HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Advertisements

KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
İçerik Analizi.
İstatistikte Temel Kavramlar
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
Nitel Araştırmalarda Görüşme
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Kültür Analizi ve Olgubilim
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
BİRİNCİ BÖLÜM: TEZE BAŞLARKEN
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Anket Geliştirme.
Pazarlama Araştırması
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Tarama araştırmaları (TA)
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
(Sosyolojik Düşünme: Yöntem ve Teknikleri)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İSTATİSTİKTE TEMEL KAVRAMLAR
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SOSYAL PSİKOLOJİNİN TEMEL YÖNTEMLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler II
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME HAFTA II

Kantitatif Araştırmalar Kalitatif Araştırmalar ARAŞTIRMA Kantitatif Araştırmalar (Nicel) Kalitatif Araştırmalar (Nitel)

Kantitatif Araştırmalar Kalitatif Araştırmalar (Nicel) Kalitatif Araştırmalar (Nitel) Neden? Yüzde Kaç?

Kantitatif Araştırmalar (Nicel) Nüfusu temsil eden kitleye ulaşmak ve sayısal değerler elde etmek Sonuçlar Genellenebilir Anket yolu ile bilgi toplanır Erkeklerin % kaçı reklamı hatırlıyor? Karadeniz bölgesinde yaşayanların % kaçı benim markamı kullanıyor? Yüzde Kaç?

Kalitatif Araştırmalar (Nitel) Tüketici davranışlarının arkasında yatan güdüleri anlamak için yapılır. Tüketicinin düşünme sürecini, karar verme biçimini, tavrını, inançlarını, motivasyonunu ve davranışlarını daha iyi anlamaya yarar. Neden?

Kalitatif Araştırmalar (Nitel) Kantitatif bir çalışmanın içeriği oluşturmada ilk basamak olarak kullanılabilir. Konuyla ilgili tüketici sorunlarını belirlemek, örneklem ve soru formu hazırlamak için kullanılır. Kantitatif çalışmadan elde edilen verileri daha iyi yorumlamak için kullanılır. Maliyeti düşüktür. Genel eğilimleri ve konuları ortaya çıkarır. Doğrudan etkileşim sağlar. Yeni fikir üretmeye yardımcı olur. Az sayıda tüketici ile yapılır. Nüfusu temsil etme gücü yoktur. Bu yüzden genellenemez. Tüketicileri mantıklı cevaplar vermeye iter. Doğru moderatör önemlidir.

Kantitatif Araştırmalar Kalitatif Araştırmalar (Nicel) Kalitatif Araştırmalar (Nitel) Kişisel Görüşmeler Telefon görüşmeleri Posta anketleri Panel araştırması Omnibus araştırması Odak Grup Bireysel Derinlemesine Görüşme Protokol Analizi Projektif Teknikler Gözlem

Kantitatif Araştırmalar (Nicel) Kişisel Görüşmeler Daha önceden hazırlanan anketlerin deneklere uygulanması. Maliyeti yüksektir ve zaman alıcıdır.açık uçlu soruların kodlanması zordur. Deneklerin anket talebini reddetme olasılığı yüksektir. Telefon görüşmeleri Kişisel görüşmelere alternatif olabilir. Kişisel görüşmeye göre maliyeti azdır. Görüşmecilerin toplanması ve denetimi tek elden yapılabildiğinden kolaylık sağlar. Posta anketine göre daha çabuk geri dönüş sağlar. Denek görüşmeye kolaylıkla son verebilir. Anketleri cevaplandırma sorumluluğu yalnızca görüşülen kişinin omzundadır. Deneklerin cevaplandırma olasılığı düşüktür. Saha çalışanları azdır. Posta anketleri

Kantitatif Araştırmalar (Nicel) Panel araştırması Küçük bir örneklem grubundaki kişilerin oy verme davranışlarının zaman içindeki değişimi Her seferinde aynı kişiler üzerinde araştırma yapılır. Örneğin TV izlenirlik oranları. Belirli beslenme alışkanlıklarının zamanla yol açtığı hastalıkların incelenmesi. Omnibus araştırması Sürekli ve ortak bir kantitatif araştırma türüdür. Belli temel ölçütlere göre saptanmış ve aynı büyüklükteki bir örnek kitleden tek bir soru formu çerçevesinde, birçok farklı konuda bilgi almaya dayanır. Omnibus araştırmalarına, farklı kurum, kuruluş ya da şirketler arzu ettikleri sayıda soru ile katılırlar. Böylece bir tek anketten birçok kuruluş için veri toplanmış olur.

Kalitatif Araştırmalar (Nitel) Odak Grup Protokol Analizi Çeşitli kriterlere göre seçilmiş 6-8 kişilik gruplardır. Grupların homojen olması gerekir. Araştırılacak konu moderatör yardımıyla gruba tartıştırılır. Sonuçlar istatistiki olarak değerlendirilemez. Bireysel Derinlemesine Görüşme Sadece bir denek ile görüşme gerşekleştirilir. Deneyimli bir araştırmacı tarafından sorular sorulur ve deneğin iç motivlerine, düşüncelerine inmeye çalışılır. Sonuçlar istatistiki olarak değerlendirilemez Protokol analizi bir kişiyi karar verme vaziyetine atamayı ve ona karar verirken düşündüğü her şeyi sözlü olarak ifade etmesi için sorular sorulmasını içerir. Kişinin karar verme sürecindeki düşünce akışını kaydetmek için teyp ya da video kullanılabilir. Protokol Analizi

Kalitatif Araştırmalar (Nitel) Projektif Teknikler Kelime çağrışım testi bir projektif tekniktir. Bu teknik ne olduğu belirsiz veya birden fazla anlama gelen uyarıcılara karşı deneklerin verdiği algılama göstergeleri onların dış dünyayı nasıl algıladıklarını gösterir. Bu teknik hipotezleri incelemek ve oluşturmak, hisleri, tutumları ortaya çıkarmak amacını güder. Projektif teknikler şunlar olabilir: Tamamlama, çağrışım, yorumlama, seçme düzeni, anlamlı teknikler, benzerlikler. Herhangi bir olayı, o olay sırasında herhangi varlığı, o varlık üzerinde belli bir amaç ile planlı olarak inceleme yapmaya denir. Gözlem, bilimsel amaçlara uygun planlı ve dikkatli bir algıdır. Gözlem

Odak Grup Çalışması