Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 1.2.9 Hesap Verebilirlik – Performans.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Zorluk – BIRB’in cevapları : A.Giriş: Öngörülen raporlar B.Teknik araçlar – IRIS(Entegre Geri Ödeme ve Müdahale Sistemi) ve AXI veri bankaları C.Kuruluş.
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
İzleme - göstergeler AB Eşleştirme Projesi, Ankara 5. Ders Haftası Carin Lindqvist-Virtanen Genel Müdür Yardımcısı Sigorta Bölümü.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kamu Değeri ve Politika.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi Aktivite 1. 3
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Politika Analizi Çalışma Programı.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Devlet Muhasebe Standartları
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans ölçümü, raporlama, izleme & değerlendirme 3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi Mr Petri Huovinen, Finlandiya Hazine

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Gün 11 Ekim 2011

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Değerlendirme ve iç kontrol doğrulama beyanı

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Merkezi Hükümet Bütçe Kararnamesi 65. Kısım 1. Fıkra 7. Bent : İç kontrolün ve risk yönetiminin uygunluğu ve yeterliliğinin değerlendirilmesi durumuna ait beyanı ve iç kontrolün en gerekli gelişme ihtiyaçlarını içermelidir. Yasal dayanak

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Kurumun yönetimi, iç kontrol ve risk yönetiminin uygunluğundan ve yeterliliğinden sorumludur. Yıllık raporda, kurumun kıdemli yönetiminin iç kontrolün durumuna ve geliştirilmesi gereken en önemli ihtiyaçlarına değindiği spesifik bir iç kontrol değerlendirmesi ve doğrulama beyanı yer alır. İç Kontrol ve yıllık rapor hakkında

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Beyanda iç kontrol ve risk yönetiminin hedeflerine ne kadar iyi ulaştığı ve nasıl daha iyi olabileceğine ilişkin sonuçlar yer alır. Beyan, kurumdaki iç kontrol ve risk yönetiminin durumuna ilişkin yönetimin düşüncesine de yer verilir. Sonuç olumlu ya da olumsuz olsa da bu beyan, durumun nasıl olduğunu doğru şekilde dile getirmelidir. Beyan

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Beyan ayrıca şunları da yapmalıdır: İç kontrol ve risk yönetimindeki eksiklikleri detaylandırmalı Kullanılan çerçevenin ya da değerlendirme modelinin tanımını içermeli Kullanılan çerçeveler, iç kontrolün prosedür kalitesine ilişkin standartlarda ve tavsiyelerde geçen modeller olmalıdır. Değerlendirmelerin nasıl yapıldığı görevlere, kurumun çalışma ortamına ve içerdiği risklere göre ayarlanmalıdır. Beyan

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Kurumun kesintisiz çalışması ve inanılırlığı yeterli bilgi güvenliğine bağlıdır. Kurumun yönetiminde bilgi güvenliğinin, işletme kapasitesinin temin edilmesinin, kesintisiz çalışmasının sağlanmasın ve performansın önemi giderek artıyor. Bilgi güvenliği kurumda işlenen bilginin bütünlüğünü, kullanılabilirliğini ve gizliliğini garanti eder. Vatandaşlar ve hizmet kullanıcılarının bakış açısından, kurumların görevi müşterilerin güvenli olduğuna inandığı ve üretiminde vatandaşların temel haklarına saygı duyulduğu çevrimiçi hizmetler üretmektir. Bilgi güvenliği hakkında örnek

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Etkinin değerlendirmesi ve faaliyetin etkililiğine ilişkin en önemli bilgi, eğer etkilerin daha kapsamlı değerlendirmesi ve muhasebe ofisinin alanındaki faaliyetin performansı bütçe yılında yapıldı. Değerlendirmelerin sonuçları

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Devlet varlıklarına veya devletin sorumluluğundaki varlıklara ait suiistimal veya suç özeti ve bu suiistimal ve suçtan kaynaklı ön soruşturma ve yasal prosedürler (hatalar ve yanlış kullanımla ilgili özet bilgi) Yerel yönetime verilen hükümet desteği veya merkezi hükümet yardımlarının tekrar yapılmasının özeti (toparlanma bilgisinin özeti) Hatalar ve yanlış kullanımla ilgili özet bilgi

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Finlandiya’da bir bütün olarak yıllık raporun rolü ve içeriği nedir? Bunu Türkiye’deki hesap verebilirlik / performans raporlarıyla kıyaslayınız. En iyi uygulamaları bulmaya çalışınız. Değerlendirme ve iç kontrol doğrulama beyanının rolleri nedir? Önemli olabilir mi? Grup Tartışması

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Veri toplama – kalite ve tutarlılık

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Veriler, operasyonlardaki, karar almadaki ve planlamadaki amaçlanan kullanımlarına uygun ise yüksek kalitededir. (J. M. Juran) Veri kalitesi / tutarlılık

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Kötü veri kalitesi / tutarsızlık sebepleri Kilde: Veri kalitesini veri yönetişimiyle kuruma taşımak, Philip Russom, TDWI, March 2006

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Veri Kalitesi Bütünlük Tamamlık GeçerlilikZamanındalık Doğruluk Tutarlılık Veri gerçek dünyayı yansıtıyor mu? Depolanmış veriler izin verilen formatta mı? Veri tek ve tutarlı bir şekilde depolanmalı?

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Verileri süreçlerde oluşturulur. Verinin mülkiyeti tanımlanmalıdır ve veri kalitesinin sorumluluğu çok açık ve net olmalıdır. Veri toplamada manüel prosedürlerden kaçının. Aynı verinin birden fazla yerden sağlandığı durumlardan kaçının. Veri aktarmada prosedürleri kontrol etmek önemlidir. Ortak tanımlar ve koşullar kararlaştırılmalıdır ve paylaşılmalıdır – iyi talimatlar gereklidir. Veri toplama üzerine bilgiler

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 NETRA Raporlama

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 NETRA, merkezi hükümet idaresinin özellikle Hükümete, bakanlıklara, kurumlara ve kuruluşlara hizmet sunduğu internet raporlama hizmetidir. – Merkezi hükümet idaresinin finansmanı, performansı ve çalışanları hakkında veri içerir (devletin tüm idari sektörleri ve hükümet kurumları) – Bakanlıkların, kurumlarının ve kuruluşlarının planlama ve izleme belgelerinden (ekonomik ve operasyonel planlama ve izlemeyle ilgili) bir seçki içerir. – Bütün bilgilerin kolay ve organize dinamik bir formda olduğu yer – Tek bir portalden bütün bilgilere erişim mevcut. – Bütün bilgiler kamuya açık; Netra bütün internet kullanıcılarına açıktır. Netra nedir?

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Hükümetin, bakanlık ve kurumların planlama, izleme ve yönetimini desteklemek. Karar alma sürecini desteklemek – Netra’nın verdiği bilgi, operasyonel performans,finansman, çalışanlar ve diğer kaynaklar arasındaki bağlantılar üzerine farklı analizler yapılmasına yardımcı olur. Kaliteli düşünme ve kalite yönetimini geliştirmek – Özellikle temel performans kriterlerinin kullanımını geliştirmek Performans yönetimi sisteminin etkililiğini geliştirmek – İdari sektörler ve hükümet kurumlarının performans yönetimi bilgisinin (planlar, hedefler, performans sonuçları ve bunların analizi) daha kıyaslanabilir – En iyi uygulamalar için bilgi kullanılabilir – Rapor bilgisinin kalitesi ve kullanılırlığı yıllık raporlar ve diğer izleme raporlarının hazırlanmasını kolay hale getirir. Netra’nın temel amaçları

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Kamu idaresinin ve kamu çalışanlarının operasyonlarının şeffaflığını ve kamuya açıklığını geliştirmek – Bütün bilgilere tek bir portalden erişilebiliyor ve bilgi kolay ve dinamik bir formda – Vatandaşlar ve tüm çıkar grupları dahil herkes için açık (sadece internet bağlantısı ve web tarayıcısına ihtiyaç var) Netra’nın temel amaçları

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Danıştay Maliye Bakanlığı Diğer bakanlıklar ve kurumlar Parlamento Ulusal Denetim Ofisi Vatandaşlar, medya vs. Müşteriler

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Netra’daki mali veriler - Mali veriler çoğunlukla merkezi saymanlık sisteminin bilgilerinden alınıyor. - Bakanlıklar ve kurumlar, bütün ödeneklerle ilgili ticari muhasebede kullanımı, bütçe verilerini ve tahakkuk eden harcamaları izleyebilir. - Aylık bülten: Merkezi hükümet Finans raporları devlet bütçesinin gerçekleştirilmesi, devlet gelirleri, harcamalar, varlıklar, borçlar ve nakit akışıyla ilgili Muhasebe KurumuTicari muhasebe Bütçe muhasebe Muhaseb e Temel başlıklar (ya da gelirler) Kısım / Sınıf Bütçe kalemi Bütçe hesabı Beş hiyerarşi seviyesi İdari sektör Devlet Bütçe Ekonomisi Muhasebe kurumu Devlet Fon Ekonomisi Devlet fonu Temel yapı

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Devlet çalışanları için personel veri sisteminden veriler aktarılıyor (TAHTİ) – İdari sektörlerin ve kurumların çalışan sayısı ve yapısı – Çalışan sayısı ve iş yılı sayısı şöyle gruplanabilir: Erkek/kadın, Yarı-zamanlı/tüm-gün, sabit/geçici, Yaş grubu, Eğitim seviyesi, Meslek grupları Netra’da çalışanlara ait veriler

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Netra’daki performans verileri bakanlıklardan ve kurumlardan temin ediliyor. – Bakanlıklar ve kurumlar performans müzakerelerinde ve raporlama süreçlerinde Netra’yı kullanabilirler. – Performans verileri bakanlıklardan ve kurumlardan toplanıyor Netra havuzuna yerleştiriyor. Netra’daki mevcut performans verileri şunları içerir: – İdari sektörler ve kurumlar için ilk performans hedefleri (bütçe teklifi) – Performans anlaşmalarında üzerinde anlaşılan hedefler – Performans sonuçları ve onların analizleri Netra performans raporlamada idari sektörler ve kurumlar normalde performans ölçümlerinde kullandıkları bu göstergeleri kullanabilirler. Netra’daki performans bilgisi

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Raporlar hem ölçülebilir gösterge verilerine hem de sözel kalitatif performans hedeflerine ve sonuçlarına dayandırılabilir. – Kurumun performans tanımı göstergeler kullanılarak ölçülür; dolayısıyla performans raporlarında da göstergeler kullanılmalıdır. Göstergelerdeki bilgi sözel tanımlarla ve değerlendirmelerle birleştirilebilir. – Sözel performans verileri mümkün olduğunca kesin ve konuya yönelik olmalıdır. – Ulaşılan performans analiz ediliyor; analize dayalı sonuçlar ve gelişim teklifleri sunulur. Bütün veriler tek merkezi bir veritabanında depolanır ve buradan program kullanıcının istediği verileri alır. Netra’daki performans bilgileri

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Raporlamada performans verileri temel performans verilerine dayanarak organize edilir. Performans verileri bütçedeki gruplandırmalara (ana başlık, sınıf, kalem) ve hükümet strateji belgesine göre de gruplanır. Performans verileri, idari sektörler ve kurumların ihtiyaçlarına bağlı olarak farklı görev grupları (görev alanları, politika sektörleri, vs.) tarafından veya kurum ya da bakanlığın puan kartlarına göre görüntülenebilir. Bütün raporlama fonksiyonları kullanıcı ihtiyaçlarına göre belirlenir. Netra’daki performans bilgileri

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Bütün performans bilgileri tek bir veritabanında – Bilgiye daha iyi erişim – Kıyaslama Performans yönetim sürecine destek (bakanlık ve kurum arasında) – Performans anlaşması, yılda iki kere hazırlanan ve yıllık hazırlanan raporlar için standart rapor şablonları Performans bilgisinin kalitesini iyileştirmek – Performans ölçümlerini sunulan hedefleri geliştirmek Netra’daki performans raporlamanın temel amaçları

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Merkezi hükümetteki bütün kurumlar ve bakanlıklar 2007 yılının sonuna kadar performans bilgilerini Netra’da yayınlamak zorundaydı. – En azından 2007 yılı için bakanlık tarafından teyit edilen performans hedeflerinin yıl sonuna kadar yayınlanması gerekti yılından itibaren de her kurum performans bilgilerini yayınlamak zorundadır. – İlk hedefler (bütçe önerisine göre, gönüllü) – Bakanlık tarafından onaylanan hedefler – Performans sonuçları (sonuçlar, hedeflere doğru ilerleme) – Analiz sonuçları – Kurumun genel performans tanımı Hedefler her zaman yıllık belirlenir (örneğin 2009 yılı için, 2010 yılı için…) Yıllık raporlama zorunludur ama yılda iki kere (ya da dört kere) rapor vermek de mümkündür. Netra şartları

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Süreç 29 Bakanlıkların ve kurumların ilk performans hedefleri BÜTÇE TEKLİFİ Kurumlardan sonuçlar ve analiz YILLIK RAPOR AralıkOcak Şubat Mart Mayıs Nisan Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Bakanlıklar ve kurumların nihai performans hedefleri PERFORMANS ANLAŞMASI (Altı aylık rapor) ALTI AYLIK RAPOR Bakanlıklardan sonuçlar ve analiz MERKEZİ HÜKÜMET KESİN HESAPLAR RAPORU Performans müzakerelerinin Hazırlığı Yıllık raporun hazırlanması Performans Müzakereleri

Netra tarafından desteklenen performans yönetimi IIIVIIXIII Kurum Bakanlık - Hükümet prog - Strateji belgesi - Harcama limitleri Year N-1Year N Kurumun performans hedeflerinin tanımı Performans müzakereleri Performans anlaşması Yıllık rapor Merkezi hükümet kesin hesaplar raporu Hükümet yasa tasarısı Bütçe Year N+1 VI Bakanlıklar dan sonuç bilgisi ve analizi Operasyonel ve ekonomik planların hazırlanması Müzakereler Bakanlık ve idari sektörünün stratejisinin tanımı / teknik özellikleri Bütçe süreci İlk hedeflerin raporu raporRaporlar İdari sektörün politika etkililiği hedeflerinin ve en önemli operasyonel hedeflerin tanımı Sonuç bilgisinin ve bilgilerin analizinin toplanması Analiz (Year N-2) / Actor NETRA Parlamento Hükümet Maliye Kullanma ve bilginin güncellenmesi Maliye B. Bütçe teklifi Bakanlığın bütçe teklifi Kurumun bütçe teklifi 30