Paydaşlar Arası Etkileşim Beklentileri Matriksi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
LİMİT.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
OKUL KÜLTÜRÜ.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ERK İSG&İK – –
TRAFİKTEYİM.
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Maliyet Düşürme ve Breakthrough Kaizen Projelerinin Uygulamalarında Başarılı Olup Elle Tutulur Neticeler Almak İçin Yapılması Gerekenler.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
PERSONELİN YÜKSELMESİ. Personelin verimli çalışmasını sağlayacak önemli güdülerden birisi “personelin yükselmesi” (terfi etmesi)’dir. Personelin yükselmesinde.
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
HÜCRE İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
FON AKIŞ TABLOSU ….
Sunum transkripti:

Paydaşlar Arası Etkileşim Beklentileri Matriksi Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 “Paydaş”? “Paydaş” (stakeholder), bir ilişkinin taraflarına verilen addır. Daha da açık olarak, bir ilişkiyi etkileyen ve etkilenenler’dir. Örneğin “ev sahibi” ve “kiracı”, kiralanmış bir ev ilişkisinin tarafları ya da paydaşlarıdır. Eğitim sürecindeki ilişkilerdeki paydaşlar kimlerdir? Okul idaresi, öğrenci, veli, okul sahipleri, MEB, YÖK… Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 “Etkileşim”? İki veya daha çok paydaş birbirini etkiliyor ve de birbirlerinden etkileniyorlarsa bunlar “etkileşim” (interaction) halindedirler. Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

“Etkileşim beklentileri”? Bir ilişkiye konu olan bir sürecin performansı, o sürecin taraflarının etkileşmeye açıklığına bağlıdır. Bu durum karşılıklı etkileşim beklentileri biçiminde ortaya çıkar, Eğer bu beklentilerin karşılanamadığı her noktada, bir bütün olması gereken süreçler parçalanır! Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 “Süreç parçalanması” Etkilenmeye kapalı her kişi –ve birim-, süreçleri öyle yerlerinden koparır ki, o süreç parçası açısından etkilenme değil daima başkalarını “etkileme” söz konusu olsun. Tabii ki bunu başkaları da yapar. Sonuçta, aslında anlamlı bir bütün olan süreç parça parça olur ve hem yönetilemez olur, hem de bir bütün oluşturma özelliğini kaybeder. Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

Yöneticilerin bir numaralı işi: süreç parçalanmasına izin vermemek! Her düzeydeki yönetici, kendi ve birlikte çalıştığı kişilerin etkilenmeye açık olup olmadıklarına bakmalı, gerekli önlemleri almalıdır. Süreç performanslarının artırılabilmesi, etkileşme ihtiyacının teşhis edilip, etkileşme düzeyinin artırılabilmesi yoluyla mümkündür. Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

Paydaşlar Arası Etkileşim Beklentileri Matriksi Bir sürecin paydaşları arasındaki etkileşme beklentileri bir matriksin hücrelerinde gösterilir. Her hücrede, o hücreyi tanımlayan satır ve sütuna karşılık gelen paydaşların birbirlerinden beklentileri bulunur, Lütfen, örnek ihtiyaç listesine bakınız! Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

Etkileşim İhtiyacı Matriksi (örnek) MHÜ’nden Rektör’den İdareci’den Akad.’den İdari elem.dan MHÜ Ünlü akad kadrosu için ortam yarat Daha verimli çalış, maliyet düşür Tam zamanını üniv.ye ver ---- Rektör Finansman kaynağı yarat Kurum kültürü için vizyona uyum Öğretme yerine öğrenme Her görevli inovator olsun İdareciler Araştırma için fon kaynağı yarat İnisyatif kullanın Mesleki becerilerinizi geliştirin Akadem. Bizi ilgilendiren kararlara katılım -- İdari eleman Kişisel gelişim için eğitim imkanı Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 Bu matriks ne işe yarar? Amacı her ne olursa olsun tüm yeniden yapılanma çalışmaları bu matriks üzerine inşa edilmeli. Eğer, paydaşların birbirlerinden beklentileri eksiksiz olarak bilinip bir bütün olarak göz önüne alınmaz ise, her açıkta kalan haklı beklenti ya da her yersiz beklenti birer çatışma konusu haline gelir, süreçler parçalanır, Bu matrikse bakılarak tüm kadronun etkileşime açık hale getirilmesi bir politika haline getirilerek yönetilebilir. İK yönetimi için mükemmel bir performans ölçütü, mükemmel bir eğitim ihtiyaçları tablosudur. Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

Yeniden yapılanma bu matriks üzerine inşa edilmezse bir de şu olur: Bir bütünün ancak bir kısmını iyileştirme demek olan sub-optimizasyon tuzağına düşülür. (İki ortak, sahip oldukları hayvan sürüsünü bir yerden bir yere naklederken bir trafik kazası geçirirler ve sürünün yarısı telef olur. Ortaklardan birisi dövünürken diğeri sakindir. Nedenini şöyle açıklar: ölenler ortağımınkilerdi!) Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

Sub-optimizasyon uyuşturucu gibidir: rahatlatır ve öldürür! Tüm etkileşme ihtiyaçları göz önüne alınmadan yalnızca bir bölüm ilişki yeniden düzenlenirse bir süre rahat edilir. Sürecin –dikkate alınmayan- ilişkileri bir süre buna tolere eder (keşke etmese!). Bir süre sonra iş içinden çıkılmaz hale gelir. İyileştirilen kısım eski halinden daha geriye gider, iyileştirilmeyen kısımlar ise daha bozulur. Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 SONUÇLAR Etkileşim İhtiyaçları Matriksinin her hücresine, o hücreyi oluşturan iki paydaşın en önemli birkaç etkileşme ihtiyacı yazılabilmelidir. Başarılı örgütler bu beklentileri iyi tanımlayabilmiş ve yönetebilen örgütlerdir. Matriksi sağlam tanımlanmış bir örgüt, her türlü fırtınaya göre kendini yeniden yapılandırabilir. Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 Teşekkür ederiz www.tinaztitiz.com Rev.1.0 – May 2010 © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010