Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı"— Sunum transkripti:

1 BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Konu 2: Nesneleri Ekleme ve Konumlandırma

2 Hedefler Bu ders, aşağıdaki hedefleri kapsamaktadır: • Bir projenin kaydedilmiş sürümünü açma • Sahneye birden çok nesne ekleme • Hassas konumlandırma ile sürükle ve bırak (veya hassas olmayan) konumlandırma arasındaki farkı açıklama • Bir sahnede bir nesneyi hassas şekilde konumlandırmak için tek vuruşluk prosedürü kullanma • Üç boyutlu konumlandırma eksenlerini açıklama • Sahne editöründe bir nesnenin alt kısımlarını konumlandırma

3 Varolan Bir Projeyi Açma
Kaydedilmiş Alice 3 proje dosyaları tüm dosyalar gibi açılabilir ve düzenlenebilir. Alice 3'ü başlattıktan sonra var olan bir Alice 3 proje dosyasını açmanın iki yolu vardır: Proje Projelerim (My Projects) sekmesinden seçilebilir. Dosya Sistemi (File System) sekmesi kullanılarak projeye göz atılabilir. Projelerim (My Projects) Sekmesi Kullanılarak Var Olan Bir Projeyi Açma Adımları   Alice 3'ü açın. Proje Seç (Select Project) iletişim kutusundan Projelerim (My Projects) sekmesini seçin. Açılacak projenin adına veya küçük resmine gidin. Projenin adını veya küçük resmini seçin ve Tamam'a (OK) tıklayın.

4 Dosya Sistemi (File System) Sekmesi Kullanılarak Var Olan Bir Projeyi Açma Adımları  
Alice 3'ü açın. Proje Seç (Select Project) iletişim kutusundan Dosya Sistemi (File System) sekmesini seçin. Gözat (Browse) düğmesini seçin. Alice 3 dosyasının yer aldığı bilgisayarınızdaki dizin yapısına gitmek için gezinti penceresini kullanın. Not: Alice 3, Alice 2 yazılımıyla oluşturulan animasyonları açamaz. Alice 3 dosyası seçildikten sonra Tamam'a (OK) tıklayın.

5 Başlangıç Ekranında Nesneleri Konumlandırma
Başlangıç ekranınızda nesnelerin konumlandırılması şunları içerir: Nesnenin yüzünün bakacağı yön. Nesnelerin, sahnedeki diğer nesnelerle birlikte yönü. Sahnedeki nesnelerin konumu. Nesnenin alt parçalarının (kollar, bacaklar, vb.) konumu. Nesnelerin Konumlanma Özellikleri   Tüm Alice 3 nesneleri aynı konumlanma özelliklerini paylaşır:  x, y ve z eksenlerindeki üç boyutlu koordinatlar. Kendi eksenlerinin kesiştiği merkezi bir nokta (genelde ağırlık merkezidir). Hareket edebilen alt parçalar.

6 Nesne Yönelimi Nesneler ve alt parçaları kendi yönleriyle veya yön hissiyle bağlantılı olarak hareket ederler. Yüzü, sahnenin arkasına doğru bakan ve 2 metre ileriye doğru hareket edecek şekilde programlandırılan bir nesne, sahnenin arkasına doğru 2 metre hareket eder.

7 Nesne Konumlandırma Yöntemleri
Bir nesneyi konumlandırmanın iki yolu vardır: Şu iki yöntemden biri kullanılarak yapılan hassas konumlandırma: Tek vuruşluk prosedürü kullanma.  x, y ve z koordinatlarının değerlerini girip Enter tuşuna basma. İmleciniz ile sürükle ve bırak yöntemi kullanılarak hassas olmayan konumlandırma.

8 Konumlanacak Örneği Seçme
Konumlandırmak istediğiniz örneği seçmenin iki yolu vardır. Seçildiğinde bir nesnenin etrafında halkalar veya oklar görünür. Sahne penceresinin sol üst köşesindeki nesne listesinden örneğin adını tıklayın. - VEYA - Sahne penceresinde örneğe tıklayın.  

9 Hassas Konumlandırma Tek vuruşluk prosedürler: Sahne düzenlemelerini yapmak ve nesneleri konumlandırmak için kullanılır. Animasyonu oynatmak için Çalıştır (Run) düğmesi seçildiğinde yürütülmezler.

10 Bir sahnenin ortasına birden çok nesne ekledikten sonra tüm bu nesnelerin görülebilir olması için nesneleri sahnede farklı yerlere koymak amacıyla tek vuruşluk prosedürleri kullanın.   VEYA •        Özellikler (Properties) panelinden Tek Vuruşluk Prosedür (One Shot Procedure) menüsünü seçin. •        Prosedürleri (Procedures) seçin.

11 Tek Vuruşluk Prosedürleri Kullanma Adımları Tek vuruşluk prosedürler (One-Shots Procedures) menüsünden istenen prosedürü seçin. Argüman değerlerini belirtin (yön (direction) ve mesafe (distance). Nesne, seçilen prosedür ve belirtilen argümanlar doğrultusunda otomatik olarak yeniden konumlanacaktır.

12 Konumlandırma Örneği Bazen birçok örneğin sahnenin ortasında konumlanması elverişlidir. Örneğin:  Yüzen bir buz kütlesinin üstüne birden çok yeti koymak istiyorsanız, öncelikle buz kütlesini ve yetileri sahnenin ortasına ekleyin. Bunları, yüzen buz kütlesinin üstündeki doğru yerlerine konumlandırmak için de sürükle ve bırak yöntemini denemekten ziyade tek vuruşluk prosedürleri kullanın.

13 Hassas Konumlandırma Konum özelliği (Position property), nesnenin sahnede x, y ve z eksenlerinde nerede konumlandığını söyler.

14 Koordinatları Kullanarak Bir Nesneyi Konumlandırma Adımları  Hassas Konumlandırma
Özellikler (Properties) panelinde Konum özelliğini (Position property) bulun.  X eksenine bir değer girin ve Enter'a basın.  Y eksenine bir değer girin ve Enter'a basın.  Z eksenine bir değer girin ve Enter'a basın. Nesne, x, y ve z eksenlerine girilen koordinatlar doğrultusunda otomatik olarak yeniden konumlanacaktır. Her bir değeri girdikten sonra Enter tuşuna basmalısınız.

15 Hassas Olmayan Konumlandırma
İmleci kullanarak nesneyi veya nesnenin alt parçasını seçin. Bir İşleç Stili (Handle Style) seçin. Her bir işleç stili , konumlandırmanıza yardımcı olacak halkalar veya oklar sunar. Örneğin Çeviri (Translation) işleç stili, nesneyi x, y ve z eksenlerinde konumlandırmada kullanmanız için üç adet ok sunar. Nesnenin etrafındaki halkaları seçerek ve sürükleyerek nesneyi imlecinizi kullanarak konumlandırın.

16 İşleç Stillerinin Türleri   Hassas Olmayan Konumlandırma

17 Seçilen Nesne Özellikleri
Sahne editöründeki Seçilen Nesne Özellikleri (Selected Object Properties) menüsü, sahnede o anda seçili olan örneğin özelliklerini değiştirebilmenize imkan tanır.

18 Özellikleri Değiştirme
Özellikler, sahne kurulumu sırasında ve animasyon yürütülürken değiştirilebilir. Örneğin: Bir örneğin kaybolmasını sağlamak için sahne kurulumu sırasında Opaklık (Opacity) özelliğini 0 olarak değiştirin. Örneğin Opaklık özelliğini 1 olarak ayarlamak için bir programlama ifadesi oluşturun, böylece örnek animasyon yürütülürken sahnede tekrar görünür.

19 Bir Örneğin Özelliklerini Sahne Editöründe Değiştirme Adımları
Sahne editöründe örneği seçin. Özellikler (Properties) panelindeki menüleri kullanrak boya (renk), opaklık veya boyut gibi özellikleri değiştirin.  Seçilen Nesne Özellikleri (Selected Object Properties) düğmesinin önündeki üçgen işareti, bir örneğin özelliklerini gizleyebilir veya gösterebilir. Bir örneğin özellik alanları görünmüyorsa görüntülemek için bu üçgene tıklayın.

20 Bir Nesnenin Alt Parçalarını Konumlandırma
Sahne kurulumu sırasında bir nesnenin alt parçalarını konumlandırmak için işleç stillerini kullanın. Örneğin, animasyon başladığında bir nesnenin kafasının sola doğru bakıyor olmasını isteyebilirsiniz.  

21 Nesne Alt Parçalarını Konumlandırma Adımları
Nesne özellikleri (Object properties) menüsünden örneği seçin.  Örneğin adının yanındaki sağ tarafı gösteren üçgen, örneğin alt parçaları için ek basamaklı menüler olduğunu gösterir. Konumlandırmak istediğiniz alt parçayı seçin. Alt parçayı konumlandırmak için etrafındaki halkaları kullanın. Ek alt parçaları konumlandırmak için bu adımları tekrarlayın. Gerekirse Geri Al (Undo) özelliğini kullanın.

22 Özet Bu derste şunları öğrendiniz:
Bir projenin kaydedilmiş sürümünü açma •    Sahneye birden çok nesne ekleme •       Hassas konumlandırma ile sürükle ve bırak (veya hassas olmayan) konumlandırma arasındaki farkı açıklama •       Bir sahnede bir nesneyi hassas şekilde konumlandırmak için tek vuruşluk prosedürü kullanma


"BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları