MESLEK YÜKSEKOKULLARINA SINAVSIZ GELEN ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Öğr. Gör. İbrahim KARAGÖZ Öğr. Gör. İlker YILDIZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISTE.
Advertisements

SİZİ GERÇEK BİR ÜNİVERSİTEYE DAVET EDİYORUZ.. BİR ÜNİVERSİTEYE BAŞLIYORSUNUZ ! NASIL BİR EĞİTİM SÜRECİNE ADIM ATTINIZ ? MEZUNİYET SONRASINA İLİŞKİN BİR.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Yıldız Teknik Üniversitesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PROGRAMI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
NİÇİN EN AZ BİR YABANCI DİL ÖĞRENMELİYİZ ?
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
KIRKLARELİ MERKEZ TİCARET MESLEK LİSESİ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
21. Yüzyıl becerileri.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ANKARA –Çankaya GAZİOSMANPAŞA ANADOLU MESLEK VE MESLEK LİSESİ
WEB PROGRAMCILIĞI.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Veri Tabanı Programcılığı
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sunum transkripti:

MESLEK YÜKSEKOKULLARINA SINAVSIZ GELEN ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Öğr. Gör. İbrahim KARAGÖZ Öğr. Gör. İlker YILDIZ Öğr. Gör. İlker YILDIZ Uzman Uğur ÖZERÇİN Uzman Uğur ÖZERÇİN (Abant İzzet Baysal Üniversitesi) BOLU

Kişinin günlük hayatta, mesleğinde bilgisayar ve bilgisayar teknolojisini doğru ve etkin olarak kullanabilme becerisine Bilgisayar okur-yazarlığı denilir. Kişinin günlük hayatta, mesleğinde bilgisayar ve bilgisayar teknolojisini doğru ve etkin olarak kullanabilme becerisine Bilgisayar okur-yazarlığı denilir.

Temel bilgisayar bilgilerini öğrenme; bilgisayarı günlük yaşamında yaşam kalitesini artırabilmek, bilgiye ulaşmak veya eğlence amacı ile kullanabilme; bilgisayarlarla ilgili yenilikleri izleyip tartışabilme ve üzerinde yorum yapabilme; bilişim teknolojilerini belli bir düzeyde karşılaştırabilme ve takdir edebilme gibi yeteneklere erişen kişiler kısaca bilgisayar okur- yazarı olmuş demektir. ( ) ( )

ÇALIŞMANIN AMACI Peki yarının ara elemanını yetiştiren üniversitelerimizin meslek yüksekokullarında durum nasıl? Öğrenciler meslek yüksekokuluna geldiklerinde hangi düzeyde bilgisayar bilgisi ile gelip nasıl bir bilgi ile mezun oluyorlar? Meslek yüksekokullarının öğrencilerin bilgisayar bilgi düzeylerini artırmadaki katkısı nedir?

Araştırmada örneklem olarak Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu Meslek Yüksekokulu’nda ve eğitim öğretim yıllarında öğrenim gören birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinden rassal denekler ele alınmıştır.

Araştırmada veri toplama aracı olarak birinci sınıf öğrencilerine bilgi testi, ikinci sınıf öğrencilerine anket ve bilgi testi uygulanmıştır. Örnek sorular: Windows nedir? Windows nedir? Klavyede sayı tuşlarını kullanırken ışık göstergeli tuşlardan hangisi aktif olmalıdır? İnternet adres adında uzantısı com olan adresler neyi ifade eder?

sınıfNMean(ortalama) Std. Deviation (standart sapma) ,7121, ,5118,43

(df ) serbestlik derecesi 300 ‘ün % 5 anlam seviyesine göre tablo değeri 1,96 dır. Hesaplanan t değeri 19,401 tablo değeri 1,96 dan büyük olduğundan birinci sınıflar ile ikinci sınıflar arasında başarı bakımından anlamlı bir fark vardır. SigSig(t)df Sig. (2-tailed),00519,401300,000

İş yaşamınızda yükselmenizde bilgisayarın ne kadar etkisi olacağını düşünüyorsunuz? NYüzde Çok6352 Orta3226 Az2420 Hiç32

Bilgisayar kullanımının işleri kolaylaştırdığına katılıyor musunuz? NYüzde Çok4537 Orta6856 Az76 Hiç21

Mesleki gelişme açısından bilgisayar bilgisinin daha fazla olmasının yararlı olduğuna katılıyor musunuz? NYüzde Çok9175 Orta3025 Az10 Hiç00

Teknik elemanların aynı zamanda iyi bir bilgisayar kullanıcısı olması gerektiğine katılıyor musunuz? NYüzde Çok3529 Orta6150 Az2117 Hiç44

Bilgisayar alanındaki gelişmeleri takip ediyor musunuz? NYüzde Çok2621 Orta3226 Az5646 Hiç87

Branşınız dışında bilgisayar sektöründe çalışmak isteseniz, yeterli bilgi düzeyine sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz? NYüzde Evet7864 Hayır4436

Bilgisayar bilginizi daha fazla geliştirmek istermisiniz? NYüzde Evet10284 Hayır2016

Gelecekteki yaşamda bilgisayarların “günlük yaşamın vazgeçilmezi” olacağı fikrine katılıyor musunuz? NYüzde Çok7461 Orta4134 Az43 Hiç32

Araştırma ve ödevlerinizde bilgisayar kullanıyor musunuz? NYüzde Evet6654 Hayır5646

Kendinize ait bir web sayfası hazırlamayı düşünüyor musunuz? NYüzde Evet9074 Hayır3226

SONUÇ Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan bunca çalışmaya rağmen bu çalışma sonucunda, meslek yüksekokullarına sınavsız gelen öğrencilerin bilgisayar okur yazarlık bilgilerinin oldukça düşük olduğu görülmüştür.

Sınavsız geçişe öğrenci veren orta öğretim kurumlarında görülen bilgisayar derslerinin laboratuar veya öğretmen eksiği nedeniyle boş geçmesi bilgisayar okur yazarlık seviyesinin düşük olmasının birinci nedenidir.

Ergenlik çağında olan orta öğretim öğrencilerinin mesleki gelecekleri konusunda bilinçsiz oldukları da göz ardı edilmemelidir. Meslek yüksekokuluna geldiklerinde ergenlik çağını atlatmış olduklarından bu bilincin değişerek ileriye dönük mesleki yaşamını düşünmeye başlaması bilişim sektörüne ilgisini artırmaktadır.

Üniversiteye gelinceye kadar bilgisayarı çoğunlukla bir oyun aracı olarak kullanan öğrenci, meslek yüksekokullarında verilen proje ve ödevlerin yapılmasında bilgisayar ve internetin kullanılmasının şart olduğunu gözlemlemekte ve doğal olarak ilgisini bu yöne doğru değiştirmektedir.

Ülkemizdeki OKS ve ÖSS gibi sınav maratonundan kaynaklanan nedenlerle, öğrencilerin zamanlarının büyük bir kısmını ders çalışmaya ayırmaları gerekmektedir. Öğrenciler ders çalışmak ve test çözmek için bilgisayar ortamında CD ve DVD’lerden yararlansa da bu bilgisayar okur yazarlığını artırmamaktadır. Sınav maratonu bilgisayara ayrılan zamanı düşürmektedir

Üniversiteye gelen öğrenci sınav psikolojisinden kurtulmuş bir şekilde bilgisayarın diğer keşfedilmemiş alanlarını keşfedilmektedir.

Son sınıfta mesleğiyle ilgili bilince ulaşan öğrenci, gelecek yaşamında rakiplerinden daha fazla bilgi birikime sahip olabilmek için, bilgisayar teknolojisinin önemini tam olarak kavradığı ve bu alana ilgisinin arttığı gözlemlenmiştir. Son sınıfta mesleğiyle ilgili bilince ulaşan öğrenci, gelecek yaşamında rakiplerinden daha fazla bilgi birikime sahip olabilmek için, bilgisayar teknolojisinin önemini tam olarak kavradığı ve bu alana ilgisinin arttığı gözlemlenmiştir.

Bir yıl sonunda gerek üniversitede aldığı bilgisayar eğitimi gerek çevreden kaynaklanan etkenlerinden dolayı bilgisayar bilgilerinin arttığı görülmüştür.

Artan bilgi birikimi sonucunda geleceğe yönelik planlarında öğrenciler bilgisayarı vazgeçilmez bir etken olarak görmektedirler. Üniversite yıllarında, daha önce edinilen bilgisayar bilgi ve becerilerin, araştırmaya ve problem çözmeye yönelik olarak geliştirilmesi gerekmektedir.

Bilgisayar teknolojisindeki baş döndüren hızlı gelişim, bilgisayar okur-yazarlığının, bir döngü olduğunu ve bu döngünün sürekli olarak devam ettirilmesi gerektiğini göstermektedir.

TEŞEKKÜR EDERİZ