SOSYAL GÜVENLİKTE KURUMSAL YAPI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ uygulamalarI
Advertisements

Sağlığın finansmanında yeni bir aşama:
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
SOSYAL GÜVENLİK. Sosyal Güvenlik Sistemine Bütçeden Yapılan Transferler ve Sosyal Güvenlik Açığı (Cari Fiyatlarla, Milyar TL)
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI SİCİL AMİRLERİ YÖNETMELİĞİ.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Ulusal İstihdam Stratejisi Eylem Planları ( ) 1
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
SANAL DEVLET.
KAMU İÇ DENETİMDE SON GELİŞMELER & İÇ DENETİM-SGB İLİŞKİLERİ 02 Mayıs 2010 Ahmet BAŞPINAR Maliye Bakanlığı İç Denetim Merkezi Uyumlaştırma.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Tevfik BAYHAN Ramazan DOĞAN İş Müfettişi İş Müfettişi
Sağlık ve Sosyal Güvenlik Kurumlarına Giriş
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
Sosyal Güvenlik Hukuku 1. Ders
Sosyal Güvenlik Hukuku 2. Ders
HARCAMA.
Memurların Emeklilik Sistemi. EMEKLİLİK Emeklilik, belli bir yaşa gelmiş ve belli bir hizmet süresini tamamlamış memurların, memurluk statüsünden çıkıp,
SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI HAZIRLAYICI EĞİTİMİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU Dr. Hicran ATATANIR Sosyal Güvenlik Uzmanı.
Türkiye Sağlık Reformları Tarihi
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
Ulusal & Uluslararası Kuruluşlar
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-6
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
ADNAN BALİ Türkiye İş Bankası A.Ş. Genel Müdürü
Özel Sağlık Sektörünün Sorunları
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÇALIŞAN TEMSİLCİSİ SEÇİYORUZ!
Bireysel Emeklilik Sistemi
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UZMAN VE DENEYİMLİ EĞİTİM KADROSU
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

SOSYAL GÜVENLİKTE KURUMSAL YAPI Prof.Dr.Kadir Arıcı Gazi Üniversitesi İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Öğretim Üyesi

Sosyal Güvenlik Sorunun Söylenmeyenleri Sosyal güvenlik sistemi siyasi popülizme kurban edilmiştir. Sistem çökmemiş, yağma edilmiştir Sosyal güvenliğe devlet kaynak ayırmamıştır Mevcut sistem işçi ve işverenlerin primleri ile finanse edilmiş ancak devletçe yönetilmiştir Sosyal taraflar sisteme sahip çıkmamışlardır Sistem adeta yağma edilmiştir Mevcut sistem adaletsiz,norm ve standart birliğinden yoksun olup sosyal sigorta tekniklerine aykırılıklarla maluldür Sosyal sigorta açıkları makro ekonomik dengeleri bozar hale gelmiştir İMF’nin zorlaması ile reform gündeme gelmiştir Köşeye sıkışan Türkiye sosyal güvenlik alanını piyasalaştırmaya zorlanmaktadır Halk , sisteme sahip çıkmadığı gibi çarpık sistemin devam etmesine destek vermeyi sürdürmektedir Ekonomideki problemler( kayıt dışılık ve işsizlik ) çözülmediği sürece sosyal güvenlik sorunu devam edecektir . Sistemin bu hali ile sürdürülebilir değildir

Tek çatı tek Çözüm Seçeneği midir? SSK,Bağ-Kur,Emekli sandığı norm ve standart birliğine kavuşturulabilseydi Sosyal sigorta kurumlarında özerklik gerçek anlamda sağlanabilseydi Devlet sosyal yarım ve sosyal hizmetler alanını reforme edebilse ve bu sistem, sosyal sigortaların temeline yerleştirilebilmiş olsaydı Sosyal güvenlik kurumları tek bir bakanlıkla ilişkilendirilebilmiş olsaydı Tek çatı tek çözüm seçeneği değildi

KURUMSAL YAPIDA REFORM İHTİYACININ NEDENLERİ Sosyal güvenlik politikalarının tek elden belirlenmesi ihtiyacı Sosyal güvenlik sisteminin tek bir bakanlık yönetiminde olmasının gerekliliği Norm ve standart birliğinin gerçekleştirilmesi ve sürdürülebilmesi ihtiyacı Bütün vatandaşların sosyal güvenlik şemsiyesi altına alınması ihtiyacı Mevcut sistemin sürdürülebilir bir şekilde yeniden yapılandırılması ihtiyacı

Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulu Atama İle Gelenler Kurum Başkanı (müşterek kararname) Başkanın teklifi ile atanan Kurum başkan yardımcısı (müşterek kararname ile ) ÇSGB nın teklifi ile atanan üye (müşterek kararname ile ) Maliye Bakanının teklifi ile atanan üye (müşterek kararname ile ) Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlığın teklifi ile atanan üye (müşterek kararname ile ) Seçimle gelenler İşverenleri temsilen işveren delegeleri arasından seçilen üye İşçileri temsilen işçi delegeleri arasından seçilen üye Bağımsız çalışanları temsilen bağımsız çalışan delegeleri arasından seçilen üye Emeklileri temsilen emekli delegeleri arasından seçilen üye Memurları temsilen memur delegeleri arasından seçilen üye

Sosyal Güvenlik Kurumu Teşkilatı (Merkez Teşkilatı ) Başkanlık +( üç adet başkan yardımcısı ) Ana Hizmet birimleri Sosyal sigortalar Genel müdürlüğü Genel sağlık sigortası genel müdürlüğü Primsiz Ödemeler Genel müdürlüğü Hizmet sunumu Genel müdürlüğü Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı Aktüerya ve Fon Yönetimi Daire Başkanlığı Danışma Birimleri Strateji Geliştirme Başkanlığı Hukuk Müşavirliği Basın ve Halkla İlişkileri Müşavirliği Yardımcı Hizmet Birimleri İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı

Sosyal Güvenlik Kurumu Teşkilatı (Taşra Teşkilatı) Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü Sosyal Güvenlik Merkezleri (Müdürlüğüne bağlı )(Yeterli sayıda )

Sosyal Güvenlik Yüksek Danışma Kurulu ÇSGB nın Başkanlığında SGK Başkanı İçişleri Bakanlığını temsilen en az genel müdür seviyesinde Maliye bakanlığını temsilen “ DPT Müsteşarlığını temsilen “ Hazine Müsteşarlığını temsilen “ Türkiye İş Kurumu Genel Müdürü Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel müdürü Özürlüler İdaresi başkanı YÖK Temsilcisi öğretim üyesi Genel kurula üye gönderen kuruluşların başkanları TOBB Başkanı Türk Tabipler Birliği başkanı Türk Diş Hekimleri birliği başkanı Türk Eczacılar Birliği Başkanı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Başkanı Türkiye Serbest Muhasebeci,Mali Müşavirler ve Yeminli Mali müşavirler Odaları Birliği Başkanı ÇSGB tarafından uygun örülerek davet edilecek kurum temsilcileri ve kişiler

Sosyal Güvenlik Kurumunun Temel Nitelikleri ÇSGB nın ilgili kuruluşu İdari ve Mali bakımdan özerk bir kurum Genel kurulun istişare organı niteliği sürmekte Genel kurulun tek fonksiyonu yönetimin üyelerini seçmek Genel Kurulda bazı delegelerin seçimde bir rolü bulunmamaktadır Kurumun en yetkili karar organı yönetim kuruludur.

Sosyal Güvenlikte kurumsal Reform Gerçekleştirilmiş Midir ? Bu reform bir sosyal güvenlik reformu değil sosyal sigorta reformudur İdari ve Mali Özerklik Tam anlamı ile sağlanmamıştır Sosyal güvenlikle ilgili bakanlık teke indirilememiştir Sosyal güvenlikle ilgili kurumsal yapı tek çatıya kavuşturulamamıştır

Sosyal Güvenlik Reformunun Artıları Sosyal sigorta tek çatıya kavuşturulmuştur Norm ve standart birliğine olabildiğince yaklaşılmıştır Genel sağlık sigortası önemli bir adımdır Devletin sisteme katkıda bulunmayı kabul etmiş olması bir devrim niteliğindedir Sistem sosyal sigorta tekniğine uygun bir düzenleme getirmiştir Sistemin sürdürülebilir olması hedefi önemlidir

Sosyal Güvenlik Reformunun Eksileri Bakanlık teke indirilememiştir İdari ve Mali özerklik tam anlamı ile sağlanmamıştır İşçi ve işverenlerin prim yükleri azaltılmamıştır Sosyal yardım ve sosyal hizmetler alanı reform içinde yer almamıştır Sosyal sigorta dışında kalma yolları açılmıştır

Kurumsal yapının Eksiklikleri Çok büyük bir Kurumsal kurulmuştur Personelin memur ve sözleşmeli niteliği riskler getirmektedir Sosyal güvenlik bilgisi çok güçlü bir personel ihtiyacı vardır Bilgisayar kullanma becerisi geliştirilmiş bir personel kadrosu ihtiyacı Bütün Türkiyeyi kapsayacak iyi kurulmuş ve kesintisiz işleyecek bir haberleşme alt yapısı ihtiyacı vardır

Kurumsal Yapı Bakımından Genel Sağlık Sigortası Hizmet alım sözleşmeleri meselesi , Hizmet alımlarının kontrolü meselesi , Aile hekimleri ile kurum arasındaki ilişkiler, Hizmet sunucularının oligopol piyasa oluşturma riski