SUNUM. HAYAT BOYU EĞİTİM ANLAYIŞI Dünyada 1960’lı yıllarda “Hayat Boyu Eğitim” bir kavram olarak gelişmeye başlamış ve bu eğitim anlayışı epeyce taraftar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TURİZM EĞİTİMİ MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BODRUM YARIMADASININ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ ARAŞTIRMA ÇALIŞTAYI.
Advertisements

Etik Günü Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat.
AB VETERİNER HEKİM PLATFORMU BASIN AÇIKLAMASI “ BU ZOONOZ HASTALIKLARLA AB’YE GİRMEMİZ HAYALDİR ! “
Avrupa Birliği.
SUNUM.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
SUNUM.
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SUNUM.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
SUNUM.
SUNUM.
ÖRNEK OLAY.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
SUNUM.
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
SUNUM.
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
SUNUM.
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
SUNUM.
SUNUM. GÖRÜŞECEĞİMİZ YÖNETMELİK “ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARINCA YAPILACAK MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR YÖNETMELİK”TİR.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Özlem Keçim.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
AÇLIK SINIRI:1393 TL YOKSULLUK SINIRI:4403 TL Kaynak: DİSK-AR, IMF veritabanı KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR:2127 TL.
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
YAYGIN EĞİTİM.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

SUNUM

HAYAT BOYU EĞİTİM ANLAYIŞI

Dünyada 1960’lı yıllarda “Hayat Boyu Eğitim” bir kavram olarak gelişmeye başlamış ve bu eğitim anlayışı epeyce taraftar bulmuştur. Hayat boyu eğitim anlayışında; her seviyedeki sosyal kurumlar eğitim vermek üzere teşkilatlanacaklar, ekonomik kuruluşlar, üretimi artırmaya önem verdikleri kadar, diğer konulardaki öğrenme faaliyetlerine de önem verecekler, böylece sürekli öğrenen bir “bilgi toplumu” meydana gelecektir.

Sadece ekonomik sebeplerle dahi, böyle bir öğretim anlayışının ne kadar gerekli olduğu bugün çok iyi anlaşılmıştır. Çünkü bir insanın sadece gençlik çağında öğrendiği bilgi ve becerilerle mesleğini hayatının sonuna kadar devam ettirmesi mümkün değildir. Teknoloji o kadar hızlı değişiyor ki; bazı meslek alanlarında, bir yıl önceki bilgi yetersiz hale gelebiliyor. Bu hıza uyabilmek için, ülkelerin öğrenme faaliyetlerini hayatları boyunca devam ettirmeleri gerekiyor.

Hızla değişen dünyamızda, bilgilerin önceki yüzyıllara göre daha da artması ve gelişmesi, insan ruhunun daha yararlı ve güçlü hale getirilmesi çabalarını geliştirmiştir. Bunun sonucunda, eğitimin gücüne inanan ülkeler, vatandaşları için eğitimi temel bir hak olarak görmüşler ve kabul etmişlerdir. Geçmişimize baktığımızda Ahilik, eğitimi hayat boyu devam eden bir faaliyet olarak görmek suretiyle, yüzyıllar ötesine ışık tutmuştur. Ahi zaviyelerinde 40 yaşın üstündeki insanlara da okuma yazma öğretilmiştir. Hatta bunlar arasında divan tarzında şiir yazacak kadar olgunluğa ulaşanlar dahi vardır.

Ahi birlikleri, üyelerini öğrenci veya eğitici olarak, sürekli bir eğitim ortamında tutuyordu. Öğretecek bir şeyleri bulunan herkesten eğitici olarak faydalanmak ve her fırsatta eğitim yaptırmak, bu teşkilatın önemli bir özelliğidir. Eğitim sadece kişiyi geliştiren bir faaliyet olarak değil, aynı zamanda onu işyerine, büyüklerine ve topluma saygı duyup gönülden bağlanmasını sağlayan bir araç olarak da görünmekteydi.

Kuş tek kanatla uçamaz. İnsanın da gelişmiş ve topluma faydalı olabilmesi için de; 1. Akıl-beceri 2. Ruh ve inanç yeteneklerinin birlikte faaliyet göstermesi gerekir. Bugün eğitimciler, insanı sadece haftada çalışacakları iş hayatı için değil, aynı zamanda iş hayatı dışındaki zaman dilimi için de yetiştirmek mecburiyetinde olduklarının farkındadır.

Ahilik ise yüzyıllar öncesinde üyelerine, işyerinde meslek eğitimi, zaviyelerde ise genel eğitimi vermek suretiyle böyle bir sentezi gerçekleştirmiş ve asırlar ötesine ışık tutmuştur. Artık eğitime sadece okulda verilen ders olarak bakılmamakta, öğrenci çevresi ve okul dışı faaliyetleri ile birlikte eğitilmesi gereken bir insan olarak görülmektedir. Ahilik, yüzyıllarca önce insanı bir bütün olarak ele almış, sadece genel ve mesleki eğitimini değil, serbest zamanlarını değerlendirme faaliyetlerini de organize etmiştir.

Yaren sohbetleri, çeşitli toplantılar ve eğlencelerle üyelerinin eğitimlerini bütünlük içinde geliştirerek bugün dahi tam olarak gerçekleştiremediğimiz bir eğitim düzeni kurmuştur. Meslek eğitiminde iş hayatı ile okulun birbirini tamamlayacak şekilde çalışmalarını gerekli kılmaktadır. Bu sağlanmadığı takdirde, bir ülkenin mesleki eğitimden beklediği faydayı elde etmesi mümkün değildir. Son zamanlarda ortaya çıkan hayat boyu eğitim anlayışı, Ahiliğin ortaya koyduğu eğitim anlayışını doğrulamaktadır.

Ancak, bu zengin tarihi tecrübelerimizden yeterince istifade edebildiğimizi söylemek çok güçtür. İstanbul Valiliği Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Koordinasyon Merkezince “Yaşam boyu öğrenmede politika ve uygulamalar” konferansı düzenlendi. Bu toplantıya Bulgaristan, Slovakya, Almanya, Estonya, Yunanistan, Litvanya, Polonya, Romanya temsilcileri katıldı ve ülkelerindeki yaşam boyu öğrenme konusunda hükümetlerinin politikalarını, yaptıkları uygulamaları anlattılar. Böylece her ülkenin deneyimleri, diğer ülkeler tarafından paylaşıldı.

İstanbul Valiliği Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Koordinasyon Merkezi’nde görev yapan AB uzmanı Barış OSMANOĞLU ise İstanbul’daki çalışmalar hakkında bilgi verdi. İstanbul Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanımızı temsilen katıldığım bu konferansta tespit ettiğim hususları sizlerle paylaşmak istiyorum.

1. Birliğimize bağlı meslek odalarımızın üyelerinin eğitim ihtiyaçları tespit edilmelidir (6 Kasım 2009 tarihi itibariyle odalarımıza eğitim ihtiyaçları yazısı yazılmıştı fakat üzülerek belirtmek isterim ki henüz 2 oda dışında cevap veren olmadı). 2. İşbirliği içerisinde olduğumuz İstanbul Aydın Üniversitesi ve Birliğimiz olarak, esnaf ve sanatkârlarımızın eğitim ihtiyaçlarını projelendirip, KOSGEB, İŞKUR ve AB’nin imkânlarından yararlanmalıyız.

Birliğimizin yaşam boyu eğitim programı ile üye odalarımıza hizmet verebilmesi için; İşverenler hangi elemanlarının hangi tür eğitime ihtiyaç duyduğunu belirtmelidir.İşverenler hangi elemanlarının hangi tür eğitime ihtiyaç duyduğunu belirtmelidir. Bu eğitime katılmak zorunlu olmalıdır.Bu eğitime katılmak zorunlu olmalıdır. Eğitim programları Birlik ve Üniversite tarafından hazırlanmalı, kaç saatlik bir eğitime ihtiyaç duyulacağı belirtilmelidir.Eğitim programları Birlik ve Üniversite tarafından hazırlanmalı, kaç saatlik bir eğitime ihtiyaç duyulacağı belirtilmelidir. Eğitim sonunda elde edilecek bilgi ve beceriler belgelendirilmelidir.Eğitim sonunda elde edilecek bilgi ve beceriler belgelendirilmelidir. Bu eğitim için işletmenin belirli bir miktar eğitim payı ayırması gerekmektedir.Bu eğitim için işletmenin belirli bir miktar eğitim payı ayırması gerekmektedir.

İşletme sahiplerinin ve yöneticilerinin daha çok işletme, muhasebe, iş yönetimi, pazarlama, vb. konularda eğitim almaları sağlanmalıdır.İşletme sahiplerinin ve yöneticilerinin daha çok işletme, muhasebe, iş yönetimi, pazarlama, vb. konularda eğitim almaları sağlanmalıdır. Meslek odalarının eğitim bütçelerinden odalara ayrılan miktar yine hayat boyu eğitim için kullanılmalıdır.Meslek odalarının eğitim bütçelerinden odalara ayrılan miktar yine hayat boyu eğitim için kullanılmalıdır. Her meslek odası, değişen teknoloji konusunda ustalarına kurs verilmesi için Birliğimize başvurmalıdır.Her meslek odası, değişen teknoloji konusunda ustalarına kurs verilmesi için Birliğimize başvurmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın halk eğitim merkezlerinin, mesleki eğitim merkezlerinin, hayat boyu eğitim için; mekânlarını ve imkânlarını kullanıma vermeleri sağlanmalıdır.Milli Eğitim Bakanlığı’nın halk eğitim merkezlerinin, mesleki eğitim merkezlerinin, hayat boyu eğitim için; mekânlarını ve imkânlarını kullanıma vermeleri sağlanmalıdır. Bunun yanında çeşitli resmî ve özel eğitim kurumları da eğitim verme konusunda yetkilendirilmelidir.Bunun yanında çeşitli resmî ve özel eğitim kurumları da eğitim verme konusunda yetkilendirilmelidir.

Bu konunun işlerlik kazanması için yasal zorluklar çıkarsa, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı’ndan, bu konuda yasal kolaylıklar sağlanması için girişimde bulunulmalıdır. Böylece istihdamdaki kişilere sürekli bir eğitim imkânı sunulabilir kanaatindeyim. Zaman geçmiş değildir. 21. yüzyılda çağdaş medeniyet seviyesine ulaşmamız için, Ahiliğin eğitim felsefesinin temel unsurlarını alıp zamanımıza uyarlamamız ve eğitimi hayat boyu devam eden bir faaliyet haline getirmemiz mümkündür. Saygılarımızla Saygılarımızla BİRLİK EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Kaynakça: 1. Dr. Yusuf EKİNCİ – Ahi Birliklerinde Eğitim Anlayışı 2. Eğitim Müdürlüğü toplantı tutanakları

Hazırlamış olduğumuz sunumları web adresinden “Eğitim Müdürlüğü” bölümüne girerek bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Müdürü: Metin İÇTEM Eğitim Müd. Asistanı: Ahmet Z. GÜNDOĞDU