EMİNE ACARAKÇAY 11070004 YDÖ. İ ÇT İ MA İ (TOPLUMSAL GÖREVLER) (TOPLUMSAL GÖREVLER)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYANLAR M.YILDIZ C.TOKGÖZLÜ K.ŞENGÜL A.BAĞCI.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
EYLÜL ORGAN NAKLİ.
D İ N KÜLTÜRÜ VE AHLÂK B İ LG İ S İ KONU: İ SLÂM AHLÂKI Ahlâkın Mahiyeti, Nevileri ve Ahlâk İlminin Kısımları Ahlâkın Önemi ve Arındırmaya Elverişli Bulunması.
RAHMAN'IN HAS KULLARINDAN
Elif Azize Odaba ş ı Elif Azize Odaba ş ı 6B – B – 1448 ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. Bismillahirrahmanirrahim.
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
İNSANLARIN DEDİĞİ GİBİ DEĞİL; ALLAH’IN DEDİĞİ GİBİ DİN
Kolayla ş tırıcı Mutluluk ipuçları…. Dostundan gelen kötülü ğ e iyilikle kar ş ılık ver. Dostundan/dü ş manından gelen iyili ğ e daha güzeli ile kar ş.
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
Ders: Temel Dini Bilgiler Konu: Peygamberlik
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
ADALET.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Kendine Karşı Sorumluluk
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Hazırlayan: Mustafa YILMAZ Tantavi İÖO DKAB Öğretmeni Eyüp/İstanbul
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
İÇTİMAİ(TOPLUMSAL) GÖREVLER
KAZA VE KADERE İMAN.
Bakara Sûresi: Kur’ân Buluşmaları: 73 ÜMİT ŞİMŞEK.
** DEĞERLER EĞİTİMİ ** SORUMLULUK
G E N Ç H O Ş S A D A “Geleceğe Güvenle Bakabilmek için” DÜNYA, DURAKTIR… Siz hiç hayatınızda otobüs terminalinde bekleyen bir insanın oturmak için çarşıdan.
UZUN VE SAĞLIKLI YAŞAMANIN ANAHTARI:
İLAHİ GÖREVLER.
Kim olduğunu Başına gelen Değil, Senin hareket Tarzın belirler, .
GÜNCEL DE Ğ ERLER ÜRET İ P YA Ş IYORUM….  Ça ğ ımızın problemlerinden biri olan payla ş ma konusunda ben ne yapabilirim? Bu sorunun cevabını bulmaya.
HAYATA DAİR.
KURANIN TEMEL KONULARI
İSLAM DİNİNİN SAKINMAMIZI İSTEDİĞİ DAVRANIŞLAR
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
İSLAM’IN SAKINMAMIZI İSTEDİĞİ DAVRANIşLAR
Şeytanın kötülüğünden korunma konusunda Kur'an'ın öğütleri
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İncil kelime olarak müjde, talim ve öğretici anlamlarına gelmektedir. Allah (C.C.) Teala Hz. İsa aracılığıyla Yahudilere gönderilmiştir. Ancak Yahudiler.
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
ZEKAT. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekat Zekatın terim anlamı: Zengin Müslümanların yılda bir kez malının veya parasının belli bir miktarını.
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Bugün neler öğreneceğiz?
HIRISTIYANLIK. Hristiyanlık, 1.YY da Hz. İ sa’nın tebli ğ iyle ba ş lamı ş tır. Hz. İ sa’nın do ğ du ğ u yıllarda Filistin, Roma’nın hâkimiyeti altında.
10 EMİR Prof. Dr. Şadi Eren.
Kur’an-ı Kerim’in Belli Başlı Konuları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PERFORMANS GÖREVİ KONU: GIYBET VE İFTİRA HAZIRLAYANLAR : BEYZA NUR AKKIR İREM NUR ARSLAN.
BİTKİLERİN YETİŞME ŞARTLARI
HZ.ADEM İ N HAYATI Hz. Adem;ilk Peygamber ve ilk insandır. Allah O’nu topraktan yaratmı ş, sonra ruhundan üfleyerek can vermi ş tir.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Sunum transkripti:

EMİNE ACARAKÇAY YDÖ

İ ÇT İ MA İ (TOPLUMSAL GÖREVLER) (TOPLUMSAL GÖREVLER)

Bilindi ğ i üzere, insanlar yaratılı ş bakımından medenîdirler. Toplu bir halde ya ş amak ihtiyacındadırlar. Bu yönden aralarında kar ş ılıklı bir takım görevler bulunur. Bunlar gözetilmedikçe, toplum hayatı devam edemez, hiç bir i ş te düzen bulunamaz. Bu görevlerin ba ş lıcaları ş unlardır:

FERTLER İ N HATAYINI GÖZETMEK

Her insan ya ş ama hakkına sahiptir. Hiçbir kimsenin hayatına haksız yere saygısızlık yapılamaz. İ slam gözünde bir insanı haksız yere öldüren,bütün insanları öldürmü ş gibi olur. Bununla ilgili Kuran-ı Kerim’de birtakım ayetler bulunmaktadır.

 Bakara Suresi / Ayetler  يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ

MEAL İ Ey âmenû olanlar! Katl (öldürülme) konusunda kısas üzerinize yazıldı (size farz kılındı). Hüre hür, köleye köle, di ş iye di ş i (kısas olunur), fakat kim, onun (öldürülenin) karde ş i tarafından bir ş ey ile (bir diyet kar ş ılı ğ ı) affolunursa (ba ğ ı ş lanırsa), o taktirde gereken, örfe tâbî olunması ve ona (affedene), (diyetin) ihsanla ödenmesidir. İş te bu, Rabbinizden bir hafifletme ve bir rahmettir. Artık kim bundan sonra haddi a ş arsa (saldırıya kalkarsa) o zaman onun için elîm bir azap vardır.

 Maide Suresi / 32. Ayet  مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاء تْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِكَ فِي الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ

İş te bundan dolayı (Tevrat'ta) İ srailo ğ ullarına ş öyle yazdık; İş te bundan dolayı (Tevrat'ta) İ srailo ğ ullarına ş öyle yazdık; Kim bir ki ş iyi, bir ki ş i kar ş ılı ğ ında olmaksızın veya yeryüzünde bir fesata kar ş ılık olmaksızın öldürürse, muhakkak ki o bütün insanları öldürmü ş gibidir. Kim de (bir ki ş inin hayatını kurtarmak suretiyle) ya ş atırsa bütün insanları ya ş atmı ş gibi olur. Ve andolsun ki Resûl'lerimiz onlara apaçık deliller ile geldi. Sonra da, ş üphesiz onlardan birço ğ u, bundan sonra gerçekten yeryüzünde a ş ırı giden müsrifler oldular. Kim bir ki ş iyi, bir ki ş i kar ş ılı ğ ında olmaksızın veya yeryüzünde bir fesata kar ş ılık olmaksızın öldürürse, muhakkak ki o bütün insanları öldürmü ş gibidir. Kim de (bir ki ş inin hayatını kurtarmak suretiyle) ya ş atırsa bütün insanları ya ş atmı ş gibi olur. Ve andolsun ki Resûl'lerimiz onlara apaçık deliller ile geldi. Sonra da, ş üphesiz onlardan birço ğ u, bundan sonra gerçekten yeryüzünde a ş ırı giden müsrifler oldular. MEAL İ MEAL İ

FERTLER İ N HÜRR İ YET İ N İ GÖZETMEK

Yüce Allah bütün insanları hür olarak yaratmı ş tır. Kimse esir edilemez. Ancak hürriyetlerin çerçevesi bellidir. Her insan her istedi ğ ini yapma yetisine sahip de ğ ildir.

FERTLER İ N V İ CDANLARINI GÖZETMEK

Vicdan ilahi bir kuvvettir, ruhun bir özelli ğ idir. Vicdanlara bakan yalnız Yüce Allah’tır. İ slam, bütün insanların hidayet ve mutlulu ğ unu isteyen vicdanlara büyük önem verir. Allah herkesi vicdanındaki duygularından dolayı mükafatlandırır veya azab eder. Yalnız ş unu da söyleyelim ki, kötü vicdanları düzeltmek için yapılacak olan bilinçli uyarıları ve ö ğ ütleri, vicdanlara karı ş ma ş eklinde anlamak do ğ ru de ğ ildir.

Mevlânâ’ya göre, vicdani anlayı ş ı inkar, duyguyu da inkar demektir. Bu sebeple o, ‘hürriyet ile vicdani duygu’ arasındaki ba ğ ı açıkça ş u beyitlerde ortaya koymaktadır: “Vicdanî anlayı ş, duygu yerine kaimdir. Her ikisi de bir arktan akar. Onun için bu anlayı ş a yap, yapma diye emir etmek, nehiyde bulunmak, onunla maceralara giri ş mek, söyle ş mek yerindedir. Yarın bunu, yahut onu yapayım demek ihtiyara delildir güzelim. Yaptı ğ ın kötülük yüzünden pi ş man olman da ihtiyarına delâlet eder, demek ki, kendi ihtiyarınla pi ş man oldun, do ğ ru yolu buldun. Bütün Kur’an; emirdir, nehiydir, korkutmadır. Mermer ta ş a kim emir verir, bunu kim görmü ş tür.

FERTLER İ N İ LM İ GÖRÜ Ş LER İ N İ GÖZETMEK

İ slam dininde onun bunun görü ş üne ilmi fikrine tecavüz edilmesi caiz de ğ ildir. Ş u kadar ki herhangi bir fikrin ve kanaatin do ğ ru olup olmadı ğ ına, yine ilmi bir ş ekilde müdahale etmelidir.

FERTLER İ N NAMUS VE Ş EREF İ N İ GÖZETMEK

İ slam dininde herkesin namus ve ş erefi saldırıdan korunmu ş tur. Böyle bir saldırı a ğ ır ceza gerektirir. Gıybet, iftira,alay etme, kötü söz söyleme kesinlikle haramdır. Ba ş kalarının namus ve ş erefine saygı göstermeyen kimse, namus ve ş eref duygusundan yoksundur.

NÛR SURES İ / 19. AYET  إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ  Muhakkak ki âmenû olanlar arasında fahi ş eli ğ in (çirkin olayların, iftiranın, kötülü ğ ün) yayılmasını sevenlere, dünya ve ahirette elîm azap vardır. Ve Allah, bilir ve siz bilmezsiniz.

FERTLER İ N MÜLK İ YET HAKLARINI GÖZETMEK

Herhangi bir kimsenin mülkiyet hakkına, mülküne tecavüz etmek haramdır. Herkesin me ş ru surette kazandı ğ ı malları korunmu ş tur. Cemiyetin ilerlemesi ve medenî bir halde ya ş ayabilmesi, ancak bu korunma ile mümkün olur. Bir cemiyeti meydana getiren fertlerin servet ve meslek bakımından de ğ i ş ik derecelerde olmaları hikmet ve ihtiyaç gere ğ idir. Herkes me ş ru ş ekilde çalı ş ıp servet kazanmalıdır. Temiz ve huzurlu bir cemiyet hayatının ba ş ka ş ekilde devamına imkan yoktur.

D İĞ ER BAZI TOPLUMSAL GÖREVLER İ M İ Z

Kom ş ularımıza kar ş ı Misafirlere kar ş ı Büyüklere ve küçüklere kar ş ı Akraba ve ya ş lılara kar ş ı Toplumsal sorumluluklarımız vardır. Bir toplumun ilerleyebilmesi ancak bu de ğ erlere önem vererek gerçekle ş ir.

EM İ NE ACARAKÇAY YAYGIN D İ N ÖGRET İ M İ VE UYGULAMALARI YAYGIN D İ N ÖGRET İ M İ VE UYGULAMALARI