XI/EPLO-MI/DEPAFI Xavier INGLEBERT Equipe-projet loi organique du MISILL - Direction de l’évaluation de la performance, et des affaires financières et.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
BÜTÇE REFORMU YOLUYLA SİSTEMLİ HÜKÜMET REFORMUNA ULAŞMA Fransa Örneği
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Yerel Yönetim Reform Programı’na Destek Projesi
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İç Güvenlik Sektörünün Sivil Gözetiminin Geliştirilmesi Projesi Aşama II Rahmi Doğan İller İdaresi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
GÜVENLİK SEKTÖRÜNÜN PARLAMENTER GÖZETİMİ: BELÇİKA SİSTEMİ Yapısal ve Yasal Çerçeve.
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
1 Rennes Akademisi: « LOLF » için hazır mısınız?.
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Stratejik Yönetim.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü 2005 Performans Programı Salim DEMİRHAN Devlet Bütçe Uzmanı 12 Ocak 2004 T.C. MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
HARCAMA.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNUMUNA YEREL YÖNETİMLERİN KATILIMI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

XI/EPLO-MI/DEPAFI Xavier INGLEBERT Equipe-projet loi organique du MISILL - Direction de l’évaluation de la performance, et des affaires financières et immobilières Fransa İçişleri Bakanlığında Yeni Kamu Yönetimi Uygulaması Uluslararası Sempozyum – Dünya Bankası Kamu Sektörü Reformları Bağlamında Stratejik Planlama Ve Performans Bütçeleme ANKARA Ocak, 2005

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Bölüm 2 : Bakanlıkta Fransa Bütçe ve Muhasebe Reformunun Uygulamaya Konulması - Bölüm 1 : Fransa İçişleri, İç Güvenlik ve Yerel Haklar Bakanlığının Takdimi - Bölüm 3 : Anayasal Tüzük ve Teritoryal Kamu Yönetimi Sorunsalı

XI/EPLO-MI/DEPAFI BÖLÜM 1: FRANSA İÇİŞLERİ, İÇ GÜVENLİK VE YEREL HAKLAR BAKANLIĞININ TAKDİMİ

XI/EPLO-MI/DEPAFI M. Dominique de VILLEPIN

XI/EPLO-MI/DEPAFI -Ulusal sınırlar içinde iç güvenliği sağlamak (iki güvenlik organı ile) A – Bakanlığın dört görevi (1) :

XI/EPLO-MI/DEPAFI jandarma polis kırsal alanlar Ülkenin %95’i, Nüfusun %45’i 462 kentsel alan Nüfusun %55’i

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Polis ücretleri ve polis mali imkanları: İçişleri Bakanlığı bütçesi - Jandarma ücretleri ve jandarma mali imkanları: Savunma Bakanlığı bütçesi - 15 Mayıs 2002 tarihli Kararname: Jandarmanın iç güvenliğe ilişkin görevlerini yerine getirmek üzere istimalinden İçişleri Bakanlığı sorumludur

XI/EPLO-MI/DEPAFI İç güvenlik = Kamu düzenini koruma Suç soruşturma Dış tehditler ve terörizmle mücadele Göç hareketleri ve yasa dışı göçün kontrolü Yol güvenliği

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Kriz dönemlerinde şahısların ve malların güvenliğini sağlamak: - sivil savunma önlemlerini hazırlama, koordine etme ve uygulama - büyük yerel krizleri aşmak için ulusal kaynakları seferber etme A – Bakanlığın dört görevi (2) :

XI/EPLO-MI/DEPAFI Birinci adım: yangına yerel itfaiye el koyar

XI/EPLO-MI/DEPAFI İkinci adım: ulusal kaynaklar

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Yasal düzenlemelere uymayı sağlayarak yurttaşların haklarını ve özgürlüklerini kullanmasını mümkün kılmak: - seçimlerin organizasyonu - ibadet hürriyeti (1905 tarihli kanun) ve örgütlenme hakkı (1901 tarihli kanun) - kimlik belgeleri vermek - ve Devlet eylemlerini koordine etmek… A – Bakanlığın dört görevi (3) :

XI/EPLO-MI/DEPAFI Vali: - Yerel seviyede hükümeti temsil eder - Yerel seviyedeki tüm kamu memurları ona bağlıdır

XI/EPLO-MI/DEPAFI İdari Bölgeler (İller)

XI/EPLO-MI/DEPAFI Bretagne Bölgesi

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Devlet ve yerel makamlar arasında ilişkileri sağlamak: - Arka plan: ademi merkezileştirme kanunları (1982, 2003) - görevleri (ve mali imkanları) merkezden yerel makamlara aktarmıştır - yerel makamların bu görevleri ifa etme özgürlüğünü teminat altına almıştır A – Bakanlığın dört görevi (4):

XI/EPLO-MI/DEPAFI 4 görev => 4 genel müdürlük: B – Bakanlık akış şeması: - Ulusal Polis Genel Müdürlüğü - Acil Durumlara Genel Hazırlık Müdürlüğü - Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü - Genel İdare (Kraliyet Fonksiyonları ve İller)

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Yaklaşık devlet memuru - İçişleri Bakanlığı 2005 yılı bütçesi: yaklaşık 13,5 milyar € ( €) - Devletin 2005 yılı bütçesi: yaklaşık 288 milyar € - Bakanlık bütçesinin devlet bütçesine oranı: yaklaşık 4.7 % C – Bakanlık bütçesi (1):

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Personel maliyetleri (emeklilik katkıları dahil): 58 % - idari giderler: 20 % - sermaye harcamaları: 3 % - kamu müdahalesi için faaliyet giderleri: 19 % C – Bakanlık bütçesi (2):

XI/EPLO-MI/DEPAFI BÖLÜM 2: BAKANLIKTA FRANSA BÜTÇE VE MUHASEBE REFORMUNUN UYGULAMAYA KONULMASI

XI/EPLO-MI/DEPAFI MİSYON = Devletin Ana Politikası 2001 tarihli anayasal tüzük (LOLF) : önemli politik amaçlar üzerine yapılandırılan bir program bütçe Program yöneticisi

XI/EPLO-MI/DEPAFI - bir program = bu kamu politikasının bakanlık bünyesine tercümesi - eylemler = “program” uygulamasının operasyonel araçlarını oluşturan alt programlar - bir misyon = bir kamu politikası

XI/EPLO-MI/DEPAFI A – Bakanlıkta LOLF projesinin yönetimi (1): Hükümet seviyesi : takip ve idare Departman seviyesi: projenin kontrolü Genel Müdürlük seviyesi: projenin uygulanması Mali, Bütçe ve Muhasebe Hizmetleri Mali Direktör Proje Şefi Anayasal Tüzük Takım projesi Departmanlar Mali Direktörler Komitesi

XI/EPLO-MI/DEPAFI B – Bakanlık için yeni bir bütçe oluşturmak (1) zorluk: “kalem”lere dayalı (harcama yönelimli) bütçe yapısından, politik amaçlara dayalı bütçeye geçmek: 4 örnek - Ocak 2003 – Haziran 2004

XI/EPLO-MI/DEPAFI - örnek 2 : sivil güvenlik helikopter pilotları - 70 pilota, “polis kuvvetleri” kaleminden ücret ödenmektedir Ücretler “Sivil güvenlik” misyon’una aktarılmıştır

XI/EPLO-MI/DEPAFI B – Bakanlık için yeni bir bütçe oluşturmak (2) Harcama yönelimli Bütçe 2005: Bakanlık için 51 kalem Başlık III – Hizmet imkanları Personnel - rémunérations d'activité Personnel en retraite - pensions et allocations Personnel en activité et en retraite - charges sociales Matériel et fonctionnement des services Subventions de fonctionnement Dépenses diverses Titre IV – Kamu müdahaleleri için faaliyet giderleri Interventions politiques et administratives Actions sociale - assistance et solidarité Başlık V – Devlet sermaye harcamaları Équipement administratifs et divers Başlık VI – Kamu müdahalesi için sermaye harcamaları 2006 bütçesi politik amaçlar üzerine yapılandırılmıştır: Bakanlık için 4 misyon, 10 program 4 görev => 4 genel müdürlük… => 4 misyon

XI/EPLO-MI/DEPAFI Misyon : Güvenlik - bir program “Ulusal Polis Gücü” (İçişleri Bakanlığı bütçesi) : 7.9 milyar € - bir program “Ulusal Jandarma” (Savunma Bakanlığı bütçesi) : 3.2 milyar € İçişleri Bakanlığının katkıda bulunduğu yegane departmanlar arası misyon

XI/EPLO-MI/DEPAFI Altı eylem : - egemenliğin korunması - kamu düzeni - yol güvenliği - yasadışı göç - suç soruşturma - destek (komuta, eğitim, lojistik) Program : “Ulusal Polis Gücü”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Misyon : Sivil güvenlik - bir program “ulusal imkanlar ile müdahale” : 217 milyon € - bir program “koordinasyon” : 239 milyon €

XI/EPLO-MI/DEPAFI Dört eylem: - itfaiyeye devlet katılımı - diğer doğal ve teknolojik afetlerde devlet katılımı - insanlara helikopter yardımı - patlayıcı araçların bertarafı Program : “Ulusal imkanlarla müdahale”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Üç eylem: - kriz için hazırlık ve kriz yönetimi - sivil güvenlik aktörlerinin koordinasyonu - hizmet desteği Program : “Koordinasyon”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Misyon: “Yerel makamlar ile ilişkiler” : 2,9 milyar € - program : “belediye meclisine mali katkı” (belediyeler) - program : “genel meclislere mali katkı” (iller) - program : “bölgesel meclislere mali katkı” (bölgeler) - program : “özel katkılar ve idare”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Misyon : “genel ve bölgesel idare” : 2,3 milyar € - program : “İçişleri Bakanlığına destek fonksiyonları” : 495 milyon € - program : “Politik yaşam, dini ve sosyal yaşam: 180 milyon € - program : “bölgesel idare”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Yedi eylem: - personel (bakan dahil) - etütler ve öngörüler - beşeri kaynaklar - iletişim ve bilgi sistemleri - mali ve gayri menkul Yasal fonksiyonlara ayrılmış 2 eylem Program : “İçişleri Bakanlığına destek fonksiyonları”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Beş eylem: - siyasi partilerin finansmanı - seçim organizasyonu - seçim kampanyası hesapları - dinler - sosyal yaşam Program : “Politik yaşam, kültürler ve dernek yaşamı”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Yedi eylem: - güvenlik - kimlik belgesi verilmesi - yerel makamlara danışmanlık - yerel düzeyde kamu politikası koordinasyonu - Avrupa Birliği katkıları - destek Program : “bölgesel idare”

XI/EPLO-MI/DEPAFI C – Performansa göre yönetim: - Program yöneticileri amaçlarına bağlılık sergilemeli ve sonuç göstergeleri ve hedef değerleri vasıtasıyla yönetimlerinden sorumlu tutulmalıdırlar - Fransız İçişleri Bakanlığı: 50 hedef ve 81 gösterge

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Örnek 1 : Program “Polis”, eylem “güvenlik ve kamu düzeni”: hedef 2 : “devlet karayollarında ihlal tespit oranlarının artırılması” Sosyal etkililik göstergesi : “kamu yollarında ihlallerin tespit oranı” (hedef değer henüz saptanmamıştır)

XI/EPLO-MI/DEPAFI - Örnek 2 : program “Polis”, eylem “İçişleri politikalarının desteklenmesi”: hedef 1 : “maliyetleri optimize etme". (verimlilik) göstergesi : “destek eylemi maliyeti / program maliyeti"

XI/EPLO-MI/DEPAFI -Örnek 3 : program “bölgesel idare” hedef : “kimlik belgelerinin teslim şartlarını iyileştirme". Hizmet kalitesi göstergeleri : - “sahtekarlığı yakalama oranı” - “süresi içinde sürücü belgesi ve ikamet iznini veren illerin oranı”

XI/EPLO-MI/DEPAFI D – Projeyi izlemede mevcut zorluklar: cevaplar : planlama, iletişim, eğitim - Değişim korkusu - “reformun zor olduğunu anlamak” - “reform çok karmaşıktır, uzmanların işidir ve onlar içindir, ben bu reformun içinde değilim” - “performans yönetimi ile daha çok çalışacağım” - “kamu hizmeti ahlakımızı kaybedeceğiz”

XI/EPLO-MI/DEPAFI Katılım: üstten alta ve alttan üste yansıtma (örneğin: göstergelerin belirlenmesi) - Planlama : PERT’e dayalı bir 2004 eylem planı İletişim: iki zorluk: - reform ritmi ve iletişim ritmi oldukça farklıdır - gruplar çeşitlidir

XI/EPLO-MI/DEPAFI

- Farklı gruplar için eğitim: - tüm devlet memurları: reform hakkında genel konular - yöneticiler için: performansa göre yönetim ile hizmetleri izleme - bütçe ve muhasebe ofislerinde çalışan devlet memurları için: yeni çalışma şekli ve mesleki eğitim

XI/EPLO-MI/DEPAFI Ana konu: bilgi sistemi - İlk proje: yeni bütçeler, yeni muhasebe sistemi ve yönetim kontrolü için bilgiler dahil tüm departmanlar için bir ERP (işletme kaynak planlaması) - proje 2009’da tamamlanacak - bu arada mevcut sistemlerin tercümesi…

XI/EPLO-MI/DEPAFI BÖLÜM 3: ANAYASAL TÜZÜK VE TERİTORYAL KAMU YÖNETİMİ SORUNSALI

XI/EPLO-MI/DEPAFI A – Ödeneklerin toplulaştırılması deneyi - çok daha esnek bir yönetim: her valinin harcama türleri arasında ödenekleri aktarma yetkisi vardır: daha büyük özerklik ve sorumluluğu vardır (kamu yönetimi çerçevesinde) - Yedi ayrı “bütçe kalemi”nden bire - böyle bir prosedür hakemlik kapasitesi ve ince ayarlı yönetim kontrolü gerektirir (cf Infocentre territorial)

XI/EPLO-MI/DEPAFI 29 Nisan 2004 tarihli kararname : ilin görevlerinin yeniden tanımlanması Vali, bölgesel stratejilerin birbiriyle tutarlılığını organize eder Bölge valisi: - Bölge idare komitesine başkanlık eder, komite illerin valilerini ve merkezi hükümetin taşra teşkilatı amirlerini biraraya getirir - Bölgesel bir stratejik eylem planı hazırlar, bu plan bölgenin özgünlüklerine dikkat eder, bir yandan LOLF hedeflerini karşılar B – İdari organizasyon “yatay” mantık karşısında Anayasal tüzük “dikey” mantık.

XI/EPLO-MI/DEPAFI -iller arası mahiyette olan ve ulusal kapsamlı büyük projeleri içeren bölgesel ve bölgeler arası eylemler, ki bunlar için ödeneklerin “kaydırılabilirliği” başarının ön şartıdır Sahada iller arası politikalar için özel bir program: bölgesel devlet müdahaleleri için program - Finansmanı, kaydırılabilir karakterli çeşitli bakanlık programlarından gelmektedir - örnek: “Bretagne Bölgesinde su politikası”

XI/EPLO-MI/DEPAFI SONUÇ:

XI/EPLO-MI/DEPAFI Program… … Parlamentonun bütçe yetkisi için çerçeve yaratır….... Kamu yöneticilerinin faaliyeti için rehberlik sağlar... … kamu politikalarını açıklığa kavuşturur... İdareyi performansa göre yönetime angaje eder HEDEFİ: HÜKÜMET VE PARLAMENTO ARASINDAKİ GÜÇ DENGESİNİ YENİDEN KURMAK HEDEFİ : DEVLET YÖNETİMİNİ MODERNLEŞTİRMEK

XI/EPLO-MI/DEPAFI Fransa’da yeni kamu yönetimi projeleri için bir reform Yeni bütçeler Yeni kamu muhasebe sistemi Yeni esnek yönetim ve kontrol Yeni bilgi sistemleri