Emre Emrah ÖZKESKİN DANIŞMAN : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TEKDAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
MODÜLER BİR ÖĞRETİM YAZILIMI DENEMESİ VE UYGULAMA SONUÇLARI Okut.Halit KARALAR (Muğla Üniv. Enf. Bölümü) Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv. Enf. Bölümü)
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Fevzi Daş – Uzaktan Eğİtİmde İçerik Gelİştİrme İçİn AçIk Kaynak YazIlImlarIn KullanImI Fevzi Daş –
Hazırlayan: Emin BORANDAĞ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Görsel Okur-Yazarlık *
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Dijital Kütüphanelerde Kaynak Tanımlama Türkiye Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Lisansüstü Tez Arşivi Örneği Tolga Çakmak, Güleda Doğan, Özlem Şenyurt.
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
Tez Sahibi : Cemal Koplay
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
SCORM (Sharable Content Object Reference Model)
MATEMATİK YAZILIMLARI.
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
SAHA GÜVENLİK BELGELENDİRMESİ Dr. Gökhan ŞENGÜL.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Server Yönetim Programları
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

Emre Emrah ÖZKESKİN DANIŞMAN : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TEKDAL KALICILIĞA OLUMLU ETKİSİ KANITLANMIŞ BİR BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM MATERYALİNİN SCORM UYUMLU HALE GETİRİLMESİ Emre Emrah ÖZKESKİN DANIŞMAN : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TEKDAL

MAKALE SAHİBİ HAKKINDA BİLGİ Emre Emrah ÖZKESKİN tarafından hazırlanmış, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalına YÜKSEK LİSANS TEZİ olarak sunulmuştur. Jüri Üyeleri; Başkan: Yrd. Doç Dr. Mehmet TEKDAL(Danışman) Üye : Yrd. Doç. Dr. Oğuz KUTLU Üye : Yrd. Doç. Dr. Nuri EMRAHOĞLU Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN MAKALENİN ÖZETİ Bu çalışma da amaç öğretim materyallerinin gerekli düzenlemeler yapılarak; ortamdan bağımsız yeniden kullanılabilir düzenlenebilir paylaşılabilir sorgulanabilir hale getirilmesidir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN MAKALENİN ÖZETİ Bu süreçte, materyallerin yeniden tasarlanması için Captivate ve Authorware programları kullanılmıştır. Tasarım sürecinde oluşturulan materyallerin sadece üst veri yapısında değil, geliştirme sürecinde de SCORM uyumlu olmasına özen gösterilmiştir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN MAKALENİN ÖZETİ Paketleme ve dallanma yapıları ADL tarafından geliştirilen RELOAD yazılımı kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen öğretim materyali MOODLE öğrenme yönetim sistemi üzerinde denenmiş ve SCORM uyumlu olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler; SCORM, ADL, Öğretim Materyali Tasarımı, Bilgisayar Destekli Öğretim, internet. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN GİRİŞ Teknolojideki gelişmeler eğitime de yansımış ve öğretimin verimini arttırmış, harcamaları azaltmıştır. Bu durum Eğitim yönetim sistemi kavramını ortaya çıkarmıştır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN GİRİŞ Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN GİRİŞ Farklı kurumlarca geliştirilen Eğitim Yönetim Sistemleri ile içeriklerin bir arada kullanılması ya da kullanıcı davranış bilgilerinin farklı ortamlara taşınması gibi konularda bazı sorunlarla karşılaşılmaktadır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN GİRİŞ Bu sorunlardan kurtulmak için ; Öğrenme Nesneleri (Learning Object), Üst-veri (Meta-veri), Kullanıcı Bilgisi(User Profile), İçerik Paketleme (Content Packaging) içerik İletişimi (Content Communication) Kavramları ile ilgili standartlar oluşturulmuştur. Scorm bir e-öğrenme standartıdır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN PROBLEM Bu çalışmanın odaklandığı temel problem, bilgisayar destekli öğretim materyali geliştirme kapsamında oluşturulan bir materyallerin tekrar kullanılabilir, değerlendirilebilir olmamasıdır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ARAŞTIRMANIN AMACI SCORM standardını kullanarak daha önce hazırlanmış bir materyalin tekrar düzenlemesidir. Bu yolla hazırlanan materyalin daha sonra oluşturulacak olan öğretim sistemlerinde kullanılabilmesi ve daha önce hazırlanmış materyallerin yeniden düzenlenmesinde rehberlik etmesi beklenmektedir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ARAŞTIRMANIN AMACI Hazırlanan SCORM standardındaki materyal öbeğinin Moodle ya da SCORM uyumlu başka bir LMS ile test edilmesi amaçlanmaktadır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ Materyal hazırlanırken Scorm standartlarının göz önünde bulundurulması ve BÖTE bünyesinde oluşturulacak materyal havuzundan daha verimli dönütler alınmasını sağlamaktır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

ARAŞTIRMA SINIRLILIKLARI Kullanılması düşünülen ders materyali, KAZANCI (2004) tarafından yüksek lisans tezi olarak hazırlanmış olan “BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNGİLİZCE KELİME ÖGRETİMİNİN, ÖGRENME DÜZEYLERİNE VE KALICILIGA ETKİSİ” başlıklı çalışmasında oluşturulan materyaldir. Çalışma hali hazırda bulunan materyalin tekrar düzenlemesi ile sınırlıdır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN SCORM Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN CORDRA İçerik Nesnesi Ambarı Arama ve Kayıt/Çözümleme Mimarisi (Content ObjectRepository Discovery and Registration/Resolution Architecture) anlamına gelmektedir. CORDRA yeniden kullanılabilir içeriğin geliştirilmesinde bir sonraki adımdır. Amacı öğrenme içeriğinin nasıl bulunacağı ve kullanılacağı sorusuna cevap vermektir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN CORDRA Mevcut içerik yönetim ve sunum sistemleri, içerik ambarları ve dijital kütüphanelerin teknolojilerini kullanarak bir model oluşturmaya çalışmaktadır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN CORDRA CORDRA bir şekilde sadece SCORM uyumlu hazırlanmış materyallerin taranması ve bunların paylaşılması değil, bütün standartlarda hazırlanmış materyallerin taranması ve kullanılmasının sağlanmasını amaçlamaktadır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

ÇALIŞMADA KULLANILAN YAZILIMLAR Çalışmada içerik paketleri oluşturmak, içeriği SCORM uyumlu hazırlamak için; Captivate, Authorware yazılımları, SCORM paketlemesini yapmak için; RELOAD yazılımı bu içeriği yayınlamak için; Moodle Ögretim Yönetim sistemi kullanılmıştır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN MACROMEDIA CAPTIVATE Macromedia Captivate tüm ekran eylemlerini otomatik olarak kaydedebilir ve etkileşimli bir Flash dosyası oluşturur. Metin başlıklarını, sesli anlatımları ve uzaktan öğrenim etkileşimi eklemek için programlama bilgisi kullanılması gerekmemektedir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

MACROMEDIA AUTHORWARE Authorware, çoklu ortam parçacıklarını belirli kurallar çerçevesinde birleştirip fonksiyonel bir uygulama oluşturulmasında kullanılır. En önemli özelliği kullanıcı ile etkileşimi sağlamasıdır. Özellikle eğitim ve benzeri programlarda kullanıcı sadece izleyici veya dinleyici pozisyonunda değil, sürecin en önemli öğesi durumuna gelmektedir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN RELOAD İçerik Paketleme ve Üst Veri Yazım programıdır. RELOAD ile içerik Paketleri oluşturabilir düzenlenebilir, eklenebilir ihraç edilebilir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN MOODLE Yaygın olarak bilinen ve rahatlıkla kullanılabilecek bir çevrimiçi kurs yönetim sistemidir. Moodle ='Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment' olup Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir. (Çetiner, 2006) Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Moodle’a SCORM Paketi Ekleme Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN MOODLE Programın özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz; Ücretsizdir. Windows ve Linux sistemleri altında çalışmaktadır. 150 ülkede kullanılmaktadır. 70 dilde desteği mevcuttur. Farklı diller aynı anda kullanılabilir. Açık kaynak kodlu bir yazılımdır. Açık kaynak kodlu sistem olduğundan Güvenlik açıklarının kapatılması ticari sistemlere göre çok daha hızlıdır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN SCORMUN BÖLÜMLERİ Paylaşılabilir İçerik Nesne Referans Modeli / The Sharable Content Object Reference Model (SCORM®) Web tabanlı “İçerik Yığın Modeli / Content Aggregation Model (CAM) Yürütme Ortamı / Run-Time Environment (RTE) Öğrenme nesneleri için Sıralama ve Yönlendirme / Sequencing and Navigation modeli toplamından oluşur. (ADL, 2006). Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN YORUM Bu çalışma ile materyal oluşturma sürecinin zahmetli ve bir o kadar da önemli olduğu anlaşılmıştır. Materyal oluşturulurken tüm faktörler göz önünde bulundurulması gerektiği önem kazanmıştır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN SONUÇ SCORM uyumlu hale getirilen öğretim materyalleri, geliştirildikleri öğretim amacı yanında farklı öğretim ortamları ve amaçlarında da kullanılabilirler. Bu uygulama, öğretim materyal ambarlarında toplanacak öğretim materyallerinin sayısını artıracak, kullanım alanlarını genişletecek ve üretim maliyetlerini azaltacaktır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN SONUÇ SCORM uyumlu öğretim materyallerinin donanım ve yazılım bağımsız olarak kullanılabilmesi, oluşturulan uzaktan eğitim sistemlerinin yeniliklere açık olmasını, belirli donanım ve yazılım bağımlılıklarının oluşmamasını sağlamaktadır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN SONUÇ Bu, ilerde öğretim materyallerin bulundurulduğu Öğretim Yönetim Sistemi değiştirildiğinde ve/veya yenilendiğinde ya da farklı bir donanım alt yapısına geçildiğinde aynı öğretim materyallerinin kullanımını mümkün kılmaktadır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ÖNERİLER Uzaktan öğretimde kullanılan öğretim materyalleri gözden geçirilebilir ve SCORM uyumlu hale getirilebilir. Bazı öğretim materyallerinin SCORM uyumlu hale getirilmesi yerine yeniden yazılmaları daha kolay ve daha verimli olabilir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ÖNERİLER Çağımızda hızla gelişen uzaktan öğretim sistemleri için hazırlanan öğretim materyallerinin SCORM uyumlu oluşturulması ve içerik havuzlarında saklanmaları uzun süreçte maliyet ve is gücü açısından tasarruf sağlayacaktır. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ÖNERİLER Bu şekilde hazırlanmış materyallere öğretim görevlilerinin, tasarımcıların ya da öğrencilerin ulaşması daha kolay olacak ve farklı materyallerin yeniden farklı alanlarda kullanılmaları mümkün olabilecektir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN ÖNERİLER Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri bölümü öğrencilerini SCORM konusunda bilgilendirilmeli, öğrenim süreleri boyunca ve sonrasında üniversite bünyesinde oluşturulacak içerik havuzlarından faydalanmaları ve katkıda bulunmaları sağlanmalıdır. SCORM uyumlu materyallerin sadece bilgisayar ortamında olduğu düşünülmemeli, Japonya’ da olduğu gibi televizyon yayınlarında olduğu gibi farklı platformlar içinde SCORM uygulamaları geliştirilmelidir. Sinem UZEL - Figen ARIKAN

Sinem UZEL - Figen ARIKAN KAYNAK Özkeskin, E,E.(2007) :Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı [URL]http://sosyalbilimler.cu.edu.tr/tezler/1041.pdf Sinem UZEL - Figen ARIKAN