Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME"— Sunum transkripti:

1 TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
50. YIL TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI Enes POLAT Daire Başkanı

2 BİRİMLER 50.Yıl Teşkilat ve Yönetimi Geliştirme Dairesi Başkanlığı
Kamu Görevlileri Sendikaları Birimi Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Birimi 50.Yıl

3 TEŞKİLATLANMAYA İLİŞKİN GÖREVLER
50.Yıl

4 GÖREVLER Teşkilatlanmaya ilişkin Kanun Tasarılarının incelenmesi Merkez, taşra ya da yurt dışı teşkilatında yeni bir birim kurulması konusunda görüş verilmesi İdareyi geliştirme faaliyetleri 50.Yıl

5 AÇIKLAMALAR Ana hizmet, danışma-denetim ve yardımcı birimlerin kurulması, kaldırılması, ya da değiştirilmesi yasal düzenleme konusudur. Bu birimler bünyesinde yeni birim kurulması konusunda Bakanlar Kurulu kararı alınması gerekmektedir. 50.Yıl

6 DEVLET TEŞKİLATI BİLGİ BANKASI
KAPSAM Teşkilatlanmaya esas temel kanunlar Fonksiyonlara göre tasnif Statülere göre tasnif Bütçelere göre tasnif Alfabetik tasnif Anayasal kuruluşlar Tüzel kişiliği olan kuruluşlar 50.Yıl

7 DEVLET TEŞKİLATI BİLGİ BANKASI
KAPSAM (Devamı ) Yükseköğretim kuruluşları Mahalli idareler Kamu iktisadi teşebbüsleri Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları Kamuya yararlı dernekler Teşkilatlanma konusunda Başkanlık görüşleri 50.Yıl

8 DEVLET TEŞKİLATI BİLGİ BANKASI
Her kuruluş için; Statüsü Bağlı, ilgili veya ilişkili olduğu makam, Teşkilat yasası, Bütçe türü, 217 sayılı KHK kapsamı, İnternet sayfası, İstihdam edilen personel statüleri, Teşkilat şeması, Diğer açıklamalar. 50.Yıl

9 GÖRÜLEN AKSAKLIKLAR 50.Yıl
Teşkilatlanmada öngörülen genel sistemin dışına çıkış eğilimleri, Tasarılarda ve yeni birim kurulmasına ilişkin tekliflerde ayrıntılı gerekçelerin ortaya konulmaması, Kanun tasarıları hazırlanırken diğer kurumlarla yetki çakışmasını giderecek yöntemlerin kullanılmaması,

10 GÖRÜLEN AKSAKLIKLAR 50.Yıl
Bazen teşkilatlanmaya ilişkin tasarıların ya da birim kurulmasına ilişkin önerilerin Başkanlığımız görüşü alınmadan Başbakanlığa sevk edilmesi Yıl içerisinde teşkilatlanmaya ilişkin pek çok Bakanlar Kurulu kararı çıkarılması 50.Yıl

11 BEKLENTİLER 50.Yıl Tasarı ve tekliflerin ayrıntılı gerekçelerle mevcut birimlerin görev tanımları göz önüne alınarak hazırlanması Tasarılar hazırlanırken yetki ve sorumluluğun tek bir kurum veya birim tarafından yürütülmesini esas alan düzenlemeler yapılması İdarenin geliştirilmesine ve idari işleyişin kolaylaştırılmasına ilişkin önerilerin Başkanlığımızla paylaşılması

12 KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKALARI İŞLEMLERİ
50.Yıl

13 AÇIKLAMALAR 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu 2001 yılında yürürlüğe konulmuştur. 2002 yılından beri Hükümeti temsilen Kamu İşveren Kurulu ile yetkili sendikalar arasında toplu görüşmeler gerçekleştirilmektedir. 2005 ve 2008 yıllarında bütün konularda, 2004, 2006, 2007, 2009 yıllarında ise mali haklar dışında kalan konularda uzlaşma sağlanmıştır. 50.Yıl

14 AÇIKLAMALAR Başkanlığımız sendikalarla iletişimin sadece toplu görüşmelerle sınırlı olmaması için Kamu Personeli Danışma Kurulu Yönergesini yürürlüğe koymuştur. Başkanlığımızca Şubat ayında toplu pazarlık ve grev hakkına ilişkin bir Çalıştay düzenlenmiştir. Toplu pazarlık hakkı Anayasa Değişiklik Taslağında yer almıştır. 50.Yıl

15 Kamu Görevlileri Sendikacılığı (Sayısal Veriler)
50.Yıl Yıllar Yıllar İtibariyle Sendikalaşma Oranı Sendika Üyesi Olabilecek Toplam Kamu Görevlisi Sayısı Toplam Sendika Üye Sayısı Sendikalaşma Oranı % 2002 47.94 2003 62.00 2004 50.35 2005 47.18 2006 49.70 2007 52.89 2008 55.07 2009 57.00

16 Büro, Bankacılık ve Sigortacılık
Hizmet Kolu Hizmet Kolları ve Yıllar İtibariyle Yetkili Sendikaların Bağlı Olduğu Konfederasyonlar 2006 2007 Büro, Bankacılık ve Sigortacılık T.KAMU-SEN Eğitim, Öğretim ve Bilim KESK Sağlık ve Sosyal H. Yerel Yönetim MEMUR-SEN (KESK) Basın, Yayın ve İletişim Kültür ve Sanat Bayındırlık, İnşaat ve Köy H. Ulaştırma Tarım ve Ormancılık Enerji, Sanayi ve Madencilik Diyanet ve Vakıf

17 Büro, Bankacılık ve Sigortacılık
2008 ve 2009 Yıllarında Hizmet Kolları İtibariyle Yetkili Sendikaların Bağlı Olduğu Konfederasyonlar Hizmet Kolu Yetkili Sendikanın Bağlı Olduğu Konfederasyon Büro, Bankacılık ve Sigortacılık T.KAMU-SEN Eğitim, Öğretim ve Bilim Sağlık ve Sosyal H. MEMUR-SEN Yerel Yönetim Basın, Yayın ve İletişim Kültür ve Sanat KESK Bayındırlık, İnşaat ve Köy H. Ulaştırma Tarım ve Ormancılık Enerji, Sanayi ve Madencilik Diyanet ve Vakıf

18 AKSAKLIKLAR- BEKLENTİLER
Kimlerin sendika üyesi olabileceğine ilişkin uygulama sorunları Sendika üyelerine ve sendika yöneticilerine tanınan güvencelere ilişkin uygulama sorunları 50.Yıl

19 AKSAKLIKLAR- BEKLENTİLER
50.Yıl Kurum İdari Kurullarının etkinleştirilmesi, Kurum İdari Kurullarının yetki alanı dışında kalan konularda kararlar almaması, Sendikaların kamu yönetiminde bir taraf değil, paydaş olarak görülmesine imkan verecek uygulamalar yapılması,

20 AKSAKLIKLAR- BEKLENTİLER
Hizmet içi eğitimlerde sendikal haklar konusuna yer verilerek kamu görevlilerinin sendikal haklar konusunda bilinçlendirilmesi, Kamu yönetimi uygulamalarında Sendikaların geri-bildirim fonksiyonundan faydalanılması, 50.Yıl

21 AKSAKLIKLAR- BEKLENTİLER
Kurumsal sorunların toplu görüşme masasına gelmeden çözümlenmesi yol ve yöntemlerinin oluşturulması, Sendikal haklar konusunda tereddüde düşüldüğünde ya da ortaya çıkan uyuşmazlıklarda Başkanlığımız internet sayfasından faydalanılması ya da sorunun Başkanlığımıza intikal ettirilmesi. 50.Yıl

22 TEŞEKKÜR EDERİZ. 50.Yıl


"TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları