KAİZEN VE YALIN DÜŞÜNCE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sinyal Takip Otomasyonu
Advertisements

TAM ZAMANINDA ÜRETİM (JUST IN TIME MANUFACTURING)
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Computer Related Repetitive Strain Injury (Cumulative Trauma Disorder)
YALIN YÖNETİM VE KAIZEN
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ İLE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Esra ERGEN Merve ZENCİRKIRAN Merve ŞAHİN Ayşe CİLACI TOMBUŞ.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Proje Yönetiminde Ekiplerin Motivasyonu
Erp. Otomatik Uyarı Sistemi Stok Yönetimi Satın AlmaTekstil Üretim Finans & Muhasebe SatışBakım PlanlamaÜretim KaliteMühendislik IKBilgi.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Finansal (Mali) Tablolar Analizi
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
LOGO V.ULUSLARARASI SAĞLIK YÖNETİMİ KONGRESİ ARALIK 2014 ANTALYA, TÜRKIYE PROF. DR. SEVAL AKGÜN.
TPM (Toplam Verimli Bakım)
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
MUHASEBEYE GİRİŞ Yrd. Doç. Dr. Niyazi Kurnaz
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
5-S YÖNETİMİ.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İşletmeyi neden kurarız ?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Bilişim sistemlerinin türleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YALIN SİSTEMLER. YALIN SİSTEMLER - YALIN SİSTEM YAKLAŞIMINI KULLANARAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME - YALIN SİSTEMLERDE TEDARİK ZİNCİRİ KONULARI - YALIN SİSTEMLERDE.
Toplam Kalite Yönetimi
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Karsan Otomotiv’de Yalın Üretim ve 5S Uygulaması
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
5-S YÖNETİMİ.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NIOSH KALDIRMA EŞİTLİĞİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ DR.BÜLENT ASLANHAN TOFAŞ İŞYERİ HEKİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ayrıca toplam kalite yönetimi (TKY);  sorun belirleme ve çözme,  maliyetleri düşürme,  sürekli kalite geliştirme,  teslimatı hızlandırma,  yeni ürün/hizmet.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
5S Kaliteli, Güvenli, Konforlu bir çalışma ortamı oluşturmak ve sürekliliğini sağlamak için geliştirilen bir tekniktir.
Sunum transkripti:

KAİZEN VE YALIN DÜŞÜNCE Hüseyin Cahit GÜNAYDIN www.consulturk.net www.consulturk.net

KAİ:değişim ZEN: iyiye doğru Kai zen: JAPON KURUMLARININ BAŞARI VE VAR OLMA PARADİGMASIDIR. . www.consulturk.net

Küçük Adımlar Büyük Adımlar Ayrıntılara ilgi Büyük sıçrama KAİZEN INOVASYON Küçük Adımlar Büyük Adımlar Ayrıntılara ilgi Büyük sıçrama Yavaş Değişim Ani Değişim Herkesin Katılımı Az sayıda katılım Açık bilgi Saklı bilgi Ekip Çalışması Bireysel Çaba Uyarlama Yaratıcılık Mevcutu geliştirme Tekrar Yapma Geleneksel know-how Teknolojik atılım İnsan odaklı Makine Odaklı Prosese odaklı Sonuca Odaklı www.consulturk.net

tartışma-1: Türk şirketleri VAR olmak için hangi yolu tercih etmeli KAİZEN mi ? INOVASYON mu? Kaizen : japon şirketlerin benimsediği küçük adımlarla her türlü konuda paraya odaklanmadan ekip çalışması ile ilerleyelim modeli inovasyon- Amerikan şirketlerinin teknoloji ve buluş odaklı bireysel yetenekleri birleştirerek para kazandıran iş,ürün yaratmak www.consulturk.net

HITOTSUBASHI UNIVERSITESI nden prof.dr. AKIMITSU SAKUMA diyor ki. “ basit bir ifade ile geleceğin ürünü belirleyen tüm yenilikler ABD firmalarında ortaya çıkmıştır. Üstün bir tasarım daha önce ayrı ayrı ürünlere uygulanan yeniliklerin ve geçmiş teknolojinin sentezidir. Japon Şirketleri güçlerini ana hatları daha önce belirlenmiş alanlarda kaizen ile göstermektedir. NEWYORK UNIVERSITESI İŞ İDARİSİ Profesörü PAUL H. ARON ise diyor ki “ Amerikan şirketleri yeniliği bulan müh. Bünyelerinde tutamamaktadır. Amerikan müh. Düşü kendi şirketini kurup ve şirketi holdinge satmaktır. Üretim müh. En iyi ve yetenekli öğrenciler için çekici değildir. Japon mühendis ise büyük şirketde çalışmayı tercih eder ve üretim müh.ile arge müh. Prestij açısında şirketde farksızdır. www.consulturk.net

KAİZEN UYGULAMA KAİZEN PROGRAMI ÜÇ BÖLÜME AYRILIR. Yönetim Öncelikli Kaizen Grup Öncelikli Kaizen Birey Öncelikli Kaizen www.consulturk.net

1- YÖNETİM ÖNCELİKLİ KAİZEN ARAÇLAR: Q7 problem çözme teknikleri KAPSAM: Yöneticiler HEDEF: Sistem üzerinde odaklanma ÇEVRİM: Proje Süresince devam eder KAZANIM:Yönetim Yatırım kararına bağlı DESTEKLEYİCİ SİSTEM: TKY GERÇEKLEŞTİRME MALİYETİ: yatırım gerekir SONUÇ: tesisin iyileştirilmesi EK KATKI: yönetim performansında gelişme YÖN: mevcut durumda belirgin iyileşme www.consulturk.net

2- GRUP ÖNCELİKLİ KAİZEN ARAÇLAR: Q7 problem çözme teknikleri KAPSAM: kalite çember üyeleri HEDEF: KÇ. Çalışma alanları ÇEVRİM: 3 – 6 ay KAZANIM: yılda 4-2 kez DESTEKLEYİCİ SİSTEM: ISO 9001:2000 KYS GERÇEKLEŞTİRME MALİYETİ: işçilik zamanı SONUÇ: iş standartında ve talimatlarında gelişme EK KATKI: katılım, motivasyon, deneyim kazanma YÖN: kademeli ve görülür iyileşme www.consulturk.net

3- BİREY ÖNCELİKLİ KAİZEN ARAÇLAR: 5S KAPSAM: herkes HEDEF: kendi iş alanına odaklanma ÇEVRİM: herhangi bir zaman KAZANIM: çok sayıda değerlendirilecek öneri DESTEKLEYİCİ SİSTEM: öneri sistemi GERÇEKLEŞTİRME MALİYETİ: pahalı değil SONUÇ: yerinde iyileşme EK KATKI: bireysel gelişim, iş yeri bağlılığı YÖN: görülür bir iyileşme www.consulturk.net

1-YÖNETİM ÖNCELİKLİ KAİZEN KAİZEN PARADİGMA sı Yöneticilere zamanın %50 sini stratejik, lojistik , işletme tesisine odaklanmasını sağlar. Yöneticiler işletme tesisine KAİZEN bakış açısı ile baktığında neredeyse onlarca iyileşme alanları bulabilir. Fabrika yerleşim planlarındaki değişiklik malzeme hareketini minimize edebilir www.consulturk.net

TESİSDE KAİZEN FIRSATLARI DAHA İYİ KAPASİTE PLANLAMASI YERLEŞİM PLANI DEĞİŞİKLİKLERİ İŞLEMLERİ BİRLEŞTİRME -AYIRMA www.consulturk.net

2. GRUP ÖNCELİKLİ KAİZEN KALİTE ÇEMBERLERİ KAİZEN UYGULAMALARININ ÇALIŞANLARIN GÖNÜLLÜ KATILIMLARI İLE İŞLETMEDE KALICI BİR İş yaşam felsefesidir. www.consulturk.net

3- BİREY ÖNCELİKLİ KAİZEN Öneri sistemi birey öncelikli kaizenin gerçekleştirilmesine ve kişinin daha akıllıca çalışmasını sağlamaya yönelik bir araçtır. Bireysel kaizenin başlangıç noktası , işçinin çalışma tarzını değiştirmeye ve iyileşmeye yönelik olumlu düşünmesidir. www.consulturk.net

ÖNERİ SİSTEMİ Öneri sistemi bireysel kaizenin temel parçasıdır. Dinamik bir öneri sisteminin yaratılması için üst yönetim iyi tasarlanmış bir plan uygulamalıdır. Matsushita 6 milyon aşan öneri sayısıyla ilk sırada yer alırken, Hıtachi 4.6 milyon öneri sayısıyla onu izliyordu. www.consulturk.net

JAPON şirketlerindeki öneri sistem konuları Kişinin kendi işinde iyileştirmeler Enerji, malzeme ve diğer kaynakların tasarrufu Çalışma alanında iyileştirmeler Makine ve proseslerde iyileştirmeler Araç ve gereçlerde iyileştirmeler Ofis çalışmasında iyileştirmeler www.consulturk.net

Tartışma konusu-2: öneri sistemi Firmanızda öneri sistemi var mı? Mevcut ise Başarılı bir öneri sistemi mi? Yıllık kişi başına öneri sayısı nedir ? Ödüllendirme yapılıyor mu ? Katılım, ilgi , destek var mı ? Öneri sistemi Nasıl geliştirilir ? www.consulturk.net

Yönetim öncelikli Kaizen YALIN DÜŞÜNCE sistem KAİZEN PARADİGMASI KAPASİTE Planlama Yönetim öncelikli Kaizen KALİTE ÇEMBERLERİ Grup öncelikli Kaizen OPERASYONEL İYİLEŞME Birey öncelikli Kaizen www.consulturk.net Şekil 1

Yalın Düşünce yalın düşüncenin tanımı: ürün ve hizmetlerde israfı ortadan kaldırmaktır İsraf –MUDA -değer oluşturmaksızın maliyete eklenen herşeydir. Örnek; hatalı üretim, tamir www.consulturk.net

Kaynaklarınızın tahminen büyük bir kısmını israf ediyorsunuz! YALIN DÜŞÜNCE tasarım üretim dağıtım Değer yaratan faaliyet İsraf (Muda) Akış Süresi Kaynaklarınızın tahminen büyük bir kısmını israf ediyorsunuz! www.consulturk.net

Yalın Düşüncenin İlkeleri Değer: Müşterinin ihtiyaçlarını belli zaman ve yerde belli bir fiyattan karşılayan ürün veya hizmettir. Değer Akışı: İsrafın ortadan kaldırılması. Sürekli Akış: Ürün talep edildiği zaman ve talep edilen miktarda üretilmesidir. Çekme: Üretim müşterinin talebiyle başlar. Mükemmellik: Sistem stok yapmadığından sürekli iyileştirmeye açıktır. www.consulturk.net

Yalın Düşüncenin Hedefleri altı 0 sıfır mal fazlası, sıfır stok, sıfır hata, sıfır çelişki, sıfır duruş, müşteri için sıfır bekleme 6sıfır www.consulturk.net

Yalın Düşünce’nin temel amacı; YALIN DÜŞÜNCE stok gecikme Doğadaki ilk ham madde Dağıtım Ana sanayi n. katman Son kullanıcı 1. katman Yalın Düşünce’nin temel amacı; müşteri için değer taşıyan mal ve hizmetin en düşük maliyet ve en kısa zamanda müşterinin hizmetine sunulmasıdır. www.consulturk.net

Örnek Teknik Stok ve mal fazlasını önlemek için; KANBAN denilen kartlar kullanılır Bu kartlarla sonraki aşamalarda kullanılacak malzeme miktarı ve süreyi takip ediyorlardı. 5 S TEKNİĞİ ( Seiri-Yapılanma, Seiton-Düzen, Seiso-Temizlik, Seiketsu-Süreklilik, Shitsuke-Özen dir. Bu kurallar; eşyaları sürekli hızlılığı esas alacak şekilde, fazlalıkları ortadan kaldırarak düzenlenmesidir.), www.consulturk.net

Yalın Düşüncenin Üretim ,Planlama,Bakım Tekniklerine uygulanması Zaman israfının önlenmesi için U Tipi Yerleşim Planı (Gereksiz işgücü hareketlerini engellemek için makinelerin U şeklinde dizilmesidir. Beklemeleri önlemek için; JIT- Tam zamanlı Üretim (Müşterinin talep ettiği ürünü, talep ettiği anda üretip talep ettiği zamanda sunmak.) bunu yaparken SMED-Hızlı Kalıp Değiştirme, TMP-Toplam Üretken Bakımdan (Makinelerin bozulmaması için yapılan bakımlar) yararlanılır. www.consulturk.net

İŞÇİ-İŞVEREN bağımlılığı=KO – ON 5-kaizen MÜKEMMELLİK yolculuğu YALIN DÜŞÜNCE SİSTEMİ 1-DEĞER Üretim müşteri Talebi ile başlar Toplam Verimli Bakım 4-Tam Zamanında Üretim TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE ÇEMBERLERİ 3-Sürekli Akış ÖNERİ SİSTEMİ İŞÇİ-İŞVEREN bağımlılığı=KO – ON 0 –ürün fazlası-hata-stok-duruş-çelişki-müşterinin beklemesi ISRAFIN AZALTILMASI 2-DEĞER AKIŞI 5-kaizen MÜKEMMELLİK yolculuğu www.consulturk.net

KAİZEN paradigmasının kurum KÜLTÜRÜne dönüşümü İÇİN JAPONYA DA İŞLETMELERDE YAPILAN PROGRAMLAR AİLE İÇİ FABRİKA TURLARI AİLELER İÇİN SOSYAL FAALİYETLER İŞÇİLER İÇİN ŞİRKET ARMALARI KIDEM ÖDÜLLERİ-5-10-15-20-25 YIL BÖLÜMLER ARASI YARIŞMALAR YENİ İŞÇİLERE HOŞGELDİN PARTİLERİ HOLDİNGİN ÖTEKİ FAB. GEZİNTİLER ŞİRKET BÜLTEN VE DERGİLERİ AÇIK HAVA TOPLANTILARI ÜST DÜZEY İLE DÜZENLİ GÖRÜŞME YK. BAŞKANINDAN YENİ YIL-BAYRAM TEBRİĞİ www.consulturk.net

KAİZEN paradigmasının JAPON Şirket Kurum Kültüründeki Yeri KAİZEN İNSAN odaklı, çalışanların şirketi kutsal bir mekan gördüğü bir yaşam-iş felsefesidir. Kaizen iş ve özel yaşam birleştirmiş, işçi-işveren ilişkilerine japon KO –ON karşılıklı bağımlılık duygusunu katmıştır. HERKESİN KATILIMINI DESTEKLER ÇALIŞMA ORTAMININ İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN HERKESİN KAİZEN FİKRİ OLDUĞUNA İNANIR KAİZEN şirket de İSRAFA ODAKLANIR KAİZEN çalışan İLETİŞİM KALİTESİNİ YÜKSELTİR www.consulturk.net

KAİ-ZEN Gemba keiretsu Japonlara göre İŞ YERİ KUTSALDIR. Şintoizm japonlara özgü tabiata tapan ve çok sayıda tanrıları olan çok eski bir dindir. Fujiyama dağı, gök , toprak, rüzgar, bulut,toprak vb.tanrılarıdır. tapınakları dağların tepesinde uzun ve dar patikalarda yürüyerek ulaşılır, el,yüz ve ayaklarını yıkayarak dua ederler. Ve söyledikleri söz; MÜSTERİ TANRIDIR….batı bunu müşteri kraldır diye çevirdi. Müşteri velinimetimizdir. JAPON MUCİZESİ: KEİRETSU Firmaların bedelsiz hisse değiş tokuşu ile birbirine organik bağlanması KO ON KO :iş yerine bağlılık ON: ömür boyu istihdam keiretsu www.consulturk.net