TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
Advertisements

Elektronİk Kamu AlImlarI Platformu
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Profesyonel sunu hazırlama
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
YÖS Başvuru Sayfası Bilgilendirme Sunusu
DUYURULAR Stajer alımları başlamıştır. Daha Fazla bilgi almak için.... İşe alımlar başlamıştır. Daha fazla bilgi almak için.... Bu bölümlerde yeni duyuru.
Tatilde Yapılacaklar.
Halk Sağlığı Müdürlüğü
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Tasarım Aşamaları.
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Support.ebsco.com Kullanıcı Kılavuzu EBSCO eBooks Online Kullanım.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
ETwinning Twinspace Kullanımı Nisan 2014.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
HAYAT KAYNAĞIMIZ SU Etkili Sunu Hazırlama.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
1 Tasarım Belgesi Bölüm 19 Tasarım Belgesi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi Bahar Dönemi.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
Az kullanılan ögeler menüden kaldırılabilir. Kısayollar yaratılabilir.
WORD WORD UYGULAMA.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Çalışma Yaprağı.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Bölüm 19: Tasarım Belgesi “CHAPTER 19: THE DESıGN DOCUMENT” Pelin Ş. Ertürk BCO: 623 BILGISAYAR OYUNLARı TASARıMı – BAHAR 2016.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Storytelling..
TÜRKÇE SUNUM BAŞLIĞI İngilizce Sunum Başlığı
Mobil öğrenme; kendine özgü içeriği olan ve buna uygun formatlarla mobil cihazlar aracılığıyla eğitim ortamına aktaran uygulamadır.
EBSCO E-Kitaplarda Arama
Dijital Öyküleme
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Sunum transkripti:

TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ

Hedef Kitle OYUN EKİBİ Standart bir format yoktur. Diğer tasarım belgeleri incelenebilir.

Tasarım Belgesinde; Oyunun nasıl işleyeceği Oyuncunun oyunu oynadıktan sonra hangi tecrübelere sahip olacağı Oyun dünyasında oyuncular nasıl interaktif olacak gibi soruların cevapları ayrıntılı ve mantıklı bir şekilde yer almalıdır.

YAZI SİTİLİ Yazı sitili dikkatli seçilmeli. İyi bir içindekiler kısmı olmalı. Kayıt formatı iyi seçilmeli (Rich Text Format) Tekrardan kaçınılmalı. Hyperlink kullanabilir. (Wiki Hypertext) Gereksiz detaylandırma yapılmamalı. Diğer oyunlarla karşılaştırma yapılabilir ancak sistem eksiksiz tanımlanmalıdır.

BÖLÜMLER İçerik Tablosu Giriş/Genel Özet Oyun Teknikleri Yapay Zeka Oyun Öğeleri Hikaye Özeti Oyun Devamlılığı Sistem Menüleri

İçerik Tablosu Başlık ve alt başlık kullanılmalıdır. Kalın başlıklardan çokça yararlanılmalıdır. Alt bölümlerle ilgili detaylı bilgi içermelidir. Ekip üyeleri içerik tablosundan istediği bilgiye kolayca ulaşabilmelidir.

Giriş/Genel Özet Bir sayfayı geçmemelidir. Daha çok ekibe yeni katılanlar için hazırlanır. Giriş Oyunun ilgi çekici kısmı anlatılır. Gelişme Oyunun hikayesi anlatılır. Sonuç Motivasyon

Oyun Teknikleri Oyunun ne olduğunun anlatıldığı bölümdür. Oyuncunun oyunda neler yapabileceği ve nasıl oynayacağı anlatılır. Yaratılacak karakterin ve diğer nesnelerin özellikleri bu aşamada belirlenir.

Karakterin yapabileceği en temel hareketler belirlenir. Oyuncunun tıkladığı yere karakter gitmediğinde oyun ne yapacak? Karakteri seçecek ve onu hareket ettirecek ayrı butonlara sahip olacak mı? Oyuncunun karakteri nasıl yönlendireceği belirlenir.

Karakter gerçekçi bir fiziksel model mi olacak yoksa basit bir model mi olacak? Karakter hızlı mı olacak yavaş mı? Karakter bir obje ile karşılaştığında tepkisi ne olacak? Oyuncunun oyuna nasıl başlayacağı belirlenmelidir.

Karakter farklı görevlere ulaşmak için farklı şekillere giriyorsa bu şekillerin detaylı bir biçimde tanımlanması gerekir. 3D, 2D, Indoor veya Outdoor oyunlar hazırlarken bunların hepsinin tasarım dökümanları birbirinden farklıdır. Oyuncunun oyunu oynarken neler göreceği tanımlanmalıdır. Ara yüz bu bölümde tanımlanmalıdır.(GUI)

Yapay Zeka Oyun dünyasının oyuncuyla nasıl iletişim kuracağının belirlendiği bölümdür. Oyuncular hiçbir şey yapmadığında oyun nasıl davranır? Oyunun türüne göre oyun tekniklerinin içinde de tanımlanabilir.

Oyun Öğeleri Oyunculara zorlu bir deneyim kazandırmak için bir araya getireceğimiz unsurlardır. Sanat ve programlama bölümü için büyük önem arz eder. Tasarımcı öğeleri sınırsız ve ilgi çekici bir noktaya getirmeli ve çeşitli seviyeler yaratmalıdır.

Oyun öğeleri üç ana kategoride incelenir; Karakterler Parçalar/Maddeler Nesneler Her bir kategori için mantıksal bir liste yapılmalı ve bunlarda kendi içinde alt sınıflara ayrılmalıdır. Elementlerin birbirleriyle olan ilişkisi anlatılmalıdır.

Hikayeye Genel Bakış Hikayenin kısa bir özetinin yapıldığı bölümdür. Ekip arkadaşları için hikaye hakkında daha iyi fikir edinmelerini sağlar. Kolay okunabilir olmalıdır.

Oyun Süreci Oyun içindeki olayların akış süreci ve bu olayların nasıl gelişeceğinin anlatıldığı bölümdür. Hangi seviyelerin ne içereceği ve bu seviyelerin nasıl detaylandırılacağı belirtilir. Her bir seviyede oyuncuların karışılacakları zorluklar ve görsel efektler belirlenir.

Oyuncuların hangi seviyede hangi duyguları hissedeceği ve bu duyguların nasıl değişiklik göstereceği belirlenir.

Sistem Menüleri Ana menüde neleri detaylandırmamız gerektiği ve oyuncunun ulaşabileceği tüm seçeneklerin yer aldığı bölümdür. Oyuncunun oyundan keyif alacağı şekilde düzenlenmelidir. Üreticiler için önemlidir ve bu nedenle iyi tanımlanmalıdır.

Yazarın Görüşü Tasarım belgesi hazırlamak için standart bir format yoktur. Önceden hazırlanmış tasarım belgeleri incelenebilir. DİKKATLİ OL!!!

The Wafer-Thin Document The Back-Story Tome The Overkill Documents The-Pie-in-The-Sky Documents The Fossilized Document

Belgeyi Okutmak En büyük zorluk belgenin ekip arkadaşları tarafından okunmasını sağlamaktır. Belgeyi güncel tutmak, faydalı bilgiler vermek ve içeriği tablolarla desteklemek okuyucunun ilgisini çekmekte başarılı olabilir. Bölümlerin sonuna kısa özetler konulması da iyi bir yöntem olabilir. Tüm okuyucuların kolayca ulaşabileceği bir sistemde olmalıdır.

Sonuç Olarak; Tasarım belgesi oluşturmak sadece bir başlangıçtır. Belgeyi bitirmek oyunu bitirmek değildir. Tasarımcı oyun aşamalarının hepsine dahil olmalıdır. Oyunun tasarımı ve geliştirilmesi bir diyalog sürecidir.