Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” 18-20 Kasım 2008 AB’de DEA Hazırlayan: Lydia Jørgensen, Üst Düzey.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Bakanlar Kurulu Eylem Planı Alkol ile ilişkili zararların azaltılması amacına yönelik kapsamlı bir Topluluk stratejisinin geliştirilmesi İlgili tüm politika.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 DEA’lerin İncelenmesi Problem Tanımı ve Amaçlar.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
29 Kasım Direktifin Uygulanması Macaristan’da Kamu Gözetimi Katalin Fekete Başkan Yardımcısı Macaristan Denetçiler Odası.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Düzenleyici Reform ve DEA.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Harcama Yetkilileri.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 4 DEA Moldova Kurumsal Çerçeve.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 2 DEA Süreci – Önerilen Yönetmelik ve Rehber.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması Düzenleyici Etki Analizinin Planlanması Mart Oturum Takımlar, Paydaşlar ve İletişim.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Sunum transkripti:

Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 AB’de DEA Hazırlayan: Lydia Jørgensen, Üst Düzey Ortak, Jacobs and Associates

DEA milyarları kurtardı! Örneğin REACH 10 milyar €’dan 2 milyar €’ya düşen maliyet Faydaları önemli ölçüde azaltmadan

AB neden DEA’i ve düzenleyici reformu inceliyor? Politik konular (Lisbon gündemi) Yönetişim (modernizasyon, sürdürülebilirlik, vs.) Rekabet Gücü (iş perspektifi)

AB’nin daha iyi Düzenleme ve DEA deneyimi Lisbon stratejisi ve Manderlkern raporu (2001) Yeni entegre etki değerlendirmelerine ilişkin öneriler Daha iyi düzenleme eylem planı (2002) Entegre etki değerlendirmeleri (EED) başlamıştır Kurumlararası Anlaşma (2004)) EED, Konsey ve Parlamentoya kadar yayılmıştır Yeni Lisbon stratejisi ED ve İdari yükün ölçümüne ilişkin yeni kılavuz bilgiler

AB düzenlemesine ilişkin İlkeler Gereklilik –Bu ilke, kamu yetkililerinin bir politikayı yürürlüğe koymadan önce bu işlemin yapılabilmesi amacıyla yeni düzenlemelerin gerekip gerekmediğini değerlendirmelerini gerektirir. Orantılılık (Ölçülülük) –Bir düzenlemenin sunacağı avantajlar ile neden olacağı sıkıntılar arasında bir denge olmalıdır. Mevcut düzenleyici araçlar arasından gerçekleştirmek istedikleri amaçlara en uygun olanlarını seçme görevi Üye Devletlere ve Komisyona’a aittir. Yetki Devri (Halka Yakınlık) Sorumluluk –İlgili tüm tarafların, politikaları ve bunlara uygulanan düzenlemeleri hazırlayan yetkilileri net bir şekilde tanıması gerekmektedir. Gerektiğinde, ilgili değişikliklerin yapılabilmesi için politikaların ya da düzenlemenin uygulamasında karşılaşılan güçlükleri bu yetkililere bildirebilmelidirler. Erişilebilirlik Basitlik Şeffaflık –..mevzuatın hazırlanması, kamu idaresi birimleriyle sınırlı kalmamalıdır. Hazırlama aşamasından önce ilgilenen ya da ilgili tüm tarafların katılımının sağlanması ve konsültasyon yapılması, şeffaflık ilkesinin ilk şartıdır. –Mandelkern Daha iyi bir Düzenleme Raporundan, 2001

İyi DEA için Mandelkern önkoşulları Düzenleyici çevrenin iyileştirilmesine yönelik kapsamlı bir stratejinin bölünmez bir parçası; DEA konsepti ve pratik uygulaması için yüksek düzeyde politik destek; Analitik (çözümsel) çalışmalar, değerlendirilmekte olan olan teklifin olası etkileriyle orantılı olmalıdır; Bir DEA, mümkün olduğu sürece, ilgili politika saptayıcı mermurlar tarafından hazırlanmalı, politika geliştirme sürecinde mümkün olan en kısa süre içinde başlanmalı ve sonrasında bu sürecin temel bir parçası olarak devam ettirilmelidir; Değerlendirmenin sonuçları bildirilmeli ve ilgili taraflar ile diğerlerinin hem resmi hem de gayri resmi konsültasyonuna tabi tutulmalıdır; Bu işlem, daha iyi düzenlemeye bağlı belirli bir yapı ile denetlenmesi ve net tavsiye, kılavuz bilgiler ve eğitimle desteklenmesi durumunda en etkili hale gelir; Sistemin işe yaraması için politika birimlerine yeterli düzeyde kaynak (hem nicelik hem nitelik açısında) tahsis edilmeli ve daha iyi bir düzenleme yapısı oluşturulmalıdır.

AB DEA sisteminin Hedefleri Tekliflerin kalitesinin iyileştirilmesi Karar verme sürecine etkin destek verilmesi Bir iletişim aracı gibi işlev göstermesi –Sonuç olarak, Lisbon stratejisi ile Sürdürülebilir Kalkınma Stratejisinin hedeflerinin gerçekleştirilmesine yardımcı olunması.

DEA süreci nasıldır? Usule ilişkin Anahtar Adımlar (3 aşama) Süreç boyunca paydaş konsültasyonu (konsültasyon planı) Bulguların sunulması (özet, basit bir dil, vs.)

Detaylı 3 aşama... Aşama 1 Etki değerlendirmesinin SPP döngüsüne entegrasyonunun planlanması Servislerarası bir Yönetim grubunun oluşturulması İlgili taraflar ve uzmanlarla görüşülmesi ED’nin yapılması Aşama 2 Bulguların etki değerlendirme raporunda sunulması Servisler arası konsültasyon Komisyon Üyelerince incelenmesi Komisyon’a sunulması Aşama 3 Etki değerlendirme raporunun teklifle birlikte diğer kuruluşlara iletilmesi Nihai raporun Genel Sekreterlik tarafından Europa web sitesinde yayınlanması.

AB DEA’nın içeriği nedir? Normalde (ekler hariç) 30 sayfadan fazla olmaması gereken rapor aşağıda belirtilenleri içerir: –İdari özet –Usule ilişkin konular ve ilgili tarafların konsültasyonu –Problem tespiti –Hedefler –Politika opsiyonları –Etkilerin Analizi –Opsiyonların karşılaştırılması –İzleme ve değerlendirme

DEA sonunda kamuya açıklanır

AB DEA sisteminin değerlendirilmesi Deneyimin İncelenmesi ( ) İlk kez 2007 – raporda: –’EA sistemi hala başlangıç aşamasındadır’ –’Yeni araç ve prosesler bir gecede ortaya çıkmaz ve bunların etkin bir şekilde kullanılmasını sağlayacak kapasitenin oluşturulması zaman alır’ –’EA sistemi, tüm hedeflerine doğru ilerleme kaydetmiştir’ denilmektedir.

DEA nasıl bir fark yaratmıştır? ’INPSIRE’ SEC(2004)980 – yapılan analiz ve konsültasyon sonucunda başka bir opsiyon tespit edilmiştir Citizens for Europe COM(2005)442 – konsültasyondan sonra ana madde değiştirilmiştir + Interconnecting Africa SEC(2006)856 – DEA, katma değer sağlamayan bir onay kutusu olarak kullanılmışıtr CFP SEC(2006)426 – iyi bir uygulama olarak kabul edilemez -

AB DEA’nin iyileştirilmesine yönelik öneriler Kapsam ve orantılı analiz –Ör. En önemli teklifler Zamanlama ve yaklaşım –Tabula rasa ve nesnellik Kalite kontrol mekanizmaları –Kapasite, kalite kontrol geliştirme, vs. Destek ve Rehberlik –Eğitim ve koordinasyon