PROJE TABANLI ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Buluş Yoluyla Öğrenme.
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
MERHABA.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ARCS Modeli.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Betimsel içerik Normatif içerik
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME

FELSEFESİ John Dewey, Bruner ve Kilpatrik’in öğrenme konusundaki felsefelerinin sentezidir. PTÖ öğrenci merkezli, gerçek yaşamla ilişkili ve öğrenmede analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını sağlamaya yöneliktir. Problem çözme basamaklarının uygulanması gerekir.

PTÖ 3 temel bileşenden oluşur. Proje, Süreç, Öğrenme.

PROJE Belli bir amaca yönelik tekil öğrenmeyi değil ilişkisel öğrenmeyi sağlamak amacıyla bir tasarı geliştirmeye dayanır.

SÜREÇ Proje sonunda elde edilecek üründen ziyade ürünün oluşturulması aşamasındaki tüm öğrenme yaşantılarına odaklanır.

ÖĞRENME Öğrenmede yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel (psikomotor) süreçlerine göre aktif olmasını esas alır.

PTÖ disiplinlerarası bir yaklaşıma sahiptir. Bireyin öğrenmesi okul ile toplumsal yaşam arasındaki ilişkiyi kuvvetlendirir. Bireysel ve küçük grup çalışmasına dayalı olarak somut bir ürün ortaya konması gerekir. Öğrenciler kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almalı ve işbirliği içinde çalışabilmelidirler.

PTÖ UYGULAMA BASAMAKLARI Hedefleri belirleme Konuların belirlenmesi Grupların oluşturulması Çalışma takviminin oluşturulması Çalışma sürecinde karşılaşılabilecek sorunlar ve kuvvetli yönlerin belirlenmesi

Verilerin toplanması Verilerin analizi ve raporlaştırılması Proje taslağının hazırlanması Projenin hayata geçirilmesi Projenin sınıfta sunumu Eksikliklerin tespiti ve giderilmesi Projeyi değerlendirme

Proje yöntemi eğitim öğretim faaliyetlerini kitap sayfaları ve dört duvar arasına sıkışmaktan kurtarır. Öğrencilere kendi yeteneklerini tanıma fırsatı verip fen bilimlerine eğilimi olan öğrencilere ilk çalışmalarını yapma fırsatı verir. Birlikte çalışma ve işbirliği yapmayı öğretir. Öğrencilerde güven ve sorumluluk duygusunu geliştirir.

ÖRNEK HEDEF Yeryüzü şekillerinin zaman içinde oluşumları hakkında bilgi sahibi olma. Bu hedefe uygun bir projenin basamaklarını oluşturalım.

Hedefler belirlendikten sonra öğrencilere hedef ve konular hakkında bilgi verilmelidir.

Proje planlaması yapılmalıdır. Projenin hangi basamaklar çerçevesinde ve hangi sürelerde yapılacağı bir plan çerçevesinde oluşturulup öğrencilere sunulmalıdır.

Projenin Yürütülmesi Öğretmen proje planına göre belirlediği projeyi öğrencilerine bireysel veya grup olarak vermeli ve süreç içerisinde kontrollerini yapmalıdır.

SONUÇTA Öğretmen proje sonucunda elde edilen ürünlerin raporlarının nasıl hazırlanacağını ve sınıfta sunumların nasıl yapılacağını öğrencilerine açıklamalıdır. Tür projelerin sınıfta sunumlarını yaptırmalıdır.

DEĞERLENDİRME Öğrencilere proje başında verilen değerlendirme kriterlerine uygun bir biçimde ölçek üzerinden değerlendirme yapılmalıdır.

ÖRNEK PROJE Isı kaybı en aza indirilmiş bir bina örneğini uygun malzemeler kullanarak yapınız.

ÖRNEK PROJE Depreme dayanıklı bir ev tasarımı yapınız.