ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ETKİLEYENLER I Prof. Dr. Mustafa ERGÜN
Jean-Jacques ROUSSEAU (1712-1778) Doğa eğitimcisi Bilim ve sanatın gelişmesi insan ahlakını geliştirmiyor. Kültür, medeniyet içinde eriyip yok oluyor.
Jean-Jacques ROUSSEAU Medeniyet pahasına özgürlükler feda ediliyor Jean-Jacques ROUSSEAU Medeniyet pahasına özgürlükler feda ediliyor. “Vatandaş” değil doğal insan. “Önce insan”, sonra uygarlık ve meslek
Jean-Jacques ROUSSEAU “Emile veya Eğitim Üzerine” Çocuğu doğada, çok yönlü ve özgür olarak yetiştirmek Akıl değil, kalp. “Robinson Crusoe”
Marquis de CONDORCET (1743-1794) Devlet, “eğitim devleti” olmalı “Milli Eğitim Üzerine Rapor” Laik bir “eğitim politikası” Parasız eğitim
Johann Heinrich PESTALOZZI (1746-1827) Sanayi çağının eğitimcisi “Öksüzler babası” Eğitim, insanları maddi sefaletten kurtarmalıdır. Refah ve ahlak Endüstriyel iş, halk eğitimi
Friedrich W.A. FRÖBEL (1746-1827) Okul öncesi eğitim “Kindergarten”lerin kurucusu Okulun ilk görevi bilgi vermek değil, güçlü şahsiyet kazandırmaktır. Çocuk serbest hareket etmeli ve faal olmalıdır. Oyun, çok önemli bir eğitim vasıtasıdır.