Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ"— Sunum transkripti:

1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Dr. Emin KILINÇ

2

3 PROJENİN AMACI İlk ve orta dereceli okullarda demokratik bir okul kültürü oluşturulması ve yaygınlaştırılmasıdır

4 Demokratik Okul Kültürü Yeterlilikler Çerçevesi’nin temel amacı
demokratik okul kültürünün temel alanlarını tanımlamak okulların demokratik okul kültürünü geliştirmede hangi aşamada olduklarını değerlendirebilecekleri bir çerçeve sağlamak

5 SÜREÇ Okulların demokratik okul kültürü bakımından hangi aşamada olduklarını belirlemeleri bu çerçevede yer alan hususları okul süreçlerine aktarmaları okullarda var olan kültürünün daha demokratik bir hale getirilmesi

6 DEMOKRATİK BİR TOPLUMDA
Her birey değerlidir. Her birey kararlarının ve davranışlarının bilincinde olup bunların sorumluluğunu taşır. Her bireyin kendini gerçekleştirme ve geliştirme hakkı vardır. Bireylerin görüşleri önemli ve önemsiz gibi nitelendirmelere tabi tutulamaz. Bireyler başkalarının görüşlerini, katılmasalar dahi saygı ve tahammülle karşılarlar.

7 DEMOKRATİK VATANDAŞLARIN OLMADIĞI YERDE DEMOKRASİ DE YOKTUR.
Prof. Dr. Walter Parker

8 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ
Aktif Katılım Farklılıklara Saygı Haklar, özgürlükler ve sorumluluklar

9 HAKLAR, ÖZGÜRLÜKLER VE SORUMLULUKLAR
Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların katılımcı bir yolla belirlenmesi Hukukun üstünlüğü

10 AKTİF KATILIM Demokratik okul kültüründe katılım, okul ile ilgili karar alma, uygulama ve hesap verme mekanizmalarına yalnız idarecilerin değil, konuyla ilgili tüm kesimlerin katılması anlamına gelir

11 FARKLILIKLARA SAYGI herkesi olduğu gibi kabul edip kişisel tercihlerinde ona saygı duymak

12 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN TEMEL ALANLARI
Kimlik ve Aidiyet Değer Tabanlı Eğitim Karar Alma ve Kamusal Sorumluluk İletişim, Etkileşim ve İşbirliği Öğrenme Ortam ve Süreçleri Davranış Yönetimi

13 KİMLİK VE AİDİYET Doğal kimlik İradi kimlik

14 DEĞER TABANLI EĞİTİM Disiplin Kuralları Değerler

15 KARAR ALMA VE KAMUSAL SORUMLULUK
yetki, otorite, görev ve sorumlulukların okul paydaşları arasında paylaştırılması bu süreçlerin şeffaf bir biçimde gerçekleştirilmesi kamuoyuna karşı hesap verebilirliğin olması

16 İLETİŞİM, ETKİLEŞİM VE İŞBİRLİĞİ

17

18

19 ÖĞRENME ORTAM VE SÜREÇLERİ

20 DAVRANIŞ YÖNETİMİ Pozitif okul atmosferi Öğrenmeye elverişli ortamlar

21 NASIL BİR OKUL? bireyler ile okul arasında bir özdeşlik ve aidiyet bağının kurulduğu, İdarecilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin, velilerin ve diğer paydaşların kendini okulun bir parçası olarak gördüğü, Sahip olunan farklılıkların zenginlik olarak görüldüğü, İnsan hakları ve demokratik yaşama ilişkin değerlerin okul yaşamının her alanına yansıdığı,

22 NASIL BİR OKUL? herkesin kendisi için ön planda tuttuğu değerler kadar diğerlerinin değerlerine de saygının bir anlam taşıdığı, tüm bireylerin söz hakkının olduğu, üst düzeyde katılım ile güç ve sorumluluk paylaşımının olduğu, okul paydaşları arasında çok yönlü bir iletişimin olduğu,

23 NASIL BİR OKUL? Ayrımcılığın hiçbir türüne müsaade edilmediği,
Eğitim-öğretim süreçlerinin öğrenci merkezli olduğu, Bireysel ilgi ve farklılıkların dikkate alındığı Okul kurallarının tüm bireylerin katılımı ile belirlendiği BİR OKUL

24 TEŞEKKÜRLER


"DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları