Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BTEP105 Ünite 2: Excel 2010 – Kısım2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BTEP105 Ünite 2: Excel 2010 – Kısım2."— Sunum transkripti:

1 BTEP105 Ünite 2: Excel 2010 – Kısım2

2 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Excel programında formülleri kullanarak bir şirketin muhasebesini rahatlıkla tutabilirsiniz. Programda hesaplama yapılırken hücre adresleri kullanılır. örneğin; aşağıdaki görüntüde olduğu gibi değerler olduğunu düşünelim ve F2’ye toplamlarını yazdıralım. F2 hücresine tıkladığınız zaman, formül çubuğunda =B2 + D2 ifadesini görürsünüz. Excel’de tüm formüller = işareti ile başlar.

3 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Burda şu aklınıza gelebilir: =B2 + D2 yazacağımıza = yazsaydık aynı sonucu almazmıydık? Aynı sonucu alırdık ama, hücre adresinden bağımsız bir işlem olacağı için, 23 değerini 35 olarak değiştirdiğimizde =B2 + D2 yazdığımızda toplam değişirken, = şeklinde aldığımız toplamda ise, sonuç değişmez Hücrelerdeki Formülü Anlamak Hücrelerde bulunan formül değerlerini görmek için, formül uygulanmış olan herhangi bir hücreye gelerek, F2 tuşuna basmanız yeterlidir. F2 tuşuna bastığınız zaman, formüllerin bulunduğu hücreler aşağıda gördüğünüz gibi renklenir.

4 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Hesaplamalarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Hesaplama yapmadan önce, öncelikle sonucu yazdıracağınız hücreye tıklamanız gerekir. Hesaplama işlmenine + veya = ile başlamanız gerekir. Başlıkların bulunduğu bir tabloda hesaplama yapıyorsanız, başlıkların bir altındaki hücrelerden hesaplama işlemine başlamanız gerekir.

5 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Hesaplama Uygulaması Aşağıdaki tablodaki gibi bilgileri girdikten sonra Net değeri bulmak için ekranda gördüğünüz formül yazılır. Diğerlerini tek tek hesaplamak yerine doldurma kulpundan yararlanılır.

6 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Sayılar Üzerinde Matematiksel İşlemler Yapmak B7 hücresine maaşların toplamını yazdırmak. Home sekmesinde bulunan Editing grubundaki AutoSum simgesinin yanındaki oka tıklayın Ekran görüntünüz aşağıdakine benzer olacaktır Burada Enter tuşuna bastığınız zaman Maaşlar kısmının toplamının aldındığını görürsünüz.

7 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Toplamları aldırmanın bir başka yolu ise, durum çubuğundan yaralanmaktır. Bu bölgeyi seçtiğiniz zaman, seçili olan değerlerin ortalamalarını, toplamlarını ve kişi sayısını durum çubuğunda görebilirsiniz

8 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Aralık Kavramını Anlamak Excel’de belirli bir hücre grubunu seçtiğiniz zaman bir aralık seçmiş olursunuz. Aralık belirlerken : (iki nokta üst üste) işareti kullanılır. Örneğin B2:B5 aralığı B2,B3,B4,B5 hücrelerini kapsar Örneğin A2:B4 aralığı A2,A3,A4,B2,B3,B4 hücrelerini kapsar Uyarı: İki nota üst üste değil de noktalı virgül işaretini kullandığınızda aralık belirtmiş olmazsınız. Örneğin A2;B4 yazdığınız zaman, sadece A2 ve B4 hücrelerini kapsar

9 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Tüm avansların toplamını almak için sum (topla) işlevini kullanmak. Yazdıktan sonra Enter tuşuna basın

10 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
En büyük değeri bulmak Bir aralıkta bulunan en büyük sayısal değeri bulmak için MAX (MAK) işlevini kullanırsınız İşlevin kullanışı =MAX(aralığın ilk hücresi : aralığın son hücresi) En büyük maaşı bulmak için aşağıda bulunan formül yazılır

11 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
En Büyük Değeri Hesaplamada Farklı Bir Yöntem -1 Home sekmesinde yer alan Editing grubundaki AutoSum komutunun yanındaki oka tıklayarak, Max komutunu kullanmaktır En büyük değeri yazacağınız hücreye tıklayın Home sekmesinde yer alan Editing grubundaki AutoSum yanındaki oktan Max ı seçin Ekran görüntünüz yandakine benzer olacaktır

12 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
En büyük değerin bulunacağı alanın yanlış olarak seçildiğini görürsünüz. Farenizi kullanarak C3:C5 aralığını seçin. Aralığı fareniz ile seçtikten sonra Enter tuşuna bastığınızda, sonucun hesaplandığını görürsünüz.

13 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
En Büyük Değeri Hesaplamada Farklı Bir Yöntem -2 Durum çubuğunu kullanmaktır Durum çubuğu üzerinde sağ butona basın Açılan menüden Maximum ifadesinin üzerine gelin ve sol butona basın En büyük değeri hesaplamak istediğiniz aralığı seçin Şimdi durum çubuğunda maximum değerini de görmeye başlarsınız

14 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
En Küçük Değeri Bulmak Bir aralıkta sayıların en küçük değerini bulmak için MİN işlevini kullanırız En büyük değer gibi en küçük değeri de bulabilirsiniz. İşlevin kullanışı =MIN(aralığın ilk hücresi : aralığın son hücresi) Tüm yöntemler en küçük değeri bulmak için de geçerlidir.

15 Bölüm 4- Excel’de Formül Kullanımını Anlamak
Ortalama Değerleri Buldurmak Ortalama değerleri bulmak için kullanmamız gereken işlev AVERAGE işlevidir. İşlevin kullanışı =AVERAGE(aralığın ilk hücresi : aralığın son hücresi) Ortalama maaşı bulmak için aşağıda bulunan formül yazılır

16 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücre Zeminlerini Renklendirmek Home sekmesinde bulunan Font (Yazı Tipi) grubunda yer alan Fill Color (Dolgu Rengi) komutunu kullanabilirsiniz Tablonun başlıklarının zemin rengini değiştirmek

17 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücrelere Kenarlık Eklemek Normal sayfada kılavuz çizgileri görünür. Belgenizi yazdırdığınız zaman Kılavuz çizgilerinizin çıkmadığını görürsünüz

18 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücrelerinize kenarlık uygulamak için, Home sekmesinde yer alan Font kısmındaki Bottom Border (alt kenarlık) düğmesini kullanabilirsiniz.

19 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
All Borders (alt kenarlık) düğmesine bastıktan sonra ekran görüntünüz aşağıdakine benzer şekilde olacaktır.

20 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücrelerin Hizalarını Değiştirmek Girmiş olduğunuz ifadeler, sayısal bir ifade ise sağa hizalı, metinsel ifade ise sola hizalı olarak yazılır. Özellikle tablo başlıklarınızı birden fazla hücreye ortalamanız gerekebilir. Home sekmesinde bulunan Alignment (hizalama) grubundaki hizalama düğmelerini kullanmaktır.

21 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Yatay Hizalama Dikey Hizalama

22 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Verileri Belirli Bir Açıda Yazdırmak Alignment grubundaki Orientation (yönlendirme) düğmesini kullanabilirsiniz. Başlıkları seçip Alignment düğmesine tıklayın. Ordan da Rotate Text Up (metni yukarı döndür) düğmesine tıklayın

23 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Metni Yukarı Döndür düğmesine tıkladıktan sonra görüntünüz aşağıdakine benzer olacaktır

24 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücreleri Birleştirerek Tek Bir Hücre Yapmak Tablolarınızda başlıklarınızı düzenlerken birkaç hücre içinde ortalamak gerekebilir. Home sekmesinde yer alan Alignment düğmesinde bulunan Merge and Center (birleştir ve ortala) düğmesi ile ortalayabilirsiniz.

25 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücre Birleştirme Seçeneklerini Kullanmak Merge and Center (Birleştir ve Ortala): seçmiş olduğunuz hücreler birleştirilir ve içindeki ifade ortalanır Merge Across(Çapraz Birleştir): seçtiğiniz hücreler birleştirilir Merge Cells (Hücreleri Birleştir): seçtiğiniz hücreler birleştirilir Unmerge Cells (Hücreleri Çöz): birleştirilen hücreleri çözer

26 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Aşağıdaki görüntüdeki Servis Hizmetleri başlığını Birleştirmek ve ortalamak için Başlığı seçip Merge and Center düğmesine tıklayın Tıkladıktan sonra aşağıdaki görüntüyü elde edeceksiniz

27 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Girmiş olduğunuz rakamları binlik basamaklarına ayırabileceğiniz gibi, yüzdelik olarak veya para birimi ekleyebilirsiniz Sayıları biçimlendirmek için Home sekmesinde olan Number(sayı) grubundaki çeşitli düğmeleri kullanabilirsiniz. Sayıları binlik basamaklara ayırmak için virgül stili düğmesini kullanırız

28 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Aşağıdaki tablodaki Tutar sütünundaki sayıları virgül stili kullanarak binlik basamağına ayırmak

29 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Kuruş Hanesindeki Virgülleri Arttırmak ve Azaltmak Rakamları binlik basamaklarına ayırdığınız zaman, virgülden sonra kuruş hanesi iki basamaklı olarak gelir. Bazen kuruş hanelerini artırmak ve azaltmak gerekiyor Bunun için Home sekmesinde bulunan Number grubundan Increase Decimal (ondalık artır) veya Decrease Decimal (ondalık azalt) seçenekleri kullanılır. bir basamak Artırmak için

30 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Para Birimi Uygulamak Hücreler seçilip istediğiniz para birmi uygulanabilir.

31 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücre Stillerini Kullanmak Excel programının hazır hücre stillerini kullanarak, hücreleri oldukça hızlı bir şekilde biçimlendirebilirsiniz. Biçimlendirmek istediğiniz hücreler seçilir Home sekmesinde bulunan Styles (stiller) grubundaki Cell Styles (hücre stilleri) düğmesinin yanındaki oka tıklanır.

32 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek

33 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Tabloyu Otomatik Olarak Biçimlendirmek Tablonuzu hızlı bir biçimde biçimlendirmek için, tablonuzun içinde bir hücreye tıklayın Home sekmesinde Styles kısmındaki Format As Table (tablo olarak biçimlendir) düğmesine tıklayın

34 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Yapılan Biçimlendirmeleri Silmek Yaptığınız biçimlendirmeyi kaldırmak için, Home sekmesinde yer alan Editing grubundaki Clear (temizle) düğmesini kullanarak kaldırabilirsiniz.

35 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Koşullı Biçimlendirme Kullanmak Koşullu biçimlendirmeyi kullanarak, verilerinizi istediğiniz koşula bağlı olarak biçimlendirebilirsiniz Aşağıdaki gibi tablonuz olduğunu düşünün C4:C11 aralığını seçin

36 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Kıdem sütununda değeri 5 ten büyük olanları işaretlemek için: Home sekmesinde bulunan Styles gurubundaki Conditional Formatting (koşullu biçimlendirme) komutunu seçin. Yandaki görüntüdeki gibi açılan menüden Highlight Cell Rules (hücre kurallarını Uygula) seçeneğini seçin ve Greater Than (büyüktür) ifadesini seçin.

37 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Karşınıza açılan menüden sol tarafa istediğiniz şartı yazabilirsiniz. Örneğin burda 5 yazın.

38 Bölüm 5- Excel’de Karakterleri ve Sayıları Biçimlendirmek
Hücrelerinize Açıklama Eklemek Oluşturduğunuz tablolardaki hücreleer açıklamalar ekleyerek, daha sonra bu açıklamaları görebilirsiniz. Açıklama eklemek için istediğiniz hücreyi seçin Hücre üzerinde sağ tuş yapıp Insert Comment i seçin veya Review (gözden geçir) sekmesindeki Comments (açıklamalar) grubundaki New Comment (yeni açıklama) komutunu seçin veya


"BTEP105 Ünite 2: Excel 2010 – Kısım2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları