İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

Her Grup için Hedefler Belirlenir
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Yıldız Teknik Üniversitesi
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Öğretmenlik Uygulaması
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
S. Sadi Seferoğlu Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Böl. Cenk Akbıyık Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
EYOKA Mezun Takip Sistemi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 2 Genel Çerçeve Bilişim Teknolojileri ve Öğrenme-Öğretme Biçimleri BÖTE Bölümleri Teknolojinin Kullanımı Çalışmanın Amacı Yöntem Çalışma Grubu Öğretim Programı Öğretmen Yeterlikleri Öğretmen Görüşleri Sonuç

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 3 Bilişim Teknolojileri ve Öğrenme-Öğretme Biçimleri Bilişim teknolojilerinde sürekli olarak gelişmeler ve yenilikler olmakta, bu teknolojiler daha çok insanın yaşamını etkilemekte ve bu teknolojiler yaygınlaştıkça onlara erişim de giderek daha kolay olmaktadır. Bilginin kapsamında ve teknolojik gelişmelerde yaşanan hızlı değişimler doğal olarak öğrenme- öğretme biçimlerini de etkilemektedir.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 4 BÖTE Bölümleri Yeni bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim öğretim ortamlarında etkili kullanımı BÖTE mezunlarının kapsama alanını oluşturmaktadır. İnternet ortamları tasarımından görsel uzaktan eğitim tekniklerine, eğitim yazılımı tasarımından her türlü öğretim materyali üretimine kadar ülkemizin ihtiyacının en çok olduğu bilişim sektörüne birer nitelikli eleman olarak katılmak BÖTE mezunlarının hedeflerindendir.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 5 Teknolojinin Kullanımı Teknolojinin eğitim sisteminde doğru kullanılabilmesi ve olası yararlarının üst düzeyde gerçekleştirilebilmesinde öğretmenler anahtar konumda bulunmaktadırlar.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 6 Çalışmanın Amacı Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca geliştirilen yeni İlköğretim Bilgisayar Programını eleştirel bir bakışla değerlendirmektir.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 7 Yöntem Bu çalışma yeni ilköğretim bilgisayar programını eleştirel bir bakışla incelemeyi amaçlayan betimsel bir çalışmadır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 8 Yöntem Yeni ilköğretim bilgisayar programı incelenirken program, –genel yapısı –kazanımlar –performans göstergeleri –yaparak yaşayarak öğrenme –proje tabanlı etkinlikler –etkinlik örnekleri –değerlendirme özellikleri açılarından incelenmiştir.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 9 Çalışma Grubu Çoğunluğunu Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunu olan bilgisayar öğretmenlerine değişik elektronik platformlar aracılığıyla ulaşılmıştır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 10 Yöntem Bilgisayar öğretmenlerinden; –programı uygularken yaşadıkları sorunların neler olduğu, –okullardaki alt yapının durumu, –öğretmenlerin BT kullanma durumları –beklentileri –okul yönetimlerinin ve velilerin durumu gibi konularda görüşler alınmıştır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 11 Öğretim Programı Yeni program incelendiğinde içeriğin uluslararası standartlardan birisi olan “Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası” (ECDL) içeriğiyle örtüştüğü gözlenmektedir.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 12 Öğretmen Yeterlikleri YÖK Eğitim Fakülteleri BÖTE öğretim programları incelendiğinde, bilgisayar öğretmenlerinin yetiştirildikleri Eğitim Fakülteleri BÖTE Bölümleri öğretim programındaki derslerin bu içeriği onlara kazandıracak bir yapıda olduğu anlaşılmaktadır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 13 Öğretmen Görüşleri “Yeni kurulan BT sınıfları haricinde interneti etkin olarak kullanabilen BT sınıfları yok. P2 233 MHz işlemcili, her ders binbir türlü sorunla karşımıza çıkan bilgisayarlarla dolu BT sınıfları. Öğrencilerim interneti göremiyor ki araştırma yapmayı öğrensin ya da sağlıklı bilginin ne olduğunu kavrayabilsin.”

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 14 Öğretmen Görüşleri “Geçtiğimiz yıl 8. sınıflarda (doğru) bilgiye nasıl ulaşılabileceğini kavratmaya çalışıyordum. Sınıfımızda 15 bilgisayar vardı. İki bilgisayar internete bağlandığında 3.sü bağlanmıyordu. Grupları oluşturduk. Projelerimizi paylaştık. Ama araştırma aşamasını yaklaşık üç ayda tamamlayabildik.”

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 15 Öğretim Programı Yeni ilköğretim bilgisayar programı incelenirken programın –kazanımları, –performans göstergeleri, –yaparak yaşayarak öğrenme ve –proje tabanlı etkinlikler, etkinlik örnekleri ve değerlendirme özellikleriyle alana hayli katkı getirici özelliklere sahip olduğu anlaşılmaktadır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 16 Öğretmen Görüşleri “Planlama, basamaklar ve hedefler gerçekten çok doğru, çağa uygun ve yapılması gerektiği gibi. Fakat burada bizim karşılaştığımız ve aşamayacağımız sorun zaman sorunu gibi görünüyor.” “Bilgisayar dersleri haftada 1 saate indirildi. Önceki süre zar zor yetiyordu. Şimdi verilen bu sürenin yetmesi olanaksız gibi duruyor.”

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 17 Öğretim Programı Programda değerlendirme konusunda, –performans değerlendirme, –dereceli puanlama anahtarı (rubric), –kontrol listeleri, –görüşmeler, –öz değerlendirme –akran değerlendirme, –proje, –dijital ürün dosyası (portfolyo) gibi birçok seçenek sunulmaktadır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 18 Yaşanan Güçlükler “Öğrenciler bilgisayar dersinin karneye geçmediğini öğrendikten sonra hiçbir yaptırım gücümüz kalmadı. Öğrenciler dersi gezi dersi gibi görmeye başladı. Defter kitap getirmiyor, dersi dinlemiyorlar, zayıf almaktan korkmuyorlar, dikkat çekici öğeleri takip etmiyor, etkinlikleri yapmıyor, boş getiriyorlar. Ayrıca sınıflar 45 kişilik. Bakanlığın yeni projesine göre 15 bilgisayarlık 2 lab kuruldu. Biz birini 25 e çıkardık da her bilgisayara 2 öğrenci oturtabildik. Yine de yetersiz. Etkinlikler çok fazla ve yetiştirmek mümkün değil. Ayrıca en az 2 haftada bir 1070 tane etkinliği okumak değil bir insan için robot için bile mümkün değil.”

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 19 Yeni programla ilgili olarak yaşanan bir başka sıkıntı da programda yapılan yeniliklerle ilgili olarak öğretmenlerin yeterince bilgilendirilmedikleri hususunda yoğunlaşmaktadır. “Bize kimse bu konuyu tam açıklamadı. Milli Eğitim diğer branşlardaki değişiklikleri tüm zümreyi toplayarak yapıyor; ancak bilgisayar öğretmenlerine değer verilmiyor. Kimse bizi umursamıyor. İlçede bir zümre toplantısı oluyor, her branşa ayrı bir sınıf ayrılıyor, ben tek olduğum için ayakta kalıyorum...” Yaşanan Güçlükler

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 20 Sonuç Program ne kadar iyi hazırlanmış olursa olsun, öğretmen ne kadar iyi yetişmiş ve ne kadar istekli olursa olsun eğer uygun koşullar sağlanmazsa harcanan emekler boşa gidecek ve bilgi teknolojilerinin kullanımı konusunda büyük kayıplar olabilecektir. Bu amaçla öncelikle bilgisayar dersinin ders saati sayısı arttırılmalıdır. Ayrıca okullardaki alt yapı sorunlarına çözüm bulunmalıdır.

12-14 Mayıs 2007 BAKÜ 21 TEŞEKKÜRLER… Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: meryemy _at_ hacettepe.edu.tr Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi _at_ hacettepe.edu.tr