Dünya Bankası Koruma Önlemleri Eğitimi Ankara 31 Mart 2010

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Koruma Önlemleri Eğitimi Ankara, Türkiye Mayıs 2011 Küçük Ölçekli Yapım İşleri için Sadeleştirilmiş Kontrol Listesi ÇYP – Giriş ve Uygulamalar.
Advertisements

Dünya Bankası Koruma Önlemleri Eğitimi Ankara 30 Mart 2010
Çevresel Yönetim Planlarının (ÇYP) Amacı, İçeriği ve Uygulaması
Esra ARIKAN Çevre Uzmanı
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Modül 8 İhtiyari Protokol. Bireysel Başvuru Usulü Bireysel Başvuru Usulüne ilişkin bazı hususlar •Yarı-yargısal usul •Yazılı usul •Kayıt (Ön-kabuledilebilirlik)
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Murat Nehri Havzası Rehabilitasyon Projesi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Gönülsüz Yeniden Yerleşim 0P 4.12: Finansal Aracılar ve Yeniden Yerleşim Planlama Araçları.
Gönülsüz Yeniden Yerleşim 0P 4.12 İlkeler ve Amaçlar.
Yeniden Yerleşim Planlaması
Eylem Planı Sonraki Adımlar
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
1 Dr. Emmet Mc Mahon 18/10/13 NEDEN ÇEVRE İZNİ?. 2 BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK TEHLİKE ALTINDA Yok olmanın 6. dalgasına giriyoruz  16,000 tür tehlike altındadır.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kaliteli PPP Projeleri Yapmak Martin Darcy "İmtiyazlar ve.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EKÖK / IPPC Direktifi Çalıştayı TÜRKİYE’DE EKÖK UYGULANMASI YOL HARİTASI TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 06-Kasım-2009 Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
SGP İklim Değişikliği Odak Alanı Çerçevesi. Uygulama Programları OP 5. Enerji Tasarrufu ve Enerji Verimliliğinin Önündeki Engellerin Kaldırılması OP6.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Borsa İstanbul Piyasaları İşlem Görmeye Başlama ve Sonraki Süreçler
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KALKINMA AJANSLARI 1 Milli E ğ itim Bakanlı ğ ı Mesleki ve Teknik E ğ itim Genel Müdürlü ğ ü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlı ğ ı.
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirmesi 21 Ocak 2015 Ankara, Türkiye Finansman ve Küresel Bilgi: Türkiye’ye En İyiyi Getirmek ve Türkiye’nin En İyilerini.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
KUŞ GRİBİ ve İNSANA TESİR EDEN SALGINA KARŞI HAZIRLIK ve MÜCADELE PROJESİ (AIHP) İZLEME ve DEĞERLENDİRME İZLEME ve DEĞERLENDİRMEÇALIŞMALARI ACAR ŞENSOY.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
İnceleme Dairesi Başkanlığı
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Sunum transkripti:

Dünya Bankası Koruma Önlemleri Eğitimi Ankara 31 Mart 2010 Çevresel Yönetim Çerçevelerinin ve Çevresel Yönetim Planlarının Uygulanması : Operasyonel Kılavuza Dahil Edilmeleri Dünya Bankası Koruma Önlemleri Eğitimi Ankara 31 Mart 2010

ÇYÇ Uygulama Deneyimi Basit ve pratik çerçeve ve kılavuzlar işe yarar Kılavuzların kullanımı yoluyla alt proje tasarımı iyileştirilir Tasarıma sürdürülebilirlik önlemleri dahil edilir Yerel yönetimlerin ve toplulukların bilinç düzeyi yükseltilir Tüm düzeylerde kapasite oluşturulması gerekir Proje sahiplerinin, uyumun ötesindeki koruma önlemlerinin katma değeri konusunda ikna edilmesi kritiktir. Etki azaltma önlemlerinin maliyetlerinin belirlenmesi her zaman bir sorundur, dolayısıyla bunların tasarımda ele alınması hesaba katılmalarını sağlar

ÇYÇ Uygulamasındaki Zorluklar Yerel yönetimlerde ve topluluklarda kapasite oluşturma Finansal Aracıların kapasitelerinin arttırılması ÇYP etki azaltma önlemlerinin maliyetlerinin alt proje maliyetlerine dahil edilmesi Çevresel taramanın iyileştirilmesi Denetleme ve izlemenin yoğunlaştırılması

ÇYP Uygulamasındaki Zorluklar Gerçekçi olmayan/yetersiz izleme göstergeleri Çok az saha ziyareti ve izleme hususlarının ve raporlarının yetersiz incelenmesi ve değerlendirilmesi Uygulama sırasındaki proje değişiklikleri karşısında EMP’nin revize edilmemesi Üzerinde anlaşılan eylemlerin yetersiz takibi Önerilen kurumsal kapasite önlemlerinin etkisizliği

Uygulamaya Dönük Çözümler Finansal Aracı için sadece bu amaçla Çevre Uzmanlarının görevlendirilmesi iyi uygulamadır Pratik, spesifik ve ölçülebilir çevre göstergeleri İhale ve Sözleşme Dokümanları; etki azaltma / izleme ile ilgili ÇYP hükümlerini içermelidir Saha ziyaretleri de dahil olmak üzere, aktif izleme gereklidir Etki azaltma önlemlerinin ve kurumsal görevlerin güncellenmesi gerekir

Örnek: Güney Kafkasya Karayolu Altyapı Projeleri Tematik İncelemesi ÇYP Uygulama Deneyimi Örnek: Güney Kafkasya Karayolu Altyapı Projeleri Tematik İncelemesi Amaçlar ÇYP uygulamasının ve denetiminin kalitesini değerlendirmek Varsa, ele alınacak sistematik sorunları tespit etmek Bunları gidermeye yönelik pratik önlemler önermek Önlemleri mevcut projelere (mümkün olduğu ölçüde) ve gelecekteki operasyonlara uygulamak Sonuçları yaygınlaştırmak (Borçlular ile diyalog; “ECA Öğrenme Özeti;” Personel ve Borçlu Eğitimi) Yöntem: Masa Başı İncelemesi + Saha Ziyaretleri

İncelenen Projeler Gürcistan Doğu-Batı Karayolu İyileştirme Projesi 1 (EWHIP 1) EWHIP 2 EWHIP 3 İkincil ve Yerel Karayolları İyileştirme Projesi (SLRP) – (çok sayıda küçük proje yolu) Ek Finansman Projeleri Ermenistan Cankurtaran Karayolu İyileştirme Projesi (LRIP) Çok sayıda küçük proje karayolu (1- 6 km) Azerbaycan Azerbaycan Karayolları I Azerbaycan Karayolları II (Kategori A projesi) Azerbaycan Karayolları II- Ek Finansman I ve II (Her bir proje kapsamında birden fazla yol kesimi bulunmaktadır)

Masa Başı İncelemesinin Bulguları Çoğu proje doğru şekilde taranmış / sınıflandırılmış Çoğu ÇED iyi hazırlanmış Açıklama ve kamuoyu bilgilendirme zamanında gerçekleştirilmiş ÇYP’ler: kapsamlı ancak etki azaltma önlemleri çok genel ÇYP tasarım ile çok az ilişkilendirilmiş ÇYP sözleşme dokümanları ile çok az ilişkilendirilmiş

Saha Ziyaretlerinin Bulguları Yükleniciler rutin olarak ÇYP’lerin çoğu boyutunu uygulamamaktadır; özellikle aşağıdaki konularda; Malzemelerin kaynaklandırılması (malzeme ocaklarının yönetimi ve restorasyonu) İnşaat atıklarının bertarafı İnşaat sahalarının yönetimi (örneğin drenaj, erozyon, yüzey suları üzerindeki etkiler) Hava kalitesi önlemleri (örneğin kamyon yükleri, toz önleme) Şantiye koşulları Yüklenicilerin, kontrol mühendislerinin, Karayolu İdarelerinin ve DB Proje Ekiplerinin yetersiz denetimi

Manzaranın Arka Yüzü Güzel bir şekilde kaplanmış bir yol Peki duvarın öbür tarafında ne var?

ÇED’in tasarıma yansıtılmaması ÇED’de bölge toprak kayması bakımından hassas olarak tespit edilmiş Tasarımda bu yeterince dikkate alınmamış Kötü tasarım toprak kaymalarına ve evlerin yıkılmasına yol açmış (kısmen göçmüş köy yoluna dikkat ediniz)

Atık Yönetimi ve Bertarafı Molozlar çevredeki şehirlere su temin eden nehrin kenarına atılmış Asbestli malzemeler yerel bir çöp sahasına atılmış Tünel kazısından çıkan hafriyat atıkları hassas toprak örtüsünü kaplıyor Atıklar yakındaki arazilere gelişigüzel atılmış

Nehir yatağından kum çıkarılıyor

Şantiyede kötü atık yönetimi

İyi uygulama örneği Agrega kırma tesisinde toz oluşumunu kontrol etmek için su püskürtülüyor

Neden bu kadar fazla sorun var? Sahiplenme olmayışı : Karayolu İdareleri DB tarafından finanse edilen projelerin ÇD raporlarının işleme konulmasında çok az rol oynuyor (ÇD danışmanları ile çalışma görevini Banka personeline bırakıyorlar) Yerel kontrol mühendisleri çevreyi önemli bir konu olarak görmüyor (“olağan karşılıyorlar”) Uluslararası kontrol danışmanları işlerini yapmıyor – Karayolu İdarelerine bildirmiyorlar Karayolu İdareleri bildirilen çevre sorunlarını göz ardı ediyor Sorumlulukları açık bir şekilde belirlenmemesi : ÇYP’ler çok genel ÇYP hükümleri sözleşmelere dahil edilmiyor, dolayısıyla yasal olarak bağlayıcı değil Kapasite eksikliği: Karayolu İdareleri sınırlı sayıda Çevresel ve Sosyal personele sahip ve bu yönlerini güçlendirmeleri için çok az teşvik var Aşırı DB katılımı DB denetleme maliyetini yükseltiyor ve DB personeli üzerinde baskı yaratıyor … Sahada görev yapan Çevresel ve sosyal personel düzenli saha ziyaretleri yapmak için çok fazla projeden sorumlu

Tavsiyeler Daha ayrıntılı ÇYP’ler, daha spesifik, bilgilendirici ve izlenebilir etki azaltma önlemleri (örneğin şantiyelerdeki septik tankların çizimleri) ÇYP’nin tasarımlara ve ihale dokümanlarına yansıtılmasının sağlanması (maliyetlerin gerçekçi değerlendirmesi ile birlikte) Metraj Cetvelinde spesifik olarak maliyetlendirilmiş eylemler Şemsiye hüküm (rekabetçi değil) İzleme için bağımsız “Çevre Denetçisi” tutulması (bu görev genel kontrolörlük danışmanına bırakılmamalı) Borçluların sorumluluklarının arttırılması ve açıklığa kavuşturulması – gerektiğinde personelin arttırılması konusunda ısrar edilmesi. (DB danışmanlar için “ilk durak” olmamalıdır) Karayolu İdaresi personelinin, yüklenici personelinin, danışmanların eğitilmesi – Proje Başlangıç çalıştayından itibaren Değerlendirme raporlarında üst yazılarda çevresel sorunların vurgulanması Sözleşmelerde uyumsuzluk için para cezalarının ve yaptırımların belirlenmesi ve bunların uygulanması

EMF’in Proje Döngüsüne Dahil Edilmesi Öncelikli önerilerin sunulması Önerilerin değerlendirilmesi/seçimi Uygunluk taraması FİZİBİLİTE/TASARIM Başvuruların hazırlanması (yardım ile) ÇED Hazırlama Ön-FE Formu Alt Proje Onayı ÖN-FİZİBİLİTE ETÜDÜ Çevre İzni İnşaat Ruhsatı ALT PROJE DÖNGÜSÜ TANIMLAMA İş planının kabulü, sözleşme imzalanması DENETLEME İşlerin başlaması İŞLETME İşlerin Denetimi EMP uygulama İlerleme Raporları

Proje Operasyonel Kılavuzu (POK) Proje Uygulama Döngüsü Alt Proje Tanımlama ve Planlama Süreci Uygulama Satın Alma Prosedürleri Finansal Yönetim Prosedürleri Kurumsal Düzenlemeler Proje Operasyonel Kılavuzu (POK) Çevresel İnceleme ve Uygulama Prosedürleri Tarama Formu Çevresel ve Sosyal Etki Azaltma Önlemleri İzleme Kontrol Listeleri

ÇYÇ hususlarının POK Prosedürlerine Dahil Edilmesi Alt kredi uygunluk kriterleri : uygun/uygun olmayan yatırımların, potansiyel çevresel sorunların açıklanması Alt kredi başvurusu: potansiyel çevresel sorunların ve önerilen etki azaltma önlemlerinin tespiti; Alt kredi taraması, değerlendirmesi ve seçimi: ÇD taraması, çevresel sorunların ve önerilen etki azaltma önlemlerinin değerlendirilmesi; spesifik ÇD/ÇYP’nin gerekli olup olmadığının belirtilmesi Alt proje kredi anlaşmasının hazırlanması/imzalanması : ÇYÇ’i uygulama zorunluluğunu içerir Satın Alma : ihale dokümanları, şartnameler, sözleşmeler çevre hükümlerini içerir Alt kredinin kullandırılması/ilerleme raporları : çevresel önlemler kullandırımlar için tetikleyici olabilir; PUB çevresel önlemlerin uygulandığını ve etkili olduğunu doğrular Alt kredi uygulamasının izleme ve değerlendirmesi : ÇYP ‘ye uyumu, çevresel göstergeleri içerir

Çevresel Kılavuzlar – POK Bölümü veya Eki ÇD Tarama/Sınıflandırma kriterleri Ulusal gereklilikler ve DB gereklilikleri İlgili çevre standartları Alt projelerin etkilerini ele almaya ve alt projelerin sürdürülebilirliklerini arttırmaya yönelik olarak, her bir alt proje türüne özgü çevresel sorunlar ve etki azaltma önlemleri Alt proje tasarımında, saha seçiminde, ÇYP formülasyonunda ve uygulamasında dikkate alınacak / dahil edilecek önlemler Kamuoyu bilgilendirme ve istişare prosedürleri İzleme, değerlendirme ve raporlama düzenlemeleri

TOPLULUK TARIM VE SULAK ALAN YÖNETİM PROJESİ TACİKİSTAN TOPLULUK TARIM VE SULAK ALAN YÖNETİM PROJESİ

Projeye Genel Bakış Proje, Surkhob, Zarafshan, Vanjob ve Toirsu Sulak Alanlarında toplam 36.000 km2’lik bir alanı kapsamaktadır. Bu alan, toplam 550,000 kişinin (dağlık nüfusun %42’si) yaşadığı 390.000 hektarlık tarımsal alanı kapsamaktadır Bileşen I: Kırsal Üretim Yatırımları Bileşen II: Kurumsal Destek ve Kapasite Oluşturma Bileşen III: Proje Yönetimi

Kırsal Üretim Yatırımları Tarımsal üretim yatırımları - yıllık ürün girdileri, bahçecilik, hayvancılık, işleme, dağıtım, kiralama ve kredi olanakları Arazi kaynak yönetimi – arazi grupları; toprak koruma, nem yönetimi, bahçecilik-odunluk-yem gibi yatırımlar Kırsal altyapı– içme suyu, küçük sulama, köy yollarının rehabilitasyonu, küçük ölçekli elektrik üretim

Alt Proje Temel Esasları Finansal ve ticari açıdan uygulanabilir; Sosyal açıdan kapsayıcı ve anlayışlı; Kurumsal açıdan uygulanabilir; Çevresel açıdan sağlıklı ve sürdürülebilir: alt projeler, sürdürülebilir toprak yönetimine ilişkin Proje gerekliliklerini karşılamalıdır; Tarımsal üretimin arttırılması

İlave kilit özellikler Küçük yapım işlerinin küçük etkileri ilgili tasarım standartlarına uygun olarak yönetilecek Onaydan önce, yetkililer alt projelerin ilgili ulusal ve yerel çevre kanunlarına ve düzenlemelerine uygunluğunu ve Banka politika ve prosedürlerini ile tutarlılığını doğrulayacak Genel proje maliyetine bağlı olarak, projeler farklı kurumlar tarafından incelenecek Kullandırım koşulu olarak, PYB’den ilave Çevre Uzmanı tutması istenmiştir. Kamunun, sivil toplumun ve proje ile ilgili personelin çevresel değerlendirme ve yönetim kapasitesini arttırmaya yönelik eğitim ve ekipman temini için 50.000$ tahsis edildi

Proje Operasyonel Kılavuzu Başlangıçtaki bilinçlendirme ve iletişim faaliyetleri Potansiyel kırsal üretim yatırım faaliyetlerinin gösterge niteliğindeki açıklamaları Grup süreci ve uygunluk kılavuzu Köy ve CIG uygulama düzenlemeleri Proje Yönetim Biriminin, Proje Koordinasyon Biriminin, tutulan danışman ve uzmanların ve ilgili kurum personelinin sorumlulukları POM describes the guidelines and procedures for the subproject activities focusing on: initial awareness….

Proje Operasyonel Kılavuzunun Ekleri : Katılımcı analiz araçları Alt proje önerilerinde ele alınacak olan fizibilite ve uygunluk ile ilgili ayrıntılı soruların gösterge niteliğindeki bir listesi Alt proje önerilerinin formatı PUB ile Faydalanıcı arasında imzalanacak Mutabakat Zaptı Alt proje önerilerinin ve proje komitelerinin köy önerilerinin incelenmesine yönelik kontrol listesi STK sözleşmelerine yönelik önerilen Görev Tanımı

Örnek Ek: Çevresel Sağlık ve Sürdürülebilirlik (örnek sorular – başka sözcüklerle ifade edilmiştir) Alt projede inşat veya işletme aşamalarında atık üretilecek mi (hava, sıvı veya aktı)? Üretilecekse, bunlar nasıl yönetilecek? Önerilen önlemler nelerdir: Atıkları önlemek, en aza indirmek veya arıtmak? En sonda atık sahalarına bırakmak? Alt proje tehlike altındaki herhangi bir hayvan veya bitki türü için etki riski doğuracak mı (örneğin yayılmacı yabani otlar, doğal yaşam alanlarının dönüşümü)? Doğuracak ise, bu etkileri önlemek veya en aza indirmek için neler yapıldı? Alternatif saha ve tasarım seçenekleri değerlendirilip, en az riskli seçenek seçildi mi? Telafi edici önlemler öneriliyor mu (eşdeğer doğal yaşam alanlarının oluşturulması/yönetilmesi)? Alt proje herhangi bir yüzey veya yer altı su kaynağı için etki riski doğuruyor mu (örneğin kirlilik, siltasyon, aşırı kullanım)? Doğuruyor ise: Su kullanıcıları üzerindeki etkiler değerlendirildi mi? Potansiyel olarak etkilenen diğer kullanıcılara danışıldı mı? Su temininin yeterliliği ve sürdürülebilirliği tespit edildi mi? Kaynak koruma için önlemler belirlendi mi?

Örnek Ek: Çevresel Sağlık ve Sürdürülebilirlik (devamı) Bu alt proje için gereken ÇD aracı nedir? (örneğin ÇYP, sınırlı çevresel değerlendirme + ÇYP)? ÇD aracı çevre onayını aldı mı (bölgesel/ulusal düzeyde)? ÇYP uygulama ve izleme kapasitesi yeterli mi? ÇYP maliyetleri hesaplandı mı?

BAHÇECİLİK / TERASLAMA ALT PROJE # - 254 ALAN - 624 ha FAYDALANICI # – 4353 hh

BAHÇECİLİK / TERASLAMA ESKİDEN ŞİMDİ

TERASLAMA

Uygulamada Topluluk Yatırımları İÇME SUYU TEMİNİ

Uygulamada Topluluk Yatırımları SU ISITMA AMAÇLI GÜNEŞ ENERJİSİ