NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
IMF ile stand by anlaşması
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
HALKBANK ENERJİ KREDİLERİ KOBİ Pazarlama Daire Başkanlığı
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
SERMAYE BİRİKİMİ VE KALKINMA
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Personel İhtiyacının Belirlenmesi ve Planlanması
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
SERBEST VETERİNER HEKİMLİĞİN SORUNLARI (PET SEKTÖRÜ)
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Mahkemelerde gecikmiş iş yükü Çözüm için muhtemel yollar.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
SOLAREX GENSED-GÜNDER OTURUMU Türkiye’de PV Sektörü ve Geleceği
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI ZİRAİ ÜRETİM İŞLETMESİ PERSONEL VE MAKİNE EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ SAFER 2009 AÇILIŞ TOPLANTISI.
Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Bilişim Teknolojileri Alanı
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Bilgilendirme Toplantısı
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
ARALIK AYI SONUÇLARI 21 OCAK CİRO ENDEKSİ ►ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ CİROSU KASIM AYINA GÖRE %13 ARTMIŞTIR ►2008 ARALIK AYI CİROSU GEÇEN SENE AYNI.
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NORM KADRO UYGULAMALARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI KALKINMA AJANSLARI, DESTEKLERİ ve DİCLE KALKINMA AJANSI.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA (DEVAMI)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
SİCİL PERFORMANS.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Ayrıca toplam kalite yönetimi (TKY);  sorun belirleme ve çözme,  maliyetleri düşürme,  sürekli kalite geliştirme,  teslimatı hızlandırma,  yeni ürün/hizmet.
Sunum transkripti:

NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ

VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve nitelikte pesonelle donatılması, Pesonel kaynaklarının verimli ve yerinde istihdamı, İnsan gücü planlamasının yapılmasa...

VII: Beş Yıllık Kalkınma Planına dayanılarak, NORM KADRO YÖNETMELİĞİ HAZIRLANDI.

MEB ve Norm Kadro “Personel boyutunda atıl kapasite yaratılmaması, var olan atıl kapasitenin ihtiyaç duyulan okul ve kurumlara yönlendirilerek verimliliğe dönüştürülmesi.”

Gerçekte; Depo okul uygulaması ile, kimi bölgelerde “Atıl Kapasite”, %100 oranında arttı; Var olan atıl kapasitenin ihtiyaç duyulan okul ve kurumlara yönlendirilmesi bir yana, depodaki öğretmenler depoda unutuldu.

“Okul ve kurumlarında yönetim, eğitim ve öğretim hizmetlerinin gerekli ve yeterli personelce yürütülmesi.”

GERÇEKTE; TKY esasları gözetilerek, az personelle çok iş yapmanın zemini oluşturuldu.. “Gerekli ve yeterli personel” kavramı ile kastedilen, TKY felsefesine uygun gerekli ve yeterliliktir.

AMAÇ; “Sınıf mevcutlarını Avrupa standartlarına uygun hale getirmek, Eğitimin kalitesini yükseltmek...”

GERÇEKTE; Norm uygulamasından önceki ortalama 40 olan sınıf mevcutları, uygulamadan sonra ortalama 60-70’e çıkmıştır. (Avrupa standartlarında sınıf mevcudu ortalaması 25’tir.)

1- Sınıf mevcutlarının artması, 2- Geçici görevlendirmeler nedeniyle öğretmen değişikliğinin sürekliliği, 3- Çakılı kadrodaki öğretmenin ders yükünün arttırılması sonucunda: Eğitimin kalitesinin yükseldiği iddiası, bir aldatmacadır..

EĞİTİM BÖLGELERİ YÖNETMELİĞİ: Nüfusu 30 binden az olan her yerleşim birimi, bir eğitim bölgesidir. 30 bin ve üzeri olan yerleşim birimleri, çeşitli ölçütler dikkate alınarak birden fazla eğitim bölgesine ayrılır. Her eğitim bölgesi bir koordinatör okul tarafından organize edilir.

Ne amaçlanmıştır??? 1- Her eğitim bölgesi, bir işletme olarak öngörülmüştür. 2- Eğitim bölgesinden sorumlu koordinatör okul müdürü, “işletme müdürü” olarak tasarlanmıştır. 3- Bununla ‘eğitimde yerelleşme’(!) nin önü açılmak istenmiştir.

4- Personel istihdamı organizasyonu koordinatör müdürlere devredilmiştir. 5- Çakılı standart kadrodakilerin iş yükü arttırılmıştır. 6- Norm fazlasıyla atıl kapasite oluşturularak, eğitim bölgesinde -işletme biriminde- *“ödünç çalışan”* zemini oluşturulmuştur.

7- Esnek çalışmaya geçiş ortamı hazırlanmıştır. 8-” Depo öğretmeni” birikimi ile istihdam fazlası personel sayısında sürekli artış hedeflenmiş; - Sözleşmelilik uygulamasında ilk tasfiye edilecekler”, - Az ücrete razı olacaklar v.b. Rekabet ve çatışmaların zemini hazırlanmış olacaktır.