Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Ders Kitaplarında Tasarım
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
ISCED ve MYO Bölüm-Program İsimleri
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BÖLÜM 6.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Proje başlığı Adınız | Bölüm Adı|
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Metinlerin Kullanımı.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
GÖRSEL TASARIM.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Slaydı Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Sunum transkripti:

Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI

ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ

Öğretim Öncesi Stratejiler

Seviye tespit sınavından farklı: İçerik hakkındaki farkındalığı arttırma. Kısa olmalı. Açık uçlu sorular Çok hedef varsa, birkaç hedefi temsil edecek sorular Öntest Koşul, kriter yerine geliştirilmesi gereken davranışa odaklanma Uzun hedef listelerini gruplandırma «Sen/siz» ifadelerini kullanma Hedefler Dersin ana temasını tanıtıcı yazı: içeriğin özeti Bir problem sunma Modülün nasıl yardımcı olacağının açıklaması Kısa olmalı Özetler Karşılaştırmalı: Öğrenen içeriğe yabancı değilse, yeni ve eski bilgiyi karşılaştırma Açıklayıcı: Öğrenen içeriğe yabancıysa, öğrenin konuya ilişkin bildiklerini kapsar. Öğrenenin anlayabileceği şekilde, ders içeriğinden oluşturulur. Ön Düzenleyiciler

Metin için Mesaj Tasarımı Öğrenen ile materyal arasındaki arayüz Mesajın etkili iletimi Metnin yapısı Yapının uyumluluğu İçeriğin geçmiş deneyimler ile uyumu Tasarım unsurları

Metnin İçerik Yapısını Vurgulama: Metin Yapıları Madde veya fikirlerin listesi Fikir veya objelerin karşılaştırılması Zamansal sıralama Neden-sonuç yapıları veya açıklamaları Tanımlar ve örnek yapılar Deney yapmak için gerekli malzemeler Gezegen ve ay arasındaki farklılıklar İkinci dereceden denklemin çözümü için adımlar İlişki: Enflasyon arttıkça alım gücü düşer. Kılcal damar kavramı ve örneği.

Metnin İçerik Yapısını Vurgulama: Açık İşaretler

Metnin İçerik Yapısını Vurgulama: Tipografik İşaretler Başlık Anahtar kelime veya ifadelerdir. Hedefler dikkate alınabilir. Tipografik tasarım: Farklı seviye başlıkları için farklı düzenlemeler (APA Kılavuzu) Sayfa düzeni Beyaz boşluk Yatay veya dikey kullanım Tipografik Çeşitlilik Sayfada çok fazla çeşitlilik olmamalı Materyalin bütününde süreklilik olmalı

Öğretimde Resim ve Grafikler Etkililik Örneklendirme Somutlaştırma Resim ve faaliyet arasındaki denge Resimlerin işlevleri Dekorasyon Temsil Organizasyon Açıklama Transformasyon

Öğretimde Resim ve Grafikler: Dekoratif Resimler

Öğretimde Resim ve Grafikler: Temsil

Öğretimde Resim ve Grafikler: Organizasyon

Öğretimde Resim ve Grafikler: Açıklama

Öğretimde Resim ve Grafikler: Trasnformasyon

Öğretimde Resimlerin Kullanımı Öğrenmeyi arttırma Buluna bilirlik Ek maliyet