İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti-2009. WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ

STRATEJİK YÖNLENDİRME
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Soru Cevap.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Cochrane Kitaplığı’nı Anlamak Cochrane Kitaplığı’na giriş.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
7th International Congress of Research in Education
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Öğretimin Planlanması
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti-2009

WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon ve vizyon tanımlanmış Bilinmiyor Belirlenme aşamasına katılım çok dar Eğitim ürünlerinin nitelikleri tanımlanmamış

Tıp Fakültelerinin Eğitim Programları Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Öğrencinin kendi öğrenmesine katılımı yok Bilimsel yöntem ve kanıta dayalı düşünme becerisi kazandırmıyor Temel bilimler klinikle bütünleşmemiş Davranış bilimleri ve sosyal bilimlerin varlığı kısıtlı Toplumdan gelen geri bildirimler ve toplumsal gereksinimler dikkate alınmıyor

Tıp Fakültelerinin Öğrencilerin Değerlendirilmesi Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Değerlendirme sistemi öğrencilerin öğrenme amaçlarına ulaşmasını ve yeterliklerini ölçmüyor

Tıp Fakültelerinin Öğrenciler Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Yönetime ve eğitim sürecine kısmen katılım var

Tıp Fakültelerinin Akademik Personel Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Görevlendirme politikası Personel politikası personel çeşit ve sorumluluğunu tanımlamaktadır Hayır Personel görevlendirme politikası temel ve klinik bilimlerdeki personel arasında dengeyi içermektedir.Hayır Personel görevlendirme politikası iki yerde görevlendirilmiş eğitmenler arasında dengeyi içermektedir.Hayır Personel görevlendirme politikası tıp ve tıp dışı akademik personel arasında dengeyi içermektedir.Hayır Personel görevlendirme politikası tam ve yarı zamanlı personel arasında dengeyi içermektedir.Hayır Personelin sorumlulukları açık olarak belirlenmiştir.Hayır Personelin sorumlulukları izlenmektedir.Hayır Programın yürütülebilmesi için ilgili disiplinlerde yeterli sayıda nitelikli araştırmacıyı sağlayacak bir personel politikası bulunmaktadır.Hayır

Tıp Fakültelerinin Akademik Personel Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Personel politikaları ve gelişimi Personel politikası öğrenme kapasitesi, araştırma ve hizmet işlevleri arasındaki dengeyi dikkate almaktadır.Hayır Personel politikası önemli akademik etkinlikleri onaylamaktadır.Evet Personel politikası öğretme nitelikleri ve araştırma niteliklerinin her ikisine de önem vermektedir.Hayır Personel politikası eğitmen eğitimi ve gelişimini içermektedir.Hayır Personel politikası eğitmenin ödüllendirilmesini içermektedir..Hayır Eğitim programının değişik öğelerinde öğrenci-eğitmen oranına dikkat edilmiştir.Hayır Eğitim programında ilgili yapılarda eğitmenlerin temsil edilmesine dikkat edilmiştir.Evet

Eğitim Kaynakları Temel Alanı Ölçütleri Alt yapı kısmen yeterli Bilgisayar teknolojilerinin kullanımı için bir politika yok Yeterli klinik deneyim sağlanamıyor

Araştırma Eğitim ve araştırma arasındaki ilişkiyi destekleyen bir politika vardır Hayır Araştırma olanakları ve kurumsal araştırma öncelikleri tanımlanmıştır.Hayır Araştırma ve eğitim etkinlikleri arasındaki etkileşim programa yansıtılmıştır.Hayır Araştırma ve eğitim etkinlikleri arasındaki etkileşim mevcut eğitimi etkilemektedir.Hayır Araştırma ve eğitim etkinlikleri öğrenciyi tıbbi araştırma ve geliştirme görevine hazırlamaktadır.Hayır Eğitim uzmanlığı Tıp eğitiminin planlanması ve öğretim yöntemlerinin geliştirilmesi için eğitim uzmanlığının kullanımı ile ilgili politikalar vardır.Kısmen

Tıp Fakültelerinin Program Değerlendirme Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Program değerlendirme yapısı Program ve öğrenci gelişiminin izlendiği bir program değerlendirme yapısı bulunmaktadır.Hayır Program değerlendirme için yapılan tanımlarda aşağıdaki alanların hangileri kapsanmaktadır? Eğitsel gelişim Hayır Programın öğeleri Hayır Ürünler Hayır Eğitmen ve öğrenci geribildirimi Öğrenci geribildirimleri sistematik olarak toplanmaktadır.Hayır Öğrenci geribildirimleri sistematik olarak analiz edilmektedir.Hayır Öğrenci geribildirimlerine sistematik olarak yanıt verilmektedir.Hayır Eğitmen geribildirimleri sistematik olarak toplanmaktadır.Hayır Eğitmen geribildirimleri sistematik olarak analiz edilmektedir.Hayır Eğitmen geribildirimleri sistematik olarak yanıt verilmektedir.Hayır

Tıp Fakültelerinin Program Değerlendirme Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Öğrenci performansı Öğrenci performansı eğitim programı ile ilgili olarak analiz edilmektedir.Hayır Öğrenci performansı fakültenin misyon ve hedefleri ile ilgili olarak analiz edilmektedir.Hayır Ortakların katılımı Program değerlendirme aşağıdaki gruplardan hangilerini içermektedir? Fakültenin idare ve yönetimi Hayır Akademik personel Hayır Öğrenciler Hayır Düzenli olarak dış değerlendirme yapılmaktadır.Hayır Dış değerlendirme formal bir akreditasyon ile ilişkilidir.Hayır

Fakültelerinin Yönetim ve İdare Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Yönetim Fakültenin yönetsel yapı ve işlevleri, üniversite içi ilişkileri de içerecek şekilde tanımlanmıştırEvet Yönetim yapısında kurul yapısı bulunmaktadır.Evet Kurullarda aşağıdaki gruplardan hangileri temsil edilmektedir? Akademik personelEvet ÖğrenciEvet Diğer ortaklar (paydaşlar)Hayır Akademik liderlik Fakültenin tıp eğitimi programı için akademik liderlik sorumluluğu açık olarak belirtilmiştir.(The responsibilities of academic leadership of the medical educational programme must be clearly stated) Hayır

Fakültelerinin Yönetim ve İdare Temel Alanı Ölçütleri ile ilgili Değerlendirmeleri Eğitim bütçesi ve ayrılan kaynaklar Eğitim programı için yetki ve sorumluluk açık olarak belirlenmiştir.Evet Eğitim programına ayrılan eğitim bütçesi dahil kaynaklar açık olarak belirlenmiştir.Hayır Eğitim personelinin ücretini içerecek şekilde kaynakların yönetiminde fakültenin özerkliği vardır.Hayır İdari personel ve yönetim İdari personel fakültenin eğitim programının ve diğer etkinliklerinin uygulanmasını desteklemek için uygundur.Kısmen İdari personel kaynaklarının iyi dağılımı ve yönetimi sağlanmaktadır.Hayır Sağlık sektörü ile etkileşim Sağlık, sağlıkla ilgili kesim ve hükümetle yapıcı etkileşim vardır.Hayır

Özetle Hedeflerin ve eğitim ürününün niteliklerinin tanımları yetersiz, toplumun gereksinimlerine göre düzenlenmemiş Olan hedeflerin değerlendirilmesi uygun biçimde yapılmıyor Alt yapıda eksikler var Personel, araştırma ve eğitim politikaları yok

Birinci sınıf için yeni ders programı oluşturulsun mu? Cevabınız “Evet“ ise,kuramsal ders ve uygulamalarda neleri değiştirirdiniz? Neler yapardınız? Evet (103 Kişi) Hayır (20 Kişi) Boş bırakan (26 Kişi) Bu sistem iyi, böyle devam edilebilir (3 kişi)

Birinci sınıf için yeni ders programı oluşturulsun mu? Cevabınız “Evet“ ise,kuramsal ders ve uygulamalarda neleri değiştirirdiniz? Neler yapardınız? Kesinlikle değiştirilsin. Özellikle birinci sınıfta birbirinin tamamlayıcısı olan temel bilimler ders konularının, uygulama zamanlarıyla ve temel bilimlerin birbirleriyle iç içe olan dersleri aynı zamanda, ama bıktırmadan ve organize olarak uyumlu verilmesi gereklidir. Uygulamalar çok baştan savma yapılıyor,daha ciddiye alınmalı

Birinci sınıf için yeni ders programı oluşturulsun mu? Cevabınız “Evet“ ise,kuramsal ders ve uygulamalarda neleri değiştirirdiniz? Neler yapardınız? Biyokimya,Biyofizik dersleri üzerinde biraz daha düşünülsün.Anlatım konusu değerlendirilsin. Anlaşılır şekilde anlatılsın. Notlarla tehditten vaz geçilsin Evet,derslerde bilgi yoğunluğu olması gerekenden çok fazla. Aldığım derslerin çoğunda sınav sonrası kaybedilen bilgi çok fazla. Tıp fakültesinde okuduğumu daha çok hissettirecek dersler görmek istiyorum

Birinci sınıf için yeni ders programı oluşturulsun mu? Cevabınız “Evet“ ise,kuramsal ders ve uygulamalarda neleri değiştirirdiniz? Neler yapardınız? Eğer ben olsaydım,kafamızı bu kadar luzumsuz bilgilerle dolduracağımıza bunları direkt uygulamalı olarak yaptırırdım. Mesela izleyici olarak bile olsa direkt hastayla iletişim içinde olmamız gerekiyordu. Bence şu anki sistem çok yanlış.