ÇP PROJELERİNİN ESASLARI OFFICE OFAFFAIRS. ÖZELLİKLER ‘Oyunun kurallarını’ bilerek başlamak önemlidir!  ÇP projeleri çok-uluslu, çok-kültürlü ve çok-ortaklıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Projelerde izleme - değerlendirme SİVİL TOPLUM GELİŞTİRME PROGRAMI Sunay Demircan STK Destek Ekibi Koordinatörü STGP.
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
OFFICE OFAFFAIRS KOMİSYON İLE İLİŞKİLER: müzakereden izleme sürecine OFFICE OFAFFAIRS.
KONSORSİYUM ANLAŞMASI Avrupa Birliği Ofisi
PROJE TEKLİFİ HAZIRLAMA
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
MMO ÖRGÜT KURULUŞ GÖREV VE YETKİ YÖNETMELİĞİ ŞUBE ÖRGÜTÜ Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu, Şube Danışma Kurulu, İl/ilçe Temsilcilikleri, Mesleki.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
Risk Yönetimi Toplantımıza
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
Nakit Yönetimi Dairesi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Prof. Dr. Ahmet AYAR (TÜBİTAK 2237 Programı)
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Comenius Okul Ortaklıkları
BÜTÇELERİN OLUŞTURULMASI
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÇP PROJELERİNİN ESASLARI OFFICE OFAFFAIRS

ÖZELLİKLER ‘Oyunun kurallarını’ bilerek başlamak önemlidir!  ÇP projeleri çok-uluslu, çok-kültürlü ve çok-ortaklıdır  Ortaklık uzun dönemli bir ilişkidir  Uyulması gereken kural ve prosedürler çok fazladır  Araştırma sonuçlarının yaygınlaştırılması ile ilgili ÇP kurallarını bilmek gereklidir OFFICE OFAFFAIRS

Konsorsiyum Teklif Değerlendirme Müzakere Konsorsiyum Antlaşması Kontrat İş İşletim AŞAMALAR ay ay ay 42 + ay OFFICE OFAFFAIRS

YAPI GEREKLİLİKSONUÇ  Çok ortaklılık  Hiyerarşik olmayan yönetim yapısı  Sonuçların eşitsiz paylaşımı  Örgüt-ötesi FMH  Çok-alanlı aktivite  İşin fiziksel dağılımı  Komisyon izleme  Saydam kontrol  Teknik inovasyon  Yüksek teknik risk  Rekabet-öncesi  Sınai fayda & sosyal etki  Farklılık  Farklı çalışma tarzları  Farklı kültürler OFFICE OFAFFAIRS

AKTÖRLER 1. AB Komisyonu 2. Koordinator 3. Proje Yöneticisi 4. Ortak(lar) 5. Alt-yüklenici(ler) OFFICE OFAFFAIRS

1. KOMİSYON Proje Sorumlusu:   Komisyon ile Konsorsiyum arasındaki ara-yüzdür   Projenin kontrata (Teknik Ek) uygun bir şekilde yürütülmesinden sorumludur Finansal Sorumlu:   Finansal konularda danışmanlık yapar Proje Sorumlusu ve Finansal Sorumlu ile irtibata sadece Koordinatör geçer! OFFICE OFAFFAIRS

2. KOORDİNATOR İYİ bir Koordinatör   Proje hakkında net bir fikre sahiptir   Etkili bir yönetim yapısı kurmuştur   Motivasyonu yüksektir   Liderlik yeteneklerine sahiptir   Ortaklar ile arasında karşılıklı güven ve saygı oluşturmuştur   Grup-içi otoriteye sahiptir OFFICE OFAFFAIRS

2. KOORDİNATOR (devam) Görevleri:   Komisyon ile Konsorsiyum arasındaki iletişimi sağlar   Bütün görevlerin zamanında yapılmasını sağlar   Komisyon’dan alınan mali katkıyı kontrata uygun bir şekilde yönetir   Resmi raporlama sürecinde merkez noktadır   Ödemelerin düzenli yapılıp yapılmadığını kontrol eder ve hesapları takip eder OFFICE OFAFFAIRS

3. PROJE YÖNETİCİSİ İYİ bir Proje Yöneticisi   Diplomatiktir   Farklı kültürlere açıktır   Yabancı dili kuvvetlidir   Liderlik vasıflarına sahiptir   Bürokrasiye tahammül eder   Politik zekaya sahiptir   Gerektiğinde sert olmasını bilir   Yönetim içinde saygı görür OFFICE OFAFFAIRS

3. PROJE YÖNETİCİSİ (devam) Görevleri:   Projenin gün be gün koordinasyonunu sağlar (özellikle iş paketleri arasındaki etkileşimi)   Projenin gün be gün yönetimini takip eder   Komisyon’u projenin gidişatı hakkında bilgilendirir (düzenli raporlama yoluyla)   Ortaklar arasındaki sorunları çözer Koordinator aynı zamanda proje yöneticisi de olabilir! OFFICE OFAFFAIRS

4. ORTAK(LAR) İYİ bir Ortak   Motivasyonu yüksektir   Proje için taahhütte bulunur   Gerçekçi, sabırlı ve uzlaşmaya hazırdır   Uzun dönemli bir işbirliğine dahil olduğunun farkındadır   Potansiyel ortakların yetenek ve hedeflerini iyi analiz eder   Olası iş senaryolarını hesaplar   Öncelikleri en başta tanımlar   Kaynakların gerekçelerini netleştirir OFFICE OFAFFAIRS

5. ALT-YÜKLENİCİ(LER)   Koordinator idare, yönetim, yaygınlaştırma, vb. işlerde alt- yüklenici istihdam edebilir ANCAK;   Alt-yükleniciler Bilimsel & Teknolojik aktivitelere dahil olamaz OFFICE OFAFFAIRS

PROJE YÖNETİMİ   Teknik koordinasyon   Yasal, finansal, idari, etik ve sözleşmeye dair yönetim   Bilgi yönetiminin koordinasyonu   Cinsiyet eşitliğini denetlemek   Bilim-toplum aktivitelerini denetlemek   Finansal güvenlik antlaşmaları edinmek   Ortaklardan denetim sertifikaları almak   Konsorsiyum Antlaşması’nın devamlılığını sağlamak   Proje devam ederken ortak arama çağrısı yapmak (eğer ortaklardan biri ayrılır veya çıkarılır ise) OFFICE OFAFFAIRS

PROJE YÖNETİMİ 1. 1.İdari Konular 2. 2.Finansal Konular 3. 3.Yasal Konular OFFICE OFAFFAIRS

PROJE YÖNETİMİ (devam) 1. İDARİ KONULAR   Rapor hazırlamak   Raporların dağıtımını listelemek   Teknik & sözleşmeye dair konularda gerekli irtibatı kurmak   Belgeleri uygun formatta hazırlamak   Elektronik belgeleme yapmak (ör. veritabanı, hesap tablosu, , vb.)   Belgeleri kontrol etmek   Konsorsiyum dışı sunum ve yayınlar için rehberlik yapmak OFFICE OFAFFAIRS

PROJE YÖNETİMİ (devam) 2. YASAL KONULAR   Tüzel ve gerçek kişiler ortak olabilir   Kontratın yetkili kişi tarafından imzalanması şarttır   Sahip olunan kaynaklar beyan edilmelidir   Alt-yüklenicilik, var ise, iyi gerekçelendirilmelidir OFFICE OFAFFAIRS

PROJE YÖNETİMİ (devam) 3. FINANSAL KONULAR   Ortakların doğru harcama modelini seçtiğini kontrol etmek   Bütçeyi yazarken Ek 1’e ‘yaklaşık olarak hesaplanmıştır’ cümlesini eklemek (aksi takdirde beyan ettiğiniz meblağ sizi bağlar)   ‘Harcama’ ile ilgili konulara, Ek 1’de değil, Konsorsiyum Antlaşması’nda yer vermek OFFICE OFAFFAIRS

KOMİSYON İZLEME 1. TOPLANTILAR   Başlangıç Toplantısı   Proje Yönetimi Toplantısı   Periyodik & Ara-dönem İnceleme Toplantıları   Son İnceleme Toplantısı 2. RAPORLAR   İlerleme Raporları   Yönetim Raporları   Yıllık İnceleme Raporları 3. DENETİM   Finansal Denetim   Teknik Denetim OFFICE OFAFFAIRS

HARCAMALAR & ÖDEMELER   Komisyon ödemeleri harcama beyannamelerine göre yapar   Projenin ana harcamaları dahil edilebilir   Harcamaların incelenmesi ve onaylanması ödemeleri geciktirebilir OFFICE OFAFFAIRS

ANLAŞMAZLIKLAR Potansiyel Problemler:   Ortaklar odak noktasından uzaklaşabilir   Ortaklardan biri sahip olduğu bilgi birikimini diğer ortaklarla paylaşmayı reddedebilir   Sonuçlar sağlam veya güvenilir olmayabilir   Proje hedeflerinden sapma olabilir Problemleri Çözmek:   Sorunlarla mümkün olduğunca çabuk yüzleşin   Ortak bir zeminde buluşmaya çalışın   Bire-bir tartışın   Adil ve yargısız olur OFFICE OFAFFAIRS

Aklınızda bulunsun!   Bir proje ortaklığı başka projelerde de beraber çalışma şansı demektir   Projenin bitmesi bir son değil, yeni ortaklıklar için bir başlangıçtır OFFICE OFAFFAIRS

TEŞEKKÜRLER OFFICE OFAFFAIRS