Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story"— Sunum transkripti:

1 Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Bahadır Yıldız

2 Giriş: İyi bir tasarımcının cebinde bilgisayar programlarına uygulayabileceği en az 5 tane somut fikir bulunmalıdır. Bahadır YILDIZ

3 Giriş: Bilgisayar oyunu fikirleri 3 farklı ve ilişkisiz alandan gelebilir: Gameplay Teknoloji Hikaye Bahadır YILDIZ

4 Başlangıç Noktaları Bu üç farklı alandan istenilen başlangıç noktası olarak seçilebilmektedir. Burada esas olan eldekilerin ne olduğunun farkına varılması ve kararların o doğrultuda verilmesidir. Bahadır YILDIZ

5 Başlangıç Noktaları Yani; hangi durum seçilmiş olursa olsun, tasarımcı bu durumun oyunu nasıl sınırlandıracağını çok iyi bilmesi ve anlaması gerekmektedir. Bahadır YILDIZ

6 Gameplay ile Başlamak Oyun tasarımında en sık görülen başlama noktalarından biridir. Daha önceden yapılmış oyunlara benzer bir oyun biçimi düşünmek çok kolaydır. Çoğunlukla da geliştiren kişi düşündüğü oyunu oynamıştır ve kendisine ait birşeyler eklemek istemiştir. Bahadır YILDIZ

7 Gameplay ile Başlamak Gameplay ile başlandığı zaman tasarımcı, bu durumun oyunun ihtiyaç duyacağı teknolojiyi nasıl etkileyeceğini, Oyunun nasıl bir hikayeye sahip olması gerektiğini düşünmelidir. Bahadır YILDIZ

8 Teknoloji ile Başlamak
Teknoloji de büyük bir kısım tarafından başlangıç noktası olarak kullanılmaktadır. Eğer proje geliştirme takımının ilk projesi değilse zaten ellerinde daha önceden hazırlanmış bir teknoloji vardır. Yeni teknoloji bu temel üzerine kurulabilecektir. Bahadır YILDIZ

9 Teknoloji ile Başlamak
Eğer projede yeni bir motor(engine) kullanılacaksa bu da çoğunlukla, eski bir motorun yeniden uyarlanması anlamına gelmektedir. Eğer ki geliştirme takımı proje için yeni bir motor yazacaksa bu takımın ve liderin çok iyi donanımlı olduğu anlamına gelir. Bahadır YILDIZ

10 Teknoloji ile Başlamak
Diğer durumlarda ise proje için başka kaynaklardan elde edilen lisanslı oyun motorları kullanılacağı söylenebilir. Ancak ne olursa olsun; önemli olan gameplay ile motorun uyumlu çalışmasıdır. Bahadır YILDIZ

11 Teknoloji ile Başlamak
Teknoloji sunulacak hikayeyi de kısıtlayabilir. Örneğin: Bina dışı (outdoor) çevre elemanlarını taşımayan bir motor kullanarak “dağ tırmanışı” ile ilgili bir oyun yapmak çok zordur. Bahadır YILDIZ

12 Teknoloji ile Başlamak
Oyunun; iyi bir oyun olabilmesi için hikaye ve teknoloji uyumlu olmalıdır. “Teknolojinin gameplay ve hikayeyi nasıl etkileyeceği, kısıtlamalar çevresinde nasıl yaratıcı bir çalışma sergilediğinize bağlıdır.” Bahadır YILDIZ

13 Hikaye ile Başlamak Son olarak; oyununuz için beyin fırtınası sağlamak istediğiniz ortam,anlatmak istediğiniz hikaye ya da keşfetmek istediğiniz bir grup karakterle başlayabilir. Gerçekte çoğu oyunun hikayesi olmadığından bir oyunun hikaye ile başlaması ilginç görünebilir. Bahadır YILDIZ

14 Hikaye ile Başlamak Oyun için dönüştürmek,
Oyuncunun nasıl etkileşim kuracağı, Oyuncunun hareketlerine göre oyun dünyasında farklı yollar açmak. İyi bir tasarımcı hikayeyi düşünürken bunları göz önünde bulundurmalıdır. Bahadır YILDIZ

15 Hikaye ile Başlamak Eğer diyaloglar oyunda iletişim için önemli ise tasarımcıların buna uygun bir yapı geliştirmesi gerekmektedir. Ya da araştırma ve keşif oyunda büyük yer tutuyorsa bu durumda; oyuncunun kamera ile istediği her yere bakmasını sağlayan 3 boyutlu bir motor kullanılması uygun olabilir. Bahadır YILDIZ

16 Sınırlılıklar Teknoloji Hikaye Gameplay Takım arkadaşları Bütçe Zaman
Bahadır YILDIZ

17 Sınırlılıklar Sınırlılıkları yenmenin en mantıklı yolu onları da amacımıza uygun bir şekilde kullanmaktır. Bunu da; sınırlılıkları tanıyarak ve sınırlılıkları avantaja dönüştürerek yapabiliriz. Bahadır YILDIZ

18 Sınırlılıklar Sınırlılıkların her biri diğerleriyle alakalı durumdadır, bu nedenle sınırlılıkları göz önüne alarak oyunla ilgili kararlar alınmak zorundadır. Her alınan karar ile de bir çok kapı kapanmaktadır. Bu şekilde oyunun yapısı kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Bahadır YILDIZ

19 Örnek Oyunlar: Hikaye ile başlayan: Odyssey: The Legend Of Nemesis
Teknoloji ile başlayan: Damage Incorporated Gameplay ile başlayan Centipede 3D Bahadır YILDIZ

20 Sonuç: Her oyunun bir başlama noktası vardır (gameplay, teknoloji, hikaye), Her oyunda –başlama noktası farklı olsa da- bu üç bileşen bulunmak zorundadır, Esas olan bu üç bileşen arasındaki uyum ve tutarlılıktır. Bahadır YILDIZ

21 Bitti… Teşekkürler… Bahadır YILDIZ


"Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları