ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
Öğrenme Öğretme Süreci
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Programlı Öğretim.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY

İÇİNDEKİLER Ödev nedir? Ödevin önemi Ödevin amacı Ödev türleri Ferdi ve grup ödevleri Ödevin niteliği Ödevin değerlendirilmesi Sonuç

ÖDEV NEDİR? Öğretmenler tarafından çocukların ders dışı zamanlarda da hazırlanmaları için verilen; bazen derse hazırlık ve çok defada derste öğrenilenleri pekiştirme, genişletme ve tamamlamayı amaçlayan çalışmalardır.

ÖDEVİN ÖNEMİ Ödev, eğitim ve öğretim sürecinde yer alan faaliyetlerden biri olup öğrencilerin kendi kendilerine veya grup halinde severek yapmaları, onlarda çalışma ve başarma istek ve heyecanı yaratması bakımından önem taşır. Ödev konularının tespitinde öğrencilerin ihtiyaçları, yetenekleri, okul, aile ve çevre imkanları göz önünde bulundurulur. Ayrıca, konunun açık ve anlaşılır olması, yanlış yorumlara yol açmaması, ders programlarına uygun olması gibi hususlar da dikkate alınır. Belirli bir amacı gözönünde bulundurmadan sadece öğrenciyi meşgul etmek için ödev verilmez.

ÖDEVİN AMACI Plan yapma bilgi ve becerisi geliştirmek. Ödevi özenle yapma ve zamanında teslim etme alışkanlığı kazandırmak. Gerekli bilgi, araç gereç veya malzemeyi toplayabilmek ve bunları amacına uygun olarak kullanabilmek. Ödevin, çeşitli kişi ve eserlerden faydalanmakla birlikte öğrencinin kendisini geliştirmek maksadı ile bizzat yapması gereken bir görev olduğu şuurunu kazandırmak. Ödev yapılırken yararlanılan kaynakları, kendisinden bilgi alınan kişileri belirleme alışkanlığı kazandırmak.

ÖDEVİN AMACI İletişim kurabilme, kaynaklardan faydalanabilme, alet yapabilme ve kullanabilme alanlarındaki yeteneği geliştirme. Ödevde varılan sonuçların, kullanılan kaynak ve yöntemlere bağlı olduğunu farkettirmek.. Konulara değişik açılardan bakabilme, danışabilme, tartışabilme ve soru sorabilme davranışları kazandırmak. Birlikte çalışma davranışı kazandırmak. Düşünme gücünü geliştirmek. Bilmediğini araştırıp bulmaktan ve öğrenmekten zevk almayı sağlamak. Gözlem, deney ve yeni buluşlara yönelik çalışmalar yapmaktan zevk almayı sağlamak. Başarmanın hazzını tatma duygusunu kazandırmak.

ÖDEV TÜRLERİ Ev Ödevleri: Öğrencilerin okulda yapılmış çalışmalar sırasında öğrenmeleri gereken bilgileri öğrenip öğrenmediklerini, yeni şartlara uygulamadaki başarı derecelerini kontrol etmek ve derste öğrenmediklerini de ödev aracılığıyla kendi çabalarıyla öğrenmelerini sağlamak amacıyla verilen ödevlerdir. Ev ödevleri başlıca iki yönden önem kazanır Öğretime kazandırdıkları Öğrencinin derse hazırlıklı gelmiş olması sebebiyle derse katılımını sağlayacağı için, öğrenci konu ile ilgili bilgilerini aktarmak, konuya ilişkin sorularını sormak için dersi dikkatli dinleyip öğretmenin anlatımına katılacak ve sınıfın düzenini bozmayacaktır.

ÖDEV TÜRLERİ Eğitime kazandırdıkları Ev ödevlerinin en belirgin özelliği öğrencilerin ödev konusunu bireysel olarak yapmasıdır. Böyle yapılan ödevler öğrencide sorumluluk ve bağımsızlık duygusunu geliştirir. Sınıf Ödevleri: Öğrencilere aynı anlam ve içerikteki çalışmalarla kazandırılmak istenen bilgiler üzerinde daha fazla durarak derinleşmeleri ve bu bilgileri okulda öğretmenin kontrolü altında çalışarak yeni şartlara uygulamaları amacıyla verilen ödevlerdir. Bunlara alıştırma demek mümkündür. Kendi Kendine Çalışma Planı İle Öğrenme: Yeni bir konuyu sınıfta düzenlenen veya öğretmen tarafından hazırlanarak öğrencilere verilen bir plana göre öğrencilerin kendi kendilerine öğrenmeleri tarzındaki ödevlerdir.

FERDİ ÖDEVLER VE GRUP ÖDEVLERİ Her öğrenciye ayrı konularda ödev verilmesi esastır. Öğrencilere, gerektiğinde grup ödevi de verilebilir. Bu durumda grubu oluşturan öğrenciler arasındaki iş bölümü, ödevi veren öğretmenin rehberliğinde öğrenciler tarafından yapılır. Gruplar en az üç, en çok beş öğrenciden meydana gelir.Grup ödevleri, her öğrencinin katılımı dikkate alınarak değerlendirilir ve her öğrenciye ayrı ayrı not verilir.

ÖDEVİN NİTELİĞİ Hedefleri gerçekleştirici olmalı, Dersin konusuyla ilgili olmalı, Öğrencinin düzeyine uygun olmalı, Açık ve anlaşılır olmalı, Yaşantısında ihtiyaç duyabileceği problem çözümüne yönelik olmalı, Bilimsel yöntemi kullanmaya imkan vermeli, Öğrenilenlerle öğrenilecekler arasında bağ kurmalı, Zaman, enerji-araç-gereç ve kaynaklar yönünden ulaşılabilir olmalıdır.

ÖDEVİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ödevlerin yapılmasında uygulanacak yöntemler ile ödevde aranacak nitelikler ve ödevin hangi yönlerden değerlendirileceği,öğretmen tarafından öğrencilere önceden duyurulur. Ödevler notla değerlendirilir, öğrencilere dağıtılır ve yapılan düzeltmelerin görülmesi sağlanır. Ödevlerin öğrenciler tarafından sınıfa sunulması veya uygulanmasının yapılması da notla değerlendirilebilir.

SONUÇ Ödev; Öğrenciyi araştırma ve incelemeye yöneltir, Güven duygusunu geliştirmesine yardım eder, Öğrenciye sorumluluk duygusunu kazandırır, Problem çözme gücünü geliştirir, Sözel ve yazılı ifade gücünü geliştirir, İnsanlarla iş birliği yapma becerisini kazandırır, Yenilikleri izleyip, özümsemeye yardım eder, Sınıf içi etkinliklere ilgi uyandırır.

SONUÇ Ödev iyi planlanmazsa boş etkinlik olmaktan öteye gitmez, Ödevlerin değerlendirilip öğrenciye geri verilmesi konusunda öğretmenin yetersiz yada isteksiz olması ödevleri etkisiz kılar, Anlaşılır bir dille verilmeyen ödevler kargaşa ve umutsuzluk kaynağı olur.

Soru 1- Ev ödevinin öğretime katkısını açıklayınız? Soru 2- Aşağıdakilerden hangisi ödevin niteliklerinden değildir? A-Hedefleri gerçekleştirici olmalı B-Dersin konusuyla ilgili olmalı C-Öğrencinin düzeyinden yüksek olmalı D-Problem çözümüne yönelik olmalı