Eğitim ve Kültür 1.AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ A.EĞİTİM KURSLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yoğun Programlar (IP - Intensive Programmes)
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AVRUPA BİRLİĞİ GENÇLİK PROGRAMI AVRUPA BİRLİĞİ GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 2: AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
GRUNDTVIG 2 ÖĞRENME ORTAKLIKLARI. Öğrenme Ortaklıkları  Yetişkin eğitimi alanında çalışan kuruluşlar arasında KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞBİRLİĞİ etkinlikleridir.
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
Avrupa Gönüllü Hizmeti (AGH)
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
GRUNDTVIG Grundtvig Ağları 4.2 Konulu Seminerler YETİŞKİN EĞİTİMİ VE YAŞAM Eğitim ve Kültür Socrates/ Grundtvig.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Comenius ağları - taslak
Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen ( ). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
ARDEB FONLARI I & II Doç. Dr. Ülkan Kılıç
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
AVRUPA BOYUTUYLA İŞKUR REHBERLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ 1.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 1 Eylem 4- Gençlik Destek Sistemleri GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 4 – GENÇLİK DESTEK.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ COMENİUS OKUL.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

Eğitim ve Kültür 1.AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ A.EĞİTİM KURSLARI B.YAYGINLAŞTIRMA PROJELERİ Eğitim ve Kültür Socrates/Grundtvig

Grundtvig Nedir? Grundtvig, Avrupa Birliği'nin yürüttüğü Eğitim ve Gençlik Programlarından genel eğitim programı Socrates'in faaliyet alanlarından biri olup, yetişkin eğitimini ve yaşam boyu öğrenimi kapsamaktadır. Grundtvig Programı’nda Yetişkin Kavramı 25 yaşın üzerindeki herkesi, Örgün eğitimde yer almayan 25 yaşın altındaki gençleri kapsar. Programdan, örgün eğitimde yetişkinlere yönelik eğitim hizmeti veren kurumlar ile yaygın eğitim kurumları faydalanabilir.

Grundtvig 1 Nedir? Grundtvig Programı, dört alt faaliyeti kapsamaktadır. Bunlardan biri de Grundtvig 1 programıdır. Grundtvig 1 üçe ayrılır: Avrupa işbirliği Projeleri Eğitim Kursları Yaygınlaştırma Projeleri

Grundtvig 1-Avrupa İşbirliği Projeleri Farklı Avrupa ülkelerindeki eğitim kurumlarının yetişkin eğitimi alanında somut ve yenilikçi çıktılar üretmek, eğitimde yeni yöntemler, eğitim araçları geliştirmek amacıyla birlikte çalıştıkları, bilgilerini ve tecrübelerini paylaştıkları projelerdir. Bu projelerin sonunda yetişkin eğitiminde "yeniliklerin ortaya çıkması gerekmektedir. Yenilik getiren, yeniliği ve iyi uygulamaları Avrupa çapında yaygınlaştırmayı öngören projelere öncelik verilir.

Avrupa İşbirliği Projelerinde Temel Konular Nelerdir? Yetişkin eğitimine yenilik getirerek eğilimin kalitesini yükseltecek, yetişkin eğitimi alanındaki politikaların ve sistemin iyileştirilmesini sağlayacak, yetişkinlerin eğitim olanaklarına ulaşabilmelerini kolaylaştıracak ve bu alandaki yönetim modellerini iyileştirecek projeler Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir.

Avrupa İşbirliği Projelerinde Temel Konular Nelerdir? Başka bir deyişle, bir Avrupa işbirliği projesinin aşağıdakilerden bir ya da birkaçını kapsaması beklenmektedir: Yetişkin eğitiminin içeriğini ve uygulamasını geliştirmek, Yetişkin eğitimine ilişkin politikaları geliştirmek/iyileştirmek, Öğrenme fırsatlarına ulaşılabildiği artırmak, Yetişkin eğitimi alanındaki yönetim biçimini iyileştirmek.

1.1 Eğitim Kursları Grundtvig 1 eğitim kursları, Avrupa çapında kurulan ortaklıklar aracılığıyla yetişkin eğitiminde faaliyet gösteren öğretmenlere, idarecilere ve diğer personele yönelik düzenlenen eğitim kurslarının kalitesini artırmayı hedeflemektedir.

Eğitim Kurslarında Hangi Faaliyetler Desteklenmektedir? Eğitim kursu ortaklığının, Yeni bir eğitim kursu geliştirmesi ya da mevcut bir eğitim kursuna Avrupa boyutu katması, didaktik araçlar ve eğitim yöntemleri geliştirmesi, ■ eğitim kursu süresince edinilen bilgi ve becerileri değerlendirmeye ve sertifikalandırmaya yönelik araç ve yöntem geliştirmesi, eğitim kursunda uygulanan modülleri test etmesi, eğitim kursu hakkında değerlendirme yapması ve kursu yaygınlaştırması beklenmektedir.

Her bir kursun aşağıdakileri içermesi beklenmektedir: En az 20-30 eğitim saati, Kursun gerçekleştiği bölgedeki yetişkin eğitimi kurumlarınagözlem amaçlı ziyareti içeren bir gün, Avrupa boyutu (kurslar en az üç Socrates ülkesinden eğitimciler tarafından verilmeli, Öğrenciler bütün Socrates ülkelerinden yetişkin eğiticiler, idareciler ve diğer personele yönelik olmalıdır).

1.2 Yaygınlaştırma Projeleri: Grundtvig kapsamında üretilen eski projelerin sonuçlarını yaygınlaştırmak amacıyla yapılan işbirliği projeleridir. Genel olarak bir yıllığına desteklenirler. Sonuçları yaygınlaştırılacak olan projelerin seçiminde kullanılan yöntem, proje sonuçlarını belirli ülkelere, bölgelere ve gruplara yaygınlaştırmaya yönelik strateji, ortaklığın proje sonuçlarını yaygınlaştırma kapasitesi, yaygınlaştırma faaliyetlerinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılması ve projenin yaratacağı katma değer, projenin değerlendirilmesi aşamasında ele alınacak kriterlerdir.

Grundtvig 1 Projesi Hazırlamaya Nasıl Başlayabilirim? Projeler için en az üç ülkeden (en az biri AB üyesi olmalıdır) üç kuruluşu içeren uluslararası bir ortaklık yapısının kurulması gerekmektedir. Bunun için kendi projenize ortaklar bulmanız ya da mevcut bir projeye ortak olmanız gerekmektedir

Grundtvig 1 Projesi Hazırlamaya Nasıl Başlayabilirim? Mevcut projenize ortak bulmak ya da başka projelere ortak olmak için farklı yöntemler deneyebilirsiniz: Kişisel ilişkilerinizi kullanabilirsiniz, Her yıl, önceden belirlenmiş konularda, çeşitli ülkelerden yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren ve Grundtvig projesi yapmak isteyenleri buluşturan "irtibat seminerleri" düzenlenmektedir. Bu seminerlere ulusal ajansınızın desteğiyle katılarak proje fikrinizi sunabilir ya da size yakın gelen bir projeye ortak olabilirsiniz. Bir irtibat seminerine katılmak için web sitemizde yayımlanan irtibat seminerlerinden ilgilendiğiniz alanda bir seminer seçip başvuru formunu doldurarak ilgili belgelerle birlikte Merkezimize göndermeniz yeterlidir.

Grundtvig 1 Projesi Hazırlamaya Nasıl Başlayabilirim? Aşağıdaki ortak bulma sitelerinden faydalanabilirsiniz: http://www.siu.no/socpart http://partbase.programkontoret.se http://groups.yahoo.com/group/grundtvig_partners http://groups.yahoo.com/group/euproject

Grundtvig 1 Projesi Hazırlamaya Nasıl Başlayabilirim? Ortaklarınızı bulduktan sonra projenizi şekillendirmek, görev ve sorumlulukları dağıtmak üzere hazırlık ziyaretlerinde bulunabilirsiniz. İrtibat seminerleri ve hazırlık ziyaretlerinde ulaşım, konaklama, yeme-içme bedelleri ulusal ajanslar tarafından karşılanmakta olup ortalama 1000 € destek sağlanmaktadır, ÖNEMLİ: Projenizi hazırlamaya başlamadan önce Avrupa Komisyonunca yayımlanan Socrates Genel Teklif Çağrısını okumanız gerekmektedir. Socrates Genel Teklif Çağrısına web sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Avrupa Komisyonu projeleri değerlendirirken nelere dikkat etmektedir? Projelerin Avrupa Komisyonunca yayımlanan Socrates Genel Teklif Çağrısında yer alan öncelik listesine uygun olması, Projelerin içerik, ortaklık yapısı, sonuçlar ve yaygınlaştırma açısından Avrupa boyutuna sahip olması, - Grundtvig 1-eğitim kurslarında, projelerin yetişkin eğitimi alanında çalışan eğiticilerin eğitimine önemii bir katkı yapması, Grundtvig 1 ortaklıklarının dengeli bir coğrafi dağılımının olması beklenmektedir, Grundtvig 1-Avrupa işbirliği projelerinde Avrupa Birliğinden herhangi bir mali destek almamış ve bu alanda hiç tecrübesi olmayan ya da çok az tecrübesi olan kurumlara öncelik tanınmaktadır.

Avrupa Komisyonu projeleri değerlendirirken nelere dikkat etmektedir? Bunların dışında; temel eğitimden yoksun kimseler, kırsal ve dezavantajlı bölgelerde yaşayanlar sosyo-ekonomik nedenlerle dezavantajlı konumda olan kimseler, özel eğitim ihtiyacı olan yetişkinler yetişkin eğitimi veya yaşam boyu eğitime katılması beklenmeyen "ulaşılması zor" gruplar öncelikli hedef kitleyi oluşturmaktadır

Süre ve Destek Miktarı Avrupa işbirliği projeleri bir, iki ya da üç yıl için desteklenmekte, destek miktarı projeden projeye farklılık göstermektedir. Eğitim kursu projeleri en fazla iki yıl için desteklenmekte olup, ilk yıl işbirliğinin geliştirilmesi, eğitim kursunun güncellenmesi ya da Avrupa boyutunun geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Projenin ikinci yılı geliştirilen kursun düzenlenmesine ve test edilmesine ayrılmaktadır. AB desteği maliyetin paylaşılması mantığına dayanmaktadır. Dolayısıyla, mali destek miktarı genellikle proje bütçesinin %75'i kadar olup, katılımcı kuruluşların da kendi bütçelerinden projeye katkı sağlamaları beklenmektedir.

Grundtvig 1 başvurusu nasıl yapılmaktadır? Grundtvig 1 başvuruları iki aşamalı olup, ön teklifler her yıl 1 Kasım'da asıl teklifler her yıl 1 Mart'ta Avrupa Komisyonu'na yapılmaktadır.

Örnek Proje-1 Finlandiya'nın koordinatör olduğu ve Yunanistan, Estonya, Litvanya ve Macaristan'ın ortak olarak katıldıkları "Ortak Dilimiz El Sanatları" Projesi Hedef kitlesini, el sanatları konusundaki eğiticiler, konuyla hobi ve profesyonel olarak ilgilenenler oluşturmaktadır. Proje, Avrupa ülkelerindeki tarihi ve kültürel ortaklığı "geleneksel el sanatları" yoluyla göstermeyi, ortaklar arasında Avrupa vatandaşlığı fikrini güçlendirmeyi, el sanatlarına verilen değerin artırılmasını sağlamayı, kaybolmakta olan eski gelenekleri canlandırmayı ve meslek edindirmeyi hedeflemiştir.

Örnek Proje-1(Devam) Bu kapsamda, işsizlere, yaşlılara ve kadınlara yönelik el sanatları konusunda var olan kurslara yeni müfredat hazırlamak ve söz konusu müfredatı pilot kurslarda uygulamak öngörülmüştür. Kurslarda üretilen el sanatlarının da kitaplarda, sergilerde ve web sitesinde tanıtımı sağlanmıştır. Görüldüğü üzere, Grundtvig 1 kapsamında yapılan projede daha önce uygulanmayan bir müfredat geliştirilmiş ve bu müfredatın başarısı pilot kurslar aracılığıyla test edilmiştir. Dolayısıyla, Grundtvig 1 kapsamındaki "yenilikçi ürün" şartı da karşılanmıştır.

Örnek Proje-2 Koordinatörlüğünü Avusturya'dan bir kuruluşun üstlendiği "Görmeyenler için Yaşam Boyu öğrenim" projesine Danimarka, İtalya ve Almanya'dan kurumlar ortak olmuştur. Okul Öncesi ve okul çağında yapılan meslek seçimi, kişilik ve beceri tespiti gibi eğitim danışmanlığı hizmetlerinin görme engellileri kapsamadığı fikrinden yola çıkılan projede, görme engellilere yönelik yeni bir araç geliştirerek eğitim danışmanlığı hizmetini bu gruba da ulaştırmak amaçlanmaktadır.

Örnek Proje-2(Devam) Bunun için, öncelikle mevcut değerlendirme ve danışma araçları analiz edilerek görme engellilerin ihtiyaçları tespit edilmiştir. Görmeyenlere yönelik yeni bir değerlendirme ve danışma aracı geliştirilerek yeni bir müfredat oluşturulmuş ve bu aracın uygunluğu test edilmiştir. Son olarak, projenin sonucu seminerler ve konferanslar aracılığıyla yaygınlaştırılmıştır.

Faydalı Linkler http://www.europa.eu.int/commfeducation/index.html http: //www. socleoyouth.be http: //www. sokrates.at/survivalkit http: //www. siu.no/socpart http://www.isoc.siu.no http://partbase.programkontoret.se http://groups.yahoo.com/group/grundtvigpartnerS http://groups.yahoo.com/group/euproject http://www.ua.gov.tr Yard. Doç. Dr. Osman TİTREK grundtvig@sakarya.edu.tr