ÜLKEMİZDE YATAKLI TEDAVİ KURUMLARININ İLAÇ İHALELERİNİN İŞLEYİŞİNDE YAŞANMAKTA OLAN TEMEL UYGULAMA SIKINTILARINI VE ÖNERİLERİMİZİ ARZ EDERİZ. KAMU İLAÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
EFET GENEL ANLAŞMASI (ELEKTRİK) ÜZERİNDE TARTIŞMALAR
Aşırı Düşük Teklif tarihli Kamu İhale Genel Tebliği, ile Sorgulama süreçlerinde köklü değişiklikler yapılmıştır. Aşırı düşük teklif veren firmaların.
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
GÜVENLİK.
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
PAZARLIK.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
İhaleye Fesat Karıştırma Kamu kurum veya kuruluşları adına; -Mal veya Hizmet İhalesi Yapan -Satım İhalesi Yapan -Kiralama İhalesi yapan -Yapım İşi İhalesi.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
GÜVENLİK. Pazarlık (c) maddesine göre yapılamaz, Güvenlik ihalesinin alt yükleniciye yaptırılmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır. (Tali bir iş,
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI’NA YAPILAN İLAÇ İHALELERİNİN İŞLEYİŞİNDE YAŞANMAKTA OLAN TEMEL UYGULAMA SIKINTILARI SUNUMU KİTDER.
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
SOSYAL DEVLETİN GERÇEK PAYDAŞI 1. KAMUSAL PAZARDA DEVLETİMİZE HİZMET EDEN 100’E YAKIN ECZA DEPOSUNUN ORTAK SIKINTILARINI ARZ EDERİZ. 2.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÜLKEMİZDE YATAKLI TEDAVİ KURUMLARININ İLAÇ İHALELERİNİN İŞLEYİŞİNDE ve ÖDEMELERDE YAŞANMAKTA OLAN TEMEL UYGULAMA SIKINTILARINI VE ÖNERİLERİMİZİ ARZ EDERİZ.
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
İHALE İŞLEM DOSYASI DİZİNİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
Modernization of Observation Network
Nakit Yönetimi Dairesi
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
DERNEĞİMİZ ÜYELERİNİN İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE HASTANELERİ TOPLAM VADESİ GEÇEN ALACAK DURUMU
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ANALİTİK BÜTÇE MODÜLÜNDEN İHALE ONAY BELGESİ ve İHALE YÖNETİMİ İBRAHİM ARAÇ DÖNER SERMAYE.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
AVANS MAHSUBU ( KAPATILMASI) İÇİN GEREKLİ BELGELER 1.FATURA 2.MUAYENE TESLİM TUTANAĞI 3.MAKİNE TECHİZAT ALIMI VARSA YÜRÜTÜCÜNÜN BAĞLI OLDUĞU BİRİMDEN ALINACAK.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
6183 SAYILI KANUNLA İLGİLİ DEĞİŞİKLİK ÖNERİLERİ HAZİRAN 2003 ANKARA.
DOLAYSIZ VERGİLER OTOKONTROL ARAÇLARI 07 HAZİRAN HAZİRAN 2003.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Kasım TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU MALİ HİZMETLER KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
GENEL MUHASEBE ıı YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
SENETSİZ VE SENETLİ TİCARİ ALACAKLAR
Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı
TİCARİ İŞLEMLERDE GEÇ ÖDEMELER
PARAYA ÇEVİRME. KESİN HACİZ KESİNLEŞME PARAYA ÇEVİRME İstinabe (m. 360) (1)İcra Giderleri (2)Alacak Tutarı GEÇİCİ HACİZ İHTİYATİ HACİZ TALEP (m. 106 ve.
Sunum transkripti:

ÜLKEMİZDE YATAKLI TEDAVİ KURUMLARININ İLAÇ İHALELERİNİN İŞLEYİŞİNDE YAŞANMAKTA OLAN TEMEL UYGULAMA SIKINTILARINI VE ÖNERİLERİMİZİ ARZ EDERİZ. KAMU İLAÇ TEDARİKÇİLERİ DERNEĞİ DÖNEMSEL BAŞKANLIK: 374 Sok. No:15 Bornova / İZMİR Tel: OCAK

TespitÖneri İlaç ihaleleri şartnamelerinde hatalı ve çelişkili maddeler içermektedir. Bu da itirazlara neden olmakta ve ihale süreçlerini uzatmaktadır. Her kurumun farklı - çelişen maddeleri ile mal teslim sürelerinin azlığı uygulamada rekabeti de engellemektedir. (Bkz. Ek 1) İlaç ihale şartnameleri idari ve teknik ekleri bakımından TEK TİP OLMALIDIR. Bu tek tip şartname, tarafların oluşturacağı bir komisyon marifetiyle kolayca uluslar arası bir norma getirilebilir. Teslim süreleri ülkemizin coğrafi şartlarına uygun olmalıdır. 2

TespitÖneri İlaç yüklenicilerine olan borçların özellikle Üniv. Hastanelerinde 400 günü bulan ödeme vadeleri şartnamelerde belirtilmektedir. Ödemeler ise faturaların saymanlığa intikal tarihine bağlı olarak yapılmaktadır. Maliye Bakanlığı’ nın ilgili mevzuatına göre ödemeye ilişkin evrakların fatura tarihinden itibaren 10 gün içerisinde saymanlığa intikali istenilmiştir. Uygulamada kurumların bu hususlara uymadıkları, faturaların ve/veya ödeme evraklarının kaybolduğu, izin/tayin vb nedenlerle evrakların tekamül etmediği, gerçekleri yaşanmaktadır. (Bkz. Ek 2) Sonuç olarak faturalar saymanlıklara 1-3 ay gibi sürelerde geçmekte, ödeme vadeleri 1 yılı aşmakta ve ödeme listeleri ilan edilmeyebilmektedir. a. İlaç ödemelerine mutlaka “öncelikli” statüsü kazandırılmalıdır; b. Ödemeye esas olacak belgelerinin 10 gün içerisinde saymanlığa intikalini, c. Ödeme vadelerinin 90 gün içinde yapılmasının, ve yapılan ödemelerin listelerinin sırasının asılmasının sağlanması gerekmektedir. d. Ödemeye esas olan başlangıç günü tespitindeki duraksama giderilmelidir. 3

TespitÖneri Bazı üyelerimizin 2011 sonu itibariyle; Vadesi geçen Devlet Hastaneleri alacakları: ,03 TL Vadesi geçen Üniversite Hastaneleri alacakları: ,85 TL Alacak bilgileri bize ulaşmayan üyelerimizle beraber toplam alacağın ,00 TL’ yi aştığı düşünülmektedir. Üyelerimiz yükselen banka kredileri karşısında çok zor durumdadır. Ödemelerin bir an önce yapılmasını önemle arz ederiz. (Şartname vadesinde ödeme yapmayan bazı kurumların listesi aralık 2011 de arz edilmiştir tarih 2011/94 nolu yazımız ile Sağ.Bakanlığına, tarih 2011/95 nolu yazımız ile Maliye Bakanlığı’ na) 4

TespitÖneri İhale şartnamelerinde ödeme sürelerine uyulamaması halinde alacaklıların ihtar edemeyeceği, icra iflas kanunu uyarınca işlem yapamayacağı yönünde hükümler konulmaktadır. Yargı kararlarının içinde, bu tip maddelerin sözleşmenin bir tarafınca bu şartın konulmasının, “hakim durumun kötüye kullanılması” olarak tespit edildiği kararlar mevcuttur. Ayrıca, Kamu İhale Mevzuatı çerçevesinde yapılan itiraz işlemlerinde de KIK bu konuda bir karar üretmemektedir. Ödeme sürelerine uyulmayan durumlarda alacaklıların ihtar edemeyeceği, icra iflas kanunu uyarınca işlem yapamayacağı yönündeki hükümlerin ihale şartnamelerinden çıkartılması gerekmektedir. Kurumlardaki hatalı – eksik bir uygulamanın bedeli yüklenici tarafından ödenmektedir. 5

TespitÖneri Şartnamelerde ihaleden kaynaklanacak alacakların temlik edilemeyeceğine hükmeden ibarelere yer verilmektedir. Ödemelerin geç yapılması nedeniyle finansman açıklarının dış borçlanma ile karşılanması esnasında alacakların finans kurumlarına ve / veya 3. şahıslara teminat olarak temliki gerekebilmektedir. İtiraz süreçleri de çoğu zaman çözüm getirmemekte ya da uzun sürmektedir. (Bkz. Ek 3) Ödemelerin tarihinde yapılmaması nedeniyle, “Alacakların” temlik edilebilmesi zorunludur. 6

TespitÖneri İhale dokümanlarında yer alan gecikme cezalarına ilişkin yüzde değerlerinin yüksek belirtilmesi büyük bir sorun teşkil etmektedir. Ülkemizde tüketilen ilaçların çoğunun ithal olması veya ithal girdiye bağlı olması, ilaçların piyasaya arzına ilişkin bir çok konuyu dışa bağımlı kılmaktadır. Yüklenicilerin, tedarikçi firmalar nezdinde hiçbir yaptırım ve müdahale olanağı da yoktur. a)Gecikme cezası oranlarının Yüklenicileri mağdur etmeyecek ancak caydırıcılık işlevini de yerine getirecek şekilde belirlenerek bir orana sabitlenmesi, Açık İhale usulü ile ihale edilen mal alımlarında uygulanacak Tip İdari Şartnamenin (Ek 2) 51.1 md. nin değiştirilmesi ve güncel ticari teamüllere göre uygulanması gerekmektedir) (Bkz. Ek 4) b)Bu cezanın sözleşme tutarı üzerinden değil sadece geç teslim edilen ürün tutarı üzerinden uygulanması yönünde söz konusu konuya açıklık getirilmesi gerekmektedir. (Bkz. Ek 5) 7

TespitÖneri İhalelerde bazı kurumların mevzuata rağmen “halen” götürü bedel liste ihalesi yaptıkları görülmektedir. Bu tarz ihaleler, alıma konu olan tüm kalemler için rekabeti tesis etmemektedir. Örn: Hacettepe, 9 Eylül ve Kocaeli Üniversiteleri. Götürü bedelli liste ihalelerinin engellenerek, mevzuata uygun standart “birim fiyat teklif usulü” uygulanması gerekmektedir. 8

TespitÖneri Kurumlar son zamanlarda düşen ilaç fiyat farklarını tarih sayılı tarih sayılı tebliğlerine göre talep etmektedirler. (Bkz. Ek 6) (Bkz. Ek 7) a.İleride yapılacak ihalelerinde şartnamelerine böyle maddeler koyabilmektedir. b. Kurumlar daha önce yapılmış ve sözleşmeye bağlanmış ihalelerde fiyat indirimi istemektedir. (Bkz. Ek 8 ) a.Yürürlükteki ihale yasasının idari şartnamesi ekinin maddesi y İlaçta fiyat farkı verilmeyeceğine hükmeder( İlaç ihalelerinde fiyat farkı verilmesi çalışmaları sonuçlanmamıştır). b. Kamu alımlarında kurumların ilaçları alım fiyatları perakende ve depocu satış fiyatından olmayıp, çok-çok altındadır. (Bkz. Ek 9) c. Kamu ıskontolarındaki değişikliğin ihale fiyatına uygulanmasının mümkün olmadığı, hatta negatif fiyata dönen ürünler ortaya çıkabilmektedir(Bkz.Ek 9) 9

ONAYLARINIZI ARZ EDERİZ. Ecz. Tanıl Dinçsoy Yön.Kur.Bşk. Tel: