreli protokol yapılarak geçici olarak çözülmüştür. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): Kamulaştırma ve bağış olarak tescil işlemi yapılacak okul arsalarından döner sermaye ücreti adı altında para alınmaması tescil işlemlerinin daha kısa sürede sonuçlanmasını sağlayacaktır.

Yapılan ve Planlanan Yatırımların Yerindeliği SORUN: Yatırım planlamalarında projenin neden gerekli olduğuna ilişkin verilere dayalı ihtiyaç analizlerinin yapılmadığı, görülmüştür. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (İl’e): Planlanacak yatırımlarla ilgili olarak, Milli Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği ‘Strateji Geliştirme Hizmetleri’ başlığı altındaki Madde:18/1-i; “Yatırımlarla ilgili ihtiyaç analizlerini yapmak, verileri hazırlamak” maddesi doğrultusunda verilere dayalı ihtiyaç analizleri yapılarak uygun bulunanların yatırım planlamasına alınması, gerekmektedir.

Kaynakların Etkin ve Verimli Kullanımı SORUN: İl, İlçe ya da okul/kurum yapılan tespit edilen sorunların çözümüne ilişkin yapılan Gelişim Planlarında faaliyetlerin ve süreçlerin ayrıntılı olarak belirtilmediği, görülmektedir. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (İl’e, İlçelere, Okul ve Kurumlara): İl, İlçe ya da okul/kurum yapılan tespit edilen sorunların çözüne ilişkin yapılan Gelişim Planının stratejik planın alt planı gibi, kurum/okulun yıllık çalışma programı tarzında hazırlanması ve il, ilçe ve okul/kurumlara yaptırılması için hukuki/mevzuat alt yapısının hazırlanması, yöneticiler tarafından daha ciddiye alınarak yapılmasını ve uygulanmasını sağlayacağı, değerlendirilmektedir.

İhtiyaç Fazlası Dağıtılmamış Ücretsiz Ders Kitabı Durumu İle Değerlendirilmesi SORUN: Ücretsiz kitap dağıtımı okulların eğitim öğretimine başlama tarihinden sonra da devam etmektedir. ÇÖZÜM ÖNERİSİ (Bakanlığa): Ücretsiz ders kitaplarının okulların eğitim öğretimine başlama tarihinden en az (15) gün önce dağıtım merkezlerine teslim edilmesi, eğitim öğretim faaliyetlerindeki ders kitaplarından kaynaklı aksamaları ortadan kaldıracaktır.

TEŞEKKÜRLER Mehmet ŞENKÜL Eskişehir İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Eğitim Öğretim ve Yönetim Faaliyetleri Rehberlik ve Denetim Koordinatörü