ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
İÇİNDEKİ FEYİZ VE BEREKET
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
RAHMAN'IN HAS KULLARINDAN
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Kur’an ı Kerim’in İç Düzeni
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
AHLAK Güzel Söz; Anlam ve Mâhiyeti
KUR'AN-I KERİM'İ TANIYALIM
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
Ders: Temel Dini Bilgiler Konu: Peygamberlik
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ADALET.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
Temel Eğitici Nitelikleri
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 26 Kasım 2014, Çarşamba Kur’an’ın İşlevleri (Fonksiyonları) DERS 9
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Hazırlayan: Mustafa YILMAZ Tantavi İÖO DKAB Öğretmeni Eyüp/İstanbul
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ DERS 12 Fâtiha Suresi'nin Genel Tanıtımı, İstiâze ve Besmele 17 Aralık 2014, Çarşamba.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 15 Ekim 2014, Çarşamba Kur’an’ı anlamada izleyeceğimiz yöntem DERS 3
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü PEMBE SELEK
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
DERSTE GEÇEN ÖNEMLİ KAVRAMLAR. Hidayet Hak yolu Doğru yol Hidayet Hak yolu Doğru yol Dalalet Doğru yoldan sapmak Dalalet Doğru yoldan sapmak Tebyin Hakikatin.
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
KURANIN TEMEL KONULARI
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
Namaz Nedir ve Niçin Kılınır?
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
İncil kelime olarak müjde, talim ve öğretici anlamlarına gelmektedir. Allah (C.C.) Teala Hz. İsa aracılığıyla Yahudilere gönderilmiştir. Ancak Yahudiler.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Peygamberlere İman “Peygamber kendisine Rabbi tarafından indirilene iman etti, müminler de. Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine.
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
Bugün neler öğreneceğiz?
 Adını, âyetlerde yer alan “bakara (sığır)” kelimesinden alır. Sûre, İslâm hukukunun ana konularıyla ilgili pek çok hüküm içermektedir.
ORUÇ İBADETİ 7. SINIF 2. ÜNİTE RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ RAMAZAN AYI VE ÖNEMİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
KUR’AN-I KERİM.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ DERS 5 KUR’AN’IN KERİM’İN İSİMLERİ 29 Ekim 2014, Çarşamba www.insanahizmet.com

KAVRAMLAR 1-MÜŞTEŞRİK(ORYANTALİST): 2-MÜRTECEL: 3-KİTAP: Doğulu (İslam aleminin) tarihi, kültürü, örfü, adetleri, din ve medeniyetleri üzerinde çeşitli maksatlarla araştırma yapan, batılı Müslüman olmayan bilim adamları 2-MÜRTECEL: Herhangi bir kelimeden türetilmemiş ve başında ELİF-LAM takısı olan özel isimlerdir 3-KİTAP: Yan yana getirmek, dizmek, bütün hale getirmek demektir. 4-KİTAB’ÜL KERİM: Çok değerli, kıymetli kitap anlamını taşır

5-FARZ-I KİFAYE: 8-KARENE: Yeteri kadar kimse tarafından yapılınca, diğerlerinin sorumluluktan kurtulmasıdır Örnek: Cenazeyi yıkamak, kefenlemek, cenaze namazı kılmak 6-FURKAN: Doğruyu yanlıştan ayıran ölçü 7-NUR: Işık demektir 8-KARENE: Bir şeyi diğer bir şeye yaklaştırmak, manaları yakın 9-EL-KAR-Ü Toplamak manasına gelir

ÖZET Kur’an kelimesinin anlamı alimler tarafından çeşitli şekillerde tanımlanmıştır. Bunlar; 1-Kur’an kelimesi KARAE kökünden gelmiştir. Karae; çok okunan metin demektir. Bundan dolayı, Kur’an da çok okunan kitap olduğundan dolayı bu kökten gelmiş denilmektedir. Ancak Kur’an çok okunan demekse, diğer kitaplar da çok okunuyor, bundan dolayı o kitaplara da Kur’an denilmeli, denilmiş ve bu görüş bir çok âlim tarafından red edilmiştir.

2-Kur’an kelimesi KARİNE VEYA KARAİN kökünden gelmektedir denilmiş Karine; Bir bilgiden önce gelen ön bilgi demektir. Kur’an bilgileri birbirini çağrıştıran kitaptır denilmiştir. 3-Kur’an kelimesi KARENE kökünden gelmektedir denilmiş Kur’an manaları birbirine yakın olan metin olan Karene kökünden gelmektedir, denilmiş

İmam Şafii de bu görüşü savunmaktadır. 4-Kur’an toplamak manasına gelen EL-KAR-Ü kökünden gelmektedir. Bunun sebebi ise Kur’an tüm kitapları içinde barındırır, denilmiştir 5-MÜŞTEŞRİKLER, aslında Kur’an kelimesinin arapça kökenli olmadığını, kökü ya İBRANİCE ya da SÜRYANİCE’den gelmektedir, demişlerdir. Oysa Kur’an kelimesinin kökü MÜRTECEL olan; diğer kitaplarda (Tevrat, Zebur, İncil) olduğu gibi kökü hiçbir şeyden türetilmemiş olup özel bir isimdir. Başında ELİF LAM takısı olan özel bir isim. İmam Şafii de bu görüşü savunmaktadır.

KUR’ANI KERİMİN KUR’ANDAKİ İSİMLERİ 1-El-Kur’an: Bu kavram Kur’an’da 70 defa geçmekte ancak 4 yerde farklı anlamda kullanılmaktadır. İSRA 78’de Fecrin yani ışığın toplanması manasında kullanılmıştır.(Bu kavram ayette iki defa geçmektedir.) KIYAMET 16-19. Ayetlerde toplanma, okumak anlamında kullanılmaktadır. (Amel defterlerinin toplanması ve bunun muhataplığı)

2-El-Kitab: Bu kavram; kök itibariyle yan yana getirmek, dizmek manasına gelmektedir ve Kur’an’da en çok kullanılan ismidir, 262 defa geçmektedir. Genelde Peygamberimize indirilen mesaj olarak kullanılmakla beraber diğer peygamberlerin mesajları için de kullanılmıştır. NEML: 28-29 Bu ayetlerde Kur’an olarak değil de Hz Süleyman’ın Belkis’a gönderdiği mektup olarak kullanılmıştır.

3-Furkan: Bu kavram; doğruyu yanlıştan ayıran demektir. Kur’an-ı Kerimde 7 defa geçmekte 3 yerinde Kur’an olarak kullanılmaktadır. Diğer 4 yerin ikisinde Hz. Musa ve Hz. Harun'a verilen kitap anlamında (Bakara:53, Enbiya:48), birinde Bedir gününü nitelemede (Enfal:41), birinde ise "doğruyu yanlıştan ayıran ölçü” anlamında (Enfal:29) kulanılır. BAKARA 53, Ve hidayete eresiniz diye Musa'ya Kitab'ı ve Furkan'ı verdik. ENBİYA 48, Andolsun, biz Musa'ya ve Harun'a, takva sahipleri için bir aydınlık ve bir öğüt (zikir) olarak, hak ile batılı birbirinden ayıran (furkan)ı verdik.

ENFAL 41 Bilin ki, 'ganimet olarak ele geçirdiğiniz' şeylerin beşte biri, muhakkak Allah'ın, Resûlün, yakınların, yetimlerin, yoksulların ve yolcunundur. Eğer Allah'a, hak ile batılın birbirinden ayrıldığı gün, iki ordunun karşı karşıya geldiği günde (Bedir'de) kulumuza indirdiğimize iman ediyorsanız (ganimeti böyle bölüşün). Allah, her şeye güç yetirendir ENFAL 29, Ey iman edenler, Allah'tan korkup sakınırsanız, size doğruyu yanlıştan ayıran bir nur ve anlayış (furkan) verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allah büyük fazl sahibidir Kur’an anlamında geçtiği yerler ise; BAKARA 185, ALİ İMRAN 4, FURKAN 1

4-Nur: Işık demektir. Kur’an’da 43 yerde geçer ancak bunun 7 ayetinde Kur’an olarak kullanılmaktadır. ŞURA 52, Böylece sana emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmiyordun. Ancak Biz onu bir nur kıldık; onunla kullarımızdan dilediklerimizi hidayete erdiririz. Şüphesiz sen, dosdoğru olan bir yola yöneltip iletiyorsun.