ANİMASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgilerimi sunuyorum
Advertisements

Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
EXCEL ŞAHİN AKDAĞ 1.
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
KLAVYE KULLANIMI.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
DERS : ENTEGRE OFİS KONU : POWERPOİNT MENÜLERİ VE ALT MENÜLERİNİN AÇIKLANMASI.
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
KELİME İLEMCİ MODÜLÜ ÖĞRENME FAALİYETİ 2 2. BİÇİMLENDİRME.
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
Kodlama bilgisi gerekmez!
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Yaz Okulu İçin Eşdeğer Ders Tanımlama
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
PowerPoint’te Müzik Nilgün Çokça.
OGM SİTESİNDEN GİRİLEREK E-POSTA HESAP ŞİFRESİ DEĞİŞTİRME
Kelime İşlemci Programı
Microsoft Office Word 2010 Bireysel Öğretim Sunumu
1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Kursu başlatmak için İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i
Görsel Okur-Yazarlık *
Records Manager’a çift tıkladığınızda bu ekran gelir.
Bilgisayar Uygulamaları II
WİNDOWS 7 KURULUM.
Microsoft Power Point Dersi
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
Bilgisayarda Ofis Programları
MICROSOFT WORD 2010 EĞİTİM.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Bilgisayarda Ofis Programları
Hazırlayan: Cihan UĞUR
KONU POWERPO İ NT 2010’DA AN İ MASYON HAZILAYAN Melek YILMAZ.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
POWERPOİNT BERİL ŞENDOĞAN.
SUNU YAPIYORUM Hazırlayan:Merve Özdemir
Efekt uygulamada pratik yollar 1
EXCEL 2003 Ders 2.
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
ANİMASYON EKLEME SELDA GARGULİ
Microsoft Office Access
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
VLC MEDİA PLAYER.
PowerPoint Konu Anlatımı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
WORD WORD UYGULAMA.
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
© TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – VERİ SUNUMU - I 1 / 32 Ünite 5 Veri Sunumu – I (Microsoft Powerpoint) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
1 / 35 © TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – KELİME İŞLEMCİ- III Ünite 3 Kelime İşlemci – III (Microsoft Word) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
MS WORD Kullanımı OFFICE DÜĞMESİ HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
İÇERİK POWERPOINT - ŞUBAT  Metin Kutusu ile ilgili işlemler
Temel Bilgi Teknolojileri
ENGiNHoCa KLAVYE.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
powerPoint nedir
Temel Bilgisayar Dersi
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Sunum transkripti:

ANİMASYON

KONU: ANİMASYON EKLEME ANİMASYON

 PowerPoint belgesi açıp, üzerindeki başlangıç çerçevelerini temizleyerek işe başlayalım. Ardından ‘Ekle / Şekiller’ yolunu takip ederek istediğiniz bir şekli tıklayıp “seçin”. (Bir resim de çağırabilirsiniz. Yapacağımız işlemlerin sonuçları aynı olacaktır.)

Şimdi slayt üzerinde farenin imleciyle hayali bir kare oluşturmaya başlayın. Bu karenin içinde aslında seçtiğiniz o şeklin gelmekte olduğunu göreceksiniz. İmleci bıraktığınız yerde işlem tamamlanmış olacak. Bu şekil hala “seçili” durumda olduğu için, kenarları tutamaçlı bir çerçeve içinde duruyor. Ben bir yıldız seçtim. (Ortasında, sadece bazı şekillerde bulunan fazladan bir sarı nokta görüyorsunuz. Bu noktaya oynatarak yıldızın formunu değiştirebileceğinizi görün.)

Şeklimiz “seçili” halde iken üst menüden ‘Animasyonlar’ sekmesine geçin. .

Küçük sarı karenin olduğu yerdeki aşağı bakan oku tıklayarak tüm seçenekleri görebileceğiniz şekilde (aşağıdaki gibi) açın . Aslında hala tümü gelmiş değil. Her grup için aşağıdaki satırlardan daha fazlasını çağırmak da mümkün . Burada gösterilenler en sık kullanılan animasyonlar.  Silik gri renkte görünenler o seçili nesne için kullanılamayacak durumda olanlar) Dört temel animasyon grubu bulunuyor

Giriş : Nesnenin shaneye geliş şekli veya görünmesiyle ilgili animasyonlar Vurgu : Slayt üzerindeki nesnenin büyüklük, biçim, renk, parlaklık gibi özelliklerinin bir süreliğine değiştirilerek vurgulanmasını, dikkat çekmesini sağlayan animasyonlar Çıkış : Nesnenin sahneden çıkışı ile ilgili animasyonlar Hareket Yolları : Nesnenin sahnedeyken –çizeceğiniz bir yol üzerinde- bir yerden bir yere gitmesiyle ilgili animasyonlar. Bu efektlerin hangisi üzerinde fare imleciyle durursanız, sahne üzerindeki şeklinizin bu animasyonla yapacağı hareketi kendi üzerinde önceden izleyebilirsiniz. Tıkladığınızda ise karar vermiş ve kabul etmişsiniz demektir. Yani o hareket efektini o nesneye atadınız. (Unutmayın, tüm programlarda, sol üst köşedeki “Geri Al” tuşu ile komutlarınızı istediğiniz kadar geriye-ileriye alabilirsiniz

Seçili nesnemize bir giriş animasyonu, örneğin, “uçarak giriş” atadık ama bu hareketin yönü, ne zaman başlayacağı, ne kadar uzun süreceği türünden birçok ayrıntıyı henüz belirlemedik. Şu anda tamamen “ön tanımlı” ayarlar ile davranıyor. Bakalım bu konularda elimizde ne gibi seçenekler bulunuyormuş… Üst menüden “Animasyon Bölmesi”ni tıklayın. En sağda, bir sütun şeklinde yeni bir bölme açıldığını göreceksiniz.

Aslında animasyonlarla çalışırken bu pencereyi daima açık tutun Aslında animasyonlarla çalışırken bu pencereyi daima açık tutun. Eski sürümlerde zaten sadece bu bölme ile çalışabilirdiniz. 2007’den itibaren (ribbon / şerit) menü uygulamasına geçilmesiyle birlikte birçok fonksiyon yukarıdaki menüler arasına da dağıtıldı ama bazıları var bazıları yok ve adı üstünde “dağınık” oldukları için verimli olmadı. Gerekli tüm müdahaleleri tek elden, buradan yapabildiğimiz için siz “Animasyon Bölmesini” kullanmayı alışkanlık haline getirin derim. Animasyon bölmesini aşağıdaki resimde turuncu çerçeve içinde görüyorsunuz. Biz sığdırabilmek için çerçevelerinden sürükleyerek genişliğini artırıp, boydan kısalttık. Bu yöntemle – bölmeleri olan hemen her programda- çalışma alanlarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Yıldız şeklimize bir giriş efekti vermiştik. Bu bölmede bu efekti bir satır şeklinde görüyoruz.

Üstteki “Yürüt” komutu ile o slayt üzerindeki tüm animasyonları, gerçek sıralama ve süreleri ile izleyebilirsiniz. Eğer isterseniz, alttaki “Slayt Gösterisi” düğmesi ile sunum moduna geçebilir ve düzenlemenizi bu kez pencereler ve menüler olmadan, izleyicinizin göreceği şekilde –üzerinde durmakta olduğunuz slayttan başlayarak- seyredebilirsiniz. Zaten seyirci karşısında slayt gösterisini de bu düğmeden (veya F5’e basarak) başlatacaksınız. (Çıkış ise ‘Esc’ tuşuyla)

Genellikle şu komut yapısında ve üç sekmeli bir pencere gelecektir. İlk sekme “Efekt” adını taşıyor. Ses : Bu komutun yanındaki açılır satırdan o hareket sırasında çıkmasını istediğiniz bir ses varsa (patlama, zil, daktilo, fotoğraf makinesi gibi) açılır listeden seçebilirsiniz. Animasyondan sonra: Bu açılır menü altında işe yarayabilecek iki tane komut bulunuyor. Bunlardan biri “Animasyondan sonra gizle” adını taşıyor. Bunu seçtiğinizde nesne hareketini tamamlar tamamlamaz kayboluyor. Diğeri ise “Sonraki fare tıklamasıyla gizle” adını taşıyor ve anlaşılacağı üzere, nesne hareketini tamamladıktan sonraki ilk fare tıklamasıyla kayboluyor.

Animasyonların sayısı çoğalmış ve artık görüntüden (sağa doğru) taşmaya başlamışlarsa altta sağda gördüğünüz cetvelde, sıfır rakamı üzerinde duran kareyi ilerleterek, görüntüden çıkmış bölgelere doğru gezebilir veya sol köşedeki “Saniye” değeriyle oynayıp, bu görüntü diliminin “sıkıştırılarak” daha çok şeyi aynı anda görmeyi veya “yayılarak” bu kez ayrıntılara daha fazla hakim olmayı isteyebilirsiniz. Tabi, animasyon bölmesinin iç çerçevesinden tutarak, hepsini birden görebilecek şekilde yeterince büyütmek de iyi bir çözümdür.

Üst menüden “Animasyon Bölmesi”ni tıklayın. Ekle / Şekiller’ yolunu takip ederek istediğiniz bir şekli tıklayıp “seçin”. Bu şekil hala “seçili” durumda olduğu için, kenarları tutamaçlı bir çerçeve içinde duruyor. Ben bir yıldız seçtim. (Ortasında, sadece bazı şekillerde bulunan fazladan bir sarı nokta görüyorsunuz. Seçili nesnemize bir giriş animasyonu, örneğin, “uçarak giriş” atadık ama bu hareketin yönü, ne zaman başlayacağı, ne kadar uzun süreceği türünden birçok ayrıntıyı henüz belirlemedik. Şu anda tamamen “ön tanımlı” ayarlar ile davranıyor. Üst menüden “Animasyon Bölmesi”ni tıklayın. “Yürüt” komutu ile o slayt üzerindeki tüm animasyonları, gerçek sıralama ve süreleri ile izleyebilirsiniz. Eğer isterseniz, alttaki “Slayt Gösterisi” düğmesi ile sunum moduna geçebilir . Şimdi efektimizin ayarlarını özelleştirmek istersek nasıl yapacağımızı görelim. Bunun için satırın üzerini sağ tıklayın ve “Efekt seçenekleri” komutunu verin.