Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI

2 Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ

3 Gerçek Eşya ve Modeller
Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar. Dr. Serçin KARATAŞ

4 Gerçek Eşya ve Modeller
Modeller; bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsillerdir… Model > Eşya Model < Eşya Model = Eşya Dr. Serçin KARATAŞ

5 Gerçek Eşya ve Modeller
Ne zaman kullanmalı Üçüncü boyut Şekil İç yapı Renk Uygulama Dr. Serçin KARATAŞ

6 Gerçek Eşya ve Modeller
Gerçeklik düzeyi zor, engelleyici Dr. Serçin KARATAŞ

7 Gerçek Eşya ve Modeller
Öğretmen eşya ve modelleri sınıfa getirmeden önce denemeli…. Dr. Serçin KARATAŞ

8 Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ

9 Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ

10 Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ

11 Tepegöz Projektörleri
Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır. Dr. Serçin KARATAŞ

12 Tepegöz Projektörleri
Dr. Serçin KARATAŞ

13 Tepegöz Projektörleri
Avantajları: Yüzyüze iletişim Kullanım kolaylığı Kullanılabilen materyal çokluğu Kullanılan ortam zenginliği Uyarlanabilirlik Aydınlık ortam Önceden hazırlama Dr. Serçin KARATAŞ

14 Tepegöz Projektörleri
Sınırlılıkları: Programlanamama Bireysel çalışmaya uygun değil Üretim süreci gerektirir Tepegöze bağlı Dr. Serçin KARATAŞ

15 Tepegöz Projektörleri
Yansı Transparan Asetat Folye Tepegöz Saydamı Dr. Serçin KARATAŞ

16 Tepegöz Projektörleri
Dr. Serçin KARATAŞ

17 Tepegöz Projektörleri
Tepegöz saydamlarını hazırlama ilkeleri Dr. Serçin KARATAŞ

18 Tepegöz Projektörleri
Tepegöz saydamlarını hazırlama teknikleri Dr. Serçin KARATAŞ

19 Tepegöz Projektörleri
Kullanımına Yönelik Öneriler: Aşırı kullanılmamalı Saydamları değiştirirken açık bırakılmamalı Yüz, öğrenciye dönük olmalı Ekran büyük olmalı, parlak olmamalı Ayrıntılar yansıda değil basıl materyalde olmalı Sınıf içinde dolaşılmamalı Odak ayarı kullanmadan önce yapılmalı Dr. Serçin KARATAŞ

20 Tepegöz Projektörleri
Kullanımına Yönelik Öneriler: İçeriği gösteren bir taslakla başlamalı Kapama tekniklerinden yararlanılmalı Perdeyi herkes görebilmeli Tepegöz çalışırken temizlik yapılmamalı Gerektiğinde boş saydamdan yaralanılmalı Saydam üzerindeki bilgiler doğrudan okunmamalı Yansıtma süresi en az 2 kere okunabilecek kadar olmalı Dr. Serçin KARATAŞ

21 Dr. Serçin KARATAŞ

22 Tepegöz Projektörleri
Kullanımına Yönelik Öneriler: Dr. Serçin KARATAŞ

23 Slaytlar Slaytlar (dia); 35 mm’lik fotoğraf makinesiyle çekilmiş pozitif filmin banyo edilerek teker teker yansıtılmak üzere kesilip plastik veya kartan çerçevelere yerleştirilmesiyle elde edilen küçük, saydam fotoğraflardır. Dr. Serçin KARATAŞ

24 Slaytlar Kullanımı ve Avantajları:
Tanıtım, hatırlatma,gözden geçirme, ilgi uyandırma, dikkat çekme Aşamalar Küçük-büyük, orijinal Grup eğitimleri Üretimi kolay, maliyeti düşük Kolay taşınır ve saklanır Dr. Serçin KARATAŞ

25 Kullanımı ve Avantajları:
Slaytlar Kullanımı ve Avantajları: İstenildiğinde çoğaltılır Yeniden düzenlenebilir Basit ifadeler Ses bantları ile senkronize hale getirilebilir Yansıtma zamanı ayarlanabilir Farklı ders ve öğretim amaçlarına uygun Dr. Serçin KARATAŞ

26 Slaytlar Dezavantajları: Fotoğrafçılık becerisi gerektirir
Kolayca düzeni bozulabilir Toz ve el izlerini çeker Karatmaya ihtiyaç hisseder Dr. Serçin KARATAŞ

27 Slaytlar Kullanımına Yönelik Öneriler Başlık Kısa ve öz
Zemin-Şekil zıtlığı Senaryoya uygun Konuşma üslubu Uzaktan kumanda Doğru sıra ve yerleştirme Görsel çeşitlilik Kısa açıklama Önceden planlama Fon müziği Siyah slayt  başlangıç-bitiş Süre < =20dk., Slayt sayısı <=50 Dr. Serçin KARATAŞ

28 TV ve Video Dr. Serçin KARATAŞ

29 Ortak tecrübe oluşturma
TV ve Video Avantajları: Hareket Süreç Güvenli gözlem Beceri öğrenme Dramatizasyon Duyuşsal Öğrenme Problem çözme Ortak tecrübe oluşturma Dr. Serçin KARATAŞ

30 TV ve Video Sınırlılıkları: Sabit Adım Hareketsizlik
Dr. Serçin KARATAŞ

31 TV ve Video Kullanımı : Ön inceleme Zaman not edilebilir,
Parçalar ayrı kasetlere kaydedilebilir Sadece gösterilecek kısımlar yeni kasete kaydedilebilir. Dr. Serçin KARATAŞ

32 TV ve Video Kullanımı : Çevre Düzenleme Ekrana uzaklık en az 2 m.
Öğrenci ekran mesafesi = ekran büyüklüğü x 12 Ters V TV, Göz hizasının 30 derece yukarısı Dr. Serçin KARATAŞ

33 TV ve Video Kullanımı : Öğrencilerin hazırlanması Sunu
Öğrenci katılımını sağlama Dr. Serçin KARATAŞ

34 GÖSTERİ TAHTALARI Dr. Serçin KARATAŞ

35 GÖSTERİ TAHTALARI Dr. Serçin KARATAŞ

36 GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:
Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli Önceden yazılanlar kapatılmalı Konuşurken sınıfa dönülmeli Değişik sunu teknikleri kullanılmalı Yazılar temiz ve anlaşılır Dr. Serçin KARATAŞ

37 GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:
Öğretmenin göreceği çizgiler kullanılmalı Renkli tebeşir/kalem Yazıların önü kapanmamalı Işık için gerekli tedbirler alınmalı Pergel, cetvel vb. kullanılmalı Karton ya da tahtalardan yararlanılmalı Dr. Serçin KARATAŞ

38 Döner Levhalar Kullanımı: Kolay ve çok amaçlıdır Yazı tahtaları ~
Kağıtlar önceden hazırlanabilir İlerisi için saklanabilir Dr. Serçin KARATAŞ

39 İpuçları ve Teknikler:
Döner Levhalar İpuçları ve Teknikler: Yerleşimi Görseller önceden hazırlanmalı Yazı satırları Basit yazı, çizim ve sembol Harfler >= 4 cm 1<=Renk sayısı <=4 Kalem seçimi İzleyiciye dönük Materyal sırası Sayfaların sunumu Son sayfada Özet Dr. Serçin KARATAŞ

40 Film Şeritleri Dr. Serçin KARATAŞ

41 Yazılı Materyaller Dr. Serçin KARATAŞ

42 Yazılı Materyaller Hizalama
Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Dr. Serçin KARATAŞ

43 Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi Dr. Serçin KARATAŞ

44 Yazılı Materyaller Tutarlılık Dr. Serçin KARATAŞ

45 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Dr. Serçin KARATAŞ

46 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ

47 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ

48 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi Dr. Serçin KARATAŞ

49 Detay için büyütülmüş görseller
Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller Dr. Serçin KARATAŞ

50 Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu
Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X Dr. Serçin KARATAŞ

51 Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Dr. Serçin KARATAŞ

52 Yazılı Materyaller –Vurgulama
Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma yazıda vurgu Dr. Serçin KARATAŞ

53 Başlıklar için farklı yazı tipi
Yazılı Materyaller –Vurgulama Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x Dr. Serçin KARATAŞ

54 Yazılı Materyaller –Vurgulama
TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR Dr. Serçin KARATAŞ

55 Yazılı Materyaller Dr. Serçin KARATAŞ

56 Yazılı Materyaller Hizalama
Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Dr. Serçin KARATAŞ

57 Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi Dr. Serçin KARATAŞ

58 Yazılı Materyaller Tutarlılık Dr. Serçin KARATAŞ

59 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Dr. Serçin KARATAŞ

60 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ

61 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ

62 Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi Dr. Serçin KARATAŞ

63 Detay için büyütülmüş görseller
Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller Dr. Serçin KARATAŞ

64 Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu
Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X Dr. Serçin KARATAŞ

65 Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Dr. Serçin KARATAŞ

66 Yazılı Materyaller –Vurgulama
Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma yazıda vurgu Dr. Serçin KARATAŞ

67 Başlıklar için farklı yazı tipi
Yazılı Materyaller –Vurgulama Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x Dr. Serçin KARATAŞ

68 Yazılı Materyaller –Vurgulama
TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR Dr. Serçin KARATAŞ

69 Grafik Materyalleri Grafikler; sayısal verileri görselleştirerek veriler arasındaki ilişkilerin kavranması kolaylaştırmak için kullanılır. Dr. Serçin KARATAŞ

70 Grafik Materyalleri Karşılaştırma Miktar Eğilimler Dr. Serçin KARATAŞ

71 Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk
Dr. Serçin KARATAŞ

72 Grafik Materyalleri- Pasta
Dr. Serçin KARATAŞ

73 Grafik Materyalleri- Çizgi
Dr. Serçin KARATAŞ

74 Grafik Materyalleri- Resimli
Dr. Serçin KARATAŞ

75 Grafik Materyalleri- Şemalar
Şemalar; kronoloji, sayısal veriler ve hiyerarşi gibi soyut bilgileri grafik formunda özetlemek için kullanılır. Dr. Serçin KARATAŞ

76 Grafik Materyalleri- Şemalar
B C D Dr. Serçin KARATAŞ


"ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları