Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu"— Sunum transkripti:

1 Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Hüseyin Can ŞENEL BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı

2 Genel Açıklama Takım büyüdükçe projenin odak noktasını korumak bir mesele haline gelmektedir. İyi dokümantasyon, üretim aşamasında da, oyun tasarımının düzenlenmesinde faydalıdır.

3 Genel Açıklama Ekip üyeleri, eldeki sistemin nasıl şekilleneceğine dair bir referans (doküman) etrafında çalışmalıdır. Böylece , tasarım dokümanı, sanat kitabı, teknik tasarım belgesi ve daha bunun gibi pek çok referans çalışma, oyun içeriğinin yaratılmasına öncülük eder.

4 Genel Açıklama Eğer bir geliştirme firmasında çalışıyorsanız ya da bir yayıncıysanız, profesyonel bilgisayar oyunlarında dokümantasyon şarttır (ticari olarak gereklidir).

5 Genel Açıklama Bununla birlikte tüm vakti dokümantasyon üzerinde çalışmaya harcamak ve oyun geliştirme adına hiçbir şey yapmamak da amaçlara uymaz. Hiçbir dökümantasyon geliştirmeden de oyun yapmak mümkündür ama büyük ekiplerde bu iş zor olacaktır.

6 Oyununuzu Belgelendirin
Modern bilgisayar dünyasında tasarım dokümanı, sanat kural kitabı, teknik tasarım dokümanı gibi birçok çeşit doküman vardır. Hepsiyle çalışamayız ama önemli olan ne içerdiklerini bilmek, birbirleriyle olan ilişkilerini anlamaktır.

7 Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document, or Proposal)
Teklif belgeleri, bir oyun fikrini yayıncıya ya da idarecilere satmak (kabul ettirmek) için yazılırlar. Oyunun pazarda nasıl yer alacağı, bütçe ve geliştirme takvimi, hangi teknolojinin kullanılacağı, oyun için çalışması olası kişilerle ilgili kısa bilgi, gameplay’le ilgili bazı açıklamalar yer alır.

8 Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document, or Proposal)
Önemli tasarım noktalarını, gameplay’in tekilliğini, hikaye detaylarını okuyucuyu heyecanladıracak şekilde sunar. Bu belge tasarım sürecinde doğrudan kullanılmamakla birlikte diğer dokumantasyon belgelerinin oluşturulmasında önemlidir.

9 Rekabet Analizi Oyunun piyasadaki benzer oyunlarla nasıl rekabet etmesi gerektiğine dair yazılan belgedir. Oyunun benzersiz (unique) özelliklerini içerir Oyunun amaçları ile benzeşen piyasadaki diğer oyunlar listelenir ve incelenir.

10 Tasarım Dokümanı Oyunun gameplay’ını detaylandırmak ve tam olarak tanımlamak amacıyla yazılır. Ayrıca oyun başka bir takım tarafından başka bir platforma çevrilirse , iyi yazılmış ve tamamlanmış bir dokümanın özel önemi vardır.

11 Tasarım Dokümanı Tasarım dokumanı gameplay’i tam olarak ortaya koyan belgedir. Oyuncular oyunda neleri nasıl yapabilir?, Oyuncular oyunda nelerle karşılaşacak gibi soruların cevaplarını içerir.

12 Tasarım Dokümanı Bir gazeteci bir haberi nasıl hazırlıyorsa tasarım dokümanı da öyle hazırlanmalıdır (hareketler, ayarlar, sıralama, motivasyon, kontroller). Tasarım dokumanında teknik bilgiye ya da pazarlama/bütçe işlerine yer yoktur. Bölüm 19da ayrıntılı bilgi verilecektir.

13 Akış Şeması (Flowchart)
Oyun geliştirme aşamasında, akış şemasının başlıca iki kullanımı vardır. Birincisi; oyun dışı menülerde, oyuncunun navigasyonunu izlemektir. Örneğin yeni bir oyuna başlamak ya da kaydedilmiş bir oyunu yüklemek.

14 Akış Şeması (Flowchart)
İkinci olarak da , özellikle düzey tabanlı oyunlarda , oyuncunun geldiği ve gideceği yerleri grafiklendirmektir. Akış şemaları elde geliştirilebileceği gibi Visio gibi araçlar da kullanılabilir.

15 Hikaye Kural Kitabı Tasarım dokümanında, oyunun hikayesinin bir kısmı bulunabilir ancak oyunun farklı karakterleriyle asıl kompleks hikayesinin (özellikle farklı karakterler ve yerler varsa) ya da evrenin herhangi bir yerinde geçen spesifik hikayesinin bulunacağı yer hikaye kural kitabıdır.

16 Senaryo Eğer oyunun bir hikayesi varsa; oyuncular karakterlerin konuşmalarını duymak ya da sonraki görevleri okumak isteyebilirler. Diyaloglar ya da diyalogların geçtiği yerler oyunun senaryosuna uygun olmalıdır. Eğer oyunda film gibi sahneler varsa, oyunun senaryosu da filme benzemelidir ve diyaloglara odaklanmalıdır.

17 Sanat Kural Kitabı Genellikle tasarımcılar tarafından değil, baş sanatçı ve ekibi tarafından başlıca kavram ve diğer kaynaklar temel alınarak oluşturulur. Oyunun hikayesi ve karakterleriyle uyumludur. Oyunun tüm detaylarıyla kapsamlı bir şekilde görüldüğü, hissedildiği yani tanıtıldığı yerdir.

18 Sanat Kural Kitabı Oyun motoru ile ilişkili yürümelidir. Bu dokuman yardımıyla yaratılacak assetler oyun motorunda çalıştırılacaktır.

19 The Game Minute Düz yazı şeklinde yazılan ve oyuncunun oyun esnasında ne yaptığını anlatan, oyunla ilgili anlık-spesifik detayların verildiği 1-3 sayfalık dokümandır. Oyun geliştirme sürecinin ilk başlarında yazılır. Bu dokümanın fonksiyonundan bütün takım elemanları farkında olursa, projenin başlangıcından itibaren çok faydalı bir araç olur.

20 Storyboard Bir televizyon reklamının her sahnesinin elle ayrı ayrı çizimidir. Takımın üyelerine, birileri sorun yaşamadan ya da teslim etmeden önce geribildirim sağlayarak düzeltme imkanı sunar. Oyun motorunun hazır olmadığı durumlarda, kavram taslağı ya da model olarak kullanılabilir.

21 Teknik Tasarım Dokümanı
Tasarım dokümanı oyunun nasıl işlediği konusuna odaklanırken, teknik dizayn dokümanı bu işlevselliğin nasıl uygulamaya geçirileceğini tartışır.

22 Teknik Tasarım Dokümanı
Projenin başındaki lider programcı tarafından yazılır ve diğer programcılar tarafından bir referans noktası olarak kullanılır. Tasarımcı bu belgenin tamamını anlamasa da program ekibinin doğru yolda olduğuna emin olabilir.

23 İş Takvimi ve İş/Pazarlama Dokümanı
Tasarım dokümanı, oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir. Tasarım dokümanı, oyunun nasıl reklam edileceği ya da nasıl perakende satılacağıyla ilgili değildir. İş takvimi ve iş/pazarlama dokümanları da tasarım dokümanı içinde yer almazlar.

24 Standart Dokümantasyon Yoktur
Oyun tasarımına kılavuzluk etmek ya da yardımcı olmak amacıyla farklı şirketler farklı dokümantasyon standartları kullanabilirler. Yayıncılar oyun geliştirme ekibinin yaptıklarının iyi bir fikir olduğuna dair dişe dokunur kanıtlar beklerler bu nedenle de dokümantasyon önemlidir.

25 Dokümantasyonun Avantajları
İyi dokümantasyon oyununuzun daha iyi olmasını sağlar (tek çalışsanız da, takımla çalışsanız da). Bazı oyun geliştiriciler, takımdaki herkesin dokümanlara istedikleri zaman ulaşabilmesi, değiştirebilmesi ve güncelleyebilmeleri için web tabanlı uygulamaları kullanmaya başladılar (örn. , Wiki).

26 Dokümantasyonun Avantajları
Oyun tasarımcısı olarak, dokümantasyon türlerinden herhangi birini üzerine çalışmanız gerekebilir. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey çok ciddi bir şekilde; dokümanların her birinin oyunun vizyonu ve focus’u ile aynı çizgide kalmasını sağlamaktır.

27 TEŞEKKÜRLER


"Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları