Makine Mühendisliğine Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Isı Değiştiricileri.
Strateji Tasarımı İlker acar.
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1 Genel İsim: İlyas Toktaş
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Hacıali Aktaş Batur Alp Aydın Yunus Ayhan ETİK KODLAR.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
21. Yüzyıl becerileri.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilgisayar Destekli Eğitim
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
SONLU ELEMANLARA GİRİŞ DERSİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Sistem Analizi Sistem Analisti
Yaşam Boyu Öğrenme.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (EEM)
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
İnşaat Mühendisliği Bölümü
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yrd. Doç. Dr. Serkan Kıvrak
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Makine Mühendisliği nedir?
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Makine Mühendisliğine Giriş Makine Mühendisliği Bölümü Derslerinin Tanıtımı Mühendislik Kavramı ve Makine Mühendisliği ile İlgili Genel Bilgiler Makine Mühendisliğine Giriş

1. Yıl: Genel temel dersler 2. Yıl: Mühendislik temel dersleri 3. Yıl: Makine Mühendisliği dersleri 4. Yıl: Tasarım, Proje, Laboratuar ve Seçmeli dersler

Makine Mühendisliği Bölümü Derslerinin Tanıtımı MECHANICAL ENGINEERING 2013-2014 ACADEMIC YEAR 30% ENGLISH UNDERGRADUATE CURRICULUM

(T+A) : Weekly (Theoretical + Application) lecture hours C : CBU Credit of the course ECTS : European Credit Transfer System Credit Note: SSD-coded courses will be chosen from the pool of “Non-Technical Elective Courses” of the Engineering Faculty. * Students are obliged to do 25 days of “Workshop Practice” starting from 2nd year & 25 days of “Plant and Organizational Practice” starting from 3rd year

(T+A) : Weekly (Theoretical + Application) lecture hours C : CBU Credit of the course ECTS : European Credit Transfer System Credit Note: SSD-coded courses will be chosen from the pool of “Non-Technical Elective Courses” of the Engineering Faculty. * Students are obliged to do 25 days of “Workshop Practice” starting from 2nd year & 25 days of “Plant and Organizational Practice” starting from 3rd year

Makine Mühendisliği Eğitimi Bazı temel derslerin içeriği ile ilgili örnekler: Statik: Bir yapıya kuvvetler veya yapı boyunca kuvvetler nasıl iletilir? Dinamik: Hareket halindeki bir sistemde hızlar, ivmeler ve sonuçtaki kuvvetler nelerdir? Mekanizma Tekniği: Bir mekanizma yörüngesi boyunca hareket ettiğinde nasıl davranır?

Mukavemet: Parça yükleri taşımak için yeterince sağlam mı, yeterince rijit mi? Malzeme Bilimi: Hangi malzeme optimum özelliklere sahip? Termodinamik : Enerji nasıl kullanışlı enerjiye dönüştürülür? Kayıplar nelerdir? Akışkanlar Mekaniği: Sıvı akışından dolayı basınç düşmesi ne kadardır? Aerodinamik direnç kuvveti ne kadardır?

Isı Transferi: Sıcaklık datalarından ısı transfer oranını nasıl bulursunuz? Sıcaklık dağılımını nasıl tahmin edebilirsiniz? Üretim Yöntemleri: Hangi imal usulünü seçeceksiniz? Mühendislikte Deneysel Metotlar: Termal ve mekanik ölçümleri nasıl yorumlarsınız? Mekanik Titreşimler: Titreşimleri nasıl tahmin edersiniz ve kontrol edersiniz?

Mühendislik Ekonomisi: Üretim maliyetlerini nasıl tahmin edersiniz? Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları: Sonlu Elemanlar Yöntemi (FEM-Finite Element Method) ile yapısal analizler, hesaplamalı akışkanlar analizi, termal analizler ile optimum üretim koşulları ve çalışma koşullarını nasıl elde edersiniz? Tasarım Projesi: Yukarıdakilerin hepsini nasıl sentezlersiniz?

Mühendislik Kavramı ve Makine Mühendisliği ile İlgili Genel Bilgiler Mühendis nedir? Makine Mühendisi ne yapar? Temel Mühendislik süreci

Mühendis nedir? Öğrenme, tecrübe ve pratikle kazanılan matematik ve fen bilimleri bilgilerini, insanlığın yararına olacak yollar geliştirerek ve bunları ekonomik yönden değerlendirerek uygulayan meslektir. PERFORMANS / MALİYET esas alınmalıdır…

Mühendisler Ne Yapar? Köprü mü inşa eder? Robot mu yapar? Bilgisayar üzerinde mi çalışır? Tren mi kullanır? Otomobil motoru mu onarır?

Bu kişi Mühendis mi?

Mühendislik İş Tanımları Analiz mühendisi Tasarım mühendisi Test mühendisi Üretim mühendisi Geliştirme mühendisi Araştırma mühendisi Satış mühendisi Yönetici mühendis Danışman mühendis

Tasarım mühendisi Ürünlerin detaylı özelliklerini üretim sektörüne temin etmekten sorumludur. Tasarım mühendisleri, parçaların birlikte çalıştığı kısımlara uymasını sağlayan, detaylı boyutlarını ve özelliklerini belirlerler. Modern Bilgisayar Destekli araçlar kullanırlar.

Araştırma Mühendisi: Araştırma Mühendisi kendi alanındaki ilerlemelerin önündeki bariyerleri aşmak için, kimya, fizik ve matematiğin temel prensiplerini keşfetmeye çalışır. Yüksek bir derece gerektirir, çoğunlukla Doktora derecesi.

Üretim mühendisi Tasarım mühendisinin ortaya koyduğu ürüne ait özellikleri elle tutulur bir ürüne dönüştürür. Ham malzemeleri alıp bitmiş ürünlere dönüştürmek için prosesler geliştirirler.

Geliştirme mühendisi Üretimle laboratuvar arasındaki köprüyü sağlar. Araştırmacılarca edinilen bilgiyi alır, özel bir ürüne veya uygulamaya uyarlar.

Analiz mühendisi: Tasarım, araştırma ve geliştirme mühendislerinin fonksiyonlarını yerine getirebilmeleri için gerekli bilgileri tedarik etmek adına matematiksel modeller ve bilgisayar destekli araçları kullanırlar.

Test mühendisi Piyasaya sunulmadan önce, ürünlerin entegre edilebilirlik, güvenilirlik ve kalitesinin değerlendirilmesi için testlerin tasarımı ve uygulamasından sorumludur. Ürünün gerçek hayatta maruz kalacağı şartları simüle etmek için yollar tasarlar.

Satış mühendisi Satış mühendislerinin efektif satış için pazarlama becerileri olması gerekir.

Yönetici mühendis Mühendisler diğer mühendis veya destek personelini yönetebilir, ya da bir şirkette iş yönetimi bakımından denetleyici olarak yükselebilir.

Danışman mühendis Danışman mühendis çok geniş yelpazede şirketlerle, projelerin geniş kapsamları için etkileşime girer.

Niçin Mühendis olmak? Para ?? Prestij ?? Gelecek??

Niçin Mühendis olmak isteyebilirsiniz? Hayatta güçlü hedeflere sahipsiniz ve güçlü bir üniversite eğitimi almak istiyorsunuz! Matematik ve fen bilimlerinden hoşlanıyorsunuz, ve bunları reel problemlere uygulamak istiyorsunuz! Bir işi ele almaktan ve denemeler yaparak bir sonuca varmaktan ve onarmaktan keyif alıyorsunuz! Size mühendislerin iyi para kazandığı söylendi! Size mühendislik derecesi ile iyi bir iş edinebileceğiniz söylendi! İnsanlığa yararlı olmak istiyorsunuz!

Yaşam Boyu Öğrenme Günümüzde sadece yüksek öğretim alanında değil, genel olarak tüm eğitim sisteminde benimsenen yeni paradigmalardan birisi “yaşamboyu öğrenim” (lifelong learning) dir.

Yaşam boyu öğrenme yeni bilgi kazanma ve asla kaybedilmeyen bilgi anlamına gelir. Yaşam Boyu Öğrenme örgün eğitimi (okullar ve üniversitelerde) ve yaygın eğitim (iş başında) kapsamındadır. Bireyin tüm yaşam boyunca kişilik sosyal ve mesleki alandaki gelişimini amaçlayan bir kavramdır.

Yaşam Boyu Öğrenme ilkesi, öğrenme yalnızca okulda gerçekleşmez evde, müzede, kütüphanede vb yerlerde de devam eder.

Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri: Örgün ve yaygın tüm öğrenme olanaklarından yararlanarak yaşam boyu öğrenmeyi sürdürebilmek için becerilerini geliştirmesi gerekir. Bu beceriler:

1. Temel Beceriler Okuma yazma matematik ve dinleme becerileri: Kavrayarak okuma: Bireyler mesleki gelişimleri takip etmeli ve kitap, dergi gibi materyallerden yararlanmalıdır. İlgili ve ilgisiz bilgileri ayırt etmeli ve önemli noktaları saptamalıdır. Temel sayı becerileri: Sayıları anlama ve yorumlama yeteneğidir.

İletişim: Sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneği ile grafik yorumlama yeteneğidir. Yazdığı ya da söylemek istediği mesajı organize etmeyen ve karşısındakine söylediğini aktaramayan bireyler iş ve kişisel yaşamlarında fazla başarılı olamazlar.

Bilgi teknolojileri: Bilgisayar ve diğer bilgi teknoloji kaynakları kullanma yeteneğidir. Çağımız bilgi çağı olduğu için hangi meslekte olursa olsun her bireyin bilgi teknolojileri becerilerine sahip olması gerekmektedir. Kendi performansını geliştirme: Bilgiyi seçme, kullanma ve depolama yeteneğidir. Etkili öğrenmek için geniş repertuara sahip olmak: Birey farklı bilgileri öğrenmek ve farklı stratejiler geliştirip uygulayabilmelidir. Değişen dünyaya nasıl uyum sağlayacağını bilme:

2. Düşünme becerileri Problem çözme ve eleştirel düşünme yeteneği: Bireyler yaşamında karşılaştıkları problemleri çözmek için gerekli bilgiyi kullanabilmeli, karmaşık bilgileri daha küçük ve yönetilebilir biçime getirmelidir. Yeni fikirler geliştirebilmelidir. Bu fikir ve yöntemleri değerlendirebilmelidir.

3. Kişisel Özellikler Sorumluluk alabilme ve başka kişilerle iletişim kurabilme, Diğer bireylerle işbirliği yapabilme ve birlikte çalışabilme yeteneği: Bireyler iş yaşamında diğer bireylerle birlikte yaşamayı, saygılı olmayı, etkili iletişim kurmayı, dinlemeyi ve sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenmelidir.

Yaşam Boyu öğrenmenin geleneksel öğrenme ile karşılaştırılması: Geleneksel Eğitim Modeli Yaşam Boyu Öğrenme Modeli İlköğretimden yükseköğretime kadar tüm eğitim basamaklarını kapsamaktadır Yaşam süresince okuldaki, iş ortamındaki ve emeklilikteki öğrenmeleri kapsar Bilginin kazanımı ve tekrar edilmesi Bilginin kazanımı ve gerçek yaşamda uygulanması Çoğunlukla eğitim programı temelli Eğitim programlarının dışındaki bir çok kaynağı da içermekte Öğrenme sorumluluğunu öğrenene yükler

Geleneksel Eğitim Modeli Yaşam Boyu Öğrenme Modeli Formal eğitim kurumlarında Teknoloji destekli esnek öğrenme ortamları Gereksinimleri karşılamaya yönelik Öğrenene yönelik Sınırlı öğrenme olanakları Zengin öğrenme olanakları

Mühendislik Etiği* Mühendis her şeyden önce toplumun değer yargılarına saygı göstermeli ve genel ahlak kurallarına elbette uymalıdır. Ancak bunun yanında toplumdaki kritik pozisyonu itibariyle mühendis kimliği içerisinde uyması gereken bazı özel prensipler vardır:

Topluma mühendisliğin ne olduğunu anlatmalı ve mühendislik üzerindeki yanlış yargıların silinmesi için çaba göstermelidir. Toplum sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilgi sahibi olmalı ve sorumlu bulunduğu işyerindeki çalışanların güvenliğinden ve sağlığından kendisinin sorumlu olduğunu unutmamalıdır.

Teknik anlamda düşüncelerini sadece konuyla ilgili yeterli bilgiye sahipse söylemeli, yasal konularda ifadesini gerektiren hallerde dürüst olmalıdır. Yeterli olmadığı alanlarda kendisini geliştirmelidir. Topluma teknik bir açıklama yaparken özel durumlar hariç açıklayıcı bir dille ifade etmelidir.

İş hayatında patronuna ve müşterisine karşı verdiği sözleri tutmak konusunda özen göstermelidir. ( Bu bir mühendisin ne kadar güvenilir olduğunun bir anlamda teminatıdır.) Müşteri ve işveren arasında, çıkarlarını bir kenara bırakarak, objektif değerlendirmelidir. İşyerinde alçak gönüllü olmalı ama uzmanlık alanında güvensizlik yaratmamalıdır.

İş sağlığı ve işçi güvenliğinin uygunluğunu göz ardı etmemelidir İş sağlığı ve işçi güvenliğinin uygunluğunu göz ardı etmemelidir. Gerektiğinde girişimlerde bulunmalıdır. İş arkadaşlarının başarısızlıklarını bir fırsat olarak görmemelidir.