Ünite 3 İşlemleri Otomatikleştirmek. Aynı metni tekrar tekrar yazmak bazen çok fazla zaman alabilir mesela sürekli olarak adres bilgilerinizi ya da kimlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
WORD 2010 KULLANIMI (GİRİŞ)
Advertisements

Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
Lab 8: Excel 2010 – Kisim3 ITEC115 Bilgisayara Giriş
MICROSOFT WORD İLE ETKİN ÇALIŞMAK
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
Tarayıcınızı açıp, web sayfası adresinizi giriniz. (1) Sayfa düzenleyebilmeniz için “Giriş” bağlantısına tıklayınız. Giriş yaptıktan sonra sayfaların içeriğini.
WORD ÖZET WORD’ü başlatmak için; Görev Çubuğu’ndan Başlat + Programlar + Word Yeni paragrafa başlarken ENTER tuşu kullanılır.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Kodlama bilgisi gerekmez!
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Wordpress 2. Not
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Ünite 1 Dökümanlarla Çalışmak
Kelime İşlemci Programı
MİCROSOFT WORD 97.
Template ve Macro Yaratma
Sütun (Column) Oluşturma ve Kullanma
ÜNİTE Microsoft Excel 2010 BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 6
EXCEL 2003 Ders 1.
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
BDEM105 Ünite 5: Word
BDEM105 Ünite 5: Word 2010 ( 2. Bölüm) 1.
Support.ebsco.com Arama Sonuçları Listesi Kullanıcı Kılavuzu.
Ünite 2 Farklı Format Tekniklerini Kullanma
İşlemleri Otomatikleştirmek
Bilgisayar Uygulamaları II
FRONTPAGE Sevinç KARAKAŞ.
Dosya Yönetimi.
EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilgisayarda Ofis Programları
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
SAYFALARI BÖLMEK Uzun veri listeleriyle çalışıldığında verilerin satırlarca aşağıya inmesi durumunda hangi verinin hangi kategoriye ait olduğunu hatırlamak.
Bilgisayarda Ofis Programları
Hazırlayan: Cihan UĞUR
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
Temel yazIM İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
EXCEL 2003 Ders 2.
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
BTEP105 Ünite 2: Excel 2010 – Kısım2.
BTEP105 Ünite 2: Excel 2010.
Word Programı.
MİCROSOFT WORD.
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
C) BELGE DENETİMİ.
1 / 35 © TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – KELİME İŞLEMCİ- III Ünite 3 Kelime İşlemci – III (Microsoft Word) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
1 / 19 © TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – ELEKTRONİK TABLO- I Ünite 4 Elektronik Tablo – I (Microsoft Excel) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
Dersin Amacı Bu dersin amacı Microsoft Word 2010’da, o Tablolar ile çalışmak, o Belgeye eklentiler yapmak, o Sayfa yapısı, o Belge yazdırma, hakkında.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
MS WORD Kullanımı OFFICE DÜĞMESİ HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Modül 5 WORD 2010 KULLANIMI  OFFICE DÜĞMESİ  HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU  MENÜLER  ŞEKİL, RESİM EKLEME  TABLO EKLEME  ETKİNLİKLER.
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
Temel Excel Eğitim İçerikleri
WORD KULLANIMI Office Word Programı ile çalışma sayfamıza  Yazı yazabilir,  Yazılarımızın görünümlerini değiştirebilir,  Tablolar oluşturabilir,  Resim.
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 2)
1 EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ Excel de bir veritabanı oluşturulabilir veya başka programlarda (Access gibi) oluşturulmuş olan Veri Tabanları.
Sunum transkripti:

Ünite 3 İşlemleri Otomatikleştirmek

Aynı metni tekrar tekrar yazmak bazen çok fazla zaman alabilir mesela sürekli olarak adres bilgilerinizi ya da kimlik bilgilerinizi yazmak gibi. Word günlük işlerinizi yaparken, işlemlerinizi otomatikleştirmek kolaylaştırmak için bazı özellikler içerir. Auto Text özelliği belirli metinleri kolayca girebilmeniz için varolan bir özelliktir. Bu özelliğin içerisinde özel metinler, grafikler ve metinlerle grafiklerin birleşimini saklayabilirsiniz. Bu özellik ile hazırladığınız metinleri daha sonrada çağırıp istediğiniz yere ekleyebilirsiniz.

İşlemleri Otomatikleştirmek Auto Complete özelliği sayesinde sadece birkaç harf yazarak önceden hazırladığınız metni dökümanın istediğiniz yerine ekleyebilirsiniz. Auto Format özelliği dökümanı analiz ederek kullandığınız formatı ve stilleri algılar ve bu formatı ve stilleri otomatik olarak tüm dökümana uygular.

AutoText Girişleri Yaratmak AutoText girişleri yaratırken, elinizde varolan materyalden istediğiniz kısmı seçerek, seçtiğiniz metne kısa bir isim atarsınız. AutoText girişini kullanmak istediğiniz zaman ise sadece tanımladığınız ismi yazıp F3 tuşuna basmanız yeterli olur.

AutoText Girişleri Yaratmak AutoText girişi yaratmak için 1.Yeni bir Word penceresi açın. 2.Otomatik olarak eklemek istediğiniz metni yazın 3.Yazdığınız metni seçin. 4.Insert, AutoText, New i seçerek Create auto Text diyalog kutusun açın. Aynı zamanda Alt+F3 tuşlarına basarak da Create AutoText diyalog kutusunu açabilirsiniz –Seçtiğiniz metnin ilk harflerine göre Word size bir isim önerir ve Word bu ismi siz değiştirmediğiniz sürece AutoText girişi olarak kullanır. –AutoText için kullanılacak isim en az bir en çok 32 karakterden oluşabilir (boşluklar ve özel krakterler de içinde olmak üzere)

AutoText Girişleri Yaratmak AutoText girişi yaratmak için 5.Vertmek istediğiniz ismi girin ve girişi kaydetmek içinOK butonuna tıklayın. AutoText sayfasını ve AutoCorrect diyalog kutusunu kullanarak AutoText girişi yaratmak. 1.Aynı sayfada devam edebilirsiniz, ekleme noktasını sayfanın sonuna kaydırın 2.Otomatik giriş yapmak istediğiniz metni yazın. 3.Yazdığınız yeni metni seçip, Insert, AutoText seçiniz 4.İsmini girin. 5.Add butonuna tıklayarak yeni AutoText girişini yeni ismiyle kaydedin 6.Dökümanı kapatın. –AutoText girişlerini kaydetmek için dökümanı kaydetmenize gerek yoktur. AutoText girişleri otomatik olarak kaydedilir.

AutoText Girişlerini Eklemek 1.Dökümanı açın 2.AutoText eklemek istediğiiniz yeri seçin. 3.AutoText girişinin ismini yazın. –İsmi yazıp F3 e bastıığınız anda AutoText giriş metni eklenmiş olur. Yeni eklenen paragraf, metnin geri kalan kısmının foremtına göre otomatik olarak ayarlanır. –AutoText Girişi Eklemenin İkinci Yolu 1.Eklenecek noktayı seçin. 2.Insert, AutoText i seçerek AutoCorrect diyalog kutusunu seçin. 3.Karşınıza çıkan listeden eklemek istediğiniz metnin ismini seçip Preview penceresinden izleyebvilirsiniz. 4.Diyalog kutusunu kağpatmak için Insert menüsünü seçin.

AutoText Girişlerini değiştirmek veya silmek AutoText Girişini Değiştirmek 1.Değiştirmek istediğiniz satırı seçin. 2.Shift+F3 tuşlarına seçtiğiniz kelimeler büyük harf olana kadar basılı tutun. 3.Metni seçili tutarak yerine gelmesini istediğiniz yeni metin için; 4.Insert, AutoText i seçin ve eklemek istediğiniz girişi seçin.

AutoText Girişlerini değiştirmek veya silmek AutoText Girişini Değiştirmek 5.Add butonuna tıklayın karşınıza çıkan AutoText girişini yenileyimmi sorusuna YES olarak cevap verin. 6.Ekleme noktasını metni ekleyeceğiniz bölgeye kaydırın 7.AutoText girişi içinb önceden tanımladığınız kısa ismi Yazıp F3 tuşuna basın.

AutoText Girişlerini değiştirmek veya silmek AutoText Girişini Silmek 1.Insert, AutoText, Auto Text, AutoCorrect diyalog kutusundan önceden tanımladığınız kısa ismi girin. 2.Listeden silmek için Delete butonuna tıklayın. 3.Diyalog kutusunu kapatmak için OK i tıklayın. 4.Önceden tanımladığınız ismi yazıp F3 tuşuna basarak metnini eklemeye çalışın. 5.AutoText eklenmeyeck ve durum çubuğunda ‘if the AutoText entry is inserted, repeat the above deletion steps to delete the entry.’ yazacaktır yani eğer metin eklenmiş ise silme işlemini tekrardan yapmanız gerek.

AutoText Girişlerini değiştirmek veya silmek Sayfanıza otomatik olarak değişebilen tarih ve saat ekleyebilirsiniz. Bu tarih sayfanızı açtığınızda veya çıktı aldığınızda otomatik olarak değişir. FIELD otomatik olarak değişebilen bilgilerin tutulduğu yerlerdir. FIELD eklemek için 1.Insert, Date and time’ ı seçiniz. 2.Format. 3.Eğer gerekliyse, Update automatically seçeneğini seçin. –Bu seçenek seçildiği anda word tarihi ve zamanı field olarak ekler ve otomatik olarak değiştirir. –Eğer bu seçenek seçilmezse word tarihi ve zamanı normal metin olarak ekler ve hiçbir zaman değiştirmez.

4.Eklemek için okeyi tıklayın. –Eğer tarih ve zaman gerçek tarih ve zamanı göstermiyorsa tools – options – view Field codes check box unu boşaldın. –Field ler seçili olduklarında gri renk olur normal metinler ise seçili olduklarında siyah renktir. 5.Eğer tarih ve zamanı değiştirmek istiyorsanız; Word farklı bir tarih veya zamanda açtığımız zaman otomatik olarak fieldi değiştirir. Dökümanı açtıktan sonra güncellemek istiyorsanız F9 a basınız. AutoText Girişlerini değiştirmek veya silmek

Dökümana Sembol Ekleme Dökümana sembol eklemek için. 1.Insert symbol. Eğer gerekli ise varolan sembolleri görebilmek için sembols e tıklayın. 2.Font dialog kutusuna tıklayarak varolan farklı sembolleri görebilirsiniz. –Her font farklı semboller içerir ve aynı sembolleri değişik formatlarda içerir. 3.Sembolünüzü seçip eklemek için insert butonuna tıklayın.

Word Temalarını Kullanma Theme(tema) birbiri ile bağlantılı olan dizayn elemanlarıdır rekler, madde imleçleri, fontlar, çizgiler ve öbür döküman elemanlarından oluşur. Word temalarını kullanma için 1.Format, Theme 2.Theme(tema) seçiniz, seçeneğinizin dökümanda nasıl görüneceğini izlemek için preview butonuna tıklayınız. 3.Temayı uygulamak için ok butonuna tıklayınız.

Dökümanı Otomatik Olarak Biçimlendirmek İçin AutoFormat’ı Kullanma Word içerisinde hazır bulunan stiller ile hazırladığınız dökümanı otomatik olarak biçimlendirebilir. AutoFormat Kullanarak Biçimlendirme 1.Format, AutoFormat 2.AutoFormat now ve general document option seçeneğinin seçili olduğundan emin olun. Formatı uygulamak için OK butonuna tıklayın. –Eğer uygulanan formattan memnun kalmamışsanız formatı normal yollarla düzeltebilirsiniz.

Word Wizards’ı Kullanma Wizards lar wordün içerisinde bulunan ve word sayesinde adım adım ulaşabileceğiniz hazır döküman kalıplarıdır. Word Wizard’ı Kullanma 1.File, New, Memos’u seçin 2.Create new section Kısmında döküment opsiyonunun seçili olduğundan emin olun. 3.Bilgileri kontrol edip Next butonuna tıklayın. 4.Stili seçip next butonuna tıklayın. 5.Günün tarihinin seçili olduğuna emin olun ve gerkli bilgileri girin.

Tablolarla Çalışma

Tablonuzdaki satır ve sütunları sürükleyerek veya Cut/Paste komutlarını kullanarak tablo içerisinde farklı yerlere taşıyabilirsiniz. Satır ve sütunları taşıma işlemi tablonun içerisindeki metni taşıma ile aynı işlemi görmez. Tablonun içerisindeki metni taşıdığınızda sadece hücrenin içeriğini taşımış olursunuz. Fakat satır veya sütunları taşıdığınızda hem hücreleri hemde içeriğini taşımış olursunuz. Sütun (Column) ve Satırları (Row)Taşıma

Sürükleyerek taşıma yapmak için: –Sütun yada satırı mouse yardımıyla yada Table  Select  Column/Row komutlarını kullanarak seçin –Seçili alanın üzerine tıklayarak istediğiniz yere taşıyın. Cut Paste Komutları ile taşıma yapmak için: –Taşımak istediğiniz sütun yada satırı seçin –Üzerine sağ tuş Cut ve yapıştırmak istediğiniz yere gidip sağ tuş Paste. Sütun (Column) ve Satırları (Row)Taşıma

Tablodaki Satırları Sıralamak (Sorting) İlk olarak sıralamayı yapmak istediğiniz satırların bulunduğu sütunu seçiniz. Table  Sort (Yaptığınız sıralama işlemi sadece 3 sütun için geçerli olur!!!!) Eğer tablonuzda en üst satırlarda başlıklarınız var ise ve onların sıralama işlemine dahil olmasını istemiyorsanız Header Row seçeneğini seçmalisiniz.

Tablodaki Hücreleri Birleştirmek (Merging) Tabloda birden çok hücreyi birleştirip tek bir hücre haline getirebilirsiniz. Hücreleri birleştirmek için; –İlk olarak birleştirmek istediğiniz hücreleri seçin. –Seçili olan satırın üzerine sağ tuş ve Merge Cells seçeneğini seçin. Hücreleri birleştirdiğiniz gibi ayırabilirsinizde (Splitting Cells). Hücreyi bölmek için; –Hücreyi seçin Table  Split Cells va satır ve sütun sayısını seçin.

Tabloya Başlık (Caption) Ekleme Ekleme noktasını tablonu içerisinde herhangi bir yere kaydırın. –İnsert  Reference  Caption –Table 1 yazan yerin yanına tabloya eklemek istediğiniz başlığı yazın ve Label kısmından Table ın seçili olduğuna emin olun.

Tabloya Formül Eklemek Toplama İşlemi: –İlk olarak ekleme noktasını toplamı hesaplamak istediğiniz hücrenin içerisine kaydırın. Table  Draw Table  ve işaretinin üzerine tıklayın. İşleme koyduğunuz sayıyı değiştirseniz bile sonuç değişmez. Eğer işleme koyduğunuz sayıyı değiştirmişseniz, sonucun da değişebilmesi için toplama işlemini tekrar yapmanız gerekir.

Tabloya Formül Eklemek Diğer İşlemler –İlk olarak ekleme noktasını hesaplama yapmak istediğiniz hücrenin içerisine kaydırın. –Table  Formula Formula kısmına hücre adreslerini kullanarak yapmak istediğiniz işlemi yazın. Tüm formüller = işareti ile başlamalıdır. Örneğin =a2*b2 –Eğer isterseniz sonucun formatını Number Formattan değiştirebilirsiniz.

Hazır olan tablo formatlarını kullanma Ekleme noktasını tablonun içerisine kaydırın. –Table  Table Auto Format ve formatınızı seçin. Tablo Yaratma...

Metni Tabloya/ Tabloyu Metne Çevirme Metni tabloya çevirmek için: –Metni yazarken dikkat edilmesi gerekenler: Satır başlarında hiç boşluk vermeyin. Ve her hücre arasında sadece birkez tab tuşuna basın. Table  Convert  Text to Table (Satır ve sütun sayılarını kontrol edin!!)

Metni Tabloya/ Tabloyu Metne Çevirme Tabloyu Metne Çevirmek İçin: –Tüm Tabloyu seçin, Table  Select  Table –Table  Convert  Table to Text –Default olarak Tab seçeneğini seçiniz.