KIZILCAHAMAM TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
31 Aralık 2008 Tarih ve sayılı (7
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Taşınır Mal Yönetmeliği Modülü
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
HESAP PLANI AÇIKLAMALARI
KBS TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Kamu Harcama Süreci.
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Devlet Muhasebe Uzmanı Genel Yönetim Mali İstatistikleri Şubesi
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
ANKARA DEFTERDARLIĞI Muhasebe Denetmenliği
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 1 1 DÖNEM BAŞI İŞLEMLERİ Erkan KARAARSLAN
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
Aralık 2009, ANKARA Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması Yükseköğretim Hizmetleri Dairesi.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
NUMARALANDIRMA VE KOD SİSTEMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sosyal Tesisler Mali İstatistikleri
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
YILSONUNDA KARŞILAŞILABİLECEK OLASI PROBLEMLER
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 KAMU HESAPLARI BİLGİ SİSTEMİ – say2000i BÜTÇE VE KESİN HESAP RAPORLARI MODÜLÜ 1. Bölüm Abdullah GÖKGÖZ Daire Başkanı 2. Bölüm Kazım GENÇ Şube Yöneticisi – Devlet Muhasebe Uzmanı Ankara - Kızılcahamam 2009

SUNU PLANI 1. BÖLÜM * GİRİŞ * AMAÇ * ÖDENEK DAĞITIMI * KESİN HESAP İŞLEMLERİ 2. BÖLÜM * BÜTÇE UYGULAMA RAPORLARI * UYGULAMA SORUNLARI * MODÜLÜN KISA TANITIMI (CANLI UYGULAMA) * SONUÇ

GİRİŞ 5018 SAYILI KANUNUNUN 42. MADDESİYLE, KESİN HESAP KANUNU TASARISININ, MUHASEBE KAYITLARI DİKKATE ALINARAK HAZIRLANACAĞI HÜKMÜ GETİRİLMİŞTİR. 2006 YILINDA DETAYLI HESAP PLANINDA GEREKLİ DEĞİŞİKLİKLER YAPILARAK, BU TARİHTEN İTİBAREN BÜTÇE İŞLEMLERİ MUHASEBE KAYITLARINA ALINMAYA BAŞLANMIŞ VE 2006 YILI KESİN HESABI MUHASEBE KAYITLARINDAN ÇIKARILMIŞTIR. 5018 SAYILI KANUNUNUN MUHASEBE HİZMETİ VE MUHASEBE YETKİLİSİNİN YETKİ VE SORUMLULUKLARI BAŞLIKLI 61. MADDESİNDE, MUHASEBE YETKİLİLERİNİN GEREKLİ BİLGİ VE RAPORLARI DÜZENLİ OLARAK KAMU İDARELERİNE VERMESİ YÖNÜNDE DÜZENLEME YAPILM IŞTIR. BÜTÇE İŞLEMLERİ İLE ÖDENEK GÖNDERME / TENKİS BELGELERİNE İLİŞKİN İŞLEMLER e-Bütçe SİSTEMİ İLE say2000i SİSTEMİ ARASINDA ELEKTRONİK ORTAMDA GERÇEKLEŞTİRİLMEKTEDİR.

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 AMAÇ 1-5018 SAYILI KANUNUN İLGİLİ MADDELERİNİN GEREĞİNİN YERİNE GETİRİLMESİ 2-KURUMLARIN, BÜTÇE İŞLEMLERİ VE BUNA BAĞLI ÖDENEK HAREKETLERİNİ İZLEYEBİLMESİ, 3-KESİN HESAP CETVELLERİNİN MUHASEBE KAYITLARI ESAS ALINARAK DAHA HIZLI VE HATASIZ ÇIKARILABİLMESİ, 3- RAPOR VE CETVELLERİN, İNTERNET ORTAMINDA KOLAYLIKLA ALINABİLMESİ 3-ÖDENEK DAĞITIMINDA ETKİNLİK SAĞLANMASI VE BUNA BAĞLI OLARAK ÖDENEK İHTİYACININ TESPİTİ VE ZAMANINDA KARŞILANMASI 4-HARCAMALARA İLİŞKİN VERİLERİN EKSİKSİZ OLARAK RAPORLANMASI (AVANS+MAHSUP DÖNEMİ İŞLEMLERİ DAHİL) 5-TAŞINIR HESAPLARINA İLİŞKİN KAYITLARIN KONTROLÜNÜN YAPILABİLMESİ 6-MAAŞ VE YÜK TABLOLARINA ESAS TABLOLARIN HAZIRLANAN RAPORLARLA AYLIK OLARAK BİRİMLERİN HİZMETİNE SUNULMASI 7-KAMU HESAPLARI BÜLTENİ (BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARININ) DAHA HIZLI VE HATASIZ ÇIKARILABİLMESİ, 8-BÜYÜK DEFTER KAYITLARININ HARCAMA BİRİMLERİNE GÖSTERİLMESİ 9-KARAR ALMA BİRİMLERİNE DESTEK SAĞLANMASI

BÜTÇE İŞLEMLERİNİN MUHASEBE KAYITLARINA ALINMASI VE ÖDENEK DAĞITIMI 1-01.04.2005 Tarihinden itibaren Ödenek Gönderme Belgesi ve Tenkis Belgesi E-Bütçe Sistemi üzerinden elektronik ortamda alınmaya başlanmıştır (2005/8 Sıra No’lu ve 2006/5 Sıra No’lu Bütçe Uygulama Talimatları) . 2-2006 yılında ödenek gönderme ve tenkis işlemlerinin yanı sıra Bütçe İşlemleri de E-Bütçe Sistemi üzerinden elektronik ortamda alınmaya başlanılmıştır. 3-E-Bütçe Sistemi tarafından, say2000i Sisteminde muhasebeleştirme işlemi sonucunda kesinleşen harcama, avans ve diğer muhasebe kaydı bilgileri ile harcama birimlerine ilişkin kodlamalar belli zaman periyotları ile alınmaktadır. E-Bütçe Sisteminde yapılan her türlü bütçe ve ödene gönderme/tenkis işlemi, muhasebe birimlerinde yevmiye kaydı olarak sonuçlanmaktadır.

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 BÜTÇE İŞLEMLERİNİN MUHASEBE KAYITLARINA ALINMASI VE ÖDENEK DAĞITIMI Bütçe İşlemleri Başlangıç Ödeneği Eklemeler Düşmeler Ödenek İşlemleri Ödenek Gönderme Belgesi Tenkis Belgesi Merkez Muhasebe Birimleri Muhasebe Birimleri

İSTATİSTİK – 2008 YILI ÖDENEK GÖNDERME SAYILARI

İSTATİSTİK – 2008 YILINDAN KALAN BÜTÇELEŞTİRİLMİŞ BORÇLAR

ÖDENEK KONTROLÜ

KESİN HESAP RAPORLARININ HAZIRLANMASI Detaylı Bütçe ve Ödenek Hesapları

KESİN HESAP GİDER RAPORLARI

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 BÜTÇE GİDERLERİ KESİN HESAP CETVELİ 901.03 901.04901.05901.06 901.02 901.12 901.10 901.01 901.09 901.11 901.25 901.19 901.20901.21 901.22 901.23 901.24 901.14 901.07 901.08 901.18 901.13 901.16901.17

KESİN HESAP GELİR RAPORLARI KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 KESİN HESAP GELİR RAPORLARI

BÜTÇE GELİRLERİ KESİN HESAP CETVELİ Bütçe Kanunun “B” işaretli cetvelindeki tutarlar tertip bazında bu sütuna kaydedilir. 800 hesabı alacak kalanı ile 810 hesabı borç kalanı arasındaki fark 810 hesabı borç kalanı Toplam Tahakkuk sütunu ile Geçen Yıldan Devreden Tahakkuk Artığı sütunu arasındaki fark n-1 yılı kesin mizanındaki 120, 121, 122, 220, 222, 181, 281 ve 140 hesaplarının ilgili yardımcı hesap borç kalanları toplamı n yılı kesin mizanındaki 120, 121, 122, 220, 222, 181, 281 ve 140 hesaplarının ilgili yardımcı hesap borç kalanları ile 800 hesabının alacak kalanları toplamı n yılı kesin mizanındaki 120, 121, 122, 220, 222, 181, 281 ve 140 hesaplarının ilgili yardımcı hesap borç kalanları toplamı

KESİN HESAP CETVELLERİ

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 2. BÖLÜM BÜTÇE UYGULAMA SÜRECİNDE RAPORLAR 1- RAPORLARIN HAZIRLANMASI 1- BÜTÇE İŞLEMLERİ (900 , 901 VE 902 HESAPLAR) 2- ÖDENEK HAREKETLERİ (903 , 904 VE 905 HESAPLAR) 3- HARCAMALAR (160 , 161 , 164 , 830 , 834 HESAPLAR) 4- ÖDENEK VE HARCAMALARIN YILLIK KARŞILAŞTIRILMASI 5- TERTİP İNCELEME RAPORLARI 6- OKUL PANSİYONLARININ ÖDENEK DURUMU (332-OKUL PANSİYONLARI HESABI) 7- ÖDENEK İHTİYACI (323- BÜTÇELEŞTİRİLMİŞ BORÇLAR HESABI) 8- MAAŞ VE YÜK HESABINA İLİŞKİNTABLOLAR 9- 830, 323 VE 332 NOLU HESAPLARA İLİŞKİN YEVMİYE KAYITLARININ İLGİLİ HARCAMA BİRİMLERİNE GÖSTERİLMESİ 10- KESİN HESABA İLİŞKİN CETVEL VE RAPORLAR

2- KULLANICILAR Müsteşar Merkez Harcama Üst Yönetici Yetkilisi Merkez Gerçekleştirme Görevlisi Taşra Gerçekleştirme Görevlileri Strateji Başkanlıkları Kullanıcıları Taşra Harcama Yetkilileri İl Yöneticisi

3- KULLANICI TANIMLARI 3003 Müsteşar ROLE ID KULLANICILAR YETKİLER RAPOLAMA STANDART 3003 Müsteşar Özel Raporlama (Tüm kurumlar - Anlık) Türkiye İl Muhasebe Birimi 3002 Üst Yönetici Rapor Alma (Kendi Kurumu - Anlık) Muhasebe Birimi 3005 Merkez Harcama Birimi Yetkilisi Rapor Alma (Sadece kendi kurumu - Anlık)   Merkez Gerçekleştirme Görevlisi 3001 Strateji Birimi Kullanıcısı (KKOD2) 3004 Strateji Birimi Kullanıcısı 3006 İl Yöneticisi - 3007 Taşra Harcama Birimi Yetkilisi Rapor Alma (Sadece kendi birimi – Anlık) Taşra Gerçekleştirme Görevlisi

4- İÇERİK Bütçe ve Kesin Hesap Raporları Maaş ve Yük Hesabına İlişkin Raporlar Diğer Raporlar - Okul Pansiyonları - Karşılaştırmalı Raporlar Taşınır Kayıtları Raporları

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 5- TASARIM Türkiye Kurum bütçelerine ilişkin, bütçe ve ödenek işlemleri, harcama, avans , ödenek ihtiyacı ve taşınır kayıtlarının Türkiye Bazında raporlandığı bölümdür. İl Kurum bütçelerine ilişkin, ödenek ve harcama, avans , ödenek ihtiyacı ve taşınır kayıtlarının İl Bazlı raporlandığı bölümdür. Vali, Kaymakam, Defterdar gibi il yöneticileri için hazırlanmış raporlardır. Muhasebe Birimi Kurum bütçelerine ilişkin, ödenek ve harcama, avans , ödenek ihtiyacı ve taşınır kayıtlarının Muhasebe Birimi Bazında ve harcama birimine göre raporlandığı bölümdür. Taşra Harcama Birimi Yetkilileri bu raporları alabileceklerdir. Kesin Hesap Raporları Kamu İdarelerinin Kesin Hesaplarının Düzenlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Eki Cetvellerin bulunduğu bölümdür.

TÜRKİYE BAZLI RAPORLAMA

İL BAZLI RAPORLAMA

MUHASEBE BİRİMİ BAZINDA RAPORLAMA

KESİN HESAP RAPORLARI

UYGULAMADA YAŞANAN SORUNLAR 1- E-Bütçe sistemine hatalı girilen bütçe ve ödenek işlemlerine ilişkin verilerin elektronik ortamda alınıp muhasebeleştirilmesi nedeniyle, buna bağlı olarak muhasebe kayıtları da hatalı oluşmaktadır. 2- Ay ve yıl sonu işlemleri ile ilgili 6/1 sıra nolu Genelgemizin Strateji Başkanlıklarınca yapılacak İşlemler başlıklı bölümünde; her ay sonunda say2000i sisteminde üretilen muhasebe birimlerine ait cetvel ve raporların strateji birimlerince inceleneceği ve tespit edilen hata ve noksanlıkların ilgili muhasebe birimlerine bildirileceği; Yıl sonlarında ise, bir önceki yıla ait hata ve noksanlıklarla ilgili kontrollerin en geç Ocak ayı sonuna kadar tespit edilip ilgili birimlere bildirileceği ve kesin hesabın çıkarılmasında gecikmeye meydan verilmemesi bakımından gayret edecekleri belirtilmektedir.

UYGULAMADA YAŞANAN SORUNLAR Söz konusu Genelge uyarınca yapılması gereken kontroller zamanında yapılmadığı takdirde, aylık olarak yayımlanan Kamu Hesapları Bülteni ile yıllık olarak çıkarılan Kesin Hesap cetvel ve raporlarının hatalı ve gecikmeli olarak oluşmasına neden olmaktadır.

UYGULAMADA YAŞANAN SORUNLAR 3- 2006 Mali Yılı 5 Sıra No'lu Merkezi Yönetim Bütçe Uygulama Tebliğine göre ödenekler e-bütçe sisteminden elektronik ortamda alınmaktadır. Harcama birimi veya Strateji Başkanlıkları tarafından elektronik ortamda gönderilen ödeneğin ilgili muhasebe birimi ekranına düşüp düşmediği ödenek gönderen birimce takip edilemediği tespit edilmiştir. 4- Ödeneği gönderen birim, muhasebe kayıtlarına göre gönderilebilecek ödenek tutarını tespit edemediği için, ödenek/tenkis ve aktarma işlemlerinde iadeler yaşanmakta olup, bu durum emek, zaman ve kaynak israfına yol açmaktadır.

UYGULAMADA YAŞANAN SORUNLAR 5- Ödenek gönderen birim, muhasebe birimlerindeki ödenek ve harcamaların gerçek durumunu göremedikleri için ödenek dağıtımında etkinlik sağlanamamaktadır. Muhasebe birimlerinden birine gönderilen ödenek orada harcanmadığı için beklemekte, ancak ihtiyacı olan başka bir yer ödenek bekleme durumunda kalabilmektedir. 6-Harcama birimleri ve strateji başkanlıkları gerçekleşen giderlerin tamamını görememektedir (Sadece 830- Bütçe Giderleri Hesabından yapılan giderleri görebilmekteler). Verilen avanslar ile mahsup döneminde yapılan harcamaların takibini yapamamaktadırlar.

UYGULAMADA YAŞANAN SORUNLAR 7- Ödeme yönünden farklı muhasebe birimlerine bağlı harcama biriminden biri ödenek üstü durumunda iken, başka bir muhasebe birimine bağlı harcama biriminde ödenek fazlası olması nedeniyle artan ödenek yıl sonunda tenkis edilmekte, bu da kurum Kesin Hesap Cetvelinde aynı tertipte hem ödenek üstü hem de iptal edilen ödenek durumunun ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu şekilde gerçek ödenek üstü rakamı tespit edilememektedir. Aynı zamanda, muhasebe yetkilisi tarafından verilen yönetim dönemi raporları ile kesin hesap gider cetvelleri arasında uyumsuzluğa neden olmaktadır. Bu konuda, Sayıştay’ın da itirazları bulunmaktadır.

UYGULAMADA YAŞANAN SORUNLAR 8-Kurumların merkez dışı birimleri (Taşra birimleri), kendileri için elektronik ortamda gönderilen ödenekleri takip edememektedir. Bu durum, muhasebe birimleri ile harcama birimleri arasında sorunlara neden olmaktadır. 9-Harcama birimleri, muhasebe birimlerine gönderdikleri ödeme emri belgelerinin akıbetini takip edememektedir. Bu da bazı suistimallerin ortaya çıkmasına imkan sağlamaktadır. 10- Yıl içi tertip değişikliklerinin mümkün olduğunca yapılmaması, çok zorunluluk arz eden durumlarda bu tür değişiklikler yapılması gerektiği takdirde Genel Müdürlüğümüz ile mutlaka irtibata geçilmesi gerekmektedir

KIZILCAHAMAM TOPLANTISI 11.04.2009 SONUÇ Say2000i sisteminde üretilen raporlar, Kamu Hesapları Bilgi Sistemi (KBS-say2000i) üzerinden internet ortamında Kamu Kurumlarına gösterilmesi neticesinde; İnternet bağlantısı bulunan herhangi bir bilgisayardan söz konusu raporlar alınabilecektir. Bu durum, Bakanlığımızın ve ilgili idarelerin iş ve işlemlerinde kolaylık ve etkinlik sağlayacak; karar alma süreçlerinde ve denetimlerde idarelere yol gösterici olacak, emek ve zaman tasarrufu sağlayacak ve yukarıda bahsedilen uygulama sorunlarını en aza indirecektir. YAPILAN ÇALIŞMALARIN AMACINA ULAŞMASI DİLEĞİYLE…

KAMU HESAPLARI BİLGİ SİSTEMİ – say2000i TEŞEKKÜRLER