Alper BAYAZIT Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Sistem Analizi ve Planlama
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Yıldız Teknik Üniversitesi
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Bilişim Şuraları, Teknoloji Politikaları ve Eğitim
Sayısal Uçurumun Önlenmesinde Eğitimin İşlevi ve Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bu Süreçteki Rolü Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretmen Yetkinlikleri
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Bilgisayar Destekli Eğitim
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bilişim Teknolojileri Alanı
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Arş.Gör. Ahmet AKINCI Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Sunum transkripti:

Türkiye’deki Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları Alper BAYAZIT Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe-Ankara 18-20 Kasım 2009 Grand Rixos Ankara

Çalışmanın Amacı Teknoloji politikaları belirlenirken; Eğitime verilen önem, Öğretmenleri yetiştirme politikaları, Teknoloji inançları ve olası çözüm yolları incelenmelidir. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Giriş 21. Y.Y. Bilgi toplumu “gelişmiş ülke” olma yarışı “teknolojiye ayak uydurma” Eğitimin önemi Eğitimli insan gücünün karşılanması AR-GE vb. faaliyetler için gerekli beyin gücünün ve altyapı Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri (1) Türkiye’nin yapması gerekenler (Türkiye Bilişim Şurası, 2004) : Toplumun tüm kesimlerinde yaratıcı, esnek ve yenilikçi düşünce tarzını oluşturmak, Bireylerin yaşam boyu eğitimini sağlamak ve sosyal sorumluluğunu geliştirmek, Okulları kendi aralarında ve çevrelerindeki dünya ile bağlantılandırmak, Yeni eğitim yöntemleri kullanarak eğitimde etkinliği ve verimliliği arttırmak, Milli eğitim sistemimizin idari ve yönetimsel mükemmeliyetini sağlamak, Bilgi toplumuna dönüşümde, sayısal uçurumu gidermek. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri (2) Üretilmesi gereken politikalar: Üniversite ve okullardaki mali ve idari yapılanma AB standartlarına göre düzenlenmelidir. Bütün öğretmenlere BT eğitimi verilmelidir. Müfredat geliştirme ve ölçme değerlendirmede enformasyon değil, formasyon veren eğitim modelleri uygulanmalıdır, BT’nin bütün derslere entegre olması sağlanmalıdır. Teknokent yasasından yararlanılarak, öğretim elemanlarının sanayi- toplum ihtiyaçları doğrultusunda AR-GE yapabilecekleri projeler oluşturulmalıdır. Bilişim insan gücü açığını kapatabilmek için İnternet teknolojilerinden yararlanılmalıdır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri (3) Bilişim alanındaki öğretim kadroları istenen nitelik ve nicelikte tutulmalıdır. Lisansüstü eğitim ve araştırma ağırlıklı üniversitelerin oluşturulması teşvik edilmelidir. Eğitim portalları oluşturulmalı, uzaktan eğitim için “Akreditasyon Sistemi” geliştirilmelidir. Örgün eğitim ya da iş olanağı bulamayan genç nüfus, kurs ve sertifika programları ile bilişim alanında üretken hale getirilmelidir. Askerlik görevini yapmak üzere silah altına alınan gençlerimize bilgisayar okur-yazarlığı öğretmek üzere Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde düzenlemeler yapılmalıdır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Gerekli Altyapının Durumu? Millî Eğitim Şûraları: Millî Eğitim Şûralarında Öğretmen Yetiştirme Politikalarının Yeri Öğretmen Yetiştirme Kurumlarında Sunulan Eğitim Dersleri Öğretmenlerin Yetiştirilmesinde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Yeri Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri ve BİT Kullanım Düzeyleri Mesleki Gelişim ve Öğretmenlere Sunulan Olanaklar Teknoloji kullanımına yönelik inançlar-bakışlar Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Millî Eğitim Şûralarında Öğretmen Yetiştirme Politikalarının Yeri 1939-2007 yılları arasında 17 şûra gerçekleştirilmiştir. 7. (1962) ve 11. (1982) Millî Eğitim Şûraları öğretmen yetiştirme konusuna geniş yer vermiştir. 12. Millî Eğitim Şûrasına kadar olan çalışmalarda, bir öğretmenin alan bilgisi ve öğretmenlik mesleği açısından sahip olması gereken beceriler belirtilmiştir. Ortak nokta “öğretmen niteliğinin arttırılması”dır. 15. ve 17. Şûralarda “çağı yakalamak” ve “AB standartlarına ulaşmak” kavramları vurgulanmaktadır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Öğretmen Yetiştirme Kurumlarında Sunulan Eğitim Dersleri Lisans Programlarının Ders İçerikleri incelendiğinde; Alan ve Alan Eğitimi Dersleri, Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri Genel Kültür Dersleri olmak üzere üç ana bölüme ayrıldıkları gözlemlenmektedir. Listedeki Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri şu şekildedir: Eğitim Bilimine Giriş, Eğitim Psikolojisi, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme, Sınıf Yönetimi, Özel Öğretim Yöntemleri, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Okul Deneyimi, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Öğretmenlerin Yetiştirilmesinde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Yeri YÖK tarafından geliştirilen yeni programda yer alan bilgisayar okur-yazarlığı dersleri Bilgisayar I Bilgisayar II Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim teknolojilerinin özellikleri, Öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, Teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, İki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, Görsel tasarım ilkeleri Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri ve BİT Kullanım Düzeyleri (1) Akbıyık ve Seferoğlu (2007) öğretmenlerin teknolojiyi kullanma durumlarını araştırmışlardır: Öğretmenler en çok kelime işlemci ve sunu programlarını kullanmaktadırlar. Bazı öğretmenler bilgisayar başında materyal, ders notu, sınav hazırlama işleriyle hiç uğraşmamaktadır. Eğitim yazılımları ise öğretmenlerin yaklaşık üçte biri tarafından kullanılmaktadır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri ve BİT Kullanım Düzeyleri (2) Kaynak: Demiraslan, Y. ve Usluel, Y. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET 4(3), Article 15. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri ve BİT Kullanım Düzeyleri (3) Kaynak: Demiraslan, Y. ve Usluel, Y. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET 4(3), Article 15. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri ve BİT Kullanım Düzeyleri (4) Kaynak: Demiraslan, Y. ve Usluel, Y. (2005). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunda öğretmenlerin durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET 4(3), Article 15. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Teknoloji İnançları ve Mevcut Durum “Bilgisayarların okullara konulması öğrenmeyi doğrudan olumlu bir şekilde etkiler; daha çok bilgisayar daha iyi gelişmeyi beraberinde getirir.” Kleiman, G. M. (2000). Myths and realities about technology in K-12 schools. Leadership and the New Technologies, 14. <Çevrim-içi: http://www.edtechleaders.org/documents/myths.pdf> (Erişim Tarihi: 6 Ekim 2009). Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Teknoloji İnançları ve Mevcut Durum Oysa en iyi koşulların sağlandığı ortamlarda bile bu durum gerçekleşmeyebilir. Çünkü öncelikle: Yeterli eğitimi alamamış olan öğretmenlere yönelik mesleki gelişim etkinlikleri ve destek sağlanmalıdır. Teknolojiyi sınıflarında kullanmak isteyen öğretmenler için teknik destek sağlanmalıdır. Öğretim amaçlarını destekleyen yazılımlara erişim olanağı verilmelidir. Bilgisayarlar kullanıma sunulurken ortamın öğretmenin kullanacağı yöntemler ve sınıf yönetimi açılardan uygun olması gerektiği unutulmamalıdır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Teknoloji İnançları ve Mevcut Durum “Bilgisayarların K12 sınıflarında nasıl kullanılması gerektiğini tanımlayan belirlenmiş hedefler ve alıştırmalar vardır.” “Öğretmenler, temel bilgisayar becerilerini kazandıkları zaman teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmaya başlayabilirler.” “Düşük sosyo ekonomik statüye sahip grupların bulundukları ortamlardaki bilgisayar/öğrenci oranı, üst sosyo ekonomik statüye sahip topluluklarla aynı olduğunda eşitlik sağlanabilir.” Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Varolan Durum (Gözlemler) ve Olası Çözüm Yöntemleri (1) “Okulda bir bilgisayar öğretmeni olmadığında bilgisayar laboratuarı etkili bir şekilde kullanılamamaktadır.” Bütün öğretmenlerin lisans döneminde bilgisayar dersi almaları sağlanabilir. Öğretmenlere hizmet-içi eğitim kapsamında eğitimler verilebilir. Microsoft vb. sertifikası olan öğretmenler ödüllendirilebilir. Çevrimiçi, sertifikalı eğitimler verilebilir. MEBSİS vb sistemlerin kullanımı arttırılabilir. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Varolan Durum (Gözlemler) ve Olası Çözüm Yöntemleri (2) “Okullarda destek yazılımlar yok, birçok yazılım lisanssız durumdadır.” Destek yazılımlarla ilgili olarak özel sektör – MEB işbirliği yapılabilir. Eğitime %100 Destek Kampanyasına eğitsel alanda yazılım geliştiren şirketler, destek yazılımlarıyla katkıda bulunabilir. Türkiye, dünya çapında yazılım geliştiren şirketlerle (Microsoft, Adobe, Macromedia) kamu kurumlarına yönelik bir anlaşma yapabilir. Linux, Pardus işletim sistemleri yaygınlaşabilir. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Varolan Durum (Gözlemler) ve Olası Çözüm Yöntemleri (3) “Öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu yeni teknolojileri etkin kullanmakta çekingen kalmaktadır.” Çekingenlik, deneyimin sağlanmasıyla azalabilir. Bu nedenle, öğretmenlerin yeni teknolojileri kullanabilmesi için ders dışı faaliyetler gerçekleştirilebilir. Öğretmenlerin tüm işlemlerini internet vb. teknolojileri kullanarak yapmaları sağlanabilir. Öğretmenleri teşvik etme amaçlı olarak MEB tarafından proje, yarışma düzenlenebilir. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Varolan Durum (Gözlemler) ve Olası Çözüm Yöntemleri (4) “Donanım eksikliklerinin giderilmesinde aksaklıklar ve iletişimsizlikler yaşanmaktadır.” MEB diğer bakanlıklarla işbirliği yaparak, atıl duruma gelen bilgisayarları tekrar kazandırabilir. Donanım satan firmaların elinde kalan eski teknolojileri uygun fiyatlara edinebilir. Donanım eksiklikleriyle ilgili bir veritabanı oluşturularak kurumlar arasında paylaşımı olanaklı kılabilir. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Varolan Durum (Gözlemler) ve Olası Çözüm Yöntemleri (5) “Aynı bölge içindeki okullar arasında bile bilgisayar laboratuarı açısından farklılıklar bulunmaktadır.” Özel şirketlerin desteği alınabilir, kullanılabilir durumda olan ancak konfigürasyon açısından işe yaramayan bilgisayarların MEB’e bağışlanması teşvik edilebilir, vergiden düşülebilir. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Varolan Durum (Gözlemler) ve Olası Çözüm Yöntemleri (6) “Lise 3 öğrencilerinden e-posta gönderemeyen varken, ilköğretim 4 öğrencilerinin rahatlıkla çoğu teknolojiyi kullanabilmesi.” Öğrencilerin eğitilmesinde yakın gelecekte bilgisayar öğretmenlerinin bilgileri yeterli gelmeyecektir. Sürekli kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Teknoloji üreten şirketlerde çalışabilirler, gelişmeleri yakından takip edebilirler. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Sonuç ve Tartışma Raporlar ne diyor? Türkiye, teknoloji politikası geliştirmek ve geliştirilen politikaları hayata geçirmek konusunda gelişmiş ülkelerin gerisindedir. Kişi başına düşen ekonomik gelir düşüktür, AR-GE’ye ayrılan pay yeterli değildir, Çok partili hükümetler döneminde partiler üstü bir program hazırlanamamıştır gibi birçok etkenin yattığı ileri sürülebilir. Sürekli değişen hükümetler, politikaların da sürekli olarak değişmesine ve sonuçta birçok politikanın tam anlamıyla hayata geçirilememesine neden olmuştur. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Sonuç ve Tartışma Teknoloji politikalarını hayata geçirebilecek olan eğitimli insan gücünün düşünülmesi gerekmektedir. BİT alanında AR-GE’den teknik desteğe kadar birçok alanda yetkin bireylerin yetiştirilmiş olması gerekmektedir. Bu da nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesinden geçer. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Sonuç ve Tartışma Bilişim şurası raporları; Bütün öğretmenlere BT eğitimi verilmesi gerekir. Üniversitelerde gerçekleştirilen AR-GE çalışmaları desteklenmelidir. MEB de yakın dönem içinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri sınıflarını yaygınlaştırarak ve yüksek hızlı internet bağlantısını okullara yararak teknik gereksinimleri karşılamaya çalışmakta ve hizmet-içi eğitimlerle personelini yetiştirmeye çalışmaktadır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Sonuç ve Tartışma YÖK tarafından 2006 yılında geliştirilen yeni öğretim programlarına yeni dersler eklenmiştir. Tüm Eğitim Fakültesi öğrencilerine Bilgisayar I, Bilgisayar II ve ayrıca Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersleri sunulmuştur. Bu derslerle öğretmen adaylarının BİT kullanım becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Son Söz… Yapılan çalışmaların uygun olduğu söylenebilir. Ancak özellikle uygulama konusunda ve kurumlar arası işbirliği açılarından daha fazla çaba harcanması gerekmektedir. Gelişmiş ülkelerle aramızdaki farkı azaltmak için: Teknoloji politikaları geliştirilmeli ve geliştirilen politikaları hayata geçirmek konusunda daha fazla çaba harcanmalıdır. Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Dinlediğiniz için teşekkürler...  Bilişim09 - Teknoloji Politikalarında Eğitimin Yeri ve Öğretmen Yetiştirme Politikaları