Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'"— Sunum transkripti:

1 'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
MOODLE 'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'

2 Moodle nedir? Moodle, herkesçe kullanılabilecek, açık kaynak kodlu, bir çevrimiçi kurs yönetimi ya da uzaktan eğitim sistemidir (course management system). MÖS Eğitim Grubu

3 Açılımı nedir? Açılımı “Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment” olup Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir. MÖS Eğitim Grubu

4 Özellikleri: En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. Tamamıyla ücretsizdir ve test edici kitlesi büyüktür. Sistem Windows, Linux ve Unix sistemleri altında çalışmaktadır. Sistem, 50,000 öğrencili ve binlerce kursu barındıran kapasiteye sahiptir. MÖS Eğitim Grubu

5 Özellikleri: Geniş geliştirici kitlesi vardır.
Geniş geliştirici kitlesi nedeniyle ürün yaşam çevrimi çok hızlıdır. Yani çok kısa sürede yeni sürümler geliştirilmektedir. Çoğu kullanıcı hiç bir programlama ve veri tabanı deneyimine sahip olmadan kullanabilir. Sorun olduğunda sorunun giderilmesi ticari sistemlerden daha hızlı olmaktadır. MÖS Eğitim Grubu

6 Özellikleri: İletişim araçları olarak tartışma formu, dosya alış-verişi, e-posta, takvim, not tahtası ve gerçek zamanlı sohbet imkanına sahiptir. Verimlilik araçları olarak dersin takvim üzerinde ilerleme durumu görüntülenebiliyor. Öğrenci kullanım araçları olarak öğrencinin kendini değerlendirmesi için kişisel sayfaları bulunmaktadır. MÖS Eğitim Grubu

7 Özellikleri: Eğitmenler, öğrencilerin kursta kullanılmak üzere sınırlandırılmış metin dosyalarını kaydedebilir veya öğrenciler kendi kayıtlarını yapabilir. Eğitmenler özel tarihlere tartışmalar veya kurs etkinlikleri koyabilirler. Sistem eş zamanlı olarak kurs tarihlerini kurumsal takvime göre ayarlar. MÖS Eğitim Grubu

8 Özellikleri: Eğitmenler, çoktan seçmeli, hesaplama, kısa cevaplı ve karşılaştırmalı soruları otomatik olarak oluşturabilirler. Soruların her birinin cevabı ayrıntılı geri bildirim ve izlenimi içerir. Eğitmenler kurs içeriğine erişen her öğrencinin IP adresinden, tartışma formları, kurs değerlendirmeleri ve ödevleri raporlandırabilir ve bunun ne sıklıkta olacağı ayarlanabilir. MÖS Eğitim Grubu

9 Özellikleri: Yazılımda üç çeşit kurs kalıbı bulunmaktadır. Bunlar haftalık düzenlenen etkinlikler, konularla düzenlenen etkinlikler ve sosyal içerikli tartışmaların yapıldığı kurs tipidir. MÖS Eğitim Grubu

10 Şu anda 169 ülkeden 19339 site kayıtlıdır.
MÖS Eğitim Grubu

11 Moodle Hakkında: 200 ülkede 80 dilde desteği mevcuttur. İstediğiniz dilleri seçebilirsiniz. İsterseniz tüm diller aynı anda (moodle), isterseniz 3 dili aynı anda (uzaktan eğitim) ve isterseniz tek dili (Sorular) seçebilirsiniz. Açık kaynak kodlu sistem olduğundan Güvenlik açıklarının kapatılması ticari sistemlere göre çok daha hızlıdır. MÖS Eğitim Grubu

12 Moodle Hakkında: Tek başına ticari paketlerle ( ve yarışmakta olup eğitim sektöründe büyük bir paya sahiptir. Ticari amaçla kurulan Blackboard firmasının en büyük rakibidir. ABD'de pek çok üniversitede, eğitimcilerin üniversitede WebCt ya da Blackboard olmasına rağmen Moodle tercih ettikleri söyleniyor. MÖS Eğitim Grubu

13 Moodle Hakkında: Dünya üzerinde 2,000,000'a yakın eğitmen kullanmaktadır. Çok büyük bir tematik topluluğa yani geliştirici ve son kullanıcı eğitmenlerden oluşan (yalnızca kendi sitesinde 100,000 kayıtlı üye) kitleye sahiptir. MÖS Eğitim Grubu

14 Moodle Hakkında: Yazılımı diğer öğretim içerik yönetim yazılımları ile karşılaştırdığımızda iletişim aracı olarak beyaz tahta ve video hizmetleri bulunmadığı, öğrencilerin grup çalışması ve takım oluşturma olanakları bulunmadığı görülmektedir. Bu olumsuz yönlerine rağmen yazılım, sahip olduğu özelliklerle iyi bir öğretim yönetim sistemi olduğu görülmektedir. MÖS Eğitim Grubu

15 Moodle ile derslerin tasarımı:
Şunlara karar verilmelidir: Her derste hangi konuların verileceğini kararlaştırmak. Her konu için hedefleri (outcome) belirlemek (Hedef temelli eğitim) Her konudaki hedefleri hangi etkinliklerle sağlayabiliriz? (Terimler sözlüğü (glossary), Forum, Ders (Lesson), kaynak (resource), wiki, proje, vs.) MÖS Eğitim Grubu

16 Moodle ile derslerin tasarımı:
Her konudaki hedefleri sağladığımızı nasıl ölçeriz? (Quiz, Forum, Glossary, vs.) Forum ve terimler sözlüğündeki girişlere öğrenciler tarafından not verilmesi ve bunun küçük bir yüzdesinin genel değerlendirmeye katılması aktif öğrenme açısından çok yararlı olacaktır. MÖS Eğitim Grubu

17 Moodle kurmak için gerekenler:
MySQL veya PostgreSQL Veritabanı Sistemi PHP ortamı Tabii ki moodle ve sistemi kuracağınız bir PC. MÖS Eğitim Grubu

18 Moodle kurmak için gerekenler:
Moodle kurulumunda, setup dosyasına ihtiyaç yok. İlk önce Windows altında IIS kurmanız gerekiyor. IIS kurduktan sonra c:\inetpub altında ilgili klasör altına moodle.zip dosyalarını açmanız yeterli. MÖS Eğitim Grubu

19 Kaynakça: MÖS Eğitim Grubu


"'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları