MALATYA VALİLİĞİ SODES PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ Aralık 2011

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
SOSYAL DESTEK PROGRAMI TANITIM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
SODES PROJELERİ YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
TAŞLARIN DİLE GELDİĞİ, İNANÇLARIN ŞİİRSELLEŞTİĞİ KENT…
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
PROJE UYGULAMA SÜRECİ SATIN ALMA
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
Tevfik BAYHAN Bakanlık
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ PROJE OFİSİ T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ PROJE OFİSİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 12 NİSAN
MARDİN VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon birimi 15/08/2012 MARDİN.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
ÖZÜRLÜLER DESTEK PROGRAMI. ÖDES’İN AMACI Valiliklerin yetki ve sorumluluğunda gerçekleştirilecek olan ÖDES projeleri ile; Toplumsal özürlülük konusunda.
Bütçe Formunun Doldurulması
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
GENEL ESASLAR AMAÇ Uygulandığı illerde, yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek, değişen.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Uygulama Usul ve Esasları
MARDİN VALİLİĞİ Proje Koordinasyon Birimi MARDİN.
İL DÜZEYİNDE SODES UYGULAMALARI VE BAŞVURU SÜRECİ
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
PROJE KOORDİNATÖRLERİ EĞİTİMİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi
2013 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRISI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI TUNCELİ VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi Tel: Fax:
Yıllı SODES Uygulama Süreci
2015 yılı SODES Bilgilendirme Toplantısı. SODES Programı SODES programı; 2008 yılında GAP illerinde uygulanmaya konulmuş 2010 DAP illerini ve 2013 yılında.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
PROJE UYGULAMA SÜRECİ SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI. PROJE UYGULAMA SÜRECİ 1 Finansman Sözleşmeleri 2 Faaliyet Bildirimleri 3 Ara Raporlamalar 4 Nihai Rapor.
35 SODES Sosyal Destek Programı Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç.
2011 YILI SODES UYGULAMA USUL ve ESASLARI 5 Mayıs
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Haziran 2011.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
Bilgilendirme Toplantısı
Sunum transkripti:

MALATYA VALİLİĞİ SODES PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ 16-21-30 Aralık 2011 2011 YILI SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ MALATYA VALİLİĞİ SODES PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ 16-21-30 Aralık 2011

SODES Nedir? Beşeri sermayenin geliştirilmesi ve sosyal bütünleşmenin sağlanması için dezavantajlı kesimlere destek veren, Kalkınma Bakanlığı tarafından koordine ve finanse edilen bir programdır.

SODES’in Amacı Toplumun dezavantajlı kesimlerinin ekonomik ve sosyal hayata daha aktif katılımı, Mesleki becerilerin geliştirilmesi ve istihdam edilebilirliğin artırılması, Yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunların giderilmesi,

SODES’in Amacı Toplumsal dayanışma ve bütünleşmenin güçlendirilmesi, Becerilerin geliştirilmesi ve yeteneklerin açığa çıkartılması amaçlanmaktadır.

Hedef Kitle Çocuklar Gençler Kadınlar İşsizler Yoksullar Göç Etmişler Kentlerin gecekondu bölgelerinde yaşayanlar

2011 Yılında SODES’in Kapsama Alanı Genişledi 2008 ve 2009 yıllarında GAP bölgesindeki 9 ilde, 2010 yılında DAP bölgesindeki 16 ilin de katılımıyla 25 ilde, 2011 yılında Adana, Mersin, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Hatay'ın farklı birer uygulama modeliyle pilot iller olarak programa dahil edilmesiyle SODES projeleri 30 ilde uygulamaya başlamıştır.

Kabul Edilen Projelerimiz Malatya SODES kapsamındaki iller içerisinde proje sayısı bakımından; 2010 yılında 90 projeyle 1. sırada, 2011 yılında da 150 projeyle yine 1.sırada yer almıştır.

Kabul Edilen Projelerimiz İlimizde 2010 yılında 90 proje kabul edilmiş olup, bu projelere Kalkınma Bakanlığı tarafından toplam 7.471.000,00 TL kaynak tahsis edilmiştir. Bu projeler eşfinansmanlarla birlikte toplam 8 milyonTL ‘yi geçmiştir. 2011 yılında ise kabul edilen150 projeye Kalkınma Bakanlığı tarafından 8 .968.154,00TL kaynak tahsis edilmiştir. Bu projeler eşfinansmanlarla birlikte toplam 9 milyonTL ‘yi geçmiştir.

Proje Yürütücülerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları Valiliğimizle SODES Finansman Sözleşmesi çerçevesinde sözleşme imzalamak, Valiliğin belirleyeceği bankada SODES Proje hesabı açmak ve hesap bilgilerini resmi yazıyla SODES Birimine bildirmek, Projeyi amaçlarına uygun olarak yürütmek ve sonuçlandırmak, Gerekmesi halinde, projeye ortak olan kuruluşlarla ortaklık beyannamesi ve gerekli protokolleri imzalamak,

Proje Yürütücülerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları Proje izleme ve denetlenmesi esnasında her türlü bilgi ve belgeyi sağlamak ve proje gelişmelerine ilişkin bilgileri SODES-BİS’e girmek, Proje ihale ilanlarını en az 1 hafta önceden valilik internet sitesinde yayınlamak, Hizmet akdine dayanılarak istihdam edilecek kişilerin işe başlama ve ayrılma bilgisini Valiliğimize bildirmek, Eğitmenlerin yeterlilik belgesini projenin başlangıcında Valiliğe bildirmek,

Proje Yürütücülerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları Projenin uygulanması safhasında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin her türlü önlemi almak, Mesleki eğitimlerde MEM ve İŞKUR’la işbirliği yapmak suretiyle kursiyerlere işgücü piyasasında geçerliliği olan bir sertifika verilmesini sağlamak, Mesleki eğitim kurslarına ve toplum yararına çalışma programlarına katılan kişilerin İŞKUR’a kayıtlarının yapılmasını sağlamak,

Proje Harcamaları SODES kapsamındaki projelerde desteklenmesi uygun görülen maliyetler şunlardır: Personel giderleri, mesleki eğitim kursiyerlerine yapılacak ödemeler, toplum yararına çalışma programlarında istihdam edilecek kişilere yapılacak ödemeler (Kamu görevlilerine yapılacak ödemeler 5944 sayılı 2010 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ve kamu personelinin tabi olduğu diğer mevzuatın ilgili hükümleri çerçevesinde olacaktır.) Yolculuk giderleri,

Proje Harcamaları Gündelik giderler (Maliye Bakanlığı’nın her yıl için belirlediği “harcırah kanunu uyarınca verilecek gündelik ve tazminat tutarlarını gösterir cetvel” de yer alan memur ve hizmetliler başlığı altında, “aylık/kadro derecesi 1-4 olanlar” için öngörülen tutarın üç katını aşmayacak şekilde belirlenmelidir. Kamu görevlilerine yapılacak gündelik ödemeleri 5944 sayılı 2010 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde olacaktır.) Ekipman ve hizmet (eğitim, nakliye, kira vb.) satın alma maliyetleri, Sarf malzemeleri maliyetleri,

Proje Harcamaları Taşeron maliyetleri (yayın basım, etkinlik organizasyonu vb.), Projenin uygulanması için mutlaka gerekli olan ancak yeni bina inşaatı ve inşaatı devam eden binanın tamamlanması hariç inşaat işleri (çocuk parkı, semt sahası, halı saha, tadilat giderleri vb.), Mali hizmet giderleri (özellikle havale, sigorta, banka, ihale ve ilan maliyetleri, işveren SGK payı vb.), Elektrik, su, telefon vb. idari giderler,  

Proje Harcamalarına İlişkin Özel Hükümler Proje koordinatörünün dışında projelerde; Tam zamanlı (haftada en az 30 saat) olarak çalışacak personele ödenecek ücret brüt asgari ücretin iki katını geçemez. Yarı zamanlı olarak (haftada 30 saatten az) çalışacak personele ödenecek ücret ise brüt asgari ücreti geçemez. Bütçe büyüklüğü 50.000tl ve üzeri olan projelerde koordinatöre en fazla 400tl ödenebilir. Proje yürütücüsünün, proje dışındaki faaliyetlerini yürüttüğü mekanların kira, elektrik, su vb. giderleri SODES kapsamında ödenmez.

Proje Harcamalarına İlişkin Özel Hükümler Mesleki eğitim kursiyerlerine yemek ve ulaşım gideri olarak günlük 15 TL’ye kadar harçlık ödenebilir. Toplum yararına çalışma programları kapsamında istihdam edilecek kişilere asgari ücret üzerinden çalışma süresine göre hesap edilecek ücretten ödeme yapılır. Satın alma işlemleri proje yürütücüsünün tabi olduğu mevzuat hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilir.

Proje Harcamalarına İlişkin Özel Hükümler İstihdam projelerinde en fazla 3 kişiye kişi başı 5.000tl ye kadar ayni sermaye desteği verilebilir.Bu destek kadar eş finansman ilgili kişi tarafından sağlanır. Faaliyetin 2 yıl devam etmesi zorunludur. Projeye ait banka hesabında oluşan faiz ve benzeri gelirler proje yürütücüsü tarafından kullanılamaz ve projenin tamamlanmasını müteakip Valilik SODES hesabına aktarılır.

Proje Harcamalarının Muhasebeleştirilmesi Proje yürütücüsü projeye ilişkin hesapları kendi muhasebe sistemine uygun olarak tutar. Her proje için ayrı hesap tutulur ve projenin tüm gelir ve giderleri, tahakkuk eden faizler de dahil olmak üzere, ayrıntılı olarak bu hesaplarda gösterilir.

Proje Harcamalarının Muhasebeleştirilmesi Proje yürütücüsü yapılan giderlere ilişkin aşağıdaki belgeleri hazırlar ve saklar. Projeye ilişkin muhasebe kayıtları, Teknik ve idari şartname, fiyat teklifleri ve fiyat araştırması raporu vb. satın alma işlemlerine ilişkin belgeler, Sipariş formları ve sözleşmeler gibi taahhütlerin belgeleri, Tedarikçilerden alınan teslim-tesellüm makbuzu türünde belgeler, Bir işin tamamlandığını kanıtlayan ibraname türü belgeler,

Proje Harcamalarının Muhasebeleştirilmesi Teknik ve idari şartname, fiyat teklifleri ve fiyat araştırması raporu vb. satın alma işlemlerine ilişkin belgeler, Sipariş formları ve sözleşmeler gibi taahhütlerin belgeleri, Bir hizmet veya mal alımını ispatlayan makbuz ve fatura türü belgeler, İş sözleşmeleri, maaş bordroları ve sosyal güvenlik prim belgeleri gibi personele ilişkin kayıtlar.

Proje Harcamalarının Muhasebeleştirilmesi Yapılan giderlere ilişkin belgeler proje yürütücüsü kurumun sorumlu amirince belirlenecek 3 kişilik bir komisyon tarafından onaylanır. Bu belgeler proje dosyasında saklanarak, istenmesi durumunda Valiliğe veya diğer yetkili kurumlara ibraz edilir.

Projelerin İzlenmesi ve Denetlenmesi Valiliğimiz projeleri yerinde inceler. Bu incelemelerde; Sözleşmede öngörülen hükümlere, Faaliyet takvimine, Görünürlük kurallarına, SODES Uygulama Usul ve Esaslarında yer alan diğer hükümlere uyulup uyulmadığını denetler.

Projelerin İzlenmesi ve Denetlenmesi Valiliğimiz , izleme ve denetleme faaliyetleri sonucunda projelerin durdurulması, iptali, proje yürütücüsünün değiştirilmesi vb. tedbirlerini uygulayabilir. Ödeneğin amacı dışında kullanıldığının tespit edilmesi halinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanacaktır.

STK’ların Takip Edeceği Satın Alma Süreci   Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarının proje kapsamında yapacakları satın alma işlemleri doğrudan temin yoluyla yapılır. Bu amaçla, ilgili proje yürütücüleri bir teknik şartname hazırlayarak Valilik internet sitesinde teklif duyurusu yaparlar. Ancak, 2.000 TL’ye kadar olan alımlar bu uygulamadan muaftır. www.malatyasodes.gov.tr

STK’ların Takip Edeceği Satın Alma Süreci Tekliflerin hazırlanması için 2.000-10.000 TL arasındaki alımlarda duyuru tarihinden itibaren 1 hafta, 10.000 TL’den yüksek alımlarda ise 15 gün süre tanınır. Sürenin bitiminde alınan teklifler çerçevesinde bir piyasa fiyat araştırması tutanağı hazırlanır.

STK’ların Takip Edeceği Satın Alma Süreci Fiyatın düşürülmesi amacıyla isteklilerle görüşme yapılabilir. Teknik şartname, alınan nihai teklif dosyaları ve piyasa fiyat araştırması tutanağını içeren mal/hizmet satın alma dosyası Valiliğe sunulur. Valilik sunulan mal/hizmet satın alma dosyasını inceleyerek değerlendirmelerini proje yürütücüsüne bildirir.

STK’ların Takip Edeceği Satın Alma Süreci Bu kapsamda, valilik piyasa fiyat araştırmasının yenilenmesini talep edebilir. Proje yürütücüsü valiliğin değerlendirmelerini dikkate alarak piyasa fiyat araştırmasını yeniler ve en uygun fiyatı veren istekli ile sözleşme imzalayarak söz konusu satın alma işlemini gerçekleştirir.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Projelerde kabul edilmiş olsa bile doğrudan yararlanıcıya yönelik olmayan fiziki yatırım harcamalarından kaçınılmalı Toplum yararına çalışma programları kesinlikle SYDV’lerden yardım alan kişilerden seçilmeli Koordinatörler dışında projelerde görev alacaklar İŞKUR’a kayıtlı olmalı Mesleki eğitim ,kültür,gençlik merkezi vb.gibi tesislerin oluşturmasının içeren projelerde ilgili alanlarda kurs ve etkinlik düzenlenmesi zorunludur.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar İstihdam projelerinde, kendi işini kurmak isteyen kursiyerler için KOSGEB, SYDV, İl Özel İdareleri gibi girişimcilik ve mikro kredi desteği veren kuruluşlarla ortaklık kuranlara öncelik verilir. Mesleki Eğitimlerde İŞKUR ve Halk Eğitim Merkezleriyle ortaklık kurulup SERTİFİKA verilmeli, kursiyerlerin İŞKUR’a kaydı yapılmalıdır. Kursiyerlerin devamsızlıkları toplam eğitim süresinin %10 nunu aşması halinde eğitim ile ilişkileri ve harçlıkları kesilir. Her türlü eğitim ve öğretim hizmetlerinde Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği halinde hareket edilmeli, cari mevzuata uyum sağlanmalı.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Proje olması mevcut mevzuata tabi değilmiş gibi algılanmamalı Kamu kurumlarının rutin faaliyetlerine harcama yapılmamalı Özellikle dezavantajlı gruplara hitap edilmeli Kursiyerlerin seçimine özen gösterilmeli, dezavantajlı kesimlerden olmasına dikkat edilmelidir.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çocuk parkı, semt sahası, projelerinde oturma bankları, kamelyalar, parke döşenmesi vs. çevre düzenlemesi adı altında amacından uzaklaşması engellenmeli Bu tarz projeler sadece kentin geri kalmış bölgelerinde uygulanmalı Projelerin başarılı bir şekilde izlenebilmesi için katılımcıların gerekli bilgilerinin yer aldığı listeler tutulmalı Özellikle büyük şehirlerde SODES programının temel hedef kitlesinin sadece kenar mahalleler, varoşlar olduğu unutulmamalıdır.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Proje amaç ve faaliyetlerinde değişiklik yapılamaz. Uygulama imkanı ortadan kalkan faaliyetler valilik izni ile iptal edilebilir. Satın alınan demirbaşlar ve oluşturulan tesislerin proje bitiminden sonra en az 3 yıl süre ile proje amaçlarına uygun kullanılması sağlanır.

Projelerden Beklentiler Sosyal Kalkınma ve Toplumsal Bütünleşme Beşeri Sermayenin Geliştirilmesi (dezavantajlı kesimlerin niteliğinin artırılması) Eğitimde fırsat eşitliği Kız çocuklarının okullaşma oranlarının artırılması

Projelerden Beklentiler İstihdam projelerinde gelir elde edebilirliğin sağlanması Olumlu alışkanlıkların kazandırılması Risk altındaki gruplara yönelik faaliyetler Çocuk ve kadınların kendilerini ifade edebilecekleri imkanlar sunmak Yetenekleri açığa çıkarmak

Projelerden Beklentiler İnsan Odaklılık Doğrudan faydalanıcıya yönelik projeler Minimum fiziki yatırım Maliyet Etkinlik Az personel Faydalanıcıya yönelik harcama Harcamalarda maksimum dikkat

2011 yılı SODES Uygulama Usul ve Esaslarına, ilgili diğer belge ve formlara Valiliğimizin www.malatyasodes.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

TEŞEKKÜRLER...