T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
SORUN ANALİZİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun, arzulanan durum ile mevcut durum arasındaki farktır. Sorun Mevcut Durum Olmak İstenilen Durum (Hedef) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Analizi Nedir? Mevcut durumun arzu edilmeyen yönlerinin, neden- sonuç ilişkisi içinde ortaya konulabilmesini sağlayan yapısal bir incelemedir. Nasıl? Katılımcı bir yaklaşımla sorunun belirlenmesi Sorunun kaynaklarının belirlenmesi Neden-sonuç ilişkilerinin ortaya konması: Sorun ağacı ya da sorunlar hiyerarşisi. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Analizi - Aşamalar 1.Paydaşlar için öncelikli sorunları beyin fırtınası yöntemi ile tartışın. 2.Tartışma sonucu belirlenen sorunlardan birini başlangıç sorunu olarak ele alın. 3.Başlangıç sorunu ile ilgili diğer sorunları araştırın. 4.Neden-sonuç hiyerarşisini oluşturun. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Analizi – Aşamalar (devam) 5.Buna neden olan ne? sorusu ile tüm sorunları hiyerarşik sırayla düzenleyin. 6.Oklar aracılığıyla sorunları birbirlerine bağlayın ve ilişkileri net bir şekilde gösterin. 7.Diyagramı gözden geçirin: eksik sorunlar var mı? Varsa ekleyin. 8.Diyagramı çoğaltarak paydaşlara dağıtın. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Ağacı ANA PROBLEM ALT PROBLEM 1 NEDEN SONUÇ ALT PROBLEM 2 KÖK PROBLEMLER T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Ağacı KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliği Eğitimde Altyapı Eksikliği Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlayamaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların eksikliği Alanda çalışma ortamının kadına uygunsuzluğu Eğitim Ortamında Donanım Eksikliği Kadınların Toplumsal Cesaretinin Azlığı Kadınların toplumdaki statüsünün yüksek olmaması Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uyduramaması Mesleki Alanda Bilgi yetersizliği Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının eksikliği Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Eksikliği Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadının İş Bulamaması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmemeleri Kadının bireysel Girişimciliğinin Eksik olması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
TEŞEKKÜRLER… T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı