27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 1 BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI Ezbersiz Eğitim Tanıtımı BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI Ezbersiz Eğitim Tanıtımı ODTÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ARALARINDA ASAL SAYILAR
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 1 BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI Ezbersiz Eğitim Tanıtımı BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI Ezbersiz Eğitim Tanıtımı ODTÜ VAKFI KOLEJİ 27 Aralık 2003 ® BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 2 BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI (BNGV) Bireylerin düşünme biçim ve kalitesini yükselterek, Tasarım Gücünü ve Sorun Çözme Kabiliyetini artırmak ve böylece toplumun nitelik dokusunu geliştirmek amacıyla kurulmuştur. Bu amaçla bireylerin algılarını geliştirecek, kavramlarını netleştirecek, akıl yürütme biçimlerini zenginleştirecek yöntem ve projeler üretip, uygulamaktadır.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 3 Günümüzde Toplumların Gelişmişliğini “Sorun Çözebilme Becerileri” Belirlemektedir BNGV bu doğrultuda, bireylerin algılarını dikkat ve gözlemlerle güçlendirmeyi, kavramları deneylerle netleştirip çoğaltmayı ve ezberden uzaklaşmayı, akıl yürütmeyi iki boyutludan çok boyutluya doğru geliştirmeyi sağlayacak bir düşünme sistemini geliştirmeyi hedefliyor. Böylece, ezberlemeden öğrenen, taklit etmeyip yaratıcılığını kullanan, kurtarıcı beklemeden sorunlarını kendileri çözebilen bireyler, kurumsal ve toplumsal gelişmenin önünü açabilecek, bir parçası oldukları ekosistemde bilinçli ve uyumlu yaşayabileceklerdir.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 4 Eğitim Sisteminden Beklentilerimiz Kendi fiziksel ve zihinsel yeteneklerini ve sınırlamalarını, yani öğrenme profilini keşfetmesine yardımcı olmak Öğrencinin, mevcut ve gelecekteki eğitsel ihtiyaçlarının farkına varmasına yardımcı olmak Belirleyeceği eğitsel ihtiyaçlarının gerektireceği bilgi-beceri-tutum ve davranışların, öğrenme profiline uygun yollarla bizzat kendisince kazanılmasına yardımcı olmak

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 5 EZBER Nedir? - Türkçemizde bu sözcüğe yüklenen anlam ise farklıdır. Eğitimde yapılan en önemli hata ezber kavramının, bir öğrenme yöntemi olan bir başka kavramın yani “belleme” nin arkasına gizlenmesi, hatta görünmeyecek biçimde içine gömülmesidir. - Farsçadaki anlamı “kalpten, göğüsten” olan bu sözcüğün, İngilizce (By Heart) ve Fransızca (Par Coeur) karşılıkları da “kalpten” anlamına gelmektedir.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 6 EZBER Nedir? - Öğrenci ne kadar bilgiyi bellemeli, ne kadarını ise bellediklerinden türetebilmelidir ? …devam - “Akılda tutma, belleme” nin gerek gündelik yaşamda, gerekse eğitimde belirli bir yeri vardır. Çarpım tablosu, yabancı dildeki sözcükler ve daha birçok şey akılda tutulmak, bellenmek zorundadır. - Belleme ve bellenenlerle bağ kurma (akıl sözcüğü Arapça bağ kurma demektir) yoluyla öğrenme arasındaki sınır nerededir ?

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 7 EZBER Nedir? - Bu sorunun yanıtı “bilgi konisi” adı verilebilecek bir kavramla ilgilidir ve işi öğretmek olan herkesçe çok iyi bilinmelidir. …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 8 EZBER Nedir? - Direksiyonu kilitlenmiş bir araç nasıl ki yolun bazı yerlerinde doğru gidiyormuş gibi olursa da sık sık etrafla çatışır, ezberle merakı sönmüş bir kişi de sürekli olarak kendi gibi düşünmeyenlerle çatışır. …devam - Merakı sönmüş kişi hayatını ister bilimle, ister ticaretle uğraşarak kazansın, bu insan gerçekte yaşamayan, ruhu ölmüş yalnızca bedeni canlı kalmış bir varlıktır.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 9 EZBER Nedir? - Merak kökenli kuşku ile birleşik olmayan her bilgi “yürekten bilgi” olup, “yürektenlik”, bir öğrenme yöntemi olan “akılda tutma (belleme)” değildir. …devam - Ezberleme (yürektenlik, kuşkusuzluk), bir bilginin “değişmez tek doğru” olarak benimsenmesi, öyle olduğuna ilişkin kalben duyulan güvenin akıl yoluyla irdelenmeyişidir.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 10 EZBERSİZ EĞİTİMDE SIK SORULAN SORULAR …devam S:“Ezber” ve “Belleme” aynı şey midir? Y:Hayır. “Ezber”, doğruluğuna dair merak kökenli kuşku duyulmaksızın bilginin aynen kabullenilmesidir. “Belleme” ise bilgiyi akılda tutmanın bir yöntemidir. Akılda tutulan bilginin doğruluğuna dair merak kökenli kuşku yok ise bellenen bilgi ezber, kuşku var ise ezber değildir.. S:Ezbersiz Eğitim için Milli Eğitim Bakanlığı müfredatının hafifletilmesi gerekli midir? Y:Müfredatın hafifletilmesi gereklidir, ancak müfredatın yoğun olması ezbersiz eğitim uygulamasına engel değildir.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 11 EZBERSİZ EĞİTİMDE SIK SORULAN SORULAR …devam S :Ezbersiz Eğitimde uygulanan belli bir yöntem var mı? Y:Evet. Dersler proje gruplarıyla ve eğitsel hedeflerin çocukların ilgi alanlarıyla birleştirildiği senaryolar yoluyla işlenir. Öğretmen bilgileri öğreten değil, öğrencinin merakını uyaran ve bilgiye ulaşmasına yardımcı olan kişidir. S:Ezbersiz Eğitim uygulaması Üniversiteye giriş sınavlarında başarısızlığa sebep olur mu? Y:Hayır. Üniversiteye giriş sınavlarında, zaman kazandıracak bazı kalıplar akılda tutulurken, bu kalıpların nedenlerini öğrenmek bilginin daha kolay bellenmesini sağlar.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 12 EZBERSİZ EĞİTİMDE SIK SORULAN SORULAR …devam S: Fen bilimlerinde formüllerin öğrenilmesi için ezber, bir öğrenme yöntemi olduğuna göre “Ezbersiz Eğitim” bu bakımdan gereksiz bir uğraş değil midir? Y: Genellikle birbirine karıştırılan iki kavram “ezber” ve “belleme” dir. Bu soruyla kastedilen öğrenme yöntemi olan ezber değil, belleme -yani akılda tutma- dır. S:Ezbersiz eğitimde velinin rolü nedir? Y:Veliye düşen en önemli görev çocuğun öğrenme merakını (isteğini, enerjisini) yok etmemek ve bilgiye ulaşması için mümkün olan kolaylıkları sağlamaktır.

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 13 EĞİTİMDE TARAFLARIN ROLLERİ Eğitim, Okul, Aile, Öğrenci ve Toplum dörtlüsünün kollektif bir çabasıdır. Bunlardan herhangi birisine devredilmiş bir eğitim sorumluluğu sonuçsuz kalmaya mahkûmdur

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 14

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 15 BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI Ezbersiz Eğitim Modeli ® BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 16 - Ezbersizlik (Bilimsel Kuşkuculuk) - Gözetimsiz Sınav (Onur Sistemi) - Öğrenci Merkezlilik - Gelişkin Türkçe - Derin Algılamaya Dayalı Yabancı Dil - Senaryo Temelli Eğitim - Zilsiz Okul EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ İlkeler

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 17 - Öğrenci odaklılık - Öğretme yerine öğrenmeyi öğrenme anlayışı - İhtiyaçlara göre esnek ve modüler uygulama - Düşünmeyi ve sorgulayarak öğrenmeyi teşvik - Katılım ve paylaşım EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ İlkelerin Uygulanmasındaki Yaklaşımımız …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 18 Ezbersizlik (Bilimsel Kuşkuculuk) Hiçbirşeyin hiçbir durumda ve hiçbir şekilde, anlamadan bellenmemesi. Bellekte tutulması gereken her bilginin mutlaka “niçinler” ve “başka bilgilerle bağlantılarının bilinerek bellenmesi”. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 1 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 19 Senaryo Temelli Eğitim Müfredatın, bir bütün olarak, gerçekçi yaşam senaryoları içine yerleştirilmesi. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 2 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 20 Gelişkin Türkçe Türkçe’nin tüm dersler içine gömülerek işlenmesi ve bir sorun çözme aracı olarak kullanımı EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 3 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 21 Derin Algılamaya Dayalı Yabancı Dil Yabancı dilin öğrenilmesi sürecinde, o dilin ait olduğu o kültüre ait jest, mimik ve davranış kalıplarıyla sınırlı kalınmaması. Öğrenilen dilin ait olduğu kültürün, dilimizde bulunmayan soyut kavramlarının öğretilmesi. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 4 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 22 Öğrenci Merkezlilik Öğrencileri öğrenme sürecinin pasif bir tarafı ve anlatılanları belleyip geriye vermesi istenilen kişiler olarak gören yaklaşım yerine, çocuk ve gençlerde var olan öğrenme çabalarını özendiren, kolaylaştıran ve öğrenme ortamı hazırlayan bir yaklaşımın benimsenmesi. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 5 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 23 Gözetimsiz Sınav (Onur Sistemi) Sınavların, öğretmen veya onun yerine gözetmenlik yapabilecek bir kişinin bulunmaması esasına göre yapılması. Sınavların amacının, kendisine güvenildiğini bilerek davranan kişilikler oluşturmaya katkı yapması. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 6 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 24 Zilsiz Okul Bireyi geri plana atmayı ve kitleyle birlikte hareket etmeyi özendiren zil, tek tip kıyafet gibi uygulamaların olmayışı. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Modül 7 …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 25 - Eğitim anlayışında değişim ve bu değişimin yönetimi - Okul, Öğretmen, Öğrenci ve Veliyi içine alan okul çevresindeki aktörlerle ayrı ve birlikte yapılan uygulamalı çalışmalar - Modüler uygulamalar - Okula rehberlik - Birlikte materyal geliştirilmesi - Belgelendirme ve Akreditasyon sistemi EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Uygulama Yöntemimiz …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 26 EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ BNGV’nin Yükümlülükleri - Proje yönetimi ve Proje ekibinin oluşturulması - Durum tesbiti ve EE hakkında bilinç geliştirme - Eğitici eğitimleri ve materyal dağıtımı - EE bilgi kaynaklarını geliştirme, paylaşma - Uygulamalar konusunda rehberlik - Başarı ölçütlerini geliştirme ve izleme - Yaygınlaştırma, işbirliği ve teşvik etkinlikleri - Raporlama ve dokümantasyon …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 27 EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Okuldan Beklentilerimiz - Birlikte çalışılacak öğretmen ve diğer okul temsilcilerinin görevlendirilmesi - EE etkinliklerine öğretmen, öğrenci ve veli katılımının temini - Uygulamaların izlenmesi ve gerekli desteğin verilmesi - EE başarı ölçütlerinin geliştirilmesine katkı - EE uygulama giderlerinin karşılanması …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 28 - Sorgulayarak öğrenmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayabilen, özgüven sahibi, çok boyutlu düşünebilen, uzlaşmaya, öğrenmeye ve yeniliğe açık, toplumdaki gelişmelere duyarlı ve katılımcı, tasarım ve sorun çözme becerisi gelişmiş bireyler yetişmesine katkıda bulunmak. - Okulun eğitim olanaklarını ve okul-aile-çevre işbirliğini artırmak. - Sonuçta EE’yi tüm eğitim sistemine yaymak. EZBERSİZ EĞİTİM MODELİ Hedefimiz …devam

27 Aralık 2003 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI 29 Sizleri Ezbersiz Eğitimi uygulamak için işbirliği yapmaya davet ediyoruz. Çünkü; S Soran, sorgulayan, araştıran, yaratıcı, sorunlarını çözebilen, düşünen bireylerle toplumun nitelik dokusunun gelişmesi, ancak Ezbersiz Eğitim yaparak sağlanabilir.