Girişimcilik Haftası Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Antalya Çağdaş Eğitim ve Kültür Vakfı 1995 yılında 228 gönüllü üye ile kurulmuş bir sivil toplum örgütüdür.
2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
KADIN İSTİHDAMINA YÖNELİK AB POLİTİKALARI
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
235 Staj yapabileceği yerleri belirler.. 162İyi bir vatandaşın özelliklerini sergiler.
Kadın ve Genç Girişimciler İçin En İyi Fırsatlar Better Opportunities For Young and Women Entrepreneurs.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Girişimcilik.
ARİNKOM TTO SAN – TEZ Destekleri. ARİNKOM TTOSAN-TEZ Programı 27 Şubat 2014 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sanayi Tezleri Projelerinin.
GİRİŞİMCİLİK VE ÖZ YÖNELİM
Öğretmen Yetkinlikleri
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
1 AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tr Eylem 1.2- Gençlik Girişimleri 5 EYLEM 1- AVRUPA İÇİN GENÇLİK (Eylem.
Türkiye’nin AB Üyeliği Süreci
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
DOĞA KORUMA ANLAYIŞI
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
1 28 Şubat 2008, İzmir. 2 Denizli Avrupa Bilgi Merkezi (ABM-EIC) Denizli Ticaret Odası bünyesinde Aralık 2003 yılından beri faaliyet göstermektedir.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
DOĞA BENGÜ KOTAN 935 BERKAY ORKAN 1071
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN AMACI
INOVASYON VE TEKNOLOJI YONETİMİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Betül GÜLER
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Girişimcilik Haftası Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat

Girişimcilik Haftası Girişimcilik Haftası Mart ayının ilk haftası kutlanır. Girişimcilik Haftasının amacı; İş Dünyası ve işadamlarını topluma daha yakından tanıtmak, özellikle gençleri girişimciliğe özendirmek ve ülkemizin ihtiyacı olan sürdürülebilir bir ekonomik büyüme sürecinde, iş kurma kabiliyetine sahip girişimcilere her zamankinden daha fazla ihtiyaç olduğunun farkında olarak, girişimciliğin yenilikçilik–yaratıcılık performansını daha çok öne çıkarmak ve bu sürece katkıda bulunmaktır. Göktuğ Kubat

Yapılan bir araştırmaya göre Avrupalıların yarısı, Amerikalıların ise yüzde 60’ı kendi işine sahip olmayı tercih ediyor. Avrupalıların daha girişimci bir yapıyı benimsemesine rağmen çoğu kendi işlerine sahip olmayı fazla riskli görüyor. Göktuğ Kubat

Avrupalı eksperlerin görüşüne göre bu soruna çözüm girişimciliği ilköğretimden itibaren gençlere yavaş yavaş aşılamaktan geçiyor. Göktuğ Kubat

Gerçekten ilköğretim ve ortaöğretim öğrencileri ticari bir girişimi başlatabilir ve başarılı olabilirler mi? AB ülkelerinde okullarda giderek uygulamaya konulan çok sayıda programın ortaya koyduğu sonuçlara göre bu sorunun cevabı “evet” çıkıyor. Göktuğ Kubat

İLK VE ORTA ÖĞRETİMDE GİRİŞİMCİLİK DEĞERLERİ İnsanların daha fazla girişimciliğe nasıl özendirileceği giderek tartışılan ve üzerinde programlar üretilen bir konu haline gelmiştir. Göktuğ Kubat

Bürokrasinin azaltılmasından, firma kuruluş masraflarının düşürülmesinden, düzenleyici yüklerin azaltılmasından ve yeni girişimcilerin yaptığı mali hataların hoş görülmesine kadar bir dizi fikir tartışılıyor. Göktuğ Kubat

Bütün bu fikirlerin odaklandığı noktayı ise, “Girişimciliği erken kavrayan ve benimseyen yeni bir nesil yaratmak.” şeklinde özetlemek mümkündür. Göktuğ Kubat

Eğer girişimcilik değerleri okullarda öğretilebilir ise Avrupa, derece derece girişimciliği ön plana alan ve bunun mükemmel bir iş olduğunu kavrayan yeni bir nesil yaratabilir. Göktuğ Kubat

Gerçekten bu mümkün müdür Gerçekten bu mümkün müdür? Yirmi yıl önce okullar için bu tür fikirlerin tartışılma şansı yoktu ; “ticareti okullara sokmanın çok tehlikeli olduğu” savunuluyordu.. Göktuğ Kubat

Geleneksel olarak okullar iş dünyasına karşı ihtiyatlı yaklaşıyor ve ticari değerlerin faaliyetleri içine alınmasını isteksiz davranıyordu. Küreselleşmenin önlenemez yükselişi, fikirlerin hızla değişmesine neden oldu. Artık Avrupa’da okulların çoğu yerel iş dünyası ile iyi ilişkiler geliştirmenin yollarını araştırıyor. Göktuğ Kubat

Avrupa Komisyonu son yıllarda okullarda girişimcilik eğitimi ve deneyimi için dizayn edilen çok sayıda projeye sponsor oldu. Göktuğ Kubat

Bu projeler, okullarda girişimcilik öğretisinin değerini vurguluyor ve öğrenciler tarafından yönetilen küçük şirketlerin kurulmasını öngörüyor. Programlar eğitim sisteminin kendisi tarafından değil daha ziyade okul dışı organizasyonlar tarafından yürütülmektedir. Göktuğ Kubat

JA-YE(Junior Achievement Young Enterprise ), 5 ila 22 yaş grupları arasındaki öğrencilere yönelik şirketleşme, ekonomik terimler ve girişimcilik üzerine faaliyet gösteren bir Avrupa organizasyon ağıdır. Göktuğ Kubat

2005’de JA-YE’ ye 24 ülkenin ortaöğretim kurumlarından yeni katılımlar oldu. JA-YE’nin 25 ülkede 10 bin öğrenci üzerinde yaptığı bir incelemeye göre katılanların yüzde 63’ü hayatının bir döneminde kendi işini kurma eğiliminde olduğu. Bu oranın JA-YE’nin programlarını izledikten sonra yüzde 84’e yükseldiği görülmüştür. Göktuğ Kubat

EUROPEN (Yuropen) ise 42 ülkenin üye olduğu 5000 firma tarafından desteklenen dünya çapında bir ağıdır. EUROPEN üyelerine, yaratıcı eğitim araçları sağlıyor, pratik firma konsepti sunuyor, üyelerini hükümetler ve özel kuruluşlar nezdinde temsil ediyor. Göktuğ Kubat

Bunun dışında üyelerine yazılım geliştirme, uluslar arası ödemeleri kolaylaştırma, fuarlar- seminerler düzenleme, iş mektupları hazırlama ve ürün fiyatlandırma gibi alanlarda hizmet vermektedir. Göktuğ Kubat

GELECEKTE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ NASIL GELİŞECEK? Girişimcilik eğitimleri giderek AB’nin temel politika gündeminin merkezine yerleşiyor. Bu eğilim halen ulusal, bölgesel ve yerel düzeylerdeki Avrupa kurumlarına hızla yayılıyor. Göktuğ Kubat

Girişimcilik kültürel bir unsur ve genç insanlardan ve okullardan başlatılması gereken bir olgudur. Bu nedenle okulların ve öğretmenlerin motive edilmeye ve eğitimden sorumlu kurumların yakın desteğinin alınmasına ihtiyaç vardır. Göktuğ Kubat

Toplumun her düzeyinde; politikacılar, kamu görevlileri, okul yöneticileri, öğretmenler, veliler ve öğrencileri içine alan geniş bir kulvarda tutarlı ve sistematik bir çaba göstermesi gerekmektedir. Göktuğ Kubat

TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK POTANSİYEL GÜCÜ Eğer ülkemiz, en değerli hazinesi olan gençliğini beş yaş grubundan itibaren önümüzdeki 10-15 yıl boyunca girişimcilik ve yaratıcılık (inovasyon) odaklı olarak eğitme başarısını gösterebilirse, AB’ne onurlu şekilde üye olmaktan da öteye dünyanın değer vereceği saygın bir ülke konumuna yükselir. Göktuğ Kubat

Bu da her Türk vatandaşını mutlu etmekten öteye gururlandırır ve motive eder. Bütün mesele önümüzdeki 10-15 yılda gençliğimizi nasıl eğiteceğimizde düğümlenmektedir. Göktuğ Kubat

Hazırlayan Göktuğ Kubat Batıkent İlköğretim Okulu 4/C Sınıfı

Yararlanılan Kaynaklar www.buzlu.org www.uniaktivite.net www.sorubak.com www.ogretmen.info Göktuğ Kubat