ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Advertisements

ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 05 Haziran 2012 TIP FAKÜLTESİ.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
HASTA HAKLARI ;.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Kapsamlı Sağlık Bakımı
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
ETİKETİK «Neyin doğru ya da yanlış olduğunu ortaya koyan davranışsal kurallar topluluğu ya da ilkeler topluluğudur.» «Herhangi bir eylemin kabul edilebilir.
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
DEONTOLOJİ Eski Yunanca “deontos” “gereklilik, zorunluluk”
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
ÇOCUK ONKOLOJİ HEMŞİRESİNİN ROLLERİ VE HEMŞİRELİK STANDARTLARI.
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ

4.1. Analiz, sentez, değerlendirme, yaratıcılık gibi bilişsel becerilerini kullanarak ve sürekli geliştirerek görevlerini yerine getirir Problem çözme, uygun karar alma ve klinik akıl yürütme gibi üst düzey becerilerini kullanır ve sürekli geliştirir Belirsizlikle ve zor durumlarla baş edebilir Öz değerlendirme ve yansıtma yapabilir. GERİÇIKIŞ

5.1. Hasta ve hasta yakını ile iletişim Sözsüz, sözlü ve yazılı farklı iletişim yöntemlerini etkin kullanarak bilgi toplayabilir, bilgi paylaşabilir Hasta hekim iletişimi sırasında hasta merkezli yaklaşımı benimser, hasta ve hasta yakınlarını karar verme süreçlerine katar Kötü haber verme gibi zor durumlarda iletişim sürecini yönetir Meslektaş ve sağlık personeli ile iletişim Meslektaşlarına ve diğer sağlık personelini ekip üyesi olarak kabul eder, rollerine, düşüncelerine saygı göstererek etkin iletişim kurar Ekip çalışmaları sırasında iletişimi engelleyecek riskleri ve çatışma alanlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir Disiplin içi ve disiplinler arası iletişim Mesleki uygulamalarını gerçekleştirirken gerektiğinde diğer disiplinlerden ve kurumlardan yardım alır Kendi alanının ve birlikte çalıştığı diğer alanların sınırlarını anlar, saygı gösterir, gerektiğinde uygun alanlardan yardım ister. GERİÇIKIŞ

6.1. Kültürel farklılıklara duyarlılık gösterir, anlayış ve empati içerisinde güven ve saygıya dayalı nitelikli bir sağlık hizmeti sunar Toplumdaki dezavantajlı bireylerin kültürel özelliklerini, sağlık inanışlarını farkında olarak, sağlık hizmeti alma sürecinde yaşadıkları sorunları analiz ederek toplumsal sorumluluk çerçevesinde etkinlikler planlar, yürütür ve değerlendirir. GERİÇIKIŞ

7.1. Yaşam boyu öğrenen birey Bağımsız öğrenen olarak araştırır, farklı öğrenme etkinlikleri içerisinde yer alır Deneyimlerinden öğrenir, yeni öğrendiklerini uygular kendi performansını değerlendirir Kişisel, mesleki ve kariyer gelişimi için sorumluluk alır, elişim süreci ile ilgili kendi kayıtlarını oluşturur, raporlar ve dosyalar Bireysel yeterliklerinin, performansının, kendi düşünce ve duygularının farkında olup bireysel gelişime açık olur, değerlendirme ve düzenleme yapar Tıp uygulamaları için sürekli mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme ilkesi üzerinden sürdürür Bilgiye ulaşma ve yönetme Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bilgi teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır Bilgi kaynaklarını kanıta dayalı tıp ilkeleri çerçevesinde eleştirel olarak değerlendirir Bilimsel yöntemleri kullanma ve araştırma becerileri Genel tıp alanı ile ilgili literatürü takip eder, kanıtları anlar, eleştirel olarak değerlendirir kendi pratiğine yansıtır Araştırma metodolojisini ve ilkelerini anlar; sağlık alanında bir araştırmayı planlar, uygular, sonuçlarını istatistiksel yöntemlerle değerlendirir, raporlar ve sunar Yeni mesleksel bilgi ve uygulamaların üretilmesine, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanır. GERİÇIKIŞ

8.1. Hastanın sadece biyolojik rahatsızlıkları ile ilgilenmek yerine psikolojik ve sosyal bileşenleri de dikkate alarak hastalık ve sürecini anlamayı sağlayan yaklaşımdır. GERİÇIKIŞ

9.1. Yasal sorumluluk ve etik değerler Tıp uygulamalarını/araştırmalarını; yasalar, mesleki etik ve ilkelere uygun olacak şekilde gerçekleştirir İlişkilerinde mesleki doğruları ön planda tutar. 9.2.Mesleki farkındalık, anlayış, savunuculuk ve hesap verebilirlik Mesleğini sever, işini ciddiye alır, görevinin bilincinde mesleki gereklilikleri yerine getirir Sağlık hakkını, sosyal tıbbı, mesleğin temel felsefesi olarak koruyucu hekimliği, sosyal adaleti benimser ve savunur Mesleksel uygulamalar ve/veya araştırma uygulamaları sırasında yaşanan çıkar çatışmalarını fark eder ve etik/mesleki değerlere uygun davranır Mesleki bağımsızlığını koruyabilmek için çaba gösterir, mesleki örgütlülük içinde bulunarak hekim ve hasta haklarını korur, toplumun sağlık sorunlarını çözebilme konusunda birliktelik içinde hareket eder Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerini tanır, analiz eder, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin sağlıklılık durumunu ve bu duruma etki edebilecek faktörleri değerlendirir, toplum için uygun sağlık politikaları hakkında görüş bildirir Tüm hekimlik uygulamaları sürecinde hastanın, kendisinin ve diğer sağlık çalışanlarının güvenli sağlık ortamı için gerekli önlemleri alır, sürdürür Sağlık hizmeti planlarken ve sunarken eşitsizlik yaratan durumları dikkate alır, gerekli düzenlemeler için görüş bildirir. GERİÇIKIŞ

10.1. Hasta, hasta yakını, meslektaş, diğer sağlık personeli ve toplumsal gruplar (okul, iş yeri vs.) için eğitici rolü üstlenir Bu rol için öğrenme ve öğretme, değerlendirme, program tasarlama, danışmanlık verme ile ilgili yeterliklere sahiptir Uygun yöntem ve araçları kullanarak ya da büyük-küçük grup eğitimleri planlar, uygular ve değerlendirir. GERİÇIKIŞ

11.1. Sağlık hizmeti sunumunda ekip içinde üzerine düşen sorumlulukları üstlenir, uyum içinde çalışır, hesap verebilir ve ortak karar almaya açık olur Ortak hedef için bir araya gelmiş disiplinler arası ekip çalışmalarında kendisinin ve diğer üyelerin sınırlarını bilerek ekibin başarısını ön planda tutarak bir ekip üyesi bilinci içinde görev ve sorumlulukları saygı, güven içinde yerine getirir Sorumluluk alanı çerçevesinde, sağlık hizmet sunumuna ayrılan kaynakları (insan gücü, ekonomik, teknolojik) kamu yararına en uygun şekilde kullanabilir Sistem içinde oluşan tıbbi yetersizlikleri/eksiklikleri analiz eder, gerekli düzenlemeleri yapar Sağlık sistemlerinin ve politikalarının geliştirilmesine aktif olarak katılır; bu süreçte tüm kesimlere açık olur, birlikte karar alır Mesleğiyle ilgili çalışma ve öğrenme süreçlerini iyi hekimlik uygulamaları doğrultusunda yürütürken kendi kariyerini de etkin bir şekilde yönetir. GERİÇIKIŞ

12.1. Mesleğini uygularken dürüst, güvenilir, özverili, vicdanlı, saygılı, güler yüzlü, sorumluluk sahibi olmak gibi temel evrensel insani değer ve ilkeleri gözetir, savunur Kişisel ahlaki özelliklerini, entelektüel ve sanatsal becerilerini geliştirip, özel yaşam ile mesleki yaşantısını dengeleyerek, fiziksel görünümüne dikkat ederek olumlu rol model olur. GERİÇIKIŞ

1.1.Sağlık hizmeti sunumu için temel ve klinik bilimlere ilişkin bilgi edinir, sürekli geliştirir ve kullanır. GERİÇIKIŞ

2.1. Klinik beceriler Hastanın öyküsünü kapsamlı bir şekilde alır ve fizik muayenesini yapar Öykü ve muayenede elde edilen verileri değerlendirir ve yorumlar Problemi tanımlar, olası tanıları belirler ve akılcı tetkik istemeye yönelik eylem planı oluşturur Bir hastayı araştırmada yetkinlik Gerektiğinde hasta için uygun laboratuvar ve radyolojik incelemeleri ister, yorumlar Tetkik incelemede meslektaşından yardım/danışmanlık hizmeti alır Mesleki uygulamalarda yetkinlik Tanı ve tedaviye yönelik çeşitli mesleki uygulamaları gerçekleştirir Hastalık sürecinin organizasyonu Elde edilen verileri kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda değerlendirir, hastalık ayırıcı tanısı yapar ve tanı koyar Kayıt yapar ve uygun hareket planı oluşturur Tedaviyi planlar ve uygular Akılcı ilaç seçimi yapar, reçeteyi uygun bir şekilde yazar Hasta ve hasta yakınına açıklamalar yapar ve önerilerde bulunur Bakım sürecinde hasta ve hasta yakınlarına destekte bulunur, kontrol ve izlem süreçlerini hastayla birlikte planlar, uygular ve değerlendirir Gerektiğinde ileri tanı ve tedavi için uygun meslektaşına hastayı sevk eder Hekimlik uygulamaları sırasında elde ettiği bilgileri gerektiğinde hastalar, hasta yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek üyeleri ve toplumla, mesleksel ve etik normlara uygun bir şekilde paylaşır. GERİÇIKIŞ

3.1. Risk altındaki bireylerin veya toplulukların sağlığına yönelik tehditleri tanır Sağlığı tehdit eden etmenleri çevresel, kültürel, davranışsal vs. tüm boyutları ile analiz eder Hastalıklardan korunma ve sağlığı geliştirmedeki temel prensipleri uygular. GERİÇIKIŞ