Sistemin Yönetimi modeller tarihsel gelişme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Sicil: Personelin Değerlendirilmesi
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRK KAMU PERSONEL YÖNETİMİ TARİHÇESİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İç Denetim.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
MALİYE BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Anayasal Vergilendirme İlkeleri
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
TÜRKİYE’DE PERSONEL REJİMİNİN ESASLARI
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
Özel Sağlık Hizmet Sunucuları ve Yeni Teşkilat yasası
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
NORM KADRO UYGULAMALARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
BÜTÇE NEDİR 1. Bütçe: Bütçe, gelecekteki belirli bir dönemde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve giderlerin karşılıklı tahminlerini içeren cetveldir.
HARCAMA.
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
Kamu Personel Yönetimi
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
ZEYNEP TANRIKULU 5-A İL YÖNETİMİ YAŞADIĞIMIZ YERİN YÖNETİMİ: Ülkemiz, devletin kamu hizmetlerini her yere daha rahat götürebilmesi, toplumun ihtiyaçlarını.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
KARİYER SİSTEMİ.
SİCİL PERFORMANS.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sistemin Yönetimi modeller tarihsel gelişme merkezi kurumlar - kurumsal birimler genel işleyiş Toplam sayfa : 16 B.A.Güler, Kamu Personel Yönetimi, AÜ SBF 2005.

Sistemin Yönetimi : Batılı 2 model Sömürgeler Modeli : Yüksek Memurcu Model “Civil Service Commissioners/Commission” 1850 – eriyerek 1968 Kariyer Sistemli Avrupa : Maliyeci Model Genel sorumluluk Maliye Bakanlığı’nda, devletin hazine sorumlusu kurumda. Bu kurum, doğrudan kamu kurumları ile çalışır. Kadro Sistemli ABD : Personelci Model Genel sorumluluk merkezi personel biriminde.

Türkiye’de sistemin yönetimi.... 1877 – 1920 : Sömürgeler Modeli 1923 - 1960 Avrupa Modeli Parlamenter Yapı - Maliye Bakanlığı – Kurumlar zinciri..... 1960 : ABD Modeline Açılma Yürütme organı – Başbakanlık Devlet Personel Dairesi/Başkanlığı – Maliye Bakanlığı – Kurumlar zinciri..... Uygulama: Maliyeci modelin baskınlığı

Sömürgeler Modeli Uygulaması 1877 - Devlet memurlarının sicillerinin tutulmasını öngören talimat 1879 - Sicill-i Ahval Komisyonu kurulması 1880 - İntihab-ı Memurin-i Mülkiye Komisyonu kurulması 1881 - Memurini Mülkiye Terakki ve Tekaüd Kararnamesi 1896 - Memurini Mükiye Komisyonu kurulması 1908 – MMK’nın kaldırılması; 1912 –Yeniden... I. Paylaşım Savaşı : Fiilen işlememe ve sönme

1923 – 1960 Maliyeci Model Kurum temelli yönetim Kurumsal bütçeyle bütünleşme Merkezde Maliye Bknlğ –BÜMKO yönetimi TBMM komisyonlarınca karara bağlanma Yıllık bütçe içinde yasama organı kararı Hükümetçe uygulama ve denetim

1960 : Personelci Modele Adım Merkezi bir personel birimi kuruluşu 1951 –IBRD’den Barker Misyonu ; Martin – Cush; Leimgruber Raporları önerisi 1956 -Yasa Tasarısı Taslağı 1958 –TODAİE Personel Araştırması Milli Birlik Komitesi 160 sayılı Kararı 1960 -Devlet Personel Dairesi’nin kurulması 1962 – OECD’den Mook , AID’den Fisher Raporu önerileriyle kurumun işlerlik kazanması

Merkezi Kurumlar Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı Maliye Bakanlığı –BÜMKO Genel Müdürlüğü İçişleri Bakanlığı [Yerel Yönetimler İçin] Hazine Müsteşarlığı [KİT’ler için] K u r u m s a l B i r i m l e r

Başbakanlık DPB Devlet personel Dairesi: 1960 : 7 üyeli heyet tipi [commissioners] yapı 1975-1977 : başkan – heyet – genel sekreter dengesini değiştiren üç yönetmelik 1960-1984 : 23 yılda 15 başkan 17 sekreter Daire’den Başkanlık’a.... 1984 : heyetin kaldırılması ve başkanlık yapısı

DPB Görevi : “Devlet personel rejiminin temel ilke ve politikası ile devletin ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilat görev ve yetkilerinin, kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevlerde çalışacak memur ve diğer kamu görevlilerinin tabi olacakları personel rejiminin memleketin kültürel, sosyal ve ekonomik şartlarına ve hukuki esaslarına uygun olacak şekilde düzenlenmesi...”

DPB Örgütlenmesi : Altı daire başkanlığı : Kadro ve Kamu Görevlileri Eğitim Hukuki ve Mali Statüler Teşkilat ve Yönetimi Geliştirme Personel kayıtları ve Bilgi İşlem Koordinasyon İdari ve Mali İşler Personel Şube Müdürlüğü Dört birim : Özelleştirme İşlemleri Birimi Merkezi Sınav Birimi KİT Birimi Kamu Görevlileri Sendikaları Birimi Döner Sermaye İşletmesi Personel sayısı : 120

Maliye Bakanlığı – BÜMKO 178 sayılı KHK/md.10-f Devlet harcamaları ve bütçe yönetimi için bugüne temel olan yapılanış 1936. Daha sonra iki yeniden yapılanma : 1950 ve 1983. “Kamu harcamalarında tasarruf sağlanması, tutarlı dengeli ve etkili bir bütçe politikasının yürütülmesi amacıyla kamu istihdam politikası ve giderlerle ilgili kanun, tüzük, kararname ve yönetmeliklerin uygulanmasını düzenlemek, standartları tespit etmek ve sınırlamalar koymak; bu hususlarda tüm kamu kurum ve kuruluşları için uyulması zorunlu düzenlemeleri yapmak ve tedbirleri almak

Kurumsal Birimler : personel bölümleri Örgütlenme şemasında “yardımcı hizmet birimi” konumunda Bakanlıklarda temel kararları ‘müdürler encümeni’ kabulüne ve her kurumda atamaya yetkili amir onayına bağlı Çalışanları memur ve çoğunlukla “genel idare hizmeti” sınıfında Kurumun büyüklüğüne göre genel müdürlük, daire başkanlığı, şube müdürlüğü, şeflik Son dönemde adı “insan kaynakları”

Sistemin İşleyişi Memurlar için 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 1983 ..... İlk uygulama 1970 [1322 sayılı yasa düzeni].... Yasa ilkesi Sözleşmeli ve geçici personel için DPB-Maliye Bakanlığı görüşüyle Bakanlar Kurulu Kararnamesi İşçiler için DPB görüşüyle Maliye Bakanlığı kararı

Memur Çalıştırmanın Hukuksal Araçları 190 Sayılı Genel kadro ve Usulü KHK Kadro İhdası, Serbest Bırakma ve Kadro Değişikliği ile Kadroların Kullanım Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Bütçe Yasası Kadro İhdası Yasaları Kadro Serbest Bırakma BK Kararnamesi Kadro Değişikliği BK Kararnamesi Bütçe Uygulama Talimatları

Norm Kadro Uygulaması Norm kadro = Standart kadro = iş sınıfı Tek tek işlerin analizleri yapılarak, benzer iş ya da pozisyonların bir sınıf olarak tanımlanması... Kamu görevleri için norm kadro belirlemek hizmete alma; ücretlendirme; değerleme; yükselme bakımından kamu görevlilerini bireysel performans ölçütlerine ve sözleşmeli çalıştırma sistemine geçirme hedefinin teknik altyapısını hazırlamak demektir...

Norm kadro’nun sonrası.... Kamu personel sayısının azaltılması Kamu personel rejiminin kariyer sisteminden kadro sistemine dönüştürülmesi Sözleşmeli istihdama geçiş İstihdam yetkisinin kurumlara devri Yönetsel denetim yerine mali performans denetimine geçiş Merkezi personel biriminin ‘düzenleme-denetleme üstkurulu’na dönüştürülmesi