Proje Tabanlı Öğrenme Modeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE & PROBLEM TABANLI ÖĞRENME
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Proje, sergi, seminer, sempozyum, kongre, makale,poster
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
PROJE YARIŞMASI KEPSUT.
PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Çevre kirliliği (ışık-ses-toprak…)
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Yapılandırmacı Öğrenme
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
BE BEP NEDİR ?.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ÖĞRENME MODELLERİ Proje Tabanlı Öğrenme Modeli Dayandığı görüş Constructivism (Yapılandırmacı Görüş) Öğrenme Odaklı bir süreçtir. (Öğretme Değil) 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

Eğitimin Amacı Bilim ve teknoloji hızla gelişiyor bilgiler hızla yenileniyor ve değişiyor, bu nedenle öğrencilere (statik, durağan) bilgiyi aktarmaktan çok onlara bilgiye ulaşma yollarını öğretmek olmalı 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

Proje tabanlı öğrenim nedir? Öğrencilerin süreçte aktif olarak yer aldıkları Kendi öğrenme süreçlerini planladıkları Süreci değerlendirdikleri Bireysel ve grup olarak çalışabilecekleri bir öğrenme sürecidir.(www.meb.gov.tr) 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

PROJE TABANLI ÖĞRENME 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

KİŞİYE ÖZGÜ ÖĞRENME Her bir öğrenci yeni ve zor bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

P.T.Ö Basamakları 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

GELENEKSEL  PROJE TABANLI Önceden cevabı belirlenmemiş bir problem, araştırma var, Hata ve değişimi hoşgörüyle karşılayan bir ortam var, Öğrenciler bir programa bağlı kalarak kararlarını veriyorlar, Öğrenciler, bir çözüme ulaşmak için BİR DİZİ işlem tasarlıyorlar, Öğrenciler, aktiviteleri etkilemek ve biçimlendirmek şansına sahipler, Değerlendirme sürekli olarak yapılıyor, Sonunda bir ürün tasarlanıyor ve kalitesi değerlendiriliyor ve sunuluyor. BUNLARA EK OLARAK 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

GELENEKSEL  PROJE TABANLI Bu model talimatları izlemekten öğrenim aktivitelerine; ezberlemekten ve tekrar etmekten, keşfetmeye, tümleştirmeye ve sunmaya; dinleyip tepki vermekten iletişim kurmaya ve sorumluluk almaya; gerçeklerin, terimlerin ve içeriğin oluşturduğu bilgiden,; işlemleri anlamaya teoriden, teorinin uygulamalarına; öğretmene bağlı olmaktan pratikte güçlü olmaya geçiştir. (Intel, 2003) 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

Proje Tabanlı Öğrenmenin Özellikleri Öğrenenler öğrenme görevlerini belirleyebilirler. Öğrenenler çözüm sürecini kendileri tasarlarlar. Öğrenenler çözüm için bilgileri toplamak ve düzenlemekle yükümlüdürler. Öğrenenler düzenli olarak yaptıklarını arkadaşları ve öğretmenleriyle paylaşırlar. Sınıf ortamı değişim ve hataları göz ardı edebilecek şekilde oluşturulmuştur. Süreç değerlendirme için önemlidir (Global SchoolNet Foundation, 2000). 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

Öğretmenlerin Karşılaştıkları Zorluklar Proje tabanlı öğrenmeyi sınıfa getiren öğretmenler, başarılı olmak için yeni öğretim stratejileri benimsemek zorunda kalabilirler. Öğretmenin bir rehber ya da kolaylaştırıcı rolü üstlenmesi önemlidir. Yapılandırmacı yaklaşım, “bırakınız yapsınlar” anlayışı değildir. Öğretmen, süreç ve ürünü değerlendirme ölçeklerini kendisi geliştirmek durumundadır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

1 2 3 4 P.T.Ö. Öğrenci Merkezli EKİPLE ÇALIŞMAYI SAĞLAR ÖĞRETMENLER YÖNLENDİRİCİ VE REHBERDİR 2 EKİPLE ÇALIŞMAYI SAĞLAR 3 ÖĞRENME ÖĞRENCİ GRUPLARINDA MEYDANA GELİR 4 ÖĞRENCİLERİN İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

5 6 7 P.T.Ö. Öğrenci Merkezli SORUMLULUK DUYGULARININ ARTMASINI SAĞLAR ÜST DÜZEY BİLİŞSEL BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR 6 SORUMLULUK DUYGULARININ ARTMASINI SAĞLAR 7 AKTİF KATILIM VE AKTİF ÖĞRENME İLE GERÇEKLEŞİR 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

PROJE AŞAMALARI PROJE KONUSUNA KARAR VERMEK. ZAMAN KULLANIMI VE SÜREÇ ŞEMASI HAZIRLAMAK. PROJE BASAMAKLARINI HAZIRLAMAK. DEĞERLENDİRME KRİTER VE ÖLÇÜTLERİNİ BELİRLEMEK. PROJEYE İLK ADIMI ATMAK. ÖĞRENME KAYNAKLARINI TANIMLAMAK VE ULAŞMAK. PROJEYİ SÜRECİNİ PLANLAMAK VE KULLANMAK. PROJEYİ DEĞERLENDİRMEK. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

PROJE TABANLI ÖĞRENME SÜRECİ Soru-Sorun Aşaması: gerçek yaşamla ilgili bir konu seçilerek çalışmaya, önemli ve dikkat çekici bir soruyla başlanmalıdır. Bu sorunun öğrenciler için önemli ve anlamlı olduğundan emin olunmalı Planlama aşaması: öğrencilerin soruyu cevaplarken hangi hedeflere ulaşacağı önceden belirlenmelidir. Öğrencilerin konuyu belirleme, planlama ve projeyi yapılandırma sürecine katılımları sağlanmalıdır. Bu süreçte öğretmen ve öğrenciler araştırmayı destekleyici etkinlikleri beyin fırtınasıyla belirlemelidir. Programlama aşaması: Öğretmen ve öğrenciler proje ile ilgili zaman çizelgesi yapmalı ve kriterler belirlemelidir. Proje içeriği öğrencilerin seviyesine uygun olarak belirlenmelidir. Yönlendirme aşaması: Öğretmen, proje sürecini kolaylaştırmalı, sürece rehberlik etmelidir. Değerlendirme (Assessment) aşaması: Değerlendirme otantik (özgün) olmalı, kullanılan değerlendirme araçları çeşitlendirilmeli, öz değerlendirme araçları (rubrikler) kullanmalıdır. Değerlendirme (Evaluation) Aşaması: Bireysel ve grup olarak yansımalara zaman ayrılmalı, duygular ve deneyimler paylaşılmalı, iyi işleyen noktalar, yapılması gereken değişiklikler tartışılmalıdır. Yeni araştırmalar ve projelere zemin hazırlayacak fikirler paylaşılmalıdır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

BİLİMSEL PROJE NEDİR? Bilimsel proje, bilimsel yöntem kullanarak bir deneyin, araştırmanın, koleksiyonun ya da bir buluşun sunuşudur. Bir öğrencinin, ilgilendiği bir konu hakkında araştırma yapmasını, araştırma sonuçlarını bir raporla düzenlemesini ve en sonunda tüm bulgularını sınıfta ya da bir yarışmada sunmasını içerir. VEYA Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde; Değişimi hedefleyen, Birbiriyle ilişkili amaç ve hedefleri olan, Uygulanması sonucunda çeşitli ürünlerin elde edildiği bir çalışmadır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

1. PROJE KONUSU İlgi çeken, üzerinde düşünülen, merak edilen konulardan seçilmelidir. Akla pek çok fikir gelebilir. Bunlar not edilmeli hemen karar verilmemelidir. Bunlar arasından; yapılabilecek, merak duyulan ve ilgi uyandıran bir konu seçilmelidir. Proje konusu seçerken en iyi fikirler: Seyahat ederken, Haber dinlerken, Gazete okurken ve İnsanları ilgilendiren problemler düşünülürken oluşur. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

2. BİLGİ TOPLAMAK Projenin konusu belirlendikten sonra konuyla ilgili kitaplardan, dergilerden, internetten, kaynak kişilerden ve kurumlardan bilgi toplanmalıdır. Konuyla ilgili yazılı, sözlü, görsel her türlü materyal toplanmalıdır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

3. PROJEYİ TANIMLAMAK Proje fikrinin ortaya çıkmasından sonra elde edilen bilgiler ışığında projenin amacı, hedefleri, yöntemi, uygulama adımları, çalışma takvimi ve beklenen sonuçları tanımlanmalıdır. Projenin Amacı, Amaç, elde edilmek istenen sonucun basit anlatımıdır. Projelerin genelde tek bir amacı vardır. Projenin amacı iyi tanımlanmadığında amaca yönelik hedefler ve faaliyetleri tanımlamada sorunlarla karşılaşılabilir. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

3. PROJEYİ TANIMLAMAK Hedefler, Hedefler, tanımlanan amaca hizmet etmelidir. Hedefler birden fazla olabilir. Ölçülebilir hedefler belirlenmelidir. Yöntem Proje çalışmaları sırasında izlenecek yol, yapılacak deney ve gözlemler, veri toplama araçları, istatistiksel değerlendirmeler, grafik çizimleri ve hesaplamalar yöntemi belirleyen unsurlardır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

3. PROJEYİ TANIMLAMAK Uygulama adımları ve Çalışma Takvimi Proje çalışmaları sırasında gerçekleştirilecek faaliyetler adım adım tanımlanarak çalışma takvimi hazırlanmalıdır. Beklenen Sonuçlar Proje çalışmaları sırasında gerçekleştirilecek faaliyetler adım adım tanımlanmalı ve her bir faaliyet için beklenen sonuçlar ortaya konulmalıdır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

4. PROJENİN YÜRÜTÜLMESİ Proje; belirlenen amaç, hedefler, yöntemler, uygulama adımları ve takvim doğrultusunda hazırlanır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

5. PROJENİN DEĞERLENDİRMESİ Bu aşamada, proje süresince belli aralıklarla ve proje sona erdikten sonra proje sonuçlarının ve etkisinin değerlendirmesi yapılır. Daha önce yapılan çalışmalarla karşılaştırılarak çalışmanın amacına ne ölçüde ulaşıldığı belirtilir. Rapora proje çalışmalarında elde edilen sonuçlar yazılır. Bu bölüm projenin en önemli kısmıdır. Bulgular, yazılı ve görsel araçlarla ifade edilir. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

5. PROJENİN DEĞERLENDİRMESİ 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

5. PROJENİN DEĞERLENDİRMESİ Uygulayan: Öğrenciler Kriterler Takım toplantılarına katılma Takım üyelerini dinleme Grupça çalışabilme Takım içindeki girişkenlik Projede katıldığı görev sayısı Takım etkinliklerine katılım Projenin okul yaşantısına etkisi Grup içindeki sosyal durumu ve Öğretmenle iletişimi 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

5. PROJENİN DEĞERLENDİRMESİ 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

UNUTULMAMASI GEREKENLER! Projeler yaratıcı, bilimsel, uygulanabilir, yarar sağlamaya dönük, açık ve anlaşılır olmalıdır. Projelerde, problemin tanımı, amacı, hedefleri ve faaliyetleri arasında anlamlı ilişki kurulmalıdır. Projeler sürdürülebilir olmalıdır. Projeler, proje hazırlayanların kendi özgün eseri olmalı ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olmalıdır. Projeler, alanında yeni, özgün ve estetik bir bakış açısı getirmelidir. Proje sonucunda, proje amaç ve hedeflerine ulaşıldığı bilimsel olarak gösterilmelidir. Proje çalışmaları toplumsal yarar sağlamaya dönük olmalıdır. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

ÖRNEK POSTER 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

SÜRECİN YÖNETİLMESİ-Formlar 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

SÜRECİN YÖNETİLMESİ-Formlar 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

SÜRECİN YÖNETİLMESİ-Formlar 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

SÜRECİN YÖNETİLMESİ-Formlar 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

SÜRECİN YÖNETİLMESİ-Formlar Proje Açıklama Proje Ekibi ve İş Bölümü Haftalık Proje İlerleme Öz Değerlendirme Akran Değerlendirme Proje Değerlendirme Neler Öğrendik 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

ÖRNEK UYGULAMA-1 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

ÖRNEK UYGULAMA-1 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

ÖRNEK UYGULAMA-1 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

ÖRNEK UYGULAMA-2 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

ÖRNEK UYGULAMA-2 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR

Başka Örnekler için Öğretim Programını İnceleyelim. 07.04.2017 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR